**Návod na výmenu kvapalín??**
Moderátor: Moderators General
Pravidla fóra
Zde je možné povídat si na libovolné téma, třeba i takové, které nesouvisí s automobily.
Zde se neřeší technické dotazy. Ty patří do Technické sekce podle modelu.
Technický dotaz tady může být bez dalšího smazán.
Zde je možné povídat si na libovolné téma, třeba i takové, které nesouvisí s automobily.
Zde se neřeší technické dotazy. Ty patří do Technické sekce podle modelu.
Technický dotaz tady může být bez dalšího smazán.
**Návod na výmenu kvapalín??**
Zdravím,,
Prosím mohol by niekto urobiť návod na výmenu všetkých kvapalín (olej + olejový filter, chladiaca kvapalina, brzdová kvapalina)?
Chcem si sam vymeniť ale nerobil som to tak teoriu aku taku mám najradšej keď vidím video..
Clio III (2009) motor D4F 740
Ak by sa niekto našiel bol by som vďačný a aj mnoho iných určite.
Prosím mohol by niekto urobiť návod na výmenu všetkých kvapalín (olej + olejový filter, chladiaca kvapalina, brzdová kvapalina)?
Chcem si sam vymeniť ale nerobil som to tak teoriu aku taku mám najradšej keď vidím video..
Clio III (2009) motor D4F 740
Ak by sa niekto našiel bol by som vďačný a aj mnoho iných určite.
Re: **Návod na výmenu kvapalín??**
A youtube jsi nezkousel? “How to change oil/brake fluid/cooling fluid”... Pripadne se podivej na kanal “Chris fix”, ale zase musis trosku zvladat tu anglictinu, pokud ti nestaci jen video.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Re: **Návod na výmenu kvapalín??**
Jasne že pozeral jeho videa som snaď všetky prešiel... Ale najradšej presny návod na moje auto..
Re: **Návod na výmenu kvapalín??**
Můj názor je takový, že člověk co potřebuje přesný návod na výměnu oleje by se do toho neměl pouštět a pak už vůbec ne do takových věcí jako je brzdová kapalina.... Pokud to neumíš a nevěříš si na to, že potřebuješ přesný návod, tak to radši nech někoho udělat, ve výsledku tě to vyjde levněji...
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
- ZDENECEKCZ
- Grafoman
- Příspěvky: 3295
- Registrován: pon pro 27, 2010 19:59
- Bydliště: Krnov sev. mor.
- Kontaktovat uživatele:
Re: **Návod na výmenu kvapalín??**
Spíš řekni nějakému kámošovi co se v autech trochu vyzná a umí vyměnit olej. Na něj se koukej a poté už budeš vědět co a jak.
Ale ve zkratce základy pro všecky auta
1-vlez pod auto a zjisti si jaký vercajk potřebuješ pro sundání šustplechu,filtru a výpustné zátky
2-za studena povol a hned zas utáhni výpustný šroub-- pro snažší povolení za horka
3-kup olej který je předepsané specifikace pro tvuj motor
4-kup filtr který je předepsaný pro tvuj motor
5-kup si ochranné rukavice a nějakou solvinu na umytí
6-kup nebo si sežeň starší nižší lavor na prádlo
7-auto projed aspon 15km, at je zahřátý motor
8-auto postav na rovné místo
9-vsun se pod auto a povol výpušťák a pak ho opatrně povoluj dokud neupadne do nachystaného lavoru, kam odteče olej a NEOPAŘ SE (olej pálí) (auto pálí) (všecko tam dole pálí)
10-sedni na prdel a zakuř si
11-povol a odšrubuj filtr a NEOPAŘ SE (olej pálí)
12-sedni na prdel a zas si zahul
13-nalij do 3/4 čerstvý olej do nového filtru a filtr našrubuj rukama fest na své misto
14-z lavoru vyndej výpustný šroub, utři ho a utáhni fest zpět, kdes ho povoloval a NEOPAŘ SE (olej v lavoru eště furt pálí)
15-nalij potřebné množstvý nového oleje a zkontroluj na měrce
16-nastartuj, nech 2 minutky bublat na mistě a poté o dva metry couvni a zkontroluj jestli nikde nic neteče a nekape
17-běž se umýt a udělej malou projiždku, cca 3km
18-sedni na prdel a dej si kafe
19-po kafi jdi zkontrolovat hladinu oleje na měrce a popřípadě trošku dolij oleje
20-a máš to hotovo vyměněno a zadarmo
Ale ve zkratce základy pro všecky auta
1-vlez pod auto a zjisti si jaký vercajk potřebuješ pro sundání šustplechu,filtru a výpustné zátky
2-za studena povol a hned zas utáhni výpustný šroub-- pro snažší povolení za horka
3-kup olej který je předepsané specifikace pro tvuj motor
4-kup filtr který je předepsaný pro tvuj motor
5-kup si ochranné rukavice a nějakou solvinu na umytí
6-kup nebo si sežeň starší nižší lavor na prádlo
7-auto projed aspon 15km, at je zahřátý motor
8-auto postav na rovné místo
9-vsun se pod auto a povol výpušťák a pak ho opatrně povoluj dokud neupadne do nachystaného lavoru, kam odteče olej a NEOPAŘ SE (olej pálí) (auto pálí) (všecko tam dole pálí)
10-sedni na prdel a zakuř si
11-povol a odšrubuj filtr a NEOPAŘ SE (olej pálí)
12-sedni na prdel a zas si zahul
13-nalij do 3/4 čerstvý olej do nového filtru a filtr našrubuj rukama fest na své misto
14-z lavoru vyndej výpustný šroub, utři ho a utáhni fest zpět, kdes ho povoloval a NEOPAŘ SE (olej v lavoru eště furt pálí)
15-nalij potřebné množstvý nového oleje a zkontroluj na měrce
16-nastartuj, nech 2 minutky bublat na mistě a poté o dva metry couvni a zkontroluj jestli nikde nic neteče a nekape
17-běž se umýt a udělej malou projiždku, cca 3km
18-sedni na prdel a dej si kafe
19-po kafi jdi zkontrolovat hladinu oleje na měrce a popřípadě trošku dolij oleje
20-a máš to hotovo vyměněno a zadarmo
Moje rajče: https://zdenecekcz.rajce.idnes.cz/
Jawa pionýr rv58(asi)
ČZ 175 rv72
Škoda 1000MB rv67
Škoda 120 M rv89
Škoda Favorit 135LX rv93
Yamaha XJ-600S rv93
Suzuki GSF 600 S Bandit rv98
SUZUKI GSF 600 S Bandit rv00
Renault Laguna 2,2dt rv2000 naj-108250 až 177tis km- recyklace
Yamaha FZ 6 S Fazer 2005
Renault Mégane Grand Tour 1.9dci 88kw rv04 naj-272tis až 299,5tis km
teď:
Renault LAGUNA III 2.0dci 96kw kombi rv10/2008 naj 330400...nyní již přes 367tis
Honda CB 600 S Hornet 2001 červená s najezdem 54180km
Jawa pionýr rv58(asi)
ČZ 175 rv72
Škoda 1000MB rv67
Škoda 120 M rv89
Škoda Favorit 135LX rv93
Yamaha XJ-600S rv93
Suzuki GSF 600 S Bandit rv98
SUZUKI GSF 600 S Bandit rv00
Renault Laguna 2,2dt rv2000 naj-108250 až 177tis km- recyklace
Yamaha FZ 6 S Fazer 2005
Renault Mégane Grand Tour 1.9dci 88kw rv04 naj-272tis až 299,5tis km
teď:
Renault LAGUNA III 2.0dci 96kw kombi rv10/2008 naj 330400...nyní již přes 367tis
Honda CB 600 S Hornet 2001 červená s najezdem 54180km
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: **Návod na výmenu kvapalín??**
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Re: **Návod na výmenu kvapalín??**
Tak nejak nad tým uvažujem.... Teória by aj bola ale prax ukáže....
Moja teória :
1. Dvíhnut auto
2. Od montovať 5 srubiek na 10ku kľúč
3. So starou kľučkou z dverí povoliť výpustnu skrutku stvorhran
5. Hasakom demontovať olejovy filter
6. Naliať do olejové ho filtra olej a namazat tesnenie na filtri a zasrubovat
7. Dat naspäť výpustnu skrutku
8. Naliať polovicu nového oleja počkať 10 min kým Stecie naštartovať na 3 min
9. Doliat zbytok podľa mierky aj keď to bude ťažko vidno nový olej na tej plastovej mierke
Na olejový filter hasakom môžem nie?
A ešte nejaký kvalitný pojazdný hever a podpery viete o niečom hlavne kvalitnom a bezpečnom? Lebo podpery som videl aj v lidl za nejakých 12€ co je zhruba 300 sk a videl som aj za 50 € co je 1500 sk čiže rozdiel v kvalite určite bude..
