H7 jakou?

Zde je možné povídat si na libovolné téma, třeba i takové, které nesouvisí s automobily.
Zde se neřeší technické dotazy. Ty patří do Technické sekce podle modelu.
Technický dotaz tady může být bez dalšího smazán.

Moderátor: Moderators General

Pravidla fóra
Zde je možné povídat si na libovolné téma, třeba i takové, které nesouvisí s automobily.
Zde se neřeší technické dotazy. Ty patří do Technické sekce podle modelu.
Technický dotaz tady může být bez dalšího smazán.
Odpovědět
BigSandy
Starting member
Příspěvky: 39
Registrován: sob úno 01, 2014 12:07

H7 jakou?

Příspěvek od BigSandy » ned úno 05, 2023 11:52

Dobrý den.
Asi je to jedno, ale jedná se o modus.
Spálila se H7 v předním světlometu a když už budu měnit, tak by mně zajímalo co koupit, aby to svítilo silněji.
Ty obyč co tam jsou, je dost ubohe.
Dik.

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2005
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: H7 jakou?

Příspěvek od marek230177 » ned úno 05, 2023 13:36

Žárovky s vyšší svítivostí mají podstatně kratší životnost. Naopak žárovky s delší životností hůř svítí. To je známá věc.
Pokud dáš žárovky s vyšší svítivostí, budou praskat třeba po půl roce. To opravdu chceš?

Kup si nová světla, jediný zaručený recept, abys dobře viděl. Vlastní zkušenost. Dneska světla stojí pár stovek a když budeš mít štěstí, stará světla ještě za něco málo prodáš.

Ja tohle řešil taky. Nakonec jsem koupil nová světla za 1800 Kč /ks a stará jsem po tisícovce prodal. Takže mě vlastně dvě fungl nová světla vyšla na šestnáct stovek.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

Uživatelský avatar
Dawes
Moderátor
Příspěvky: 2447
Registrován: stř pro 31, 2003 09:32
Bydliště: Praha-západ

Re: H7 jakou?

Příspěvek od Dawes » úte úno 07, 2023 14:17

S "novýma" světlama bych byl opatrný. Pokud nejsou ty původní (originál!) špatné zevnitř ale jen olezlé zvenčí, vyplatí se je nechat rozleštit + přelakovat. "Nová" budou pravděpodobně neoriginál (Depo nebo jiný bahno) a ty odchází mnohem dřív a hůř.

Co se žárovek týče, mám poměrně dobrou zkušenost s "+100%" žárovkama od Kelly (Starline). Cenovka cca +30%, životnost v mezích tolerance (lepší než levný noname, horší než drahý NightBreaker a spol) a světla v porovnání s úplně obyč žárovkama jak ve dne.

H7 jsou obecně dost praskavé žárovky, je to dáno konstrukcí, takže jestli praskne žárovka ta 80,- jednou za půl roku je to ještě dobrý výkon. Na náklaďákách je měníme po měsíci max dvou.

Ještě bych mrknul na stav konektorů žárovek, časem korodují a žárovka pak logicky nedostává plné napětí / proud takže moc nesvítí.
Obrázek

CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2005
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: H7 jakou?

Příspěvek od marek230177 » pon led 15, 2024 12:57

Máš nějakou osobní zkušenost s neoriginálními světlomety, že tohle tvrdíš? Já totiž mám nekolikerou osobní zkušenost, takže vím, že plácáš blbosti. Zase jeden Franta v hospodě něco říkal, že? 🤣

AD 1 - pokud je opálený kov na parabole nebo zakalená čočka ve světlometu, nějaké rozleštění skla je naprosto k ničemu. Rád bych upozornil, že čočka (pokud ve světle je), je zakalená vždycky, protože je vydána na pospas obrovskému hicu. Můžeš leštit, co chceš a může se to blýskat jak psí koule, svítit to nebude, protože přes kalnou čočku paprsek prostě projít nemůže.

AD 2 - neoriginální světla jsou úplně v pohodě. Na třech autech je máme, nejstarším je šest let, denně svítí (auto nemá denní svícení), mají najeto skoro 120 tisíc km a luxusní světlo. A to podotýkám, že používám výhradně žárovky s dlouhou životností, takže relativně mizernou svítivostí. Nebaví mě totiž pořád dokola žárovky měnit.
Originál (Valeo) mi na autě vydržely 12 let a byly totálně v hajzlu. Neoriginální světla stojí třetinu ceny originálů, takže pokud vydrží déle jak 4 roky, pořád se jejich výměna vyplatí. A to si sakra piš, že vydrží déle, podstatně déle.

Ale budu se opakovat, jako v mnoha svých příspěvcích - dělejte si každý, co chcete. Je to vaše věc. Vyzkoušíte kupu žárovek, levných i drahých, až nakonec stejně zjistíte, že nejlepší řešení vašeho problému bude výměna světel. Ovšem k tomu si musí každý dojít sám.......
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

Uživatelský avatar
Dawes
Moderátor
Příspěvky: 2447
Registrován: stř pro 31, 2003 09:32
Bydliště: Praha-západ

Re: H7 jakou?

Příspěvek od Dawes » pon led 15, 2024 13:39

Franta v hospodě...
na R25 jsem po nehodě kdy odešly obě originál přední světla měl DEPO, protože v tý době nic jinýho sehnat nešlo. Za 3 roky byly zevnitř vypálený hůř než ty originály po 20 letech. O kvalitě tvarování skel nemluvě, nějaký ostrý hrany v tvaru světla nedosažitelný.

Na Espace vyměněny originál blinkry za "ty hezký čirý". Světlo v pohodě, ale křehkej plast základny, takže na autě držej na binderpáskách a gaffě.

Na náklaďákách (máme ve firmě 20 kousků) měníme světla jak na běžícím pásu, protože ty Frantové z hospody s tim jezděj :? Originály máme prakticky jen předky tam, kde jsou součást LEDky. Všechno ostatní jsou Depa, DT a hromada levnejch kopií slušný druhovýrobový HELLy. Je to křehký, vnitřní výbava odpovídá ceně (rezavějící kontakty, ulamující se kontakty, nevodivej pozink, blbý lisování objímek...), vnější skla kolikrát neseděj - netěsněj, nedržej pohromadě. Takže cena za pravidelnou nápravu nekvalitních světel vyrovnává cenu za originál. Naštěstí pro mě ty originály firma moc kupovat nechce, takže mám pořád co dělat / fakturovat :wink:
.. jako fakt, vim o tom úplný gavno, nikdy jsem to neměl v ruce a jednou soused přes plot řikal, že jen originál je v pohodě :lol:

AD1: jasně, pokud je v háji metalizace paraboly, je to na rozebrání a leštění / regalvanizaci paraboly. U veteránů to nechávám dělat, u "novejch" podle poměru cena opravy vs. cena "novýho". Světla s čočkama máme naštěstí jen na autech s výbojkama, tam se oproti halogenum moc nekalej. Světla s plastem vepředu bejvaj nejčastějc vyšisovaný / zakalený zvenčí, bo nezvládaj sluníčko. A to se leští dobře.

AD2: viz nahoře. K těm žárovkám asi tolik, že já prostě potřebuju vidět, takže nějaký potemnělý světlušky u mě jdou z auta a nastupujou víc svítivý. Asi už se projevuje opotřebení očí. Ty žárovky co jsem o nich psal měním se stejnou nebo dokonce nepatrně menší frekvencí, než standardky, jediný co jsem opravdu neměnil je H4 Night Breaker na mašině, kde ji mám asi 5 nebo 6 let při cca 7tkm ročně. A svítí pořád super.

Na čem se shodnem je, že je na každym, co si na auto dá a jestli se mu to vyplatí. Někdo preferuje nízkou pořizovací a krátká životnost je mu jedno, bo za dve tři roky auto stejně vymění jak trenky, někdo má rád věci v originálním stavu. Howgh
Obrázek

CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)

Odpovědět

Zpět na „Diskuse a pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 hostů