Megane I 1,6 16V vs Thalia II 1,2 16V

Zde je možné povídat si na libovolné téma, třeba i takové, které nesouvisí s automobily.
Zde se neřeší technické dotazy. Ty patří do Technické sekce podle modelu.
Technický dotaz tady může být bez dalšího smazán.

Moderátor: Moderators General

Pravidla fóra
Zde je možné povídat si na libovolné téma, třeba i takové, které nesouvisí s automobily.
Zde se neřeší technické dotazy. Ty patří do Technické sekce podle modelu.
Technický dotaz tady může být bez dalšího smazán.
SilverA
Experienced member
Příspěvky: 575
Registrován: pon kvě 14, 2012 17:46

Megane I 1,6 16V vs Thalia II 1,2 16V

Příspěvek od SilverA » stř led 03, 2018 22:22

Máte niekto možnosť porovnať tieto dve autá (myslím že krtecek mal Megane aj Thaliu)? Jazdili ste s obidvomi? Zaujíma ma porovnanie. Dá sa na Thaliu zvyknúť, keď je človek zvyknutý na staršieho Megana?

Ide o to že môj Megane pomaly dosluhuje. Vek 18 rokov a 210 000 km robí svoje a zrejme pôjde do sveta. Mám vo výhľade Thaliu, ročník 2011, garážovanú, najazdených 32 000 km.

Na jednej strane ma u Thalky celkom teší lepšia antikorózna ochrana, menšia spotreba, tichší motor, lepšie filtrovanie nerovností....nemám skúsenosť, iba píšem čo som čítal na nete.

Jednotkový Megane je síce na môj vkus hlučnejšie auto a nerovnosti mu tiež nerobia moc dobre, ale tá dynamika...ako 1,6 16V dokáže cvičiť s autom vážiacim 1100 kg je nádhera. To u Thalie asi môžem snívať, čo? Ale zas kombinovaná spotreba 8 litrov u Megana je sakra dosť.

Rád by som počul názor niekoho, kto jazdil (jazdí) obidve autá. Rozmýšlam či zobrať tú Thaliu, alebo radšej udržovať pri živote Megana. Zvyknutý na krútiaci moment 148 Nm pri 3750 otáčkach a teraz ma desí predstava presadnúť do niečoho čo má 105 Nm pri 4200 otáčkach. Bojím sa že to s tou 55 kW 1,2 bude revať v otáčkach a keď to uvidí kopec, tak pôjde rýchlosť dole. Megane bol ťahač. Kopce neznamenali nič. Pod kopcom som o centimeter pridal plyn a kopec vyhrnul bez náznaku poklesu rýchlosti. Pri tej Thalii sa nemôžem zbaviť pocitu, že to bude ako jazda na Fichtlovi. Hlavne sa dobre rozbehnúť, lebo budem podraďovať.

Alebo myslíte že kúpou Thalie nemôžem šliapnuť vedľa a budem si ju chváliť viac než Megana?
EX: Zelený Renault Mégane Classic
Po facelifte, r.v. 1999, motor 1,6 16V, výbava RXT - ABS, klíma, 4 airbagy, elektricky nastaviteľné a vyhrievané spätné zrkadlá, predné a zadné okná v elektrike, hmlovky, dvojitá optika, atermické čelné sklo
Od Vianoc 2019 slúži novému majiteľovi. Je to kolega z práce, takže Megana vidím každý deň

Šedý Renault Thalia
R.v. 2011, motor 1,2 16V, výbava Privilege

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Megane I 1,6 16V vs Thalia II 1,2 16V

Příspěvek od Šamša » stř led 03, 2018 23:29

Odpověděl sis v podstatě sám, proč jezdit na fichtlovi, když můžeš mít chopper. Z Megane opět do Megane.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Megane I 1,6 16V vs Thalia II 1,2 16V

Příspěvek od kotasekh » čtv led 04, 2018 08:32

Pokud ti vadi v kopci zpomalovat nebo podrazovat, nemuzes se divat na 1.2 16V. Ale me ani skoro po 300k km v thalii vykon opravdu nechybi, nevadi mi radit a i kdyz motor tocis, nezere. A jezdil jsem i v podstatne silnejsich autech, presto mi staci 1.2 16V ;).
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Uživatelský avatar
niky79
Senior member
Příspěvky: 1612
Registrován: ned lis 22, 2009 22:35

Re: Megane I 1,6 16V vs Thalia II 1,2 16V

Příspěvek od niky79 » čtv led 04, 2018 08:56

Ja bych z Megane 1 do Thalie II nešel. To je jako přejít z Octavie 1, z velkého auta, do Fabie 2 :-)
Megane IV Grandcoupé, 1.6 / 84 kW, Intens (+ packy Navigace plus, Easy Plus, Safety, Winter)
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11267
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: Megane I 1,6 16V vs Thalia II 1,2 16V

Příspěvek od krt.ecek » čtv led 04, 2018 10:54

záleží co od auta očekáváš, pokud chceš aby to bylo dobré svezení po straně výkonu, tak jedině 1,4 16V (v 1,2 16V jsem neseděl jen v clio 1,2 8V a to je peklo), tím se dostaneš na podobné možnosti jako u MI 1,6 16V, thalie je lehčí.... Díky kufru skutečně určitý druh neorvností "žehlí" lépe....

Ale pohodlí je megane rozhodně jinde, je prostornější, pohodlnější sedadla atd. Zvyknout se dá na vše možné, ale jsou i nevýhody thalie - je to sedan, takže malý otvor do kufru, nepřevezeš krabici.... atd. já teď jezdím za cca 6,6 litrů, ale jezdím trochu specifické tratě, které jsou relativně slušné na ekonomiku provozu, přestože je to přes celou prahu...

Je to o penězích, ale pokud máš na MII, tak vol radši to, než thalii II, není to špatné auto, ale asi by ti nějaké věci chyběli co jsi zvyknutý v meganovi...
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

SilverA
Experienced member
Příspěvky: 575
Registrován: pon kvě 14, 2012 17:46

Re: Megane I 1,6 16V vs Thalia II 1,2 16V

Příspěvek od SilverA » čtv led 04, 2018 19:05

V nedeľu idem pozrieť Thalku. Uvidím čo je to zač a či ma osloví. Čo sa kufru týka, to mi nevadí, že je sedan. Môj doterajší Megan je tiež sedan a nemožnosť odvážať veľké krabice ma v ničom neobmedzuje. Ako sedan bez problémov pojme štyri 15tky kolesá a to mi stačí. Že do toho nenaložím chladničku, mrazničku, televízor mi nevadí.

Samozrejme by som najradšej šiel do Megana druhej, alebo ešte radšej tretej generácie. Lenže...Thalia, ktorú mám v oku má najazdených len 32 000 km. "Život" pred sebou. A chlap chce za to cca 3500 € (cca 87500 Kč). Proste klasické zdedené auto. Za tie prachy mať zánovné auto je lákavé.

Dvojkové, alebo trojkové Megany ma desia svojimi kilometrami. Zohnať Megana s 30 000 km je nereálne. Všetko sú to kusy so stavom 130 000-180 000 km. A do takýchto kilometrových hodnôt sa púšťať nechcem. Jednu renováciu som zažil keď som kúpil spomínaný jednotkový Megane ktorý mal najazdených 150 000 km. Každý víkend počas prvých dvoch rokov som bol zahrabaný v aute a stále niečo opravoval a menil. Vrátil som sa do čias Škoda 120 L.Tlmiče, polosy, ramená, chladič, spojka, termostat, zámky, servo a furt niečo. Keď som si myslel že už sa nemá čo dodrbať, tak sa zase objavila nejaká blbina. Proste za dva roky som Megana rozobral do šrobky a nanovo zložil. Nasledovné 4 roky už boli relatívne ok. Stačilo meniť olej a tankovať benzín a nakoniec som na ňom najazdil ďalších 60 000 km. Napriek všetkým opravám nemám na jednotkový Megane ťažké srdce. Proste všetko má svoju životnosť. A keď to po 150 000 začne pýtať zložitejší servis, nikomu sa do toho nechce a ako odžité, zamortizované to dá preč. A preto sa mi nezdá šťastné riešenie ísť do niečoho "nového", čo má 150 000 km. Je jedno či to najazdilo za 15 rokov alebo za 5 rokov. Tie kilometre na dieloch človek neodrbe. A vyvaliť dajme tomu 4500 € za dvojkového Megana, alebo 7000 € za trojkového Megana ktoré majú 150 000 km a ďalších 3000 € nasypať do renovácie (nutnej údržby) sa mi fakt nechce. Už sa dostávam na cenovú hladinu úplne nového auta.

Preto sa mi tá Thalia zdá ako celkom dobrá kúpa. Za 3500 € mať auto po dôchodcovi, ktoré má 30 000 km to neni zlé. Nemyslím že ma tam čakajú nástrahy ako dodrbané polosy, roztrhané silentbloky na ramenách, zhoblované uhlíky vo ventilátore kúrenia....konieckoncov vysedené sedačky a podobne. Proste spravím rozvody, kúpim nové pneu, brzdy, možno čapy, nechám vystriekať dutiny a auto môže jazdiť.

Ja viem, je to len 1,2 16V, menšie auto, ale zas má to aj vyššie menované plusy. Vyzerá to tak, že tú Thaliu skúsim. Ak mi bude vyhovovať, tak si ju nechám. A ak nebude vyhovovať, už teraz sa v rodine hlási jeden záujemca, ktorý by si ju zobral v prípade že s ňou nebudem spokojný. V tom prípade by som sa ohliadol po 1,4 16V. Ale momentálne žiadna s tak malým nájazdom nie je k dispozícii.
EX: Zelený Renault Mégane Classic
Po facelifte, r.v. 1999, motor 1,6 16V, výbava RXT - ABS, klíma, 4 airbagy, elektricky nastaviteľné a vyhrievané spätné zrkadlá, predné a zadné okná v elektrike, hmlovky, dvojitá optika, atermické čelné sklo
Od Vianoc 2019 slúži novému majiteľovi. Je to kolega z práce, takže Megana vidím každý deň

Šedý Renault Thalia
R.v. 2011, motor 1,2 16V, výbava Privilege

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11267
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: Megane I 1,6 16V vs Thalia II 1,2 16V

Příspěvek od krt.ecek » čtv led 04, 2018 21:01

upřímně bych se bál opačného problémů - 32 000km za 6 let je dost málo - dobře prověř, zda není stočená, historky o důchodcích jsou oblíbený prodejní trik... Přemýšlím, ke na thalii poznat, že má hodně najeto, ale nic mně nenapadá, volant, hlavici řadící páky záleží na agresivitě potu (řadící páku jsem v 50 000 km měnil) takže to je dost neurčité.... Ale i kdyby souhlasil počet najetých km, tak bude obrácený problém, že budou unavené podvozkové díly z toho jak to víceméně jen stojí... Co jsem měl já problém, tak byli vcelku měkké čepy, tzn. brzo se udělala vůle v řízení, pravděpodobně bude prasklý poslední závit pružin na zadku, pokud má central, tak kabely od centralu kufru se lámou, no a klasika zaseknuté obložení zadních brzd. Vše to jsou věci co se dají řešit za pár korun, ale přijde mi, že se poprvé řeší okolo 50 000km, některé dříve, takže by to mohlo ukázat na realný stav...
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

SilverA
Experienced member
Příspěvky: 575
Registrován: pon kvě 14, 2012 17:46

Re: Megane I 1,6 16V vs Thalia II 1,2 16V

Příspěvek od SilverA » čtv led 04, 2018 21:25

Skontroloval som to. Neni to stočené. Na prvej emisnej v 2015 mala 19xxx km a na druhej, robenej minulý mesiac mala 31xxx km. Chlap aj vravel že poslednou dobou jazdila viac než v minulosti, preto nájazd za posledné dva roky malinko stúpol.
EX: Zelený Renault Mégane Classic
Po facelifte, r.v. 1999, motor 1,6 16V, výbava RXT - ABS, klíma, 4 airbagy, elektricky nastaviteľné a vyhrievané spätné zrkadlá, predné a zadné okná v elektrike, hmlovky, dvojitá optika, atermické čelné sklo
Od Vianoc 2019 slúži novému majiteľovi. Je to kolega z práce, takže Megana vidím každý deň