Moja teória :
1. Dvíhnut auto
2. Od montovať 5 srubiek na 10ku kľúč
3. So starou kľučkou z dverí povoliť výpustnu skrutku stvorhran
5. Hasakom demontovať olejovy filter
6. Naliať do olejové ho filtra olej a namazat tesnenie na filtri a zasrubovat
7. Dat naspäť výpustnu skrutku
8. Naliať polovicu nového oleja počkať 10 min kým Stecie naštartovať na 3 min
9. Doliat zbytok podľa mierky aj keď to bude ťažko vidno nový olej na tej plastovej mierke
Na olejový filter hasakom môžem nie?
A ešte nejaký kvalitný pojazdný hever a podpery viete o niečom hlavne kvalitnom a bezpečnom? Lebo podpery som videl aj v lidl za nejakých 12€ co je zhruba 300 sk a videl som aj za 50 € co je 1500 sk čiže rozdiel v kvalite určite bude..
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: **Návod na výmenu kvapalín??**
Pokud to chceš aplikovat pravidelně, tak si kup nájezdy, jsou praktičtější. Olej odevzdáš ve sběrném dvoře, je dobré sehnat nějaké větší plastové kanystry, na přelití, nebo odvezeš k mechanikovi, protože většina z nich topí dílnu vyjetým olejem.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Re: **Návod na výmenu kvapalín??**
Já bych nespoléhal na starou kliku od dveří, kamaràd to zkoušel klikou od okna a ukroutil ji.
Používám nástroj co jsem si kdysi udělal ve škole v dílně z 10 kulatiny kterou jsme málem neohli.
Hodně lidí si dělá nástroj z gola ořechu s velkym imbusem, nebo se přímo čtverhran na golu dá asi za 150,- koupit
Používám nástroj co jsem si kdysi udělal ve škole v dílně z 10 kulatiny kterou jsme málem neohli.
Hodně lidí si dělá nástroj z gola ořechu s velkym imbusem, nebo se přímo čtverhran na golu dá asi za 150,- koupit
CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)
Re: **Návod na výmenu kvapalín??**
Pokud investujes do zvedaku, tak investuj do origo orechu s ctyrhranem, misto klicky.
Take hasak se da nahradit klicem na filtr.
Ja do filtru olej neliju, pouze maznu tesneni. Myslim, ze by mi vetsina pri nasroubovavani vytekla.
Take treba vymenit tesneni na sroubu. Ja nemenim, pouzivam takovy zeleny, netuhnouci sajrajt.
Pred vypustenim se mrknu, kolik je oleje v motoru. Spinavy je na rysce dobre videt.
Vyjedu na kliny (eshopy pro karavanisty).
Lehnu a sundam sucplast. Na Megane nemam, tak nesundavam.
Povolim vypoustak a lehce zpet dotahnu.
Projedu do zahrati.
Odstavim na rovinu
Lehnu, lehce vysroubuji vypoustak.
Vypustim. Necham par hodin odkapat. Mam specielni kanistr na vypousteni oleje. Na otvor davam sitko. Sroub mi pravidelne vypadne z ruky a nechce se mi cedit az pri prelevani.
Vypusteny olej preliju do kanistru a zjistim kolik vyteklo.
Odsroubuji konzervu (hadru pod ni, aby vyteklo co nejmene na motor).
Maznu tesneni na nove a nasroubuji. Dotahuji na max pouze rukou.
Tesneni na vypoustaku maznu z obou stran zelenym sajrajtem.
Otru vypousteci otvor a nasroubuji vypoustak. Kdo je momentovy, utahne predepsanym.
Doliju o par deci mene nez vyteklo (U LIII je tolik ruznych informaci o obsahu)
Tech par deci hodim do kufru (ve flasce).
Najedu na kliny a nahodim plast. U Megane setrim cas.
Chvili jezdim, olej se od zbytku malicko uspini a je na merce lepe videt.
Necham auto odstat na rovine. Zjistit vysku na rysce.
Doliju.
Zbytek hodim do garaze, protoze moje Renaulty olej nezerou.
Obcas se pokousim zjistit na PC stav. Vetsinou se mi to nedari.
Take hasak se da nahradit klicem na filtr.
Ja do filtru olej neliju, pouze maznu tesneni. Myslim, ze by mi vetsina pri nasroubovavani vytekla.
Take treba vymenit tesneni na sroubu. Ja nemenim, pouzivam takovy zeleny, netuhnouci sajrajt.
Pred vypustenim se mrknu, kolik je oleje v motoru. Spinavy je na rysce dobre videt.
Vyjedu na kliny (eshopy pro karavanisty).
Lehnu a sundam sucplast. Na Megane nemam, tak nesundavam.
Povolim vypoustak a lehce zpet dotahnu.
Projedu do zahrati.
Odstavim na rovinu
Lehnu, lehce vysroubuji vypoustak.
Vypustim. Necham par hodin odkapat. Mam specielni kanistr na vypousteni oleje. Na otvor davam sitko. Sroub mi pravidelne vypadne z ruky a nechce se mi cedit az pri prelevani.
Vypusteny olej preliju do kanistru a zjistim kolik vyteklo.
Odsroubuji konzervu (hadru pod ni, aby vyteklo co nejmene na motor).
Maznu tesneni na nove a nasroubuji. Dotahuji na max pouze rukou.
Tesneni na vypoustaku maznu z obou stran zelenym sajrajtem.
Otru vypousteci otvor a nasroubuji vypoustak. Kdo je momentovy, utahne predepsanym.
Doliju o par deci mene nez vyteklo (U LIII je tolik ruznych informaci o obsahu)
Tech par deci hodim do kufru (ve flasce).
Najedu na kliny a nahodim plast. U Megane setrim cas.
Chvili jezdim, olej se od zbytku malicko uspini a je na merce lepe videt.
Necham auto odstat na rovine. Zjistit vysku na rysce.
Doliju.
Zbytek hodim do garaze, protoze moje Renaulty olej nezerou.
Obcas se pokousim zjistit na PC stav. Vetsinou se mi to nedari.
Laguna III Coupe 2,0 dCi, 4control, 131kW/180k, tmavě červená metalíza
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá
- ZDENECEKCZ
- Grafoman
- Příspěvky: 3295
- Registrován: pon pro 27, 2010 19:59
- Bydliště: Krnov sev. mor.
- Kontaktovat uživatele:
Re: **Návod na výmenu kvapalín??**
EDIT:ZDENECEKCZ píše: ↑ned dub 08, 2018 06:20Rob Mayth píše: ↑sob dub 07, 2018 18:42Tak nejak nad tým uvažujem.... Teória by aj bola ale prax ukáže....
Moja teória :
8. Naliať polovicu nového oleja počkať 10 min kým Stecie naštartovať na 3 min
Bože jakou polovicu. Normálně nalij o cca pul litru meně než kolik jsi vypustil.
Já mám množstvý oleje 7.6litrů. Naleju tam přes sedm litru a pak až mám odvahu startovat. Pokud máš náplň 5 litrů - nalij tam skoro pět a pak na druhý den doplníš zbytek
Čekat 10 minut nemusiš. Motor je horký a olej tam stače za minutku.
Na olejový filter hasakom môžem nie?
Povolit ANO
Utáhnout JEN nakrev rukama
tu máš sice starší clio ale je to rencek
https://www.youtube.com/watch?v=jZ0Y9zfUGeM
sice podle mě to děla zastudena a nenechá to pořádně odkapat. No a ještě se mě líbí jak tam prstí ten kanystr
Moje rajče: https://zdenecekcz.rajce.idnes.cz/
Jawa pionýr rv58(asi)
ČZ 175 rv72
Škoda 1000MB rv67
Škoda 120 M rv89
Škoda Favorit 135LX rv93
Yamaha XJ-600S rv93
Suzuki GSF 600 S Bandit rv98
SUZUKI GSF 600 S Bandit rv00
Renault Laguna 2,2dt rv2000 naj-108250 až 177tis km- recyklace
Yamaha FZ 6 S Fazer 2005
Renault Mégane Grand Tour 1.9dci 88kw rv04 naj-272tis až 299,5tis km
teď:
Renault LAGUNA III 2.0dci 96kw kombi rv10/2008 naj 330400...nyní již přes 367tis
Honda CB 600 S Hornet 2001 červená s najezdem 54180km
Jawa pionýr rv58(asi)
ČZ 175 rv72
Škoda 1000MB rv67
Škoda 120 M rv89
Škoda Favorit 135LX rv93
Yamaha XJ-600S rv93
Suzuki GSF 600 S Bandit rv98
SUZUKI GSF 600 S Bandit rv00
Renault Laguna 2,2dt rv2000 naj-108250 až 177tis km- recyklace
Yamaha FZ 6 S Fazer 2005
Renault Mégane Grand Tour 1.9dci 88kw rv04 naj-272tis až 299,5tis km
teď:
Renault LAGUNA III 2.0dci 96kw kombi rv10/2008 naj 330400...nyní již přes 367tis
Honda CB 600 S Hornet 2001 červená s najezdem 54180km
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 36 hostů