Přidání plynu při brzdění motorem

Zde je možné povídat si na libovolné téma, třeba i takové, které nesouvisí s automobily.
Zde se neřeší technické dotazy. Ty patří do Technické sekce podle modelu.
Technický dotaz tady může být bez dalšího smazán.

Moderátor: Moderators General

Pravidla fóra
Zde je možné povídat si na libovolné téma, třeba i takové, které nesouvisí s automobily.
Zde se neřeší technické dotazy. Ty patří do Technické sekce podle modelu.
Technický dotaz tady může být bez dalšího smazán.
Odpovědět
hany33
Starting member
Příspěvky: 1
Registrován: čtv říj 22, 2020 22:32

Přidání plynu při brzdění motorem

Příspěvek od hany33 » čtv říj 22, 2020 22:44

Zdravím, setkal se tu někdo s tím že při brzdění motorem dojde jakoby k přidání plynu a zase ubrání. Otáčkoměr také o trochu poskočí.
Jedná se o Scenic 1 s motorem 1,9dci.

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Přidání plynu při brzdění motorem

Příspěvek od kotasekh » pát říj 23, 2020 09:49

Deje se to pokazde? Pro stejnych otackach? Nahodile? Nepricucne si to olej ze sani?
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2005
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Přidání plynu při brzdění motorem

Příspěvek od marek230177 » sob říj 24, 2020 07:04

Dělat by to nemělo. Jednotka při deceleraci uzavírá palivo, tudíž skrz vstřikovače nic nejde. To je v podstatě princip účinné decelerace.

Zeptám se tedy, při jakých otáčkách to dělá? Je to pokaždé při stejných otáčkách?
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

Renaulťák
Senior member
Příspěvky: 1308
Registrován: pon čer 15, 2015 20:19
Bydliště: Nitra

Re: Přidání plynu při brzdění motorem

Příspěvek od Renaulťák » sob říj 24, 2020 12:29

U LII 2001 s timto motorem mi to na zacatku parkrat stalo. Poprve jsem byl prekvapeny, kdyz se mi pred krizovatkou zvedly otacky a auto pridalo. Tak jsem si to vysvetlil tim, ze jsem sel jiz hodne pod otacky , pri kterych by mel motor chcipnout a elektronika hlida. Jestli to byla pravda, nevim. Asi jsem se s nim naucil jezdit tak, ze jsem si to za celou dobu jiz nevsimal. Pri brzdeni motorem nikdy nejdu do jednicky a na vyssich kvaltech pripadne podradim, nebo vymacknu spojku.
Laguna III Coupe 2,0 dCi, 4control, 131kW/180k, tmavě červená metalíza
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2005
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Přidání plynu při brzdění motorem

Příspěvek od marek230177 » sob říj 24, 2020 16:59

Fakt je, že pokud při deceleraci motor klesne otáčkami pod nějakou nastavenou mez, palivo se začne opět vstřikovat. Ale je to volnoběžná dávka, na změnu otáček nebo zrychlování vozu by to nemělo mít vliv. Je to jen proto, aby v případě, že vymáčknu spojku, neklesly otáčky pod volnoběh nebo dokonce motor úplně nechcípl.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

Odpovědět

Zpět na „Diskuse a pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 hostů