Laguna - přední nebo zadní náhon ?

Zde je možné povídat si na libovolné téma, třeba i takové, které nesouvisí s automobily.
Zde se neřeší technické dotazy. Ty patří do Technické sekce podle modelu.
Technický dotaz tady může být bez dalšího smazán.

Moderátor: Moderators General

Pravidla fóra
Zde je možné povídat si na libovolné téma, třeba i takové, které nesouvisí s automobily.
Zde se neřeší technické dotazy. Ty patří do Technické sekce podle modelu.
Technický dotaz tady může být bez dalšího smazán.
jjana48
Starting member
Příspěvky: 4
Registrován: ned říj 11, 2020 09:28

Laguna - přední nebo zadní náhon ?

Příspěvek od jjana48 » ned říj 11, 2020 09:46

Dobrý den,
omlouvám se možna za hloupý dotaz, ale v tomto směru jsem antitalent.
Začala jsem jezdit a chci se co nejlépe připravit na příp. možné problémy - tedy i na příp. řešení smyku (v plánu, ale ještě je i škola smyku)
Jenže na netu píšou rozdíly v řešení smyku podle toho zda auto má přední či zadní pohon kol.

A já nevím zda máme přední či zadní ani kde to zjistím. Máme lagunu první registrace v roce 2000, 1,6 http://ipocars.com/vinfo/renault/laguna ... -2000.html takhle auto vypadá.
Můžete mi prosím poradit děkuji

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5794
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Laguna - přední nebo zadní náhon ?

Příspěvek od kotasekh » ned říj 11, 2020 11:50

Přední :-).
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

jjana48
Starting member
Příspěvky: 4
Registrován: ned říj 11, 2020 09:28

Re: Laguna - přední nebo zadní náhon ?

Příspěvek od jjana48 » pon říj 19, 2020 11:59

děkuji :-)

Uživatelský avatar
ZDENECEKCZ
Grafoman
Příspěvky: 3294
Registrován: pon pro 27, 2010 19:59
Bydliště: Krnov sev. mor.
Kontaktovat uživatele:

Re: Laguna - přední nebo zadní náhon ?

Příspěvek od ZDENECEKCZ » čtv říj 22, 2020 16:13

Spis si dej bacha treba na kruhacu, proste pojedes, vjedes na kruhac, zatocis volantem a auto nebude tak moc zatacet, jak jsi zvykla. Tzn ze pohrne cumak jinam, nez chces. Nepomuze ti vice vytocit volant, nepomuze ti zacit brzdit. To to jen jeste zhorsi. Pomuze jen pustit plyn a zmacknout sponku a auto se hned chyti a drzi uz zvoleny smer. Samozrejmne pokud bude ledovka, tak tam nepomuze asi nic.
Samotneho me to prekvapilo na kruhacu, vjedu na nej, tocim doleva a jedu doleva, prijedu k memu vyjezdu a otocim volant doprava a pridam plyn a najednou auto miri na ten ostruvek rozdelujici vjezd a vyjezd z kruhaca. No minul jsem ho, ale snad jen o pul metra
Moje rajče: https://zdenecekcz.rajce.idnes.cz/
Jawa pionýr rv58(asi)
ČZ 175 rv72
Škoda 1000MB rv67
Škoda 120 M rv89
Škoda Favorit 135LX rv93
Yamaha XJ-600S rv93
Suzuki GSF 600 S Bandit rv98
SUZUKI GSF 600 S Bandit rv00
Renault Laguna 2,2dt rv2000 naj-108250 až 177tis km- recyklace
Yamaha FZ 6 S Fazer 2005
Renault Mégane Grand Tour 1.9dci 88kw rv04 naj-272tis až 299,5tis km
teď:
Renault LAGUNA III 2.0dci 96kw kombi rv10/2008 naj 330400...nyní již přes 367tis
Honda CB 600 S Hornet 2001 červená s najezdem 54180km

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2029
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Laguna - přední nebo zadní náhon ?

Příspěvek od marek230177 » sob říj 24, 2020 07:00

Téhle vlastnosti se říká nedotáčivost. Ono se to vlastně ukáže, až když dojde k nějaké krizové situaci. Ale jak bylo psáno, je třeba o tom vědět a předem v podvědomí počítat. Takové uražené kolo a ohnutá osa, to není právě fajn situace.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Laguna - přední nebo zadní náhon ?

Příspěvek od Zefek » úte říj 27, 2020 22:15

ZDENECEKCZ píše:
čtv říj 22, 2020 16:13
Spis si dej bacha treba na kruhacu, proste pojedes, vjedes na kruhac, zatocis volantem a auto nebude tak moc zatacet, jak jsi zvykla. Tzn ze pohrne cumak jinam, nez chces. Nepomuze ti vice vytocit volant, nepomuze ti zacit brzdit. To to jen jeste zhorsi. Pomuze jen pustit plyn a zmacknout sponku a auto se hned chyti a drzi uz zvoleny smer. Samozrejmne pokud bude ledovka, tak tam nepomuze asi nic.
Samotneho me to prekvapilo na kruhacu, vjedu na nej, tocim doleva a jedu doleva, prijedu k memu vyjezdu a otocim volant doprava a pridam plyn a najednou auto miri na ten ostruvek rozdelujici vjezd a vyjezd z kruhaca. No minul jsem ho, ale snad jen o pul metra
Podle mě brzda pomůže, ale chce to zadupnout a hned povolit. Při nedotáčivém smyku je potřeba zatížit přední nápravu, což uděláš právě šlápnutím na brzdu, nebo právě ubráním plynu, kdy začne brzdit motor a váha se přenese dopředu. Taky pomůže směr na chvíli narovnat a pak znova utáhnout. A hlavně se dívat tam, kam chci jet a ne tam, kde jede auto.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

jjana48
Starting member
Příspěvky: 4
Registrován: ned říj 11, 2020 09:28

Re: Laguna - přední nebo zadní náhon ?

Příspěvek od jjana48 » sob říj 31, 2020 23:31

Děkuji za rady. Chci se ještě zeptat jak nejlépe jezdit z kopce nejen v zimě, ale celkově. Všude čtu z kopce podřazovat.
Jenže pár jízd jsem odjezdila s blízkým člověkem, který ale moc dlouho taky nejezdí. A ten mi říkal jen řadit na nejvyšší stupeň. Tedy se rozjedu přeřadím na 2, 3 a 4 (5 nedávám mám zafixované, že na 5 se jezdí rychle a to nemám odvahu jezdím 50 km v obci, mimo obec 70 km) do kopce a z kopce už jedu na 4 i po rovince, jen do zatáček přeřadím na 2 a Případně když dávám přednost tak mám 2. Jinak, ale 4

Uživatelský avatar
ZDENECEKCZ
Grafoman
Příspěvky: 3294
Registrován: pon pro 27, 2010 19:59
Bydliště: Krnov sev. mor.
Kontaktovat uživatele:

Re: Laguna - přední nebo zadní náhon ?

Příspěvek od ZDENECEKCZ » ned lis 01, 2020 09:29

Mimo mesto 70????? No poteš koště. Ale tak jasne, chapu, bojis se. Ale.uvedom si, ze mimomesto jizdou 70 se za tebou tvori kolony a predjizdi se a tim dle me vznikaji nebezpecne situace. Nejlepsi je jet tech 90. Casem si na to zvyknes a budes jezdit rychleji.
Osobne z kopce jezdim tak, ze dam tak vysoky kvalt, ze otacky na otackomeru nejdou pod cca 1200. To ma motor malej brzdnej ucinek. Ale jakmile to klesne jeste mene, podradim. Kdyz potrebuju zbrzdit treba kvuli zatacky, tak bud podradim drive anebo brzdim pedalem. Z kopce se nebrzdi pedalem tak, ze brzdis jemne furt, ale treba to necham rozjet na 100 a pak zbrzdim na 85. Je jako intenzivne dupnutim na brzdu, ale proste ani ze bych brzdil pul kilometru. Kdyz za mnou nekdo jede, drcnu dvakrat do pedalu, at ten za mnou vidi brzdovky a potreti brzdu vice zamacku a spomalim. Ale nemame tu nejak extra dlouhe prudke kopce.

