Nejvyšší nájezd K4J/K4M

Zde je možné povídat si na libovolné téma, třeba i takové, které nesouvisí s automobily.
Zde se neřeší technické dotazy. Ty patří do Technické sekce podle modelu.
Technický dotaz tady může být bez dalšího smazán.

Moderátor: Moderators General

Pravidla fóra
Zde je možné povídat si na libovolné téma, třeba i takové, které nesouvisí s automobily.
Zde se neřeší technické dotazy. Ty patří do Technické sekce podle modelu.
Technický dotaz tady může být bez dalšího smazán.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Nesli
Junior member
Příspěvky: 228
Registrován: čtv srp 04, 2016 12:48
Bydliště: Praha 9

Nejvyšší nájezd K4J/K4M

Příspěvek od Nesli » úte srp 20, 2019 16:13

heh, inspiroval mě tu kolega s dotazem na 1,3ku.

Můj dotaz je podobný, jaký máme tady na foru nevyšší nájezd s 16v benziny K4J a K4M, ideálně v původním stavu? (tj. neměněná hlava/těsnění atd.). Maj to být jednoduché držáky, tak schválně :)

Předem díky za info :mrgreen:
Megane II Sedan, 1.4 16v, rv. 7/2007
Past: Megane I Grandtour, 1.6 16v, rv. 2000, "Modrá ústrice"

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11267
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: Nejvyšší nájezd K4J/K4M

Příspěvek od krt.ecek » stř srp 21, 2019 09:24

Jsou to držáky, když tady trochu pohledáš, tak cca v roce 2008 tu někdo psal, že na tom má najeto 350 000km bez problémů...
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

SilverA
Experienced member
Příspěvky: 575
Registrován: pon kvě 14, 2012 17:46

Re: Nejvyšší nájezd K4J/K4M

Příspěvek od SilverA » stř led 27, 2021 11:50

Môj Megane má podľa posledných info 225000km. Ale keďže som bol 5ty majiteľ a viem že auto v minulosti prešlo cez aaautobazár, tak verím, že má kľudne cez 300 000 km. Keď som auto kupoval, vpadalo že sa mu údržby nedostávalo zbytočne naviac, takže všetko vypadalo na pôvodné.
EX: Zelený Renault Mégane Classic
Po facelifte, r.v. 1999, motor 1,6 16V, výbava RXT - ABS, klíma, 4 airbagy, elektricky nastaviteľné a vyhrievané spätné zrkadlá, predné a zadné okná v elektrike, hmlovky, dvojitá optika, atermické čelné sklo
Od Vianoc 2019 slúži novému majiteľovi. Je to kolega z práce, takže Megana vidím každý deň

Šedý Renault Thalia
R.v. 2011, motor 1,2 16V, výbava Privilege

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2005
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Nejvyšší nájezd K4J/K4M

Příspěvek od marek230177 » stř led 27, 2021 18:52

Na Scénicu (11/2005) mám v současné době čtvrt milionu. Tak skvělý motor už dneska nenajdeš. Občas odejde zapalovací cívka za necelých pět stovek, jinak není problém. Motor K4M812.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

Uživatelský avatar
Nesli
Junior member
Příspěvky: 228
Registrován: čtv srp 04, 2016 12:48
Bydliště: Praha 9

Re: Nejvyšší nájezd K4J/K4M

Příspěvek od Nesli » stř led 27, 2021 20:00

Jj, žadnej trhač asfaltu to není, ale vyhovuje mi, teď mám na MII 186kkm a je v kondici, nežere ani kapku oleje a jede na výbornou, nikdy s motorem nebyl problém. Občas vidim v inzerátech i 350-400+, ale tam člověk neví, co to má za sebou ;) A cívky neřeším, vozím dvě v kufru ;) Na moje využití super, prcacky po městě hlavně. Budu potřebovat něco většího pro rodinu, ale všude samý přímotřik, to je pro mě neštěstí, tak asi nějaký konce trojkovejch Grand Sceniků s 1.6 16v, příp. 1.4 TCe, uvidíme :) No a to si pak nechat do rozpadnutí a za 20 let sem napsat, kolik to namotalo :D
Megane II Sedan, 1.4 16v, rv. 7/2007
Past: Megane I Grandtour, 1.6 16v, rv. 2000, "Modrá ústrice"

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11267
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: Nejvyšší nájezd K4J/K4M

Příspěvek od krt.ecek » stř led 27, 2021 20:01

Nepropaguji, nic o tom nevím, jen mně to zarazilo Nová dacia sandero nemá přímovstřik.... ale není to něco většího :-)
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

Uživatelský avatar
Nesli
Junior member
Příspěvky: 228
Registrován: čtv srp 04, 2016 12:48
Bydliště: Praha 9

Re: Nejvyšší nájezd K4J/K4M

Příspěvek od Nesli » stř led 27, 2021 20:15

To bude 1,6 16v Sce od Nissanu, tam mi vadí, že nejsou hydroštely, je to i v MIV (Sandero určitě neee:), kupoval bych kombi ojetinu určitě akorát na seřízení ventilových vůlí, takže plus 20 a více, nechci :D Já vím, Marek napíše, že si to udělá doma s prstem v nose, ale mě to udělá tak akorát Renault za nechutný prachy, u tohoto motoru je to náročnější...