Šedý Renault Thalia
R.v. 2011, motor 1,2 16V, výbava Privilege

Uživatelský avatar
niky79
Senior member
Příspěvky: 1612
Registrován: ned lis 22, 2009 22:35

Re: Megane I 1,6 16V vs Thalia II 1,2 16V

Příspěvek od niky79 » čtv led 04, 2018 23:01

SilverA píše:
čtv led 04, 2018 19:05
A preto sa mi nezdá šťastné riešenie ísť do niečoho "nového", čo má 150 000 km. Je jedno či to najazdilo za 15 rokov alebo za 5 rokov. Tie kilometre na dieloch človek neodrbe. A vyvaliť dajme tomu 4500 € za dvojkového Megana, alebo 7000 € za trojkového Megana ktoré majú 150 000 km a ďalších 3000 € nasypať do renovácie (nutnej údržby) sa mi fakt nechce. Už sa dostávam na cenovú hladinu úplne nového auta.
Ojeté dvojkové megany určitě nestojí 4500 euro, ale spise kolem 30-40 tisic, coz je 1500 euro, viz treba:

https://www.sauto.cz/osobni/detail/rena ... oFrom=list
https://www.sauto.cz/osobni/detail/rena ... oFrom=list

Samozřejmě nevím, zdali je udaj o tachometru spravny. Ale 4500 euro, coz je asi 115 tisic, to mi teda přijde jak hodne přestřelená cena. Za to už koupíš Megane III. Jinak 150k (reálných) nevidím jako problém s hlediska údržby. Já na svém Megane s 250k toho extra moc neměnil. Tlumic, ktery prasknul pri prudsim najezdu, brdové koutouce (ktere by ale jeste chvily vydrzely), spatnou stahovacku u okna, baterii samozrejme. A nejake další drobnosti. Nepocitam spotrebni veci jako svicky, civky, rozvody, brzdove desticky.

Jinak udaj od STK bych bral s rezervou - pokud to někdo chce přetočit, tak to udělá před první STK.
Naposledy upravil(a) niky79 dne čtv led 04, 2018 23:04, celkem upraveno 1 x.
Megane IV Grandcoupé, 1.6 / 84 kW, Intens (+ packy Navigace plus, Easy Plus, Safety, Winter)
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG

amater3
Senior member
Příspěvky: 1736
Registrován: sob bře 14, 2009 21:05
Bydliště: Galanta

Re: Megane I 1,6 16V vs Thalia II 1,2 16V

Příspěvek od amater3 » čtv led 04, 2018 23:04

SilverA len si daj pozor na výbavu.Odhadom 80% Thalií na SK je v základnej výbave(Authentique) bez posilňovača riadenia,bez centrálu a iných vecí.Vtedy by sa mi 3500Euro zdalo veľa.Ak to je stredná (Expression) alebo najvyššia (Privilege) výbava tak potom je cena dobrá. :oops:
Š 100 - šrot
Š 105 - šrot
Š 120 - šrot
Thalia 1,2 16V Privilege 7/2009 - nyní dcera
Megane GrandCoupe Intens Tce140 2/2023
Obrázek

Uživatelský avatar
niky79
Senior member
Příspěvky: 1612
Registrován: ned lis 22, 2009 22:35

Re: Megane I 1,6 16V vs Thalia II 1,2 16V

Příspěvek od niky79 » čtv led 04, 2018 23:10

V roce 2011 se ještě dělala auta, co neměla posilovač? :-O :-O

Tak to je smrt. Auto bez posilovače bych nechtěl ani zadarmo. Jezdil jsem nějakou dobu v pujcenem starším pažoutu 306, rv 1997, bez posilovače a parkovat s tím kdekoliv prostě bylo... utrpení.
Megane IV Grandcoupé, 1.6 / 84 kW, Intens (+ packy Navigace plus, Easy Plus, Safety, Winter)
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Megane I 1,6 16V vs Thalia II 1,2 16V

