Nejvyšší nájezd K4J/K4M
Moderátor: Moderators General
Pravidla fóra
Zde je možné povídat si na libovolné téma, třeba i takové, které nesouvisí s automobily.
Zde se neřeší technické dotazy. Ty patří do Technické sekce podle modelu.
Technický dotaz tady může být bez dalšího smazán.
Zde je možné povídat si na libovolné téma, třeba i takové, které nesouvisí s automobily.
Zde se neřeší technické dotazy. Ty patří do Technické sekce podle modelu.
Technický dotaz tady může být bez dalšího smazán.
Nejvyšší nájezd K4J/K4M
heh, inspiroval mě tu kolega s dotazem na 1,3ku.
Můj dotaz je podobný, jaký máme tady na foru nevyšší nájezd s 16v benziny K4J a K4M, ideálně v původním stavu? (tj. neměněná hlava/těsnění atd.). Maj to být jednoduché držáky, tak schválně
Předem díky za info
Můj dotaz je podobný, jaký máme tady na foru nevyšší nájezd s 16v benziny K4J a K4M, ideálně v původním stavu? (tj. neměněná hlava/těsnění atd.). Maj to být jednoduché držáky, tak schválně
Předem díky za info
Megane II Sedan, 1.4 16v, rv. 7/2007
Past: Megane I Grandtour, 1.6 16v, rv. 2000, "Modrá ústrice"
Past: Megane I Grandtour, 1.6 16v, rv. 2000, "Modrá ústrice"
Re: Nejvyšší nájezd K4J/K4M
Jsou to držáky, když tady trochu pohledáš, tak cca v roce 2008 tu někdo psal, že na tom má najeto 350 000km bez problémů...
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
Re: Nejvyšší nájezd K4J/K4M
Môj Megane má podľa posledných info 225000km. Ale keďže som bol 5ty majiteľ a viem že auto v minulosti prešlo cez aaautobazár, tak verím, že má kľudne cez 300 000 km. Keď som auto kupoval, vpadalo že sa mu údržby nedostávalo zbytočne naviac, takže všetko vypadalo na pôvodné.
EX: Zelený Renault Mégane Classic
Po facelifte, r.v. 1999, motor 1,6 16V, výbava RXT - ABS, klíma, 4 airbagy, elektricky nastaviteľné a vyhrievané spätné zrkadlá, predné a zadné okná v elektrike, hmlovky, dvojitá optika, atermické čelné sklo
Od Vianoc 2019 slúži novému majiteľovi. Je to kolega z práce, takže Megana vidím každý deň
Šedý Renault Thalia
R.v. 2011, motor 1,2 16V, výbava Privilege
Po facelifte, r.v. 1999, motor 1,6 16V, výbava RXT - ABS, klíma, 4 airbagy, elektricky nastaviteľné a vyhrievané spätné zrkadlá, predné a zadné okná v elektrike, hmlovky, dvojitá optika, atermické čelné sklo
Od Vianoc 2019 slúži novému majiteľovi. Je to kolega z práce, takže Megana vidím každý deň
Šedý Renault Thalia
R.v. 2011, motor 1,2 16V, výbava Privilege
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2030
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: Nejvyšší nájezd K4J/K4M
Na Scénicu (11/2005) mám v současné době čtvrt milionu. Tak skvělý motor už dneska nenajdeš. Občas odejde zapalovací cívka za necelých pět stovek, jinak není problém. Motor K4M812.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
Re: Nejvyšší nájezd K4J/K4M
Jj, žadnej trhač asfaltu to není, ale vyhovuje mi, teď mám na MII 186kkm a je v kondici, nežere ani kapku oleje a jede na výbornou, nikdy s motorem nebyl problém. Občas vidim v inzerátech i 350-400+, ale tam člověk neví, co to má za sebou A cívky neřeším, vozím dvě v kufru Na moje využití super, prcacky po městě hlavně. Budu potřebovat něco většího pro rodinu, ale všude samý přímotřik, to je pro mě neštěstí, tak asi nějaký konce trojkovejch Grand Sceniků s 1.6 16v, příp. 1.4 TCe, uvidíme No a to si pak nechat do rozpadnutí a za 20 let sem napsat, kolik to namotalo
Megane II Sedan, 1.4 16v, rv. 7/2007
Past: Megane I Grandtour, 1.6 16v, rv. 2000, "Modrá ústrice"
Past: Megane I Grandtour, 1.6 16v, rv. 2000, "Modrá ústrice"
Re: Nejvyšší nájezd K4J/K4M
Nepropaguji, nic o tom nevím, jen mně to zarazilo Nová dacia sandero nemá přímovstřik.... ale není to něco většího
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
Re: Nejvyšší nájezd K4J/K4M
To bude 1,6 16v Sce od Nissanu, tam mi vadí, že nejsou hydroštely, je to i v MIV (Sandero určitě neee:), kupoval bych kombi ojetinu určitě akorát na seřízení ventilových vůlí, takže plus 20 a více, nechci Já vím, Marek napíše, že si to udělá doma s prstem v nose, ale mě to udělá tak akorát Renault za nechutný prachy, u tohoto motoru je to náročnější...
Ale to Sce taky asi slušně umotá..Blbý euronormy, s náma mohly K4J/K4M klidně dožít v Meganech VIII
Ale to Sce taky asi slušně umotá..Blbý euronormy, s náma mohly K4J/K4M klidně dožít v Meganech VIII
Megane II Sedan, 1.4 16v, rv. 7/2007
Past: Megane I Grandtour, 1.6 16v, rv. 2000, "Modrá ústrice"
Past: Megane I Grandtour, 1.6 16v, rv. 2000, "Modrá ústrice"
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2030
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: Nejvyšší nájezd K4J/K4M
Nová Dacia sandero má 1,0 TCe. To je MPI motor, nemá přímý vstřik. Je to motor, který koncepčně vychází z předchozího motoru 0,9 TCe, což jak známo je taky MPI.
Mimochodem, tenhle motor má mimo jiné i Clio V.
Mimochodem, tenhle motor má mimo jiné i Clio V.
Naposledy upravil(a) marek230177 dne stř led 27, 2021 20:49, celkem upraveno 2 x.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
Re: Nejvyšší nájezd K4J/K4M
Jasný, jsem myslel to Sce, ale koukám že to od 2019 už taky zarizli...
Megane II Sedan, 1.4 16v, rv. 7/2007
Past: Megane I Grandtour, 1.6 16v, rv. 2000, "Modrá ústrice"
Past: Megane I Grandtour, 1.6 16v, rv. 2000, "Modrá ústrice"
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2030
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: Nejvyšší nájezd K4J/K4M
Já mám na mysli novou Dacii sandero, tedy model 2021, který ještě není v prodeji.
Jo, a mimochodem, proč bych nezvládl seřídit ventily na SCe doma v garáži? Copak je na tom tak strašně složitého, že to musí dělat pouze servis Renault?
Jo, a mimochodem, proč bych nezvládl seřídit ventily na SCe doma v garáži? Copak je na tom tak strašně složitého, že to musí dělat pouze servis Renault?
