zvysenie hudobneho vykonu radia
Moderátor: Moderators General
zvysenie hudobneho vykonu radia
nazdar, na tete som narazil na taketo volaco:
https://www.drive2.com/l/468379310122598556/
https://www.drive2.com/l/1307802/
chapem to spravne, ze sa tym nahradi povodna suciastka v origo autoradiu a tym padom ziska 1,5 krat vyssi hudobny vykon?
robil to niekto?
https://www.drive2.com/l/468379310122598556/
https://www.drive2.com/l/1307802/
chapem to spravne, ze sa tym nahradi povodna suciastka v origo autoradiu a tym padom ziska 1,5 krat vyssi hudobny vykon?
robil to niekto?
Laguna II combi, 2004, 1,9 dci, 74 kw, manual...ziadna vybava, ziaden vykon, ale malo zerie a su za nu nizke poplatky...milujem toto auto...
Laguna ma mladsieho bratceka...Espace 2,2 dci FAP, 102 kw, 2007, automat, vybava privilege
Laguna ma mladsieho bratceka...Espace 2,2 dci FAP, 102 kw, 2007, automat, vybava privilege
Re: zvysenie hudobneho vykonu radia
Jde o integrovaný zesilovač, který je běžnou součástí většiny hifi věží, autorádií a pc bedýnek.
Principielně stačí vyměnit, abys měl vyšší výstupní výkon, může se to ale taky zvrtnout.
Silnějším koncovým zesilovačem můžeš přetížit napájecí obvod a rádio pak nebude hrát vůbec. Záleží na konkrétním rádiu, jak je postavené a jak jsou v něm dimenzované jednotlivé součásti.
Různé integrované zesilovače mají odlišné doporučené zapojení okolních obvodů, respektive součástek připojených k vnějším obvodům, které definují různé finkce a stavy zesilovače.
Pak je tu ještě riziko spojené s amatérskou výměnou celkem citlivých součástí ( nějaké to prasení při pájení a odpájení, zkrat vytvořený ukáplým cínem nebo drápanec nástrojem).
Principielně stačí vyměnit, abys měl vyšší výstupní výkon, může se to ale taky zvrtnout.
Silnějším koncovým zesilovačem můžeš přetížit napájecí obvod a rádio pak nebude hrát vůbec. Záleží na konkrétním rádiu, jak je postavené a jak jsou v něm dimenzované jednotlivé součásti.
Různé integrované zesilovače mají odlišné doporučené zapojení okolních obvodů, respektive součástek připojených k vnějším obvodům, které definují různé finkce a stavy zesilovače.
Pak je tu ještě riziko spojené s amatérskou výměnou celkem citlivých součástí ( nějaké to prasení při pájení a odpájení, zkrat vytvořený ukáplým cínem nebo drápanec nástrojem).
CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)
Re: zvysenie hudobneho vykonu radia
No je to zlozite, lepsie zohnat rovno radio cabasse s vyssim vykonom. Ale dakeho manika co sa vyzna to mozno inspiruje.
Laguna II combi, 2004, 1,9 dci, 74 kw, manual...ziadna vybava, ziaden vykon, ale malo zerie a su za nu nizke poplatky...milujem toto auto...
Laguna ma mladsieho bratceka...Espace 2,2 dci FAP, 102 kw, 2007, automat, vybava privilege
Laguna ma mladsieho bratceka...Espace 2,2 dci FAP, 102 kw, 2007, automat, vybava privilege
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: zvysenie hudobneho vykonu radia
Ono to tak jednoduché není, sice získáš nějaký výkon navíc účinnějším obvodem, musíš vylepšit i chlazení, ale pokud chceš radikálně posílit, tak musíš vstoupit na pole D zesilovačů, aby z napájení 12-14,5V šlo ždímat přes 50W a více. Verze Cabasse je celkově koncepčně na lepší úrovni.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Re: zvysenie hudobneho vykonu radia
... nehledě na to, že mi přijde jako nesmysl sázet do auta víc jak 50W aparátu...
Jsem docela hudební hnidopich, ale vždycky mi stačila běžná autorádia (co do výkonu), jen bylo často potřeba vyměnit hnusně hrající repráky za nějaký lepší.
Navíc je tady ta sranda s (kilo)wattama nejen v autě.... výkon reálný (sinus, R.M.S), hudební (Pmax) a maximální součet (P.M.P.O)
Kdejakej votuzér se chlubí stovkama wattů nebo kilowattů, ale jde o P.M.P.O, což není absolutně vypovídající hodnota.
Jsem docela hudební hnidopich, ale vždycky mi stačila běžná autorádia (co do výkonu), jen bylo často potřeba vyměnit hnusně hrající repráky za nějaký lepší.
Navíc je tady ta sranda s (kilo)wattama nejen v autě.... výkon reálný (sinus, R.M.S), hudební (Pmax) a maximální součet (P.M.P.O)
Kdejakej votuzér se chlubí stovkama wattů nebo kilowattů, ale jde o P.M.P.O, což není absolutně vypovídající hodnota.
CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: zvysenie hudobneho vykonu radia
Ono v autě z 12V akumulátoru, což je velmi tvrdý zdroj, je sinus = hudebnímu. Investice do repro je lepší, než posilovat výkon do hrchlátek.
Když jsme už u toho, nemá někdo doma zašitý CD s testerem zapojení reproduktorů, tj. diagnostikovat správnou polaritu basů a výšek. Jde o to, že předešlý kutil domácí, vyměnil Cabasse repro, ze nějaké Boschmanny a samo ustřihnul konektory a nabastlil. Výškáče odpálil, protože byli zapojené natvrdo bez výhybky a ani kondenzátor. Ty jsem sehnal originál výškáče a naštěstí tam konektory zůstali. Mám podezření na polaritu basů, nezdá se mi ten zvuk, aby nebyli v protipólu. A na to je to testovací CD.
Když jsme už u toho, nemá někdo doma zašitý CD s testerem zapojení reproduktorů, tj. diagnostikovat správnou polaritu basů a výšek. Jde o to, že předešlý kutil domácí, vyměnil Cabasse repro, ze nějaké Boschmanny a samo ustřihnul konektory a nabastlil. Výškáče odpálil, protože byli zapojené natvrdo bez výhybky a ani kondenzátor. Ty jsem sehnal originál výškáče a naštěstí tam konektory zůstali. Mám podezření na polaritu basů, nezdá se mi ten zvuk, aby nebyli v protipólu. A na to je to testovací CD.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Re: zvysenie hudobneho vykonu radia
Cd sice nemám, ale když si řekneš jaký průběhy a frekvenc chceš, tak ti je vygeneruju do MP3 nebo jinýho formátu.
CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)
Re: zvysenie hudobneho vykonu radia
Nebo tady ke stažení. https://www.audiocheck.net/audiotests_polaritycheck.php
CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 26 hostů