Ale to Sce taky asi slušně umotá..Blbý euronormy, s náma mohly K4J/K4M klidně dožít v Meganech VIII :D
Megane II Sedan, 1.4 16v, rv. 7/2007
Past: Megane I Grandtour, 1.6 16v, rv. 2000, "Modrá ústrice"

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2005
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Nejvyšší nájezd K4J/K4M

Příspěvek od marek230177 » stř led 27, 2021 20:38

Nová Dacia sandero má 1,0 TCe. To je MPI motor, nemá přímý vstřik. Je to motor, který koncepčně vychází z předchozího motoru 0,9 TCe, což jak známo je taky MPI.

Mimochodem, tenhle motor má mimo jiné i Clio V.
Naposledy upravil(a) marek230177 dne stř led 27, 2021 20:49, celkem upraveno 2 x.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

Uživatelský avatar
Nesli
Junior member
Příspěvky: 228
Registrován: čtv srp 04, 2016 12:48
Bydliště: Praha 9

Re: Nejvyšší nájezd K4J/K4M

Příspěvek od Nesli » stř led 27, 2021 20:47

Jasný, jsem myslel to Sce, ale koukám že to od 2019 už taky zarizli...
Megane II Sedan, 1.4 16v, rv. 7/2007
Past: Megane I Grandtour, 1.6 16v, rv. 2000, "Modrá ústrice"

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2005
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Nejvyšší nájezd K4J/K4M

Příspěvek od marek230177 » stř led 27, 2021 20:49

Já mám na mysli novou Dacii sandero, tedy model 2021, který ještě není v prodeji.

Jo, a mimochodem, proč bych nezvládl seřídit ventily na SCe doma v garáži? Copak je na tom tak strašně složitého, že to musí dělat pouze servis Renault?
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

Uživatelský avatar
Nesli
Junior member
Příspěvky: 228
Registrován: čtv srp 04, 2016 12:48
Bydliště: Praha 9

Re: Nejvyšší nájezd K4J/K4M

Příspěvek od Nesli » stř led 27, 2021 21:09

Já jsem psal, že ty bys to právě zvládl, ale já a řada dalších ne :)

Podrobnosti složitosti už nevím, zkoumal jsem to před svátkama a šlo to mimo mé technické znalosti, měl by k tomu být přístup jak to kalhotek panny + rozebrat třetinu motoru a oproti jiným motorům bez hydroštel to má stát ranec ;)
Megane II Sedan, 1.4 16v, rv. 7/2007
Past: Megane I Grandtour, 1.6 16v, rv. 2000, "Modrá ústrice"

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Nejvyšší nájezd K4J/K4M

Příspěvek od kotasekh » stř led 27, 2021 21:30

Nema sroubek a matku, ale hrnicky, ktere se musi nakoupit. Stoji to ranec, jeden hrnicek 500-900 dle kalibracni tloustky. A dle meho musi vacky dolu, takze i rozhodit rozvody. Ja si v aute troufnu skoro na vse, jen tady bych nechapal, jak se to dela, protoze podle logiky mi to vychazi, ze jeden den to rozeberu, premerim a pak nekolik dni cekam s rozebranym motorem na hrnickove podlozky, coz mi prijde naprosto nesmyslne :D. Ale to je jen takovy povzdech, co sem nepatri ;). Nove 1.0 TCe 90 behuzel stale nedisponuji hydrostelama, coz u te TCe 90 nevadi, ale u TCe 100 LPG to trochu boli.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2005
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Nejvyšší nájezd K4J/K4M

Příspěvek od marek230177 » stř led 27, 2021 21:58

Pánové, kalibrované hrnky mají třeba i motory 1,5 dCi K9K. A mnoho jiných motorů všech možných značek. Proč v tom spatřujete nějaký problém? Souhlasím, hydraulické vymezení, případně šroub s matkou je pro někoho zajisté zajímavější řešení, ale já bych to až tak nezatracoval. Nevím, jak u jiných motorů, ale konkrétně u motoru 1,5 dCi prakticky není potřeba na to sahat, drží to celou životnost motoru. Já mám najeto 210 tisíc a vůle ventilů jsou naprosto v pořádku. Můj kolega na Cliu 3 má motor 1,5 dCi 63 kW s nájezdem daleko přes 300 tisíc km a nikdy nebylo potřeba ventily řešit.