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
Re: Nejvyšší nájezd K4J/K4M
Já jsem psal, že ty bys to právě zvládl, ale já a řada dalších ne
Podrobnosti složitosti už nevím, zkoumal jsem to před svátkama a šlo to mimo mé technické znalosti, měl by k tomu být přístup jak to kalhotek panny + rozebrat třetinu motoru a oproti jiným motorům bez hydroštel to má stát ranec
Podrobnosti složitosti už nevím, zkoumal jsem to před svátkama a šlo to mimo mé technické znalosti, měl by k tomu být přístup jak to kalhotek panny + rozebrat třetinu motoru a oproti jiným motorům bez hydroštel to má stát ranec
Megane II Sedan, 1.4 16v, rv. 7/2007
Past: Megane I Grandtour, 1.6 16v, rv. 2000, "Modrá ústrice"
Past: Megane I Grandtour, 1.6 16v, rv. 2000, "Modrá ústrice"
Re: Nejvyšší nájezd K4J/K4M
Nema sroubek a matku, ale hrnicky, ktere se musi nakoupit. Stoji to ranec, jeden hrnicek 500-900 dle kalibracni tloustky. A dle meho musi vacky dolu, takze i rozhodit rozvody. Ja si v aute troufnu skoro na vse, jen tady bych nechapal, jak se to dela, protoze podle logiky mi to vychazi, ze jeden den to rozeberu, premerim a pak nekolik dni cekam s rozebranym motorem na hrnickove podlozky, coz mi prijde naprosto nesmyslne . Ale to je jen takovy povzdech, co sem nepatri . Nove 1.0 TCe 90 behuzel stale nedisponuji hydrostelama, coz u te TCe 90 nevadi, ale u TCe 100 LPG to trochu boli.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2030
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: Nejvyšší nájezd K4J/K4M
Pánové, kalibrované hrnky mají třeba i motory 1,5 dCi K9K. A mnoho jiných motorů všech možných značek. Proč v tom spatřujete nějaký problém? Souhlasím, hydraulické vymezení, případně šroub s matkou je pro někoho zajisté zajímavější řešení, ale já bych to až tak nezatracoval. Nevím, jak u jiných motorů, ale konkrétně u motoru 1,5 dCi prakticky není potřeba na to sahat, drží to celou životnost motoru. Já mám najeto 210 tisíc a vůle ventilů jsou naprosto v pořádku. Můj kolega na Cliu 3 má motor 1,5 dCi 63 kW s nájezdem daleko přes 300 tisíc km a nikdy nebylo potřeba ventily řešit.
Ano, dělá se to přesně tak, jak jsi nastínil. Změří se to a v případě, že některá vůle nesedí, je třeba zjistit, o kolik. Pak se to rozhází, jmenovaný hrnek se vyndá a mikrometrem se změří tloušťka jeho dna. A podle toho, o kolik potřebuju tu vůli změnit, se koupí hrnek s dnem o tolik jinou tloušťkou dna. Tento se hodí zpátky, složí se rozvody a jedeme. Za víkend. S jednou rukou v řiti. A ještě je nějaká zábava. A mimochodem, nejlepší je spojit to s výměnou rozvodů, protože kdyby bylo náhodou třeba to řešit, jsou rozvody stejně dole, tak vlastně jedním vrzem. Ano, není to nic moc práce, seřízení šroubem s kontramatkou je jistě pohodlnější. Jenže u tohoto způsobu vymezení vůlí to prostě drží a pokud vůbec je někdy potřeba to řešit, je to maximálně jednou za životnost motoru. Obvykle to vydrží do smrti auta a vůbec není třeba to řešit.
Motory 1,9 dCi mají třeba kalibrované podložky. Systém, který je sto let starý a známý především od fiatu. Princip je vlastně stejný, jen na dně hrnku leží kalibrovaná podložka. Ta se mění jednodušším postupem, než celý hrnek, protože není nutné demontovat vačku. Dá se vyměnit poměrně snadno.
Ano, dělá se to přesně tak, jak jsi nastínil. Změří se to a v případě, že některá vůle nesedí, je třeba zjistit, o kolik. Pak se to rozhází, jmenovaný hrnek se vyndá a mikrometrem se změří tloušťka jeho dna. A podle toho, o kolik potřebuju tu vůli změnit, se koupí hrnek s dnem o tolik jinou tloušťkou dna. Tento se hodí zpátky, složí se rozvody a jedeme. Za víkend. S jednou rukou v řiti. A ještě je nějaká zábava. A mimochodem, nejlepší je spojit to s výměnou rozvodů, protože kdyby bylo náhodou třeba to řešit, jsou rozvody stejně dole, tak vlastně jedním vrzem. Ano, není to nic moc práce, seřízení šroubem s kontramatkou je jistě pohodlnější. Jenže u tohoto způsobu vymezení vůlí to prostě drží a pokud vůbec je někdy potřeba to řešit, je to maximálně jednou za životnost motoru. Obvykle to vydrží do smrti auta a vůbec není třeba to řešit.
Motory 1,9 dCi mají třeba kalibrované podložky. Systém, který je sto let starý a známý především od fiatu. Princip je vlastně stejný, jen na dně hrnku leží kalibrovaná podložka. Ta se mění jednodušším postupem, než celý hrnek, protože není nutné demontovat vačku. Dá se vyměnit poměrně snadno.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
Re: Nejvyšší nájezd K4J/K4M
Jiste, tento system neni delany na serizovani co 30k km, ale pri provozu na lpg je potreba ty vule resit podstatne casteji, nezli jednou za zivotnost. Motor D4F728 ma pri provozu na lpg interval kontroly ventilovych vuli 30k km, nastesti ma sroubky a matku. 1.6 SCe, 0,9 i 1.0 TCe se na lpg delaly, maji hrnicky a je potreba ty vule kontrolovat a serizovat, dle meho nejpozdeji po 60k km. To rozvody jeste delat nechces, zvlast u retezu. A ani nechces kazdych 60k km davat 10 000 kc za serizeni vuli ventilu (kdyz pocitam veskery material a pripadnou praci, renault to ceni myslim na 15k kc). Pri provozu mimo lpg je to ale opravdu jedno, ty systemy potrebuji kontrolu opravdu maximalne jednou za zivotnost motoru.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2030
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: Nejvyšší nájezd K4J/K4M
Já nejsem příznivcem alternativních paliv. LPG jsem kdysi měl v žigulíku, jako dobrý, ale dneska bych to rozhodně nechtěl. Nicméně ano, u plynových motorů je to jistě citlivější.
Nevím, proč to není řešeno hydraulikou. Jaký důvod k tomuhle řešení výrobce má.
Jsou automobilky, které dělají všechny své motory s hydraulickými zdvihátky. Logické... Jsou automobilky, co mají ve všech motorech podložky. I to chápu. Jsou automobilky, co mají ve všech motorech seřizování ventilů šrouby. I to je logický. Ale proč Renault má všechny systémy? V tom teda logiku fakt nespatřuju. Už jsem se ale naučil, že u Renaultu logiku hledat nemá smysl.
Nevím, proč to není řešeno hydraulikou. Jaký důvod k tomuhle řešení výrobce má.
Jsou automobilky, které dělají všechny své motory s hydraulickými zdvihátky. Logické... Jsou automobilky, co mají ve všech motorech podložky. I to chápu. Jsou automobilky, co mají ve všech motorech seřizování ventilů šrouby. I to je logický. Ale proč Renault má všechny systémy? V tom teda logiku fakt nespatřuju. Už jsem se ale naučil, že u Renaultu logiku hledat nemá smysl.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
Re: Nejvyšší nájezd K4J/K4M
Jeden motor vyvyjel s Mercedesem, druhy s Nisanem, treti patri Nisanu a ctvrty nevim komu.
Me jen nejde do palice, proc nemuze dat startovaci tlacitko na stejne misto, vyrez na uchyceni pri zavirani kufru, nebo patych dveri, na stejnou stranu, nebo na obe. Vim, ze to jsou prkotiny. Alespon, ze od MII je volant a packy na stejnem miste.
Ma to tedy i pozitivum, ze nuti premylet a kdyz sednu do CC, tak zvladnu nastartovat na druhe hmatnuti. Pak si chvili uvedomuji, ze to nema elektronickou brzdu a jiz mi tak casto po odparkovani neujede. Take jsem se opet vratil u vsech aut k zarazeni kvaltu.
Me jen nejde do palice, proc nemuze dat startovaci tlacitko na stejne misto, vyrez na uchyceni pri zavirani kufru, nebo patych dveri, na stejnou stranu, nebo na obe. Vim, ze to jsou prkotiny. Alespon, ze od MII je volant a packy na stejnem miste.
Ma to tedy i pozitivum, ze nuti premylet a kdyz sednu do CC, tak zvladnu nastartovat na druhe hmatnuti. Pak si chvili uvedomuji, ze to nema elektronickou brzdu a jiz mi tak casto po odparkovani neujede. Take jsem se opet vratil u vsech aut k zarazeni kvaltu.
Laguna III Coupe 2,0 dCi, 4control, 131kW/180k, tmavě červená metalíza
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 29 hostů