Zdravím, vzledem k tomu že se mi protrhly časem všechny repra a působily nepěkný zvuk x) hledal sem řešení aspon na nějaký čas a našel sem.. Herkules a papirove ubrousky..
Postup:
1. Sundáme plastové kryty reproduktorů
2. Povolíme 2 torx šroubky u každého repra.
3. zezadu odpojíme konektor, je tam taková malá pacička na zmáčknutí ze strany konektoru. (BTW. radši si vytahněte kartu uplně ať tam není nějaká zrada)
4. repro si vezmeme domů kde je klid a pohoda.
5. jemným štětečkem sem repro zbavil prachu a poškozenou membránu lehce navlhčil
6. papírové ubrousky jsem rozdělil na jednotlivé vrstvy a nastříhal podle repra "do kulata"
7. po celém obvodu membrány jsem nanesl tenkou vrstvu herkulese
8. proužky ubrousků jsem pokládal na poškozená místa a následně zase zatřel herkulesem
9. Nechat zaschnout. herkules je pružný a pevný
Pamatujte že čím víc vrstev tam naskládáte tím víc bude membrána tužší a nebude mít hybnost tudíž zvuk bude jinačí "tlumenější basy".
Snad tohle někomu pomůže. podotýkám že je to jen dočasné řešení zvuk už nikdy nebude jak z originálního nepoškozeného repra.
Oprava protrhlých reproduktorů
Moderátor: Moderators General
Oprava protrhlých reproduktorů
Renault laguna II grandtour 1.9dci 88kw F9Q 750
Re: Oprava protrhlých reproduktorů
Párkrát jsem repráky opravoval, i když trochu větší a obvykle i výkonnější, než jsou v autě (10"-21" a Pef 150-1000W)
1) Herkules je dobrej maximálně na zapatlání dětskejch hadrů, nebo jako majonéza pro tchyni. Na lepení čehokoliv nelze doporučit. Na lepení repráků je speciální lepicí lak "Vinylflex" Pravda ovšem je, že je dost blbě k sehnání, takže na pokusy se Herkules použít dá.
2) místo papírovejch ubrousků, který i po zalepení tvořej relativně vysokou a hlavně členitou hmotu je na místě použít materiál, který je pevný, ale lehký a hlavně hladký, aby nepohlcoval zvukové vlny hned v místě jejich vzniku. Já používal klasický pauzák.
3) lepí se pouze na ploše nutné k opravě trhliny (díra + cca 5-10mm). Pokud je to možné, vyvarujeme se olepení celé membrány - než taková "oprava" je lepší rovnou výměna - jakékoliv lepení nebo lakování způsobí pnutí a probýbání. Téměř nikdy se totiž nepodaří rovnoměrné napuštění.
K tuhosti membrány: tuhost membrány samotné není na škodu, důležitá je pružnost závěsů.
V ideálním světě by byl nosič cívky a membrána z tvrdého neohebného materiálu (nedeformuje se při rázu) ovšem s nulovou váhou (aby neovlivňovala reakci cívky) a plynule přecházející do dokonale pružného závěsu bez tvarové paměti a s velkým průvěsem.
Reálně se používá papír s různou úrovní lakování resp. napouštění různými laky, plast v kobinaci s gumou, tvrzená kevlarová či karbonová tkanina, nebo slitiny lehkých kovů zavěšené na gumě.
Obecně lze takové opravy považovat za nouzové řešení s jistou vidinou totální výměny membrány (vyplatí se u profi repráků) nebo celých reproduktorů (auta, domácí sestavy). Podobné záležitosti - navíc v autě - je ideální řešit výměnou za reproduktory s membrámama z materiálu, který nepodléhá vlhku - běžně PP, Kevlar nebo Al.
1) Herkules je dobrej maximálně na zapatlání dětskejch hadrů, nebo jako majonéza pro tchyni. Na lepení čehokoliv nelze doporučit. Na lepení repráků je speciální lepicí lak "Vinylflex" Pravda ovšem je, že je dost blbě k sehnání, takže na pokusy se Herkules použít dá.
2) místo papírovejch ubrousků, který i po zalepení tvořej relativně vysokou a hlavně členitou hmotu je na místě použít materiál, který je pevný, ale lehký a hlavně hladký, aby nepohlcoval zvukové vlny hned v místě jejich vzniku. Já používal klasický pauzák.
3) lepí se pouze na ploše nutné k opravě trhliny (díra + cca 5-10mm). Pokud je to možné, vyvarujeme se olepení celé membrány - než taková "oprava" je lepší rovnou výměna - jakékoliv lepení nebo lakování způsobí pnutí a probýbání. Téměř nikdy se totiž nepodaří rovnoměrné napuštění.
K tuhosti membrány: tuhost membrány samotné není na škodu, důležitá je pružnost závěsů.
V ideálním světě by byl nosič cívky a membrána z tvrdého neohebného materiálu (nedeformuje se při rázu) ovšem s nulovou váhou (aby neovlivňovala reakci cívky) a plynule přecházející do dokonale pružného závěsu bez tvarové paměti a s velkým průvěsem.
Reálně se používá papír s různou úrovní lakování resp. napouštění různými laky, plast v kobinaci s gumou, tvrzená kevlarová či karbonová tkanina, nebo slitiny lehkých kovů zavěšené na gumě.
Obecně lze takové opravy považovat za nouzové řešení s jistou vidinou totální výměny membrány (vyplatí se u profi repráků) nebo celých reproduktorů (auta, domácí sestavy). Podobné záležitosti - navíc v autě - je ideální řešit výměnou za reproduktory s membrámama z materiálu, který nepodléhá vlhku - běžně PP, Kevlar nebo Al.
CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)
Re: Oprava protrhlých reproduktorů
Ano proto sem psal ze je to docasne reseni a hlůavne jedno z nejlevnejsich, ja mel utrhlou membranu skoro po cele delce, tudiz jsem risknul bud a nebo a da se to snest, jak rikam neni to zadna profi oprasva a neni to ani na dlouhou zivotnost, jen taková nouzovka.
Renault laguna II grandtour 1.9dci 88kw F9Q 750
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 hostů