Příspěvek od kotasekh » čtv led 04, 2018 23:22

Vidis, a u thalie absence posilovace vubec nevadi, ani kdyz parkuje ma draha polovicka :). Je to jen o zprevodovani a i na miste tocim jednou rukou...
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11267
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: Megane I 1,6 16V vs Thalia II 1,2 16V

Příspěvek od krt.ecek » pát led 05, 2018 04:02

niky79 píše:
čtv led 04, 2018 23:10
V roce 2011 se ještě dělala auta, co neměla posilovač? :-O :-O
ano základní výbava jej skutečně neměla, ale také se celé auto prodávalo za 99 000 při nákupu na splátky, hotově asi za 130 000 pokud si dobře pamatuji. A za tu cenu ti posilovač skutečně nechybí. Obrácený pol je pak třeba má thalie, která měla ceníkovou cenu 272 000 Kč na přelomu 2008/2009
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

SilverA
Experienced member
Příspěvky: 575
Registrován: pon kvě 14, 2012 17:46

Re: Megane I 1,6 16V vs Thalia II 1,2 16V

Příspěvek od SilverA » pát led 05, 2018 08:28

Jedná sa o výbavu Privilege. Preto si myslím že tá cena je ok. Vidím že viacerí tu máte Privilege tak sa opýtam. Má Privilege 2 alebo 4 airbagy?
EX: Zelený Renault Mégane Classic
Po facelifte, r.v. 1999, motor 1,6 16V, výbava RXT - ABS, klíma, 4 airbagy, elektricky nastaviteľné a vyhrievané spätné zrkadlá, predné a zadné okná v elektrike, hmlovky, dvojitá optika, atermické čelné sklo
Od Vianoc 2019 slúži novému majiteľovi. Je to kolega z práce, takže Megana vidím každý deň

Šedý Renault Thalia
R.v. 2011, motor 1,2 16V, výbava Privilege

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11267
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: Megane I 1,6 16V vs Thalia II 1,2 16V

Příspěvek od krt.ecek » pát led 05, 2018 08:36

do privilege se dali dokoupit jen 3 věcí, automatická klimatizace, boční airbagy a metalíza, tzn. je otázkou co bylo dokoupeno, na sedadlech jsou kdyžtak cedulky airbag...
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11267
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: Megane I 1,6 16V vs Thalia II 1,2 16V

Příspěvek od krt.ecek » pát led 05, 2018 08:39

jo a ještě možná mlhovky, to nevím zda byli v základu...
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

Uživatelský avatar
niky79
Senior member
Příspěvky: 1612
Registrován: ned lis 22, 2009 22:35

Re: Megane I 1,6 16V vs Thalia II 1,2 16V

Příspěvek od niky79 » pát led 05, 2018 09:33

krt.ecek píše:
pát led 05, 2018 04:02
niky79 píše:
čtv led 04, 2018 23:10
V roce 2011 se ještě dělala auta, co neměla posilovač? :-O :-O
ano základní výbava jej skutečně neměla, ale také se celé auto prodávalo za 99 000 při nákupu na splátky, hotově asi za 130 000 pokud si dobře pamatuji. A za tu cenu ti posilovač skutečně nechybí. Obrácený pol je pak třeba má thalie, která měla ceníkovou cenu 272 000 Kč na přelomu 2008/2009
Thalia II se prodavala za 130 tisic? Recenze pisou, ze nejnizsi verze stala 189.900 Kc.
Megane IV Grandcoupé, 1.6 / 84 kW, Intens (+ packy Navigace plus, Easy Plus, Safety, Winter)
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11267
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: Megane I 1,6 16V vs Thalia II 1,2 16V

Příspěvek od krt.ecek » pát led 05, 2018 09:37

jj výprodej při konci prodeje a pardon bylo to 140 :-D viz http://www.auto.cz/renault-thalia-zlevn ... 0-kc-72184 ale vím, že na splátky s tím šli pod 100 000Kč, že to bylo za nějakých 99 000 - vím, že jsem tehdy uvažoval, že bych si jí koupil na náhradní díly, ale to bych nesměl mít 1,4 16V která se kvůli ekoteroristům už tou dobou nemohla v EU prodávat, mít 1,2 16V tak jsem si to koupil...
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

SilverA
Experienced member
Příspěvky: 575
Registrován: pon kvě 14, 2012 17:46

Re: Megane I 1,6 16V vs Thalia II 1,2 16V

Příspěvek od SilverA » ned led 07, 2018 19:48

Tak Thalka už je doma. Tým 30 000 km by som veril. Čelné sklo je pôvodné, ale nikde ani škrabanček. Symboly na páčkach neochytané, prevodovka chodí nádherne. Je vidieť, že to mal naozaj dôchodca. Auto zrýchlovalo maximálne na trojku. Štvorka a päťka bola na zaplakanie. Zvyknutý z Megana, rozmýšlal som či to kupovať. To bolo trápenie. Ale cez diagnostiku som vyresetoval jednotku vstrekovania a už po cca 50 km bol cítiť rozdiel. Auto je tichšie a zaberá krásne. Celkom som prekvapený....na to že 1,2. Nerovnosti to filtruje lepšie než som čakal. Trošku som sa bál H4kových reflektorov. Predsa len, zvyknutý na dvojitú optiku H7+H1 z Megana, kde pri diaľkových svetlách svietia súčasne aj tlmené, tak som mal obavy, či v Thalii nebude pred autom prvých 20 metrov úplná tma až zapnem diaľkové. Ale na moje prekvapenie, svieti to celkom pekne aj s H4kami.

Trošku ma sklamala výbava....holt neni to Megane. Nemá to bočné airbagy a dokonca ani repráky v zadnom plate. Myslel som si že Privilege so vstavaným rádiom má. Ale žiadna tragédia. Na Vianoce som si nadelil darček - štyri nové trojpásmové repráky Pioneer TS-G1330F ktoré boli pôvodne určené do Megana. Tak v Megane už ostanú pôvodné a tieto Pioneery namontujem do Thalie. Investícia bude akurát 6 metrov káblu.

Akurát plánujem tam domontovať trojblik. Myslím že krtecek predáva. Do Megana som ho pred rokmi namontoval a je to super vec. Som si v Thalii bez trojbliku pripadal ako retard ktorý nedáva smerovky. A niekde som videl návod - dozadu nad dvere dať interiérové lampičky z jednotkového Megana. Jednak som na to z Megana zvyknutý a jednak v Thalii to bude určite praktické. Vzadu tma, čierne poťahy na sedačkách a do toho fólie na sklách. No proste večer som si chcel zobrať veci zo zadných sedačiek a hľadal som to tam ako blb.Už som myslel že si budem svietiť mobilom.
Naposledy upravil(a) SilverA dne ned led 07, 2018 19:55, celkem upraveno 1 x.
EX: Zelený Renault Mégane Classic
Po facelifte, r.v. 1999, motor 1,6 16V, výbava RXT - ABS, klíma, 4 airbagy, elektricky nastaviteľné a vyhrievané spätné zrkadlá, predné a zadné okná v elektrike, hmlovky, dvojitá optika, atermické čelné sklo
Od Vianoc 2019 slúži novému majiteľovi. Je to kolega z práce, takže Megana vidím každý deň

Šedý Renault Thalia
R.v. 2011, motor 1,2 16V, výbava Privilege

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Megane I 1,6 16V vs Thalia II 1,2 16V

Příspěvek od kotasekh » ned led 07, 2018 19:53

Tak gratuluju, urcite bude slouzit vyborne :). Jen vychytat klasiku - zadni oblozeni brzd, unikajici kapalina z posilovace rizeni (pres cidlo myslim...) a praskle zadni pruziny. Jine vady to auto nemuze mit :). Vse se objevovalo kolem 50k km.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11267
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: Megane I 1,6 16V vs Thalia II 1,2 16V

Příspěvek od krt.ecek » ned led 07, 2018 21:15

Lampicky jsou v sekcii thalia ii popsane,ty jsem delal... Je to vcelku fajn

Zadni repro - okoukni zda neni predpriprava,ja mel kabely az do tech der na repro ve strope kufru,prumer repro 13cm

Trojblik uz nedelam,nemam jak :-( ale da se vymontovat z toho megana.... Pokud jej budeš davat pryc, to bychom kdyztak probrali skrz sz
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

SilverA
Experienced member
Příspěvky: 575
Registrován: pon kvě 14, 2012 17:46

Re: Megane I 1,6 16V vs Thalia II 1,2 16V

Příspěvek od SilverA » čtv led 11, 2018 17:38

Neviete či sa nejakým spôsobom dá zrušiť "filtrovanie" odchýlok teploty? Čo tie odchýlky filtruje? Nejaký kondenzátor vnútri budíkov? Megana som mal akosi viac pod kontrolou. Akoby boli snímače priamo spojené s ručičkami. Ručička otáčkomera poskakovala na voľnobehu...o to by mi ani tak nešlo, ale som nervózny z teploty motora. Na Megane som mal prehľad o tom ako sa otvára a zatvára termostat. V kolóne išla ručička očividne nahor. Bohužiaľ Thalia podľahla modernému trendu. Ručička sa vyšplahá do polovice stupnice a tam je ako zabetónovaná. Skúsil som dva extrémy - jazda na jednotku v teréne kedy už zopla sahara ako aj jazdu dolu kopcom s kvaltom bez plynu a kúrením na maximum, kedy sa voda dokáže dosť ochladiť. V oboch prípadoch to hnulo s ručičkou minimálne, ba až nepostrehnuteľne. U Megana som hneď videl že mi letí teplota dolu a nech nedostáva motor na prdel som stlmil ventilátor. Naopak v teréne alebo v kolóne som si dokázal pomôcť ventilátorom a nemusel som to nechávať všetko na saharu. V Thalii mi pripadá že ukazovateľ teploty odchýlku v rozmedzí 10°C nad normál alebo 20°C pod normál nerieši.

PS: Možno by bolo vhodné presunutie do sekcie Thalia. Debata už očividne smeruje k Thalii a Megane býva spomenutý okrajovo.
EX: Zelený Renault Mégane Classic
Po facelifte, r.v. 1999, motor 1,6 16V, výbava RXT - ABS, klíma, 4 airbagy, elektricky nastaviteľné a vyhrievané spätné zrkadlá, predné a zadné okná v elektrike, hmlovky, dvojitá optika, atermické čelné sklo
Od Vianoc 2019 slúži novému majiteľovi. Je to kolega z práce, takže Megana vidím každý deň

Šedý Renault Thalia
R.v. 2011, motor 1,2 16V, výbava Privilege

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Megane I 1,6 16V vs Thalia II 1,2 16V

Příspěvek od kotasekh » čtv led 11, 2018 18:03

Tak na moji thalii lita rucicka opravdu podle teploty. Tzn zapla sahara jde videt i na rucicce a jizda z kopce jde taky videt, opacnym smerem samozrejme :).
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

SilverA
Experienced member
Příspěvky: 575
Registrován: pon kvě 14, 2012 17:46

Re: Megane I 1,6 16V vs Thalia II 1,2 16V

Příspěvek od SilverA » čtv led 11, 2018 18:53

Žeby to 2009 ročníky ešte nemali filtrované? Alebo to súvisí s tým, lebo Authentique? Neviete dakto?
EX: Zelený Renault Mégane Classic
Po facelifte, r.v. 1999, motor 1,6 16V, výbava RXT - ABS, klíma, 4 airbagy, elektricky nastaviteľné a vyhrievané spätné zrkadlá, predné a zadné okná v elektrike, hmlovky, dvojitá optika, atermické čelné sklo
Od Vianoc 2019 slúži novému majiteľovi. Je to kolega z práce, takže Megana vidím každý deň

Šedý Renault Thalia
R.v. 2011, motor 1,2 16V, výbava Privilege

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11267
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: Megane I 1,6 16V vs Thalia II 1,2 16V

Příspěvek od krt.ecek » čtv led 11, 2018 19:09

Ja take odchylky vidim... Tam by bylo zajimave sledovat teplotu vody,zda kolisa.... Mimochodem cidlo chladici kapaliny ma dva termistory a jeden jde do uch,druhy primo do rj,takze stejne jako stary megane...
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

Odpovědět

Zpět na „Diskuse a pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 hostů