MP3 ala udelej si sam...

Moderátor: Moderators General

xmsi
Starting member
Příspěvky: 81
Registrován: čtv lis 24, 2005 08:32
Bydliště: Plzen

MP3 ala udelej si sam...

Příspěvek od xmsi » pát pro 23, 2005 14:19

ahoj, mam takovou ideu, potreboval bych ji probral s nekym fundovanym...

* mam pripravu na autoradio
* vlastnim slusny MP3 prenosny prehravac, takze bych jej rad vyuzil i v aute
* hudbu chci na zprijemneni delsich cest, ne jako poutac teenageru kdyz stojim na krizovatce
* nechci do toho dat moc

napadlo me poridit koncovy zesilovac a repro, repro soupnout do prednich dveri, zesik do prostoru kde by jinak bylo radio, MP3 pripevnim suchym zipem do prostoru kde by jinak byl display radia...

a ted otazka, co lze cekat od zesiku 2x10W prip. 2x18W a repro 2x25W, co byste doporucili poridit a na co dat pozor?

diky, jeste jednou zduraznuji, ze chci hudbu na tissi posleh ne aby mi dunelo aut tak, ze neuslysim lodni sirenu...

supr kvalitu zvuku necekam, ale zase zadny low-end
kulihrasek,
Megan Grandtour 1.6 100k Advantage, 2011+, 14.000km, cca 7l/100km

Uživatelský avatar
iwi
Člen RCČR
Příspěvky: 648
Registrován: stř lis 10, 2004 08:25
Bydliště: Kyjov
Kontaktovat uživatele:

Re: MP3 ala udelej si sam...

Příspěvek od iwi » pát pro 23, 2005 15:27

xmsi píše:ahoj, mam takovou ideu, potreboval bych ji probral s nekym fundovanym...

* mam pripravu na autoradio
* vlastnim slusny MP3 prenosny prehravac, takze bych jej rad vyuzil i v aute
* hudbu chci na zprijemneni delsich cest, ne jako poutac teenageru kdyz stojim na krizovatce
* nechci do toho dat moc

napadlo me poridit koncovy zesilovac a repro, repro soupnout do prednich dveri, zesik do prostoru kde by jinak bylo radio, MP3 pripevnim suchym zipem do prostoru kde by jinak byl display radia...

a ted otazka, co lze cekat od zesiku 2x10W prip. 2x18W a repro 2x25W, co byste doporucili poridit a na co dat pozor?

diky, jeste jednou zduraznuji, ze chci hudbu na tissi posleh ne aby mi dunelo aut tak, ze neuslysim lodni sirenu...

supr kvalitu zvuku necekam, ale zase zadny low-end
Záleží na několika věcech, jednak kolik do toho chceš zhruba investovat, dále jestli ty parametry co uvádíš jsou RMS nebo skutečný výkon a zda ten mp3 přehrávač má linkový výstup.
Renault
Megane II Grandtour 1,5dCi 74kW
Scénic 2.0i - prodáno

xmsi
Starting member
Příspěvky: 81
Registrován: čtv lis 24, 2005 08:32
Bydliště: Plzen

Příspěvek od xmsi » pát pro 23, 2005 15:31

linkovy vystup, repro je Širokopásmový 4ohm 25/75W, ø140,7/165/68mm, 60-18000Hz, zesik ma jen udaj 2x18W
kulihrasek,
Megan Grandtour 1.6 100k Advantage, 2011+, 14.000km, cca 7l/100km

Uživatelský avatar
iwi
Člen RCČR
Příspěvky: 648
Registrován: stř lis 10, 2004 08:25
Bydliště: Kyjov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od iwi » pát pro 23, 2005 15:33

V tom případě by to teoreticky neměl být problém, ovšem je otázka co je to za zesík. Pokud je to klasický zesilovač do auta tak to asi nepůjde.
Renault
Megane II Grandtour 1,5dCi 74kW
Scénic 2.0i - prodáno

xmsi
Starting member
Příspěvky: 81
Registrován: čtv lis 24, 2005 08:32
Bydliště: Plzen

Příspěvek od xmsi » pát pro 23, 2005 16:13

je to stavebnice:

G039
HiFi stereo zesilovač 2x10W s TDA 2009A, Ucc...8-28V / stavebnice

Zesilovač G039 je vhodný jak pro komerční použití, tak i pro kvalitní HiFi zařízení. Při stavbě zesilovače je dána možnost volby mezi stereofonní verzí 2x10W nebo výkonější monoverzí 1x18W. Moderní výkonový integrovaný obvod TDA2009A zaručuje svojí konstrukcí ochranu proti zkratu na výstupních svorkách a tepelnému přetížení.

no zni to jako reklama, ale neverim, ze by MP3 prehravace do aut kolem 5.000Kc meli neco lepsiho...
kulihrasek,
Megan Grandtour 1.6 100k Advantage, 2011+, 14.000km, cca 7l/100km

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11267
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Příspěvek od krt.ecek » sob pro 24, 2005 19:53

TDA co vím jsou dobrý obvody, trošku jsem si s nima ve škole hrály a z vlastní zkušenosti můžu říct že zvuk byl čistej (nevím jestli to byl tento), jediná vada co je, tak ty kontroly zkratovanýho výstupu a tepelný proti přehřátí moc nefungujou, když to člověk dal bez chladiče, tak než sepla tepelná pojistka, tak shořel, to samé s čistým skratem, jakmile byl malej odpor tak to vzala

Uživatelský avatar
Jean ViC
Člen RCČR
Příspěvky: 2075
Registrován: úte úno 22, 2005 19:09

Příspěvek od Jean ViC » ned pro 25, 2005 17:26

Ja si taky hral se zesilovacem s TDAckem... byl to 1x100W i s chladicem a kdyz sem to ohulil na 5 minutek tak se ta pasta mezi chladicem a integracem uplne varila... ale hralo to dost slusne na to jak to vypadalo :) napajel sem to pak i s 2 baterii 12V 7Ah a taky to hralo dobre...
CLIO IV GT 120 EDC Grandtour 2016 Obrázek
Prodano: CLIO III 1.2 TCe 74kW 20th Anniversary 3dv. Glacier White 2010 Obrázek
Prodano: CLIO II 1.2 16V 55kW Authentique 2001 5dv. Obrázek
Prodano: CLIO II 1.2 8V 43kW VAN 2000 Obrázek

Uživatelský avatar
Charon
Člen RCČR
Příspěvky: 286
Registrován: pon srp 08, 2005 12:11
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Charon » pon pro 26, 2005 14:11

iwi píše:V tom případě by to teoreticky neměl být problém, ovšem je otázka co je to za zesík. Pokud je to klasický zesilovač do auta tak to asi nepůjde.
Jaký je rozdíl mezi zesilovačem a zesilovačem do auta?
Renault Megane II 2.0 16V 3dv.
Renault Megane I 1.6e Cabrio

Uživatelský avatar
PP
Starting member
Příspěvky: 34
Registrován: ned pro 04, 2005 18:42

Příspěvek od PP » úte pro 27, 2005 20:40

Charon píše:
iwi píše:V tom případě by to teoreticky neměl být problém, ovšem je otázka co je to za zesík. Pokud je to klasický zesilovač do auta tak to asi nepůjde.
Jaký je rozdíl mezi zesilovačem a zesilovačem do auta?
zesilovače do auta bývají stavěné pro napájení 12V,vyšších nominálních výkonů je u nich dosahováno můstkovým zapojením - u klasických zes. je vyšších výkonů dosahováno vyšším nap.napětím,což v autě není možné.

Uživatelský avatar
kmarty
Člen RCČR
Příspěvky: 2541
Registrován: pon led 24, 2005 10:28
Bydliště: Praha

Příspěvek od kmarty » stř pro 28, 2005 09:26

Charon píše:Jaký je rozdíl mezi zesilovačem a zesilovačem do auta?
Asi jako mezi tranzistorem a "tranzistorem". Nekdo tim mysli soucastku, nekdo cele radio.

2PP: Pouze mustkem dosahnes max 22W (plus minus). Vic ani nahodou. Chces-li vic, pak musis pracovat s vyssim napetim. Je uz vicemene jedno jestli pomoci transformatoru, menice nebo nabojove pumpy.
Nicmene i tech 20W sinus je dostatecne na ohluchnuti :-)

EDIT: Jeste na jednu vec jsem si vzpomnel o autozesilovacich. Obycejne maji na sobe cedulku informujici o cca 6-12x vyssim vykonu nez je skutecnost. Autoradia jsou na tom hodne podobne.

Edit2: A jeste jedna vec. TDA2009A neni spatny zesilovac, ale tech 10W z nej dostanes pri cca 24V. Pri 12V dava sotva 3W. Pri zapojeni do mustku je to priblizne 1.8x vic.
MEGΛNE GrandTour 2005 - 1.6 automat
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)

Uživatelský avatar
matobar
Starting member
Příspěvky: 75
Registrován: ned zář 12, 2004 19:59
Bydliště: Bratislava, SR

Re: MP3 ala udelej si sam...

Příspěvek od matobar » stř pro 28, 2005 10:47

xmsi píše:ahoj, mam takovou ideu, potreboval bych ji probral s nekym fundovanym...

* mam pripravu na autoradio
* vlastnim slusny MP3 prenosny prehravac, takze bych jej rad vyuzil i v aute
* hudbu chci na zprijemneni delsich cest, ne jako poutac teenageru kdyz stojim na krizovatce
* nechci do toho dat moc

napadlo me poridit koncovy zesilovac a repro, repro soupnout do prednich dveri, zesik do prostoru kde by jinak bylo radio, MP3 pripevnim suchym zipem do prostoru kde by jinak byl display radia...

a ted otazka, co lze cekat od zesiku 2x10W prip. 2x18W a repro 2x25W, co byste doporucili poridit a na co dat pozor?

diky, jeste jednou zduraznuji, ze chci hudbu na tissi posleh ne aby mi dunelo aut tak, ze neuslysim lodni sirenu...

supr kvalitu zvuku necekam, ale zase zadny low-end
Podla mna sa snazis usetrit tam, kde sa setrit neoplati. Budes tu majstrovat dake umelecke dielo, bude to vyzerat strasne a nakoniec to cele aj tak vyhodis. Dobre radio s na CD, MP3, s radiom a vykonom 4x35-50W zozenies uz od 3.500 Sk (ceskych este menej), k tomu dake repro do dveri a mas elegantne riesenie. Podla mna sa s tym zmestis do 4.500Sk a bude to urcite lepsie riesenie ako daky MP3 prehravac na suchy zips zapojeny na jack pre sluchadla (pochybujem ze ma line-out vystup. Je totiz velmi pravdepodobne, ze ked zapojis vystup na sluchadla do vstupu pre akykolvek zosilovac ziskas okrem signalu aj krasne brumenie...

Este doplnenie: Napriklad autoradio Orava AR 105 (viac na http://www.orava.info/produkty/ar105.php) umoznuje okrem prehravania CD/MP3/WMA/Radio (radio s RDS a dopravnym info) zasunut akekolvek USB zariadenie (teda aj tvoj MP3 prehravac) popripade multimedialne karty. Stoji 4999 Sk ale v Tescu som ho videl za 3999 Sk...
Thalia Expression 1.4 16V 98k, 2004

Uživatelský avatar
Charon
Člen RCČR
Příspěvky: 286
Registrován: pon srp 08, 2005 12:11
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Charon » stř pro 28, 2005 11:55

kmarty píše:
Charon píše:Jaký je rozdíl mezi zesilovačem a zesilovačem do auta?
Asi jako mezi tranzistorem a "tranzistorem". Nekdo tim mysli soucastku, nekdo cele radio.

2PP: Pouze mustkem dosahnes max 22W (plus minus). Vic ani nahodou. Chces-li vic, pak musis pracovat s vyssim napetim. Je uz vicemene jedno jestli pomoci transformatoru, menice nebo nabojove pumpy.
Nicmene i tech 20W sinus je dostatecne na ohluchnuti :-)

EDIT: Jeste na jednu vec jsem si vzpomnel o autozesilovacich. Obycejne maji na sobe cedulku informujici o cca 6-12x vyssim vykonu nez je skutecnost. Autoradia jsou na tom hodne podobne.

Edit2: A jeste jedna vec. TDA2009A neni spatny zesilovac, ale tech 10W z nej dostanes pri cca 24V. Pri 12V dava sotva 3W. Pri zapojeni do mustku je to priblizne 1.8x vic.
Já vím to měla být jen taková trošičku jízlivá otázka:-)
Znám různé třídy zesilovačů, dělení dle zapojení ale o rozdělení na klasické
a do auta jsem ještě neslyšel.
Co se týče uváděného výkonu jsou všechny hodnoty označené jinak než
DIN alias sinus více než zavádějící. Asi jako Hi-Fi sestava made in bambusová
země s nálepkou 300 W a zesilovačem 2W uvnitř.
Renault Megane II 2.0 16V 3dv.
Renault Megane I 1.6e Cabrio

Uživatelský avatar
kmarty
Člen RCČR
Příspěvky: 2541
Registrován: pon led 24, 2005 10:28
Bydliště: Praha

Příspěvek od kmarty » stř pro 28, 2005 12:28

Charon píše:Co se týče uváděného výkonu jsou všechny hodnoty označené jinak než
DIN alias sinus více než zavádějící. Asi jako Hi-Fi sestava made in bambusová
země s nálepkou 300 W a zesilovačem 2W uvnitř.
Ve spotrebni elektronice to bohuzel delaji i renomovani vyrobci :-( Ono se autoradio lip prodava kdyz ma na sobe cedulku 4x55W nez kdyz tam ma udanou skutecnou hodnotu 4x12W. Ale obcas to propasujou do manualu :-)
MEGΛNE GrandTour 2005 - 1.6 automat
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)

Uživatelský avatar
PP
Starting member
Příspěvky: 34
Registrován: ned pro 04, 2005 18:42

Příspěvek od PP » stř pro 28, 2005 14:35

Charon píše:
kmarty píše:
Charon píše:Jaký je rozdíl mezi zesilovačem a zesilovačem do auta?
Asi jako mezi tranzistorem a "tranzistorem". Nekdo tim mysli soucastku, nekdo cele radio.

2PP: Pouze mustkem dosahnes max 22W (plus minus). Vic ani nahodou. Chces-li vic, pak musis pracovat s vyssim napetim. Je uz vicemene jedno jestli pomoci transformatoru, menice nebo nabojove pumpy.
Nicmene i tech 20W sinus je dostatecne na ohluchnuti :-)

EDIT: Jeste na jednu vec jsem si vzpomnel o autozesilovacich. Obycejne maji na sobe cedulku informujici o cca 6-12x vyssim vykonu nez je skutecnost. Autoradia jsou na tom hodne podobne.

Edit2: A jeste jedna vec. TDA2009A neni spatny zesilovac, ale tech 10W z nej dostanes pri cca 24V. Pri 12V dava sotva 3W. Pri zapojeni do mustku je to priblizne 1.8x vic.
Já vím to měla být jen taková trošičku jízlivá otázka:-)
Znám různé třídy zesilovačů, dělení dle zapojení ale o rozdělení na klasické
a do auta jsem ještě neslyšel.
Co se týče uváděného výkonu jsou všechny hodnoty označené jinak než
DIN alias sinus více než zavádějící. Asi jako Hi-Fi sestava made in bambusová
země s nálepkou 300 W a zesilovačem 2W uvnitř.
Pokud se budeme bavit o "zesilovačích" myšleno int.obvodech (zesilovačích) all-in-one např. TDA20.. ,TDA15.. ,TDA73.. nebo TDA85..,pak výrobci těchto IO mají skutečně kategorii zesilovačů pro použití v automobilech (bývají v katalozích označovány např. 12V nebo 6-18V apod.),které se odlišují tím co jsem napsal výše,stačí se podívat do datasheetu k jednotlivým typům,jejích zapojení je pro to přímo předurčuje.

Ale jak napsal matobar,než takhle lepit,je rozhodně lepší řešení rádio s CD a USB vstupem,viděl jsem je už za necelé 3t.

xmsi
Starting member
Příspěvky: 81
Registrován: čtv lis 24, 2005 08:32
Bydliště: Plzen

Příspěvek od xmsi » čtv pro 29, 2005 12:50

hmm, 3W to neni mnoho...

line-out ten MP3 prehravac ma, pouzivam ho pres vez a krasnej zvuk, rozhodne lepsi nez z audiokazety...

4.500Kc a 1.000Kc je znat, tech 3.500 je presne ten muj MP3 player...

jak je to s rusenim, kdyz treba zapnu sterace apod neprokopiruje se to do toho zesiku?
kulihrasek,
Megan Grandtour 1.6 100k Advantage, 2011+, 14.000km, cca 7l/100km

Uživatelský avatar
FD_Ondra
Junior member
Příspěvky: 163
Registrován: sob črc 03, 2004 12:08
Bydliště: Sezimovo Ústí I.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od FD_Ondra » pát pro 30, 2005 11:38

xmsi: taky bych se přikláněl radši k použití autorádia s MP3 než tam bastlit něco takového co popisuješ... přenosný MP3 přehrávač asi nebude přizpůsobený na to aby šel intuitivně ovládat i při řízení auta... Osobně bych si dal teda do auta spíš Alpine než cirkus od Oravy, ale to je věc vkusu a finncí... rozhodně i ta Orava by bylo asi lepší řešení než nahrzování headunitu MP3 přehrávačem a staebnicí zesilovače...
ex-Ghost_SR

FD-CustomStyle Clio B '99 RSi | "Cléopatre" :twisted:
Renault Laguna II 1.8 16V Privilege | man?el?in rodinný ko?ár :)

Thread o vulgarismech

Uživatelský avatar
Chauffeur
Advanced member
Příspěvky: 351
Registrován: úte lis 22, 2005 23:33
Bydliště: Brno

Příspěvek od Chauffeur » pon led 02, 2006 18:08

Přidávám svůj hlas pro zakoupení novýho rádia s mp3 a usb. Pro požívání cd/mp3 přehrávače se ovšem dělá třeba redukce-falešná kazeta. Chce to ale aspoň to nejblbější autorádio s kazeťákem. Ale nemusí se zase skoro nic bastlit. :wink:

btw dneska ten tvůj přehrávač má cenu pár stovek, tak si ty výpočty uprav. Nicméně sám nerad "vyhazuju" překonaný ale funkční věci - ale co s nima :cry:
Aktuálně víceméně bezproblémový Scénic 1,5 dCi, 2008; dříve dosti problémový Megane Scénic 1,9 DTi, 1999

Uživatelský avatar
Martan
Advanced member
Příspěvky: 266
Registrován: úte dub 05, 2005 16:35
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martan » stř led 04, 2006 10:34

Mrzí mě, že bylo téma http://www.renaultclub.cz/phpBB2/viewtopic.php?t=5511 uzamknuto.

Téma MP3 ala udělej si sám jsem si přečetl ještě před napsáním svého tématu a pouze mě inspirovalo k napsání podobné otázky, ale na jiném základě (úprava stávajícího RMGF Philips pro MP3).

Prosím, ví-li někdo jak na to, napište.
Laguna II

Jirka I
Junior member
Příspěvky: 238
Registrován: stř lis 30, 2005 08:34
Bydliště: Chomutov

Příspěvek od Jirka I » stř led 04, 2006 11:37

Mám stejné rádio (DC 259) v Laguně a vyřešil jsem to takto:
http://www.pixmania.com/cz/cz/86463/art ... 4-mp3.html
Laguna Grandtour 1.9 dTi, Concorde, r.v. 2000, automat
Obrázek
Land Rover Freelander TD4, 2005
Obrázek

Uživatelský avatar
Martan
Advanced member
Příspěvky: 266
Registrován: úte dub 05, 2005 16:35
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martan » stř led 04, 2006 11:43

Jirka I píše:Mám stejné rádio (DC 259) v Laguně a vyřešil jsem to takto:
http://www.pixmania.com/cz/cz/86463/art ... 4-mp3.html
Díky za informaci. Musí se něco přizpůsobovat nebo dokupovat, nebo to funguje na první zapojení?
Laguna II

Jirka I
Junior member
Příspěvky: 238
Registrován: stř lis 30, 2005 08:34
Bydliště: Chomutov

Příspěvek od Jirka I » stř led 04, 2006 12:10

Píchnul jsem konektor do rádia, nacpal changer, dal pod sedačku spolujezdce a od tý doby to šlape :)
Laguna Grandtour 1.9 dTi, Concorde, r.v. 2000, automat
Obrázek
Land Rover Freelander TD4, 2005
Obrázek

Uživatelský avatar
PP
Starting member
Příspěvky: 34
Registrován: ned pro 04, 2005 18:42

Příspěvek od PP » stř led 04, 2006 23:39

Jirka I píše:Mám stejné rádio (DC 259) v Laguně a vyřešil jsem to takto:
http://www.pixmania.com/cz/cz/86463/art ... 4-mp3.html
a nevíte někdo jestli ten changer funguje s orig.rádiem TunerList co je v RMII.

Jirka I
Junior member
Příspěvky: 238
Registrován: stř lis 30, 2005 08:34
Bydliště: Chomutov

Příspěvek od Jirka I » čtv led 05, 2006 08:32

Prosím tě, obtěžuj se kliknout na odkaz, tam je přesný seznam rádií se kterými changer spolupracuje. Rádio je nutné vyndat z kastlíku a podívat se na jeho označení. Tak jsem to udělal já, a věř mi, že tento postup vede k žádoucímu výsledku 8)
Laguna Grandtour 1.9 dTi, Concorde, r.v. 2000, automat
Obrázek
Land Rover Freelander TD4, 2005
Obrázek

Jirka I
Junior member
Příspěvky: 238
Registrován: stř lis 30, 2005 08:34
Bydliště: Chomutov

Příspěvek od Jirka I » čtv led 05, 2006 08:40

Ještě bych doplnil, že se changer dá koupit i u nás přes internet i v kamenných obchodech. Už si nepamatuju kde, ale zadáním názvu changeru do vyhledávače na Seznamu mi byly vyplivnuty jejich názvy. Jsou o něco dražší (500.- až 1000.-) než z Francie, ale zase s dvouletou zárukou.
Laguna Grandtour 1.9 dTi, Concorde, r.v. 2000, automat
Obrázek
Land Rover Freelander TD4, 2005
Obrázek

Uživatelský avatar
PP
Starting member
Příspěvky: 34
Registrován: ned pro 04, 2005 18:42

Příspěvek od PP » ned led 08, 2006 15:37

Jirka I píše:Prosím tě, obtěžuj se kliknout na odkaz, tam je přesný seznam rádií se kterými changer spolupracuje. Rádio je nutné vyndat z kastlíku a podívat se na jeho označení. Tak jsem to udělal já, a věř mi, že tento postup vede k žádoucímu výsledku 8)
Představ si že jsem na ten odkaz klikal a číselné označení podporovaných rádií jsem si přečetl,jelikož jsem ale Megana přivezl ze salonu nedávno,tak mi přišlo jednodušší se zeptat na praktickou zkušenost (taky co jiného než hledat informace,bych tu měl dělat) než rýpat do palubky.
Sice je hezké,že si sem napsal název toho changeru,ale pokud nemáš konkrétní odpověd na můj dotaz,tak proč odpovídáš?V dotazu jsem napsal "nevíte někdo",takže dotaz nesměřoval přímo na tebe.
Ostatním se omlouvám za příspěvek mimo téma.

Odpovědět

Zpět na „Auto Hi-Fi“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 hostů