Zdravím kolegové, kolegyně...
rád bych se s váma poradil... Ježíšek mi nadělil pod stromeček krasné repro: http://www.ahifi.cz/reproduktory-mac-au ... -2-13.html
a rád bych se s váma poradil ohledně instalace...resp. jde mi o zapojení ochrany tweetr...zda se na to mam vyprdnout a zapojit to bez toho, nebo se na nic nevyprdnout a zapojit to...z návodu jsem pochopil, že plus a minus z rádia se musi vyvést do tweetru...a pak z tweetru do repro...mate s tim prosim někdo zkušenosti ?
Předem díky za každou radu
Pavlas
Instalace nových reproduktorů do před. dveří
Moderátor: Moderators General
Instalace nových reproduktorů do před. dveří
Renault Megane Sedan r.v. 2008, 2.0DCi, 110 KW, 6ti kvalt...
Re: Instalace nových reproduktorů do před. dveří
Nefunguje odkaz.
Obecně a velmi zjednouddušeně, bass a tweet se zapojují ve zjednodušeném pro auta typickém zapojení paralelně s tím, že k tweeteru je seriově zapojen kondenzátor (případně s odporem) který slouží jako primitivní frekvenční výhybka. Zatímco basovému reproduktoru vysoké tóny příliš nevadí, protože jeho impedance se s rostoucí frekvencí zvyšuje (a tedy teče méně proudu), výškáči nízké frekvence vadí - z hlediska cívečky se blíží stejnosměrnému proudu -> nižší impedance, vyšší proud, smrt. V případě piezoelektrického výškáče navíc hrozí nebezpečí i zesilovači (rádiu), protože piezoměniče nají velmi proměnlivou impedanci, která se obvykle kolem 4-6 kHz (typicky středovýšková frekvence) blíží nule a bez ochranného odporu tak dochází ke zkratu zdroje signálu.
Snad ti to k něčemu pomůže
Obecně a velmi zjednouddušeně, bass a tweet se zapojují ve zjednodušeném pro auta typickém zapojení paralelně s tím, že k tweeteru je seriově zapojen kondenzátor (případně s odporem) který slouží jako primitivní frekvenční výhybka. Zatímco basovému reproduktoru vysoké tóny příliš nevadí, protože jeho impedance se s rostoucí frekvencí zvyšuje (a tedy teče méně proudu), výškáči nízké frekvence vadí - z hlediska cívečky se blíží stejnosměrnému proudu -> nižší impedance, vyšší proud, smrt. V případě piezoelektrického výškáče navíc hrozí nebezpečí i zesilovači (rádiu), protože piezoměniče nají velmi proměnlivou impedanci, která se obvykle kolem 4-6 kHz (typicky středovýšková frekvence) blíží nule a bez ochranného odporu tak dochází ke zkratu zdroje signálu.
Snad ti to k něčemu pomůže
CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Instalace nových reproduktorů do před. dveří
Většina lepších zesilovačů je na výstupu chráněna proti zkratu. Pokud není, nemá smysl takový šunt ani pořizovat.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: Instalace nových reproduktorů do před. dveří
Máš pravdu,
psal jsem že je to VELMI OBECNĚ pro vnesení aspoň základního povědomí o problematice. Spousta lidí nemá o elektroakustice a související elekronice ánung a pak vznikají konstrukce, že se divíš že to nejen neshořelo, ale občas i trochu hraje
Na druhou stranu, nikdy nevíš, jestli soudruzi při konstrukci nějakého rádia nešetřili a nevynechali ty 3 součástky, které je k monolitu potřeba připojit, aby jeho integrovaná ochrana fungovala
psal jsem že je to VELMI OBECNĚ pro vnesení aspoň základního povědomí o problematice. Spousta lidí nemá o elektroakustice a související elekronice ánung a pak vznikají konstrukce, že se divíš že to nejen neshořelo, ale občas i trochu hraje
Na druhou stranu, nikdy nevíš, jestli soudruzi při konstrukci nějakého rádia nešetřili a nevynechali ty 3 součástky, které je k monolitu potřeba připojit, aby jeho integrovaná ochrana fungovala
CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů