Renault Thalia 1.2 16V 2011

Zde je možné povídat si na libovolné téma, třeba i takové, které nesouvisí s automobily.
Zde se neřeší technické dotazy. Ty patří do Technické sekce podle modelu.
Technický dotaz tady může být bez dalšího smazán.

Moderátor: Moderators General

Pravidla fóra
Zde je možné povídat si na libovolné téma, třeba i takové, které nesouvisí s automobily.
Zde se neřeší technické dotazy. Ty patří do Technické sekce podle modelu.
Technický dotaz tady může být bez dalšího smazán.
Odpovědět
JOHN75
Starting member
Příspěvky: 8
Registrován: pát srp 12, 2022 08:01

Renault Thalia 1.2 16V 2011

Příspěvek od JOHN75 » pát srp 12, 2022 08:06

Dobrý den přeji všem.

Chtěl bych se poradit, zjistit něco, co sám nemohu.
Nemám takové zkušenosti.

O kolik moc se zvýší spotřeba, když budu držet otáčky těsně za hranicí 3000-3400, oproti tomu, když jsem doposud řadil kolem 2700 ot./m.

Průměrnou spotřebu mi to kvůli chybě neukazuje, a plovák nádrže též ukazuje rozličné údaje, když při poslední čárce mi zbývá dojezd cirka 240 km.

Budu rád za jakýkoliv příspěvek do této diskuze/radu.

Popř. i za zajímavost nebo tip pro daný vůz.

Jsem začínající řidič a snažím se v tom zdokonalovat všude, kde se dá 😄.

Děkuji moc

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2005
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Renault Thalia 1.2 16V 2011

Příspěvek od marek230177 » pát srp 12, 2022 11:48

Konkrétně tento motor je naladěn na vyšší otáčky. Maximum točivého momentu je při otáčkách 4250. Čili teprve tam motor pracuje, jak má a jak se od něho čeká.

Na spotřebu paliva nemají vliv otáčky, nýbrž zatížení motoru, tedy sešlápnutí plynu.
Naposledy upravil(a) marek230177 dne sob srp 13, 2022 20:18, celkem upraveno 2 x.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Renault Thalia 1.2 16V 2011

Příspěvek od kotasekh » pát srp 12, 2022 12:28

A nejvic spotrebu zvysuje seslapovani brzdy ;).
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11267
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: Renault Thalia 1.2 16V 2011

Příspěvek od krt.ecek » pát srp 12, 2022 12:45

Když už je to v diskusi a pokecu, tak nejvíce spotřebu zvyšuje otočení klíčku ve spínací skřínce :-P
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2005
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Renault Thalia 1.2 16V 2011

Příspěvek od marek230177 » pát srp 12, 2022 12:47

Jojo, to je problém, který nevím, jak vyřešit 😉.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11267
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: Renault Thalia 1.2 16V 2011

Příspěvek od krt.ecek » pát srp 12, 2022 12:59

Startování na tlačítko? :-) Ne ale vážně, ono jedna věc je dynamická jízda v efektivním pásu otáček motoru a druhá je jízda na spotřebu, k tomu musí člověk dozrát a s autem si sednout a to může trvat i tisíce kilometrů. Pokud bych to chtěl řešit, osobně bych začal s opravou palubního PC, abych viděl kolik mi co vlastně žere...
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

JOHN75
Starting member
Příspěvky: 8
Registrován: pát srp 12, 2022 08:01

Re: Renault Thalia 1.2 16V 2011

Příspěvek od JOHN75 » pát srp 12, 2022 17:53

Děkuji za rady od všech.

Těžko říci, ujel jsem s tím autem asi jen 4000 km za rok (ale je to skvělé auto, mé první).

Snažím se jezdit plynule, nejezdit plyn brzda, ale plynule a zpomalovat pak jen motorem, tudíž už tam 200 m před pustím nohu z plynu a podřazuji při snížení otáček kolem 2000 za minutu.


Omluvte mne, jsem začátečnické ucho 😅... když budu od 2. kvaltu víc vytáčet otáčky před přeřazením na vyšší stupeň (doposud kolem 2.8 tis. --> teď bych chtěl zkusit až k 3, 5 tis./min), bude ta spotřeba větší, a o moc?

Nebo tím že strávím víc času/plynu na nižším stupni a o to méně pak na tom dalším a dříve se dostanu k tomu 5. stupni, bude spotřeba neznatelně vyšší/nižší?

JOHN75
Starting member
Příspěvky: 8
Registrován: pát srp 12, 2022 08:01

Re: Renault Thalia 1.2 16V 2011

Příspěvek od JOHN75 » pát srp 12, 2022 17:56

:?: :idea:
Naposledy upravil(a) JOHN75 dne pát srp 12, 2022 18:01, celkem upraveno 1 x.

JOHN75
Starting member
Příspěvky: 8
Registrován: pát srp 12, 2022 08:01

Re: Renault Thalia 1.2 16V 2011

Příspěvek od JOHN75 » pát srp 12, 2022 18:00

krt.ecek píše:
pát srp 12, 2022 12:45
Když už je to v diskusi a pokecu, tak nejvíce spotřebu zvyšuje otočení klíčku ve spínací skřínce :-P
A souhlasím s Vaším popiskem, raději být hlupák 5 minut než neznat a být celou dobu😅😅.

S auty teprve začínám, tak se snažím pochytit všude maximum😄

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11267
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: Renault Thalia 1.2 16V 2011

Příspěvek od krt.ecek » sob srp 13, 2022 19:31

Upřímně, nikde nepíšeš jakou máš spotřebu, takže se nedá říci, zda jezdíš dobře nebo ne (nebo jsem jí přehlídl), ale pokud jezdíš 4000 Km za rok, tak spotřebu neřeš a jezdit tak aby jsi se cítil dobře a bylo to bezpečné
Cena benzínu 40 Kč/l
Spotřeba 6,5 l/100 km -> 10 400 Kč
Spotřeba 8 l/100 km -> 12 800 Kč
Rozdíl 2 400 Kč

To tě za ten rok výměna oleje a filtru vyjde více, STK jednou za 2 roky atd., spotřeba je to poslední co by se mělo řešit :-)
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2005
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Renault Thalia 1.2 16V 2011

Příspěvek od marek230177 » sob srp 13, 2022 20:05

No, výměna oleje a filtru stojí pět stovek a půl hodiny vlastní práce 😉. Ale jinak bych to s tou spotřebou viděl dost podobně.

Já to zkusím vysvětlit asi takto: Motor 1,2/16V, který máš, je motor malé kubatury, benzínový, atmosférický, se čtyřmi ventily v každém válci. Tyto motory obecně jsou motory do vyšších otáček, hodnoty maxima točivého momentu jsou obvykle ve vyšších otáčkách, často i přes čtyři tisíce, tento motor 4250. V nižších otáčkách (pod 3000) obvykle nejedou, a je to proto, že nemají ani točivý moment, ani výkon. Mnohem víc se to projevuje právě u motorů malých kubatur, což tento beze sporu je. Takže obecně platí víc je vytáčet. Motoru to prospívá a často i průměrná spotřeba je velmi příznivá.
Naproti tomu pokud se takový motor udržuje v nižších otáčkách, může mu to škodit, dokonce ani převodovce to nedělá moc dobře, a i spotřeba pravděpodobně bude vyšší, a to díky tomu, že motor nejede a tudíž je třeba pro jeho pohyb často víc šlapat na plyn.

Takže rozhodně víc točit. Osobně bych řadil při otáčkách tři tisíce a víc, při potřebě něco předjet nebo rychleji zmizet se neboj dát mu daleko víc. Optimální otáčky jsou 3000 až 5000. Pětku bych určitě řadil až při rychlosti vyšší než 80. A to jen po rovině - do kopce klidně i později.

Průměrná spotřeba tohoto motoru je velmi slušná. Delší trasy plynulou jízdou to umí jet i pod šest litrů, mnohdy i pod pět a půl. Po městě přes sedm, v zimě klidně i devět.

Mám v rodině dvě Clia s tímto motorem, obě servisuju.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

amater3
Senior member
Příspěvky: 1736
Registrován: sob bře 14, 2009 21:05
Bydliště: Galanta

Re: Renault Thalia 1.2 16V 2011

Příspěvek od amater3 » sob srp 13, 2022 21:44

Na spotřebu má vliv hlavně prvek mezi sedačkou a volantem.Na delších trasách mám průměrnou spotřebu 5,5l bez klimatizace a 5,6 s klimatizací.Na kratších 5,6l a teď s klímou 5,7l při průměrné rychlosti 54 km/h. :oops:
Š 100 - šrot
Š 105 - šrot
Š 120 - šrot
Thalia 1,2 16V Privilege 7/2009 - nyní dcera
Megane GrandCoupe Intens Tce140 2/2023
Obrázek

JOHN75
Starting member
Příspěvky: 8
Registrován: pát srp 12, 2022 08:01

Re: Renault Thalia 1.2 16V 2011

Příspěvek od JOHN75 » ned srp 14, 2022 10:54

Děkuji opět Všem za odpovědi 😄. Moc si toho vážím.

Omluvte mne, průměrná spotřeba je 6,7 l/100km. Nějak se mi to přeplo a už to ukazuje.

A #marek230177, s auty teprve začínám a taťka mi, pravděpodobně ze zkušeností ze starších škodovek, vždy říkal, ať se co nejrychleji dostanu na 5. kvalt, ať je spotřeba co nejnižší, ale to už i kolem 68km/h tu 5 dávám...tak to zkusím spíše trochu více vytáčet a uvidím, po pár dnech/týdnech, o jak moc se ta průměrná spotřeba zvýší.

Děkuji opravdu, a snad Vás všechny neobtěžují mé začátečnické dotazy😄😄.

S pozdravem a přáním klidných letních dnů.
Naposledy upravil(a) JOHN75 dne ned srp 14, 2022 11:19, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2005
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Renault Thalia 1.2 16V 2011

Příspěvek od marek230177 » ned srp 14, 2022 11:19

Škodovka měla motor úplně jiné konstrukce. Rady otcovy je dobré poslouchat, ovšem v tomhle případě nemá pravdu.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

JOHN75
Starting member
Příspěvky: 8
Registrován: pát srp 12, 2022 08:01

Re: Renault Thalia 1.2 16V 2011

Příspěvek od JOHN75 » ned srp 14, 2022 11:23

Ten se bude možná i divit, proč to tak vytáčím😅.

Ale jinak se ho snažím poslouchat v jiných věcech. Přece jenom, má nesčetněkrát více zkušeností.

JOHN75
Starting member
Příspěvky: 8
Registrován: pát srp 12, 2022 08:01

Re: Renault Thalia 1.2 16V 2011

Příspěvek od JOHN75 » ned srp 14, 2022 11:26

Ještě mám jeden dotaz😅... já jich mám teda spoustu, ale nechci úplně zahlcovat😅.

Je pravda, že atmosférické motory s opravdu velkým objemem, dokážou efektivně pracovat, více než dieselové motory


Je mi jasné, že diesel má většinou větší kroutivý moment a to už v nižších otáčkách, ale jestli ten objem hraje až takovou roli. Příklad: 1.9 TDI vs 4.2 atmosféra

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2005
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Renault Thalia 1.2 16V 2011

Příspěvek od marek230177 » ned srp 14, 2022 11:39

Porovnáváš jablka s hruškami.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

Uživatelský avatar
Dawes
Moderátor
Příspěvky: 2447
Registrován: stř pro 31, 2003 09:32
Bydliště: Praha-západ

Re: Renault Thalia 1.2 16V 2011

Příspěvek od Dawes » sob srp 20, 2022 10:10

Johne nemá smysl posuzovat naftu a diesel z tohoto hlediska.

Nicméně co se týče objemu, celkem obecně platí, že OBJEM NENAHRADÍŠ :-)

Pro pohon podobně těžkého auta podobným způsobem jízdy se velký motor s větším krouťákem musí vytáčet na citelně nižší otáčky. Vstřikovače podávají sice o chlup větší dávky paliva než u motoru malého, ale podávají je méně často. Tedy první úspora.
Druhá, zásadnější úspora spočívá v (ne)opotřebení pohonné soustavy. Motor, který je veliký, má velkou hmotu, je pravděpodobně sestaven z bytelnějších součástí a má nižší otáčky se opotřebovává mnohem méně, než motůrek dohánějící výkon velkého vysokými otáčkami malých, lehkých a méně bytelných komponent. Životnost (provozní spolehlivost) velkého motoru je pravděpodobně vyšší, než malého.
No a pak je tady ta jízdní dynamika. Auto s velkým motorem mívá lepší poměr výkonu k otáčkám, tedy na drobné zrychlení / zpomalení nepotřebuješ měnit otáčky tak zásadně, jako u malého. Akcelerace znamená vyšší spotřebu. Tedy velký motor, který pro běžné drobné změny rychlosti při jízdě např. po okresce nemusí tolik měnit otáčky bude úspornější. Samozřejmě dokáže-li jeho výhody řidič využít.

Odskočím si teď do světa motorek, já a kamarád máme (skoro) stejné stroje. Yamahy XV. On má 750, Já 1100. Konstrukce motocyklu i motoru je stejná, rozdíl je v nastavení karburátorů (2x Mikuni), objemu válců a jiném výstupním poměru převodovky. Když jedeme stejnou trasu, obvykle stejným stylem (ono to v koloně nebo sparring jízdě ani jinak nejde), já mám o cca 0,6l/100km nižší spotřebu než on.
Nemusím tolik přidávat na mírný kopec, později řadím (mám nižší otáčky) a drobné změny rychlosti odbydu na menší dávkování paliva.

Jinak co se spotřeby týče, je důležité držet motor v optimálních otáčkách. Každý typ motoru je má někde jinde. V pásmu optimálních otáček máš nejvyšší kroutivý moment (výkon) při stále slušné schopnosti jak akcelerace, tak brždění a zároveň téměř nejnižší spotřebě. Na tobě jako řidiči je pomocí řazení převodových stupňů tyto otáčky +/- udržovat. Tím se motor nepodtáčí (mechanické opotřebení, vysoká spotřeba) ani nepřetáčí (vysoké mechanické opotřebení, vysoká spotřeba) a je mu dobře na světě. A dává to znát optimální spotřebou.

Jízdní styl jsi sám zmínil, chválím tě za myšlení "dopředu". Ono to udělá víc, než nějaké kutilské laborování s magnetama na hadičkách, paranoidním hlídáním otáček, nebo vyhazování "zbytečné zátěže" v podobě rezervy, kufru s vercajkem a heveru (zní to jak <>vina, ale s tím vším jsem se nejednou setkal).
Nemá smysl předhánět se s votuzenou fóbií 200m před křižovatkou, kde mi může padnout červená, steně jako nemá smysl z té křižovatky vystřelit driftem, když je za dalších 200m zatáčka, kam nevidim.

V náklaďáku (podobně jako na mašině) přemýšlím i kilometr dopředu. Je tam rovinka a pak sešup? Noha z plynu. Mám teď rovinku a pak táhlý kopec nahoru? Přidám radši teď a nahoru mě vynese kinetická energie místo litrů nafty při pozdní akceleraci v kopci. Jsou přede mnou místa kde budu muset reagovat rychleji? připravím si nižší stupeň (= vyšší otáčky, rychlejší reakce). Jen tenhle přístup mi u Actrose dělá oproti firemnímu průměru (stejné auto jezdí asi 6 lidí) cca 2,5-3l/100km což je u auta s nájezdem 100tkm za rok celkem znát.
Obrázek

CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2005
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Renault Thalia 1.2 16V 2011

Příspěvek od marek230177 » sob srp 20, 2022 17:08

To bych podepsal.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

Uživatelský avatar
ZDENECEKCZ
Grafoman
Příspěvky: 3289
Registrován: pon pro 27, 2010 19:59
Bydliště: Krnov sev. mor.
Kontaktovat uživatele:

Re: Renault Thalia 1.2 16V 2011

Příspěvek od ZDENECEKCZ » sob srp 20, 2022 19:53

Objem nenahradis.
Zivotnost
Kineticka energie

To jenten zaklad. Je mi skoro 46 a mam 2.0dci, v duchu vim, ze priste bude Talisman 1.6,dci. Ale pokukuju po V6 3.0dci, bo ten jede furt a otacky kolisaj mezi 1500-2000
Moje rajče: https://zdenecekcz.rajce.idnes.cz/
Jawa pionýr rv58(asi)
ČZ 175 rv72
Škoda 1000MB rv67
Škoda 120 M rv89
Škoda Favorit 135LX rv93
Yamaha XJ-600S rv93
Suzuki GSF 600 S Bandit rv98
SUZUKI GSF 600 S Bandit rv00
Renault Laguna 2,2dt rv2000 naj-108250 až 177tis km- recyklace
Yamaha FZ 6 S Fazer 2005
Renault Mégane Grand Tour 1.9dci 88kw rv04 naj-272tis až 299,5tis km
teď:
Renault LAGUNA III 2.0dci 96kw kombi rv10/2008 naj 330400...nyní již přes 367tis
Honda CB 600 S Hornet 2001 červená s najezdem 54180km

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2005
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Renault Thalia 1.2 16V 2011

Příspěvek od marek230177 » ned srp 21, 2022 08:09

Odbočím, ale navážu....

Z těchto důvodů je mi vlastně strašně líto, že z trhu odcházejí atmosférické motory. Až na výjimky luxusních značek už prakticky nejsou.

Nicméně budu muset se s tím srovnat, protože v téhle Evropě je spousta věcí postavena na hlavu.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

Odpovědět

Zpět na „Diskuse a pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 hostů