Scénic 1.9 DCI 88kw náhle nestartuje

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
daviddtab
Starting member
Příspěvky: 6
Registrován: sob lis 19, 2022 16:17

Scénic 1.9 DCI 88kw náhle nestartuje

Příspěvek od daviddtab » pon lis 21, 2022 23:28

Dobrý den jdu jsem za vámi pro radu... Lehce popíšu závadu... Auto jsem nechal stát cca 30 minut nastartované před dílnou poté jsem do auta sedl a auto bylo bez výkonu šlo na tři válce tedy alespoň podle sluchu a lehce v něm poklepával po rozjezdu auto černobílé kouřilo a do mírného Kopečku mělo snahu chcípnout tak jsem vyřadil auto prošlápl a zpět se chytlo a velmi Líně pokračovalo v jízdě a po cca kilometrů se chytlo zpět a jelo jak má po dojezdu domů cca 8 km jsem auto chcípl a zkusil nastartovat a zvuk už normální a nastartovalo ihned jako vždy, 2. Den už auto nenastartovalo a jen bílé štiplavě kouřilo... Vyzkoušel jsem vyměnit vstřikovače za jiné funkční ale beze změny auto stále nestartuje jen má občas snahu a stále bíle kouří... Kontroloval jsem rozvody a ty jsou na značkách diagnostika nehlásí žádnou chybu a tlak v liště naskočí zároveň se startérem... Zkusili jsme auto nastartovat na sprej a Po delším točení chytilo ale jakmile zmizel sprej ze sání auto jakoby pozvolna chcíplo... děkuji za jakékoliv nápady

Uživatelský avatar
ZDENECEKCZ
Grafoman
Příspěvky: 3289
Registrován: pon pro 27, 2010 19:59
Bydliště: Krnov sev. mor.
Kontaktovat uživatele:

Re: Scénic 1.9 DCI 88kw náhle nestartuje

Příspěvek od ZDENECEKCZ » úte lis 22, 2022 04:38

Na zhavicky jde proud?
Ty drude vstrikovace jsi zapsal diag do jednotky?
Co dela voda v nadobce? Buble? Je spinava?
Aj bych rekl, ze ruplo tesneni pod hlavou.
Vyndal bych zhavky a zkusil protocit, jestli z nekudy vycakne vlhko,mokro, voda, je to jasne
Moje rajče: https://zdenecekcz.rajce.idnes.cz/
Jawa pionýr rv58(asi)
ČZ 175 rv72
Škoda 1000MB rv67
Škoda 120 M rv89
Škoda Favorit 135LX rv93
Yamaha XJ-600S rv93
Suzuki GSF 600 S Bandit rv98
SUZUKI GSF 600 S Bandit rv00
Renault Laguna 2,2dt rv2000 naj-108250 až 177tis km- recyklace
Yamaha FZ 6 S Fazer 2005
Renault Mégane Grand Tour 1.9dci 88kw rv04 naj-272tis až 299,5tis km
teď:
Renault LAGUNA III 2.0dci 96kw kombi rv10/2008 naj 330400...nyní již přes 367tis
Honda CB 600 S Hornet 2001 červená s najezdem 54180km

daviddtab
Starting member
Příspěvky: 6
Registrován: sob lis 19, 2022 16:17

Re: Scénic 1.9 DCI 88kw náhle nestartuje

Příspěvek od daviddtab » stř lis 23, 2022 00:29

Zhavice jsem nezkoušel to zítra vyzkouším, vstriky jsem nezapisoval co jsem se radil tak mi všichni tvrdili že na před facelift to není třeba ale zítra mi přijde normální diagnostika Delphi tak to mohu zkusit když to bude umět...zhavicky jsem venku měl a byli suché, voda stále na stejné úrovni a nijak nebubla nic ani auto se nehrálo nikdy nic a je hezky čistá

Uživatelský avatar
ZDENECEKCZ
Grafoman
Příspěvky: 3289
Registrován: pon pro 27, 2010 19:59
Bydliště: Krnov sev. mor.
Kontaktovat uživatele:

Re: Scénic 1.9 DCI 88kw náhle nestartuje

Příspěvek od ZDENECEKCZ » stř lis 23, 2022 04:47

Delphi neni normalni diagnostika. To je spis takova lepsi diag, ale neni urcena primarnenna renaulty, ale vseobecne na vsecky znacky. Taky ju mam a nejak ji moc nepouzivam.
Pokid jsi mel zhavky venku, tqk jenzkus vyndat zas, ukostri a napoj na privodni kabliky a zapni zapalovani. Dobra zhavka se rozzhavi do cca 5s jen na spicce do rudo-oranzova a pote od spicky se zhavost rozsirujenpo sulinku dale k telu zhavky.
Pokid.se rozzhavuji dlouho anebo zacnou zhavit napred jinde nez na spicce, tak jsou spatne a je to jejich casta zavada.

Pokid.mas.moznost si nekde pujcit merak na tlaky valcu, popripade znameho v servisu, tak si to nech zmerit.
Dyzl je dobrej a jednoduchej. Mu staci k nastartovani 3 veci. Vzduch, nafta a tlak v komore.
Podle me.tam nemas tlak. Uz i proto, ze ti to zbleptalo na sprej, ale jinak ne. Kdybys mel malo vzduchu (vadna vaha), tak to muzes vyzkouset odpojenim vahy v konektoru a zkusit nastartovat pokid nechytne, tak vzduchu je dost.
Jestli tam jde nafta taky muzes otestovat vyndanim treba jednoho vstriku a protocenim motoru a ubidis hned, jestli to cakne naftumn
Pak uz zbyva jen ten tlak. Ten muze utikat kolem ventilu a to nevim jak otestovat bez sundani hlavy.
Pak kolem tesneni hlavy (jak do vody, tak i do oleje) Unik ve vode by bublala otevrena nadobka s chladickou. Pokid by se to tlacilo do oleje, tak by to mohlo jit kolem krouzku anebo tim tesnenim v hlave. Oboje se da.odhadnout foukanim kolem merky anebo odfuku z hlavy, co jde hadicka zpet do sani. Jako i novy motor trosku fouka, ale je to takove foukani....jak zo porovnat?....no kdyz vydechujes nosem. Normalni dech. Zadne vetsi foukani.

Jinak to napichni tou diag a uvidis chyby. A dej vedet. Uz me tvuj problem zacal hodne zajimat a chtel bych vedet, co tomu je.
Moje rajče: https://zdenecekcz.rajce.idnes.cz/
Jawa pionýr rv58(asi)
ČZ 175 rv72
Škoda 1000MB rv67
Škoda 120 M rv89
Škoda Favorit 135LX rv93
Yamaha XJ-600S rv93
Suzuki GSF 600 S Bandit rv98
SUZUKI GSF 600 S Bandit rv00
Renault Laguna 2,2dt rv2000 naj-108250 až 177tis km- recyklace
Yamaha FZ 6 S Fazer 2005
Renault Mégane Grand Tour 1.9dci 88kw rv04 naj-272tis až 299,5tis km
teď:
Renault LAGUNA III 2.0dci 96kw kombi rv10/2008 naj 330400...nyní již přes 367tis
Honda CB 600 S Hornet 2001 červená s najezdem 54180km

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Scénic 1.9 DCI 88kw náhle nestartuje

Příspěvek od kotasekh » stř lis 23, 2022 06:53

Ventily se daji otestovat napojenim tlakoveho vzduchu do valce treba pres tu zhavicku. Valec musi byt ve fazi komprese - zavrene ventily. Po natlakovani muze by slyset syceni v sani nebo ve vyfuku a podle toho poznas, ktere ventily podfukuji ;).
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Uživatelský avatar
ZDENECEKCZ
Grafoman
Příspěvky: 3289
Registrován: pon pro 27, 2010 19:59
Bydliště: Krnov sev. mor.
Kontaktovat uživatele:

Re: Scénic 1.9 DCI 88kw náhle nestartuje

Příspěvek od ZDENECEKCZ » stř lis 23, 2022 06:58

kotasekh píše:
stř lis 23, 2022 06:53
Ventily se daji otestovat napojenim tlakoveho vzduchu do valce treba pres tu zhavicku. Valec musi byt ve fazi komprese - zavrene ventily. Po natlakovani muze by slyset syceni v sani nebo ve vyfuku a podle toho poznas, ktere ventily podfukuji ;).
Aha, to jsem nevedel a nikdy nevidel.
Diky za upresneni
Moje rajče: https://zdenecekcz.rajce.idnes.cz/
Jawa pionýr rv58(asi)
ČZ 175 rv72
Škoda 1000MB rv67
Škoda 120 M rv89
Škoda Favorit 135LX rv93
Yamaha XJ-600S rv93
Suzuki GSF 600 S Bandit rv98
SUZUKI GSF 600 S Bandit rv00
Renault Laguna 2,2dt rv2000 naj-108250 až 177tis km- recyklace
Yamaha FZ 6 S Fazer 2005
Renault Mégane Grand Tour 1.9dci 88kw rv04 naj-272tis až 299,5tis km
teď:
Renault LAGUNA III 2.0dci 96kw kombi rv10/2008 naj 330400...nyní již přes 367tis
Honda CB 600 S Hornet 2001 červená s najezdem 54180km

daviddtab
Starting member
Příspěvky: 6
Registrován: sob lis 19, 2022 16:17

Re: Scénic 1.9 DCI 88kw náhle nestartuje

Příspěvek od daviddtab » stř lis 23, 2022 16:05

To s tou váhou vzduchu jsem nezkoušel to samozřejmě ještě vyzkouším a to samé to natlakování přes žhavicí svíčky, spíše mě pořád hlava nebere že se to dodrbalo na volnoběh během 20 minut do té době by tahal jak blázen ani nijak moc nekouřil jediné co mi nesedí je spotřeba a to že i při volné jízdě nebylo možné ho dostat pod 7l/100km ... každopádně bohužel zasilkovna sklamala a diagnostika bude až zítra tak hned napíši co jsem objevil a neobjevil... díky vám zatím za zájem poradit a zpětně se chci omluvit že jsem téma vložil tam kde být nemá je to prvně co jsem zakládal téma a trochu jsem to pomotal