Ano, dělá se to přesně tak, jak jsi nastínil. Změří se to a v případě, že některá vůle nesedí, je třeba zjistit, o kolik. Pak se to rozhází, jmenovaný hrnek se vyndá a mikrometrem se změří tloušťka jeho dna. A podle toho, o kolik potřebuju tu vůli změnit, se koupí hrnek s dnem o tolik jinou tloušťkou dna. Tento se hodí zpátky, složí se rozvody a jedeme. Za víkend. S jednou rukou v řiti. A ještě je nějaká zábava. A mimochodem, nejlepší je spojit to s výměnou rozvodů, protože kdyby bylo náhodou třeba to řešit, jsou rozvody stejně dole, tak vlastně jedním vrzem. Ano, není to nic moc práce, seřízení šroubem s kontramatkou je jistě pohodlnější. Jenže u tohoto způsobu vymezení vůlí to prostě drží a pokud vůbec je někdy potřeba to řešit, je to maximálně jednou za životnost motoru. Obvykle to vydrží do smrti auta a vůbec není třeba to řešit.

Motory 1,9 dCi mají třeba kalibrované podložky. Systém, který je sto let starý a známý především od fiatu. Princip je vlastně stejný, jen na dně hrnku leží kalibrovaná podložka. Ta se mění jednodušším postupem, než celý hrnek, protože není nutné demontovat vačku. Dá se vyměnit poměrně snadno.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Nejvyšší nájezd K4J/K4M

Příspěvek od kotasekh » čtv led 28, 2021 08:48

Jiste, tento system neni delany na serizovani co 30k km, ale pri provozu na lpg je potreba ty vule resit podstatne casteji, nezli jednou za zivotnost. Motor D4F728 ma pri provozu na lpg interval kontroly ventilovych vuli 30k km, nastesti ma sroubky a matku. 1.6 SCe, 0,9 i 1.0 TCe se na lpg delaly, maji hrnicky a je potreba ty vule kontrolovat a serizovat, dle meho nejpozdeji po 60k km. To rozvody jeste delat nechces, zvlast u retezu. A ani nechces kazdych 60k km davat 10 000 kc za serizeni vuli ventilu (kdyz pocitam veskery material a pripadnou praci, renault to ceni myslim na 15k kc). Pri provozu mimo lpg je to ale opravdu jedno, ty systemy potrebuji kontrolu opravdu maximalne jednou za zivotnost motoru.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2005
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Nejvyšší nájezd K4J/K4M

Příspěvek od marek230177 » čtv led 28, 2021 12:22

Já nejsem příznivcem alternativních paliv. LPG jsem kdysi měl v žigulíku, jako dobrý, ale dneska bych to rozhodně nechtěl. Nicméně ano, u plynových motorů je to jistě citlivější.

Nevím, proč to není řešeno hydraulikou. Jaký důvod k tomuhle řešení výrobce má.

Jsou automobilky, které dělají všechny své motory s hydraulickými zdvihátky. Logické... Jsou automobilky, co mají ve všech motorech podložky. I to chápu. Jsou automobilky, co mají ve všech motorech seřizování ventilů šrouby. I to je logický. Ale proč Renault má všechny systémy? V tom teda logiku fakt nespatřuju. Už jsem se ale naučil, že u Renaultu logiku hledat nemá smysl.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

Renaulťák
Senior member
Příspěvky: 1308
Registrován: pon čer 15, 2015 20:19
Bydliště: Nitra

Re: Nejvyšší nájezd K4J/K4M

Příspěvek od Renaulťák » pát led 29, 2021 10:01

Jeden motor vyvyjel s Mercedesem, druhy s Nisanem, treti patri Nisanu a ctvrty nevim komu.

Me jen nejde do palice, proc nemuze dat startovaci tlacitko na stejne misto, vyrez na uchyceni pri zavirani kufru, nebo patych dveri, na stejnou stranu, nebo na obe. Vim, ze to jsou prkotiny. Alespon, ze od MII je volant a packy na stejnem miste.
Ma to tedy i pozitivum, ze nuti premylet a kdyz sednu do CC, tak zvladnu nastartovat na druhe hmatnuti. Pak si chvili uvedomuji, ze to nema elektronickou brzdu a jiz mi tak casto po odparkovani neujede. Take jsem se opet vratil u vsech aut k zarazeni kvaltu.
Laguna III Coupe 2,0 dCi, 4control, 131kW/180k, tmavě červená metalíza
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá

Odpovědět

Zpět na „Diskuse a pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 21 hostů