Kazdopadne doporucuju se nebat. Po vyplate vzit plnou a jet treba jen tak pres vikend na vyjezd treba 200km po tvem okoli a tam, lde asi budes jezdit nejcasteji. Nejen ze si tu cestu taknejak zafixujes, ale hlavne to chce ziskat praxi a jakytakys pocit pohody a jistoty za volantem. Uvidis, ze za rok budes jezdit mimomesto 90-100 a za tebou kolony nebudou
Moje rajče: https://zdenecekcz.rajce.idnes.cz/
Jawa pionýr rv58(asi)
ČZ 175 rv72
Škoda 1000MB rv67
Škoda 120 M rv89
Škoda Favorit 135LX rv93
Yamaha XJ-600S rv93
Suzuki GSF 600 S Bandit rv98
SUZUKI GSF 600 S Bandit rv00
Renault Laguna 2,2dt rv2000 naj-108250 až 177tis km- recyklace
Yamaha FZ 6 S Fazer 2005
Renault Mégane Grand Tour 1.9dci 88kw rv04 naj-272tis až 299,5tis km
teď:
Renault LAGUNA III 2.0dci 96kw kombi rv10/2008 naj 330400...nyní již přes 367tis
Honda CB 600 S Hornet 2001 červená s najezdem 54180km

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2029
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Laguna - přední nebo zadní náhon ?

Příspěvek od marek230177 » pon lis 02, 2020 07:45

Jezdí ušima. Pokud nejsi hluchá, uslyšíš.....

Obecně NENÍ PRAVDA, že čím menší otáčky motoru, tím lepší. To je nejrozšířenější nesmysl mezi lidmi. Nízké otáčky motor přetěžují, ničí.

Benzínové motory, zejména ty s víceventilovou technikou (to je právě ten, který máš), jsou stavěné naopak na otáčky vyšší. Maximum točivého momentu mají obvykle kolem 4000 otáček, plus mínus. Takže u takových motorů je vhodné při jízdě do kopce právě tyto otáčky využívat. Navíc Laguna je na motor 1,6 dost těžká a jízda ve vyšších otáčkách je často nutná, aby auto aspoň trochu jelo.

Neříkám točit motor trvale do takových otáček, to asi úplně nutné není, ale jezdil bych kolem tří tisíc, plus mínus. Do kopce výš, po rovině klidně i trochu níž.

Jezdím patnáct let s naftovými motory, které mají pracovní rozsah otáček níže. Moc si užívám, když tu a tam jedu se Scenicem mojí ženy, kde je právě motor 1,6 benzín. Užívám si především ty vyšší otáčky a rád motor proháním. Je to zdravé, motoru to prospívá a paradoxně, navzdory názorům mnoha pitomců a neznalců, je to lepší, než motor dusit pod otáčkami.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Laguna - přední nebo zadní náhon ?

Příspěvek od Šamša » pon lis 02, 2020 09:27

To ti podepíšu :-) a nebojím se vytáčet i naftový motor. Nestojí mi za to za každou cenu ušetřit 1l nafty a mám "rád" dvouhmotové setrváky.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Uživatelský avatar
ZDENECEKCZ
Grafoman
Příspěvky: 3294
Registrován: pon pro 27, 2010 19:59
Bydliště: Krnov sev. mor.
Kontaktovat uživatele:

Re: Laguna - přední nebo zadní náhon ?

Příspěvek od ZDENECEKCZ » pon lis 02, 2020 16:41

Ja psal z kopce pod 1200ot ze nejdu, ale jako ne ze jedu do kopca na 1200ot.
Moje rajče: https://zdenecekcz.rajce.idnes.cz/
Jawa pionýr rv58(asi)
ČZ 175 rv72
Škoda 1000MB rv67
Škoda 120 M rv89
Škoda Favorit 135LX rv93
Yamaha XJ-600S rv93
Suzuki GSF 600 S Bandit rv98
SUZUKI GSF 600 S Bandit rv00
Renault Laguna 2,2dt rv2000 naj-108250 až 177tis km- recyklace
Yamaha FZ 6 S Fazer 2005
Renault Mégane Grand Tour 1.9dci 88kw rv04 naj-272tis až 299,5tis km
teď:
Renault LAGUNA III 2.0dci 96kw kombi rv10/2008 naj 330400...nyní již přes 367tis
Honda CB 600 S Hornet 2001 červená s najezdem 54180km

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2029
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Laguna - přední nebo zadní náhon ?

Příspěvek od marek230177 » pon lis 02, 2020 18:07

I tak je to málo.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Laguna - přední nebo zadní náhon ?

Příspěvek od Šamša » pon lis 02, 2020 20:26

Všechno to drkocání pod 2000 kompenzuje dvouhmota a ta jednou docela rychle dokompenzuje.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Uživatelský avatar
ZDENECEKCZ
Grafoman
Příspěvky: 3294
Registrován: pon pro 27, 2010 19:59
Bydliště: Krnov sev. mor.
Kontaktovat uživatele:

Re: Laguna - přední nebo zadní náhon ?

Příspěvek od ZDENECEKCZ » pon lis 02, 2020 20:30

Jako chcete mi rict, ze kdyz jedu z dlouheho prudsiho kopce na sestku s pustenym plynem a otackama sem tam pod cca 1300, tak ze kurwim motor? To osobne pochybuju. Motor je mazany, auto nijak extra nebrzdi a udrzuje rychlost. Ale jasne, sestka na 1300ot je odhadem 70km/h, bo na 90 mi toci 1800.
Jinak ano, udrzuju otacky vzdy okolo tech 1800 za ustalene jizdy. Jak je zahraty, tak kolem 2-2,2 tis. A pravidelne ho vytacim. Nejsu duchodcovskej styl, jen si motor setrim a vymetam pavuciny.
Ale z kopca si myslim ze to neni nejake podtaceni, kdyz neni v zaberu
Moje rajče: https://zdenecekcz.rajce.idnes.cz/
Jawa pionýr rv58(asi)
ČZ 175 rv72
Škoda 1000MB rv67
Škoda 120 M rv89
Škoda Favorit 135LX rv93
Yamaha XJ-600S rv93
Suzuki GSF 600 S Bandit rv98
SUZUKI GSF 600 S Bandit rv00
Renault Laguna 2,2dt rv2000 naj-108250 až 177tis km- recyklace
Yamaha FZ 6 S Fazer 2005
Renault Mégane Grand Tour 1.9dci 88kw rv04 naj-272tis až 299,5tis km
teď:
Renault LAGUNA III 2.0dci 96kw kombi rv10/2008 naj 330400...nyní již přes 367tis
Honda CB 600 S Hornet 2001 červená s najezdem 54180km

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Laguna - přední nebo zadní náhon ?

Příspěvek od Šamša » pon lis 02, 2020 20:44

Ty bys mohl jezdit s autobusem, tam ty otáčky sedí :-D
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Renaulťák
Senior member
Příspěvky: 1318
Registrován: pon čer 15, 2015 20:19
Bydliště: Nitra

Re: Laguna - přední nebo zadní náhon ?

Příspěvek od Renaulťák » úte lis 03, 2020 10:35

Pri brzdeni motorem mu nemuze nic skodit. Motor je mazany mechanicky, Neni to dvoutakt, takze oleje i tlaku musi mit primerene otackam. Otazne je, jak je na tom turbo, pokud dostalo do kopce zahul a pak prejde mazani do rezimu blizkemu volnobehu. Trojkove je vsak dostatecne dimenzovane, tak asi take v pohode a zadny kopec neni jak jehlan, tak chvili jede na vyssi otacky, nez zacne brzdit.
O tom, co dela dvouhmota jsem se doposud nezamyslel. Takze pouze nezrala, nekolikasekundova uvaha. Spojka je vlastne namahana opacne, jako pri zaberua. Tady je kazdemu jasne, ze poskakovani pri rozjezdu a prudke kopani kvaltu, kdyz netreba, dvouhmotu unavuje. Pokud jede auto konstantni rychlosti, motor jede pouze na nizky vykon (staci pozorovat okamzirou zpotrebu), kroutak je pouze udrzovaci. Dvouhmota by mela byt plne v pohode. Tady se mnou Samsa asi nesouhlasi. Pokud brzdim motorem pod nizke otacky, nema duvod dostavat spojka nejake razy, protoze otacky se meni velice plynule a motor je v klidu. Spojka je konstruovana i na brzdeni motorem.
Je jasne, ze kdyz honim 400Nm pres spojku, tak dostava slusny zahul. Pokud je kroutak minimalni a motor klidny, spojka netrpi.
Priznivce otacek minimalne 2000 bych chtel upozornit, ze by i v krizovatce meli drzet nohu na plynu, protoze pri 850 plus minus motor kolabuje.
Laguna III Coupe 2,0 dCi, 4control, 131kW/180k, tmavě červená metalíza
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2029
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Laguna - přední nebo zadní náhon ?

Příspěvek od marek230177 » úte lis 03, 2020 10:42

Dělejte si každý, co chcete.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

Renaulťák
Senior member
Příspěvky: 1318
Registrován: pon čer 15, 2015 20:19
Bydliště: Nitra

Re: Laguna - přední nebo zadní náhon ?

Příspěvek od Renaulťák » úte lis 03, 2020 11:23

marek230177 píše:
úte lis 03, 2020 10:42
Dělejte si každý, co chcete.
Budme radi, ze mame o cem tlachat. O cem to bude za deset a vice let, kdyz budou na kseftech pouze elektriky s bateriema na ticic a vic kilometru, nabijecky budou bezdratove krmene pouze obnovitelnou energii. K tomu to vsechno bude za par supu a dozivotni zaruka. Budeme si zit jak v komunismu. K tomu nam postavi vsude tri a vice proudovky, spousta podzemnich garazi a parkovist. Pumpickari s elektrokoly budou mit dvouproude cyklostezky a nebudou se motat mezi plechovkari. Kloboukovi a maminky s detma budou jezdit v autonomnim rezimu.
Ministrovi financi nebude chybet DPH a spotrebni dane za ropne produkty.
Napisi naplno a neslusne. Nasere te pouze to, ze te nic nenasere.
Laguna III Coupe 2,0 dCi, 4control, 131kW/180k, tmavě červená metalíza
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2029
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Laguna - přední nebo zadní náhon ?

Příspěvek od marek230177 » úte lis 03, 2020 11:42

To mě ale asi nebude bavit......

Nicméně nepropadám skepsi, neb tohoto divného světa se rozhodně nedožiju.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

Renaulťák
Senior member
Příspěvky: 1318
Registrován: pon čer 15, 2015 20:19
Bydliště: Nitra

Re: Laguna - přední nebo zadní náhon ?

Příspěvek od Renaulťák » úte lis 03, 2020 12:02

Ja si naopak pripadam, ze se toho pomalu dozivam. Debaty o elekronickych udelatkach jsou jiz mimo me.
Bruselsky urednik je velice snazivy, tak nepodcenovat. A ti, co jeste nedavno nevedeli nic o virtualnich penezich, ted konecne pochopili, ze prachy se netisknou, ale narodni banky a ta evropska na to maji jiz pouze klavesnice a staci klepnout jednu nulu vedle desetinne carky zleva a hned muzeme desetkrat vice napujcovat.

Pro oziveni debaty: Na nizkych otackach dal dojedes.
Laguna III Coupe 2,0 dCi, 4control, 131kW/180k, tmavě červená metalíza
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá

Uživatelský avatar
ZDENECEKCZ
Grafoman
Příspěvky: 3294
Registrován: pon pro 27, 2010 19:59
Bydliště: Krnov sev. mor.
Kontaktovat uživatele:

Re: Laguna - přední nebo zadní náhon ?

Příspěvek od ZDENECEKCZ » úte lis 03, 2020 12:20

Diky za zastani ohledne sjizdeni kopcu na nizsi otacky.

Prirovnam to k jizde na dalnici.....jedu 150 a dojizdim dva prednizdejici se kamiony rychlosti 93 a 95km/h. Jedu jedu, sundam nohu z plynu a treba pul kilometra jedu bez plynu na nulovou spotrebu a auto pomalu z cca ??2400??otacek spomaluje na tech cca 95 s otackama cca 1700. To jako Marku a Samso je blbe????? Ten motor neni v zaberu, je mazanej, nema zadne sily ani detonace. Takze myslim a verim, ze kdyz z kopca jedu na cca 1300otacek, tak mu neskodim. Ba naopak myslim, ze je to pro nej lepsi. U
Primo prirovnam k prave situaci Na ceste z Krnova do Bruntala je kopec, rika se mu Oborňák, bo je u vesnice Oborna. Klidne si to najdete na mapach. Na bruntal jsou dva pruhy. Opacne jen jeden. Ten kopec je dluhy odhadem cca 4km. Kdyz jedete zhora od Bruntala, tak date sestku a ta vam celej kopec udrzuje idealnich cca 100-110km/h. Auto nespomaluje, nezrychluje. Kdyz vyradite, zachvilku tam mate 120....130 a proste jedete. V 90% to tam vsici pousteji bud bez kvaltu, anebo drzi bez plynu jako ja nejvyssi rychlost a jedeme vsici. Parkrat se mi ale stalo, ze jsem tam chytl Aviu anebo proste nakladacek, co nemuze jet stofkou. A jede 70-80. I v tomto pripade tam mam sestku, ty otacky okolo 1300-1400 a jak avia zacne brzdit, bo jede rychle, tak i ja s brzdou spomalim a mam tam treba tech i 1200+. Kdyz podradim na petku, tak mi otacky vyleti ne cca 1800 a bude me to brzdit vice a aby mi avia neujela, tak bych musel pridavat plyn.

Vim, ze pisu malokdy pouzity pripad. Ale proste tu to tak mame a ja tak jezdim.
A opakuju, ze normalni jizdou po rovine nikdy nemam pod cca 1600otacek Schvalne i dnes pri jizde z prace jsem koukal, ze jedu na trojku cca 55-58km dle tacho a otacky jsou na 2200. Davam ctverku a ot klesnou na 1600 a tak to udrzjuju jemne plynem. Samozrejmne kdyz chcu spomalit, podradim. Naopak pri zrychleni taky podradim
Moje rajče: https://zdenecekcz.rajce.idnes.cz/
Jawa pionýr rv58(asi)
ČZ 175 rv72
Škoda 1000MB rv67
Škoda 120 M rv89
Škoda Favorit 135LX rv93
Yamaha XJ-600S rv93
Suzuki GSF 600 S Bandit rv98
SUZUKI GSF 600 S Bandit rv00
Renault Laguna 2,2dt rv2000 naj-108250 až 177tis km- recyklace
Yamaha FZ 6 S Fazer 2005
Renault Mégane Grand Tour 1.9dci 88kw rv04 naj-272tis až 299,5tis km
teď:
Renault LAGUNA III 2.0dci 96kw kombi rv10/2008 naj 330400...nyní již přes 367tis
Honda CB 600 S Hornet 2001 červená s najezdem 54180km

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2029
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Laguna - přední nebo zadní náhon ?

Příspěvek od marek230177 » úte lis 03, 2020 14:13

Já jsem svůj hlavní příspěvek zde adresoval pisatelce, co založila tohle téma. Na Tvoje názory jsem vůbec nereagoval. Ty ses mých slov chytil a snažil se něco obhajovat.

Opakuju znovu, dělej si, co chceš.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

Uživatelský avatar
moucha tse-tse
Experienced member
Příspěvky: 589
Registrován: pon kvě 24, 2010 18:11
Bydliště: morava

Re: Laguna - přední nebo zadní náhon ?

Příspěvek od moucha tse-tse » úte lis 03, 2020 14:21

No je mi lito pani uz ted.. 😃😃😃
Nez si to vse precte a prostuduje veci o 400Nm kroutaku, dvouhmote.. neco z prihody silnice s avii u Obornaku.. a sledovat otacky, tlak a teplotu jak motoru, tak silnice.. no a nakonec usoudi, ze je lepsi auto prodat a pockat na autonomii, kde uz to resit nebude😃😃😃
Kazdopadne kazdy ma svuj styl stejne jako ja...ale ze se to tady teda zvrtla ta debata.. pani se musi smat.. 😃😃😃🙋‍♂️
Clio IV, 2015,1.2 16V,LPG, 6 l/100km...81 000km
TPMS aktivátor...

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2029
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Laguna - přední nebo zadní náhon ?

Příspěvek od marek230177 » úte lis 03, 2020 14:32

To mi přišlo nepatřičný celou dobu. Prostě jsou tu lidi, co mají tendence plevelit jiná témata svými problémy. To sleduju na snad všech fórech, kde jsem registrován.
Po deseti příspěvcích bych to dál celý smazal.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

Uživatelský avatar
moucha tse-tse
Experienced member
Příspěvky: 589
Registrován: pon kvě 24, 2010 18:11
Bydliště: morava

Re: Laguna - přední nebo zadní náhon ?

Příspěvek od moucha tse-tse » úte lis 03, 2020 14:54

Jeste ze tu nepadlo, ze ma predni nahon pro jizdu vpred.. a pri couvani zadni nahon..
Marku, mas pravdu.. s tim souhlasim. Chtelo by to promazat a nechat jen veci k tematu👍
Clio IV, 2015,1.2 16V,LPG, 6 l/100km...81 000km
TPMS aktivátor...

Odpovědět

Zpět na „Diskuse a pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 hostů