Uživatelský avatar
ZDENECEKCZ
Grafoman
Příspěvky: 3289
Registrován: pon pro 27, 2010 19:59
Bydliště: Krnov sev. mor.
Kontaktovat uživatele:

Re: Scénic 1.9 DCI 88kw náhle nestartuje

Příspěvek od ZDENECEKCZ » stř lis 23, 2022 16:14

To nevadi. Sefove to presunou za par dnu tam, kde to patri.
Jinak voonobeh by tomu nemel vubec vadit. I kdyz ted me napadlo, za 20minut na volnobeh na studeny motor.... CO egr? Nezustava otevreny? Protoze on se otevre a pousti spaliny z vyfuka do sani, kdyz je klidny chod motoru, at se tam snizi nejake ty emise, ci co. No a jak pridas plyn, tak se zavre a do sani jde cisty vzduch. Ja mel v M2 taky 1.9dci88kw a fungoval mi dobre.
Pak v te delfine koukni na % otevreni egru. U tech 1.9 casto zlobil. Lidi to resi pootocenim. Ja to nedelal
Moje rajče: https://zdenecekcz.rajce.idnes.cz/
Jawa pionýr rv58(asi)
ČZ 175 rv72
Škoda 1000MB rv67
Škoda 120 M rv89
Škoda Favorit 135LX rv93
Yamaha XJ-600S rv93
Suzuki GSF 600 S Bandit rv98
SUZUKI GSF 600 S Bandit rv00
Renault Laguna 2,2dt rv2000 naj-108250 až 177tis km- recyklace
Yamaha FZ 6 S Fazer 2005
Renault Mégane Grand Tour 1.9dci 88kw rv04 naj-272tis až 299,5tis km
teď:
Renault LAGUNA III 2.0dci 96kw kombi rv10/2008 naj 330400...nyní již přes 367tis
Honda CB 600 S Hornet 2001 červená s najezdem 54180km

daviddtab
Starting member
Příspěvky: 6
Registrován: sob lis 19, 2022 16:17

Re: Scénic 1.9 DCI 88kw náhle nestartuje

Příspěvek od daviddtab » stř lis 23, 2022 18:00

Tak super...ní EGR jsem měl vyndany asi 3 týdny zpět jelikož to do 2 tis vůbec nejelo tak jsem ho celý vyndal, kompletně vyčistil a já měl problém že tam je nějaký Elektro a vysouvá takovou tyčku ven a ta tlačí na samotný ventil v tom egru a ta byla napecena sazemi a úplně se nezavirala ale po vyčištění a složení zpět ( u toho jsem rovnou prošel a vyměnil veškeré hadičky na podtlak, promazal a pořádně do lehka rozhýbal regulaci) a od té doby krásně šel už od nejakych cca 1400 krásně za plynem ale stále žral 7l což se mi zdá nějak moc...ale je na tom egru asi něco zlé jelikož i když jsem dal všude nové těsnění tak stejně profukuje někde ven tedy to i malinko kouří pod kapotu ale spojitost jsem v tom nehledal když to takto normálně jezdilo..

daviddtab
Starting member
Příspěvky: 6
Registrován: sob lis 19, 2022 16:17

Re: Scénic 1.9 DCI 88kw náhle nestartuje

Příspěvek od daviddtab » pát lis 25, 2022 16:57

Tak zatím jsou mé poznatky takové že jsem podle delphi nakódoval vstřikovače, vyzkoušel žhavící svíčky všechny žhavý normálně, tlak v liště stoupá celkem rychle cca po druhé až třetí otočce je požadovaný tlak 280 baru a více, korekce vstřiků udává od mínus 1,08 Aš do 1,05, otáčky motoru jsou normálně vidět, hned po startu napíše synchronizace vačky a kliky v pořádku, poloha EGR ventilu je na 14%... Po kontrole těchto všech členů a na kódování vstřikovačů s auto na několikátý pokus podařilo nastartovat ale v dílně v tu chvíli nebylo vidět A nebylo možné ani dýchat po vyvětrání a necháni auta cca 10 minut na volnoběh znovu zkouška startu a chytí okamžitě, ale jakmile se auto nechat cca 15 minut trochu vychladnout start už trvá třeba i pět až šest sekund a auto pořád tak divně štiplavě zapáchá po nespálené naftě jinak má motor celkem hezký chod a nikde v něm nemlátí... Počkám až úplně vychladne a zkusím start ale myslím si že už nenastartuje když bude úplně studený

Odpovědět

Zpět na „Renault Scénic II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů