Neoriginální rádio a ovládání pod volantem

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Kubikula83
Starting member
Příspěvky: 22
Registrován: stř říj 03, 2018 17:53

Neoriginální rádio a ovládání pod volantem

Příspěvek od Kubikula83 » sob pro 29, 2018 22:59

Je toto možné rozchodit u rx4? Rádio Sony. Díky
Scenic rx4 2.0 16v lpg

Uživatelský avatar
Dawes
Moderátor
Příspěvky: 2143
Registrován: stř pro 31, 2003 09:32
Bydliště: Praha-západ

Re: Neoriginální rádio a ovládání pod volantem

Příspěvek od Dawes » čtv led 03, 2019 10:31

Obecně vzato jde všechno.
Nenapsal jsi, jaké rádio v RX4 máš (pravděpodobně se tam dávaly maximálně dvě varianty, ale fakt není možné mít na paměti všechny auta a všechny kombinace) ani jaké "rádio sony" tam chceš dát.
Podle obou rádií se dá (nebo taky nedá) najít "adaptér ovládání na volantu" pro konkrétní auto a konkrérní nové rádio.

pro inspiraci:
http://www.aunika.com/Prislusenstvi-pro ... -Renault-1
http://www.aunika.com/Prislusenstvi-pro ... tu-Renault
http://www.aunika.com/Prislusenstvi-pro ... radia-SONY

Na 95% se nepodaří najít adaptér, který by podporoval funkci externího displaye, na 85% se podaří najít adaptér pro ovladač. Pokud ho tedy tvoje nové rádio podporuje.
GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
Obrázek Obrázek http://www.kral-restaurator.cz

CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)

stati
Advanced member
Příspěvky: 411
Registrován: stř črc 30, 2014 21:05
Bydliště: Bratislava

Re: Neoriginální rádio a ovládání pod volantem

Příspěvek od stati » ned bře 24, 2019 14:25

toto radio nepoznate? vraj to je presne vyrobene pre renault vratane vystupu ext displeja a ovladania pod volantom
https://www.youtube.com/watch?v=NGFzgcyr_n4&t=12s

https://www.sony.co.uk/electronics/supp ... 27141M.pdf

https://www.sony.co.uk/electronics/supp ... 42721M.pdf
Laguna II combi, 2004, 1,9 dci, 74 kw, manual...ziadna vybava, ziaden vykon, ale malo zerie a su za nu nizke poplatky...milujem toto auto...:D
Laguna ma mladsieho bratceka...Espace 2,2 dci FAP, 102 kw, 2007, automat, vybava privilege

Uživatelský avatar
Dawes
Moderátor
Příspěvky: 2143
Registrován: stř pro 31, 2003 09:32
Bydliště: Praha-západ

Re: Neoriginální rádio a ovládání pod volantem

Příspěvek od Dawes » pon bře 25, 2019 10:00

Zatím jsem se s ním nesetkal, nicméně podle dokumentace a videa by mělo chodit.
Jen si říkám, jestli má v době online streamů a levných USB / SD pamětí smysl dávat do auta rádio s CD i když umí MP3.
To uměl Pioneer v roce 2002, kdy jsem si pořizoval první neoriginální rádio do tehdy ještě R25.
GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
Obrázek Obrázek http://www.kral-restaurator.cz

CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)

stati
Advanced member
Příspěvky: 411
Registrován: stř črc 30, 2014 21:05
Bydliště: Bratislava

Re: Neoriginální rádio a ovládání pod volantem

Příspěvek od stati » pon bře 25, 2019 10:25

no vyhoda toho radia je vyssi vykon a cinchovy vystup na subwoofer. inak mu chyba usb vstup, cize je na zvazenie nakolko to je vyhodne kupit to.
ja hudbu pocuvam takym sposobom, ze mobil sparujem blututom s HF sadou, ktora ma A2DP vystup do AUX vstupu origo radia (update list) a cez to si pustam hudbu, ci uz z uloziska, alebo jutubu a podobne.
subwoofer budim zo zadnych repro, takze aj to mam vychytane. jedine co by potesilo je vyssi vykon radia, ale to asi vyriesim kupou radia update list vo verzii cabasse (to ma vraj vykon 4x30w oproti klasike 4x15w) a nic ine nemusim menit. podotykam, ze uz aj tato konfiguracia hra velmi dobre s klasickym update listom. repraky mam vymenene za pioneer.
https://www.ahifi.sk/reproduktory-pione ... nault.html
Laguna II combi, 2004, 1,9 dci, 74 kw, manual...ziadna vybava, ziaden vykon, ale malo zerie a su za nu nizke poplatky...milujem toto auto...:D
Laguna ma mladsieho bratceka...Espace 2,2 dci FAP, 102 kw, 2007, automat, vybava privilege

Uživatelský avatar
marek230177
Senior member
Příspěvky: 1239
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Neoriginální rádio a ovládání pod volantem

Příspěvek od marek230177 » pát črc 26, 2019 09:57

Pořídil jsem si 2din rádio 7018B a potřebuji pomoct, jak jej spojit s ovládáním pod volantem. To rádio má vstup na jeden drát od toho ovládání, plus kostru. Pak se umí naučit šest tlačítek, což by stačilo. Jenže já nevím, jaký z těch drátů od ovládání s tím mám spojit. Kostru poznám.

Ani nevím, kolik drátů od ovládání vlastně vede. Jdou do svorkovnice společné i pro displej. Takže nevím, kolik jich vede kam, ani jaké to jsou. Poznám jen společnou kostru.

Neumíte někdo poradit? Díky.....
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008) - já
RENAULT Master IV Furgon L3H2 2,3dCi Energy 132kW M9T716 (*2019) - já
RENAULT GrandScénic II 1,6i 82kW K4M812 (*2006) - manželka
RENAULT Scénic 1,6i 79kW K4M708 (*2001) - tchán
RENAULT Clio IV 1,2i 54kW D4F740 (*2015) - teta
RENAULT Clio III 1,2i 55kW D4F740 (*2012) - dcera
OPEL Corsa D 1,2i 63kW A12XER (*2013) - dcera (ale taky chtěla Renaulta.....)

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11492
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Neoriginální rádio a ovládání pod volantem

Příspěvek od Šamša » sob črc 27, 2019 10:33

Laguna II. 2001 1.9dCi Carminat 79kW, čip bmwpower.cz cca 110kW(boost 2bary),
pružiny Eibach (sníženo -5cm), podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 420000km

Obrázek
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 219000km
Obrázek

BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 355000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
Obrázek

Uživatelský avatar
marek230177
Senior member
Příspěvky: 1239
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Neoriginální rádio a ovládání pod volantem

Příspěvek od marek230177 » sob črc 27, 2019 22:30

To asi není pro mě.......?
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008) - já
RENAULT Master IV Furgon L3H2 2,3dCi Energy 132kW M9T716 (*2019) - já
RENAULT GrandScénic II 1,6i 82kW K4M812 (*2006) - manželka
RENAULT Scénic 1,6i 79kW K4M708 (*2001) - tchán
RENAULT Clio IV 1,2i 54kW D4F740 (*2015) - teta
RENAULT Clio III 1,2i 55kW D4F740 (*2012) - dcera
OPEL Corsa D 1,2i 63kW A12XER (*2013) - dcera (ale taky chtěla Renaulta.....)

czjuri
Starting member
Příspěvky: 3
Registrován: ned zář 10, 2017 23:03

Re: Neoriginální rádio a ovládání pod volantem

Příspěvek od czjuri » pon čer 29, 2020 12:02

Ovládání pod volantem sem řešil na mém Megane ii cc rv.2004 v obchodě kde sem kupoval Alpine UTE-72BT mi udělali klasickou kabeláž z Cabasse s CD měničem na ISO a potom mi řekli ze ovládání nepojede a v renaultu to samé, že to nejde předělat.
na ulož.to se dá stáhnout servisní elektro schéma v češtině, to vám napoví jak to celé funguje. Napíšu to nějak bodově...

Ovládání je propojeno s displejem (6 drátu vedoucí odpory do jednotky displeje), z displeje vedou převedené impulzy do rádia v kufru ve dvou drátech CAN H a CAN L (radio je pak propojeno do ovládácí jednotky CD měniče v palubní desce). Samozřejmě každý model může být trochu jiný ale princip je stejný..

1) Tzn rádio + cd měnič + displej z auta vyhodit. (Ovládání pod volantem je stejné)
2) Vyměnit displej (pokud máte Cabasse) v mém případě sem měnil AFFA3 za AFFA2. Zapojení ze zelené kostky konektoru do černé:

AFFA3 NAV (Tuner list) 8200 107 7520 -> AFFA2 (Update list) 8200 350 498A

Napájení:
4.růžová -> 10. růžová (venkovní teplota)
5. černá -> 11. černá (masa - kostra)
6. modrá -> 3. modrá (osvětlení)
7. bez barvy -> 8. bez barvy (ilumination)
8. žlutá/zelená -> 5. žlutá (+12V)
9. červená -> 9. červená (12V trvalý)
12. šedá -> 4.šedá (zesilovač antény)

Ovládání volantu:
16. oranžová -> 14. růžová/oranžová
17. růžová -> 18. oranžová/růžová
18.zelená -> 13.bez barvy/šedá
19. fialová -> 17. fialová/světle žlutá
20. bez barvy -> 15. zelená
21. šedá -> 16. šedá/oranžová

Data pro rádio:
29. hnědá -> 23. hnědá (CAN L - COM) jako u multimetru
30. šedá -> 24. šedá/zelená (CAN H)

Barev se nelekejte ty se můžou lišit v závislosti od roku výroby a modelu auta. Umístění kabelů v jednotlivých pinech konektoru je ale stejné.

3) Zapojení do žlutého konektoru C1 v kufru nebo palubní desce. pořadí pinu najdete na internetu ve schématu (1-4 3-6 2-5), u modrého konektou nás zajímá pouze pin 4. Abych nemusel natahovat novou kabeláž přes celé auta využil jsem kabeláž z odpojeného CD měniče se zeleným konektorem ta je protáhlá do kufru