Tak se začneme pomalu loučit...

Zde je možné povídat si na libovolné téma, třeba i takové, které nesouvisí s automobily.
Zde se neřeší technické dotazy. Ty patří do Technické sekce podle modelu.
Technický dotaz tady může být bez dalšího smazán.

Moderátor: Moderators General

Pravidla fóra
Zde je možné povídat si na libovolné téma, třeba i takové, které nesouvisí s automobily.
Zde se neřeší technické dotazy. Ty patří do Technické sekce podle modelu.
Technický dotaz tady může být bez dalšího smazán.
Odpovědět
Hagrid
Starting member
Příspěvky: 84
Registrován: stř lis 22, 2017 21:14

Tak se začneme pomalu loučit...

Příspěvek od Hagrid » pát bře 30, 2018 21:50

mj.:
ex. Renault Clio 1.2 1994
ex. Renault Kangoo 1.2 1999
ex. Renault Twingo 1.2 1998
ex. Renault Scénic 1.9 dCi 2000
ex. Renault Espace IV 1.9 dCi 2006
a zbylo Renault Clio III 1.2 16V 2005

Renaulťák
Senior member
Příspěvky: 1317
Registrován: pon čer 15, 2015 20:19
Bydliště: Nitra

Re: Tak se začneme pomalu loučit...

Příspěvek od Renaulťák » sob bře 31, 2018 09:27

Je to zacarovany kruh. CZ a SK za chvili vyrobi 2,5 milionu plechovek rocne. V kazde zemi EU se take neco vyrobi a kam ty miliony funglovek nacpat?
Na zapade ma jiz auto kazdy a kdo nema, jej ani nechce. Hrozba sdilene ekonomiky jim take pokazi ksefty. Obraty delaji firmy, ktere po trech letech pusti dal a to problem neresi. S kolegou jsme jednou, podle poctu evidovaných osobnich vozidel na SK a delky cest prvni a druhe tridy, dospely k tomu, ze pokud by vsichni vyjeli, tak nikam nedojedou.
Jsou lide, jako ja, kteri se neradi zbavuji funkcnich veci. Domaci kutilstvi je u starsi generace stale trendy. Tak udrzujeme funkcni, co se da. Snazi se nam to zneprijemnovat elektronickyma udelatkama. Tim dosahnou, ze autak bez aktualizaci SW nikdo nerozchodi. Staci zrusit podminku, ze deset let musi zajistovat nahradni dily.
To, co soudruzi navrhuji v odkazu vyse, je na plneni kasy. Kdyz si na SK koupim Lambo, musim za evidenci zaplatit 3000€, protoze cim vyssi vykon a cim novejsi, tak vetsi vypalne. A to je proti trendu obnovy. Za stare Lambo zaplatim minimum. Z toho duvodu budou po SK cestách jezdit pouze stare a ne nove sportaky.
Take je pravdou, ze velka cast starych vraku jiz pouze stoji na dvorku. Na SK to take castecne vyresili tim, ze kdyz ma auto SPZ, musi mit emisni a STK. Kdyz neni, tak slusna pokuta. Kdo zatim nedostal, tak jednou dostane. Nez platit a obnovovat depozit, tak radeji do srotu.
Laguna III Coupe 2,0 dCi, 4control, 131kW/180k, tmavě červená metalíza
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Tak se začneme pomalu loučit...

Příspěvek od Šamša » sob bře 31, 2018 18:08

Byl jsem na STK a nakonec jsem tam strávil 3 hodiny a dost jsme pokecali. Jednak o tom, že stáčení km naprosto běžná věc, přijede zákazník na evidenčku a auto dle registru o 100tis. km méně a tohle se v politice neřeší, že je korupce a stále se krade ve velkým. Pak to, že musí jebat starého dědulu, co přijede se 40 let starým vozíčkem a nemá zástěrky, pak se tam přižene k*kot na 4 kolce z číny s homologací z Holandska a ta nemá blatníky žádný a je redy. A ty likvidační poplatky jsme taky probírali, místo toho aby se opravdu řešili vykuchaný katy, a opravdový shniláky, tak se budou likvidovat fungující bezvadný auta vesničanů, co s tím jezdí k doktorovi a na velký nákup.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Maky
Člen RCČR
Příspěvky: 946
Registrován: sob pro 19, 2009 16:38
Bydliště: Lysá nad Labem

Re: Tak se začneme pomalu loučit...

Příspěvek od Maky » sob bře 31, 2018 18:32

No když někdo chce psa bíti, hůl si vždycky nějakou najde... Nevím nejsem odborník, ale... pokud něco spotřebuje o 1/3 paliva méně, vyprodukuje o 1/3 méně zplodin né?? např. chrochta oproti benzínu ( CO2 170 mg. oproti 210 mg. ...) no a strašení s NOx ??? pokud se nemýlím, tak atmosféra této planety je stvořena 75% dusíku a 17% kyslíku, když se chce oddělit kyslík od dusíku nelze ho jen tak odstřihnout, to si myslím, že v atmosféře je ten kyslík nějak sloučen s tím dusíkem ( NO x) a ještě nějaké jiné prvky k tomu... z toho mi vyplývá, že pokud spálím cokoliv v atmosferickým vzduchu tak z toho vždy vypadne nějakej oxyd dusíku, nebo se mýlím a ten dusík v benzínovým motoru shoří ??? a v chrochtě néé ??? tak kam se potom poděje ??? a nechci slyšet že jako léčivý plyn nás obohacuje... podle mě je to jen o těch eko šílencích a benzínový loby!!
RGS dCi 1,9,2005,Skladací obytný přívěs, Babeta210.,domo kros PiČz 150., JAWA 250 1953., YAMAHA RD 80 kapotáž,kotouče, liťáky.,
http://grandscenic.forumn.net

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Tak se začneme pomalu loučit...

Příspěvek od Šamša » sob bře 31, 2018 18:45

Kyslík 20,9 - 21,0%. Auto 20 let starý co najede ročně do 5000 km (+-350l benzínu), určitě vyprodukuje méně škodlivin, než vyrobení nového, převezení na druhou stranu Evropy a provozu produkcí ještě horších karcinogenních škodlivin.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5792
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Tak se začneme pomalu loučit...

Příspěvek od kotasekh » sob bře 31, 2018 21:42

Dusík v atmosféře se běžně oxidačně redukčních reakcí neúčastní a chová se jako inertní plyn. Až za specifických podmínek z něj vznikají nitrozní plyny "NOx", které jsou naopak škodlivé velmi, hlavně při vdechnutí.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Uživatelský avatar
Jan Kalina
Grafoman
Příspěvky: 7144
Registrován: čtv bře 04, 2004 17:14
Bydliště: královéhradecko - rychnovsko

Re: Tak se začneme pomalu loučit...

Příspěvek od Jan Kalina » sob bře 31, 2018 21:52

Renaulťák píše:
sob bře 31, 2018 09:27
..Kdyz si na SK koupim Lambo, musim za evidenci zaplatit 3000€.....za stare Lambo zaplatim minimum. Z toho duvodu budou po SK cestách jezdit pouze stare a ne nove sportaky...
Šťastná to země - asi se tam odstěhuju, koupím si staré Lambo, zaplatím za něj minimum a budu s ním jezdit mezi dalšími starými sporťáky :mrgreen:
R20 TS 2.0 1982/www.R20 Turbo-D.zde 2.1 1983/www.R25 V6Turbo.zde 2.5-V6 1985/R25 V6Turbo 2.5-V6 1986/www.R25 Turbo-DX.zde 2.1 1985/R25 V6 Injection 2.7-V6 1985/R25 V6 Injection 2.9-V6 1987, 1988, 1989/Express 1.4 198?/R1363 GTX Automatic 2.0 1983/R136C GTA V6 1985/2017+?/Espace V6 1993/Espace V6 1994/Espace V6 LPG 1996/XR25 1990/Express 1.9dT RT-E3 1997/Laguna 2.0 1995/Kangoo dCi 2008
*** Hledá se odcizená R25 V6 šedá, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 Baccara vínová, více info -->>ZDE<<-- ***

Hagrid
Starting member
Příspěvky: 84
Registrován: stř lis 22, 2017 21:14

Re: Tak se začneme pomalu loučit...

Příspěvek od Hagrid » sob bře 31, 2018 23:16

Dneska, jak jsem jezdil po městě, tak jsem dle toho nastíněného scénáře vyřadil 3/4 aut... No u, ale co s turbobenzínem, kterej jezdí za devět? Chuj s tym :(
mj.:
ex. Renault Clio 1.2 1994
ex. Renault Kangoo 1.2 1999
ex. Renault Twingo 1.2 1998
ex. Renault Scénic 1.9 dCi 2000
ex. Renault Espace IV 1.9 dCi 2006
a zbylo Renault Clio III 1.2 16V 2005

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Tak se začneme pomalu loučit...

Příspěvek od Šamša » sob bře 31, 2018 23:57

kotasekh píše:
sob bře 31, 2018 21:42
Dusík v atmosféře se běžně oxidačně redukčních reakcí neúčastní a chová se jako inertní plyn. Až za specifických podmínek z něj vznikají nitrozní plyny "NOx", které jsou naopak škodlivé velmi, hlavně při vdechnutí.
Ale ty nitrozní plyny se přirozenou cestou rozpadají prakticky do 2 hodin, škodlivé jsou při inverzích kdy se koncentrují v dopravních špičkách.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5792
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Tak se začneme pomalu loučit...

Příspěvek od kotasekh » ned dub 01, 2018 07:26

Jojo, vsak to ja nikde nerozporuji, to byla reakce na Makyho, ktery resil, ze atmosfericky dusik se vzdy ucastni jakehokoliv horeni ;).
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Maky
Člen RCČR
Příspěvky: 946
Registrován: sob pro 19, 2009 16:38
Bydliště: Lysá nad Labem

Re: Tak se začneme pomalu loučit...

Příspěvek od Maky » ned dub 01, 2018 12:25

No a ty nevznikají při spalování benzínu ??? jen nafty ???
RGS dCi 1,9,2005,Skladací obytný přívěs, Babeta210.,domo kros PiČz 150., JAWA 250 1953., YAMAHA RD 80 kapotáž,kotouče, liťáky.,
http://grandscenic.forumn.net

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5792
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Tak se začneme pomalu loučit...

Příspěvek od kotasekh » ned dub 01, 2018 12:30

Maky píše:
sob bře 31, 2018 18:32
...z toho mi vyplývá, že pokud spálím cokoliv v atmosferickým vzduchu tak z toho vždy vypadne nějakej oxyd dusíku...
Reagoval jsem na tohle. Vim, vytrzeno z kontextu. Nafta je vetsinou spalovana v prebytku vzduchu, zato benzin naopak ve stechiometrickem pomeru, kdy nitrozni plyny nevznikaji. Ale treba u primovstrikovych benzinovych motoru, ktere v urcitych podminkach jezdi na chudou smes, NOx vznika taky ve vetsi mire.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Renaulťák
Senior member
Příspěvky: 1317
Registrován: pon čer 15, 2015 20:19
Bydliště: Nitra

Re: Tak se začneme pomalu loučit...

Příspěvek od Renaulťák » ned dub 01, 2018 19:05

Panove, na chemii jsem magor, tak muzu dychat, nebo ne? Zkousel jsem bez a vice, jako 30 sekund a to na suchu, nedam.
Stechiometrickym pomerem jste me totalne rozhodili.
Laguna III Coupe 2,0 dCi, 4control, 131kW/180k, tmavě červená metalíza
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5792
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Tak se začneme pomalu loučit...

Příspěvek od kotasekh » ned dub 01, 2018 20:56

Tak ono to uplne tak stechiometricke neni, ale aspon se to k tomu snazi priblizit ;). A dychat muzes, bez dychani je to jeste horsi ;).
K tematu - sam ministr Ťok priznal, ze to nechteli schvalovat pred volbama, vedeli proc. Tak si aspon kluci pamatujte, kdo to schvaloval a navrhoval, pokud to projde.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Odpovědět

Zpět na „Diskuse a pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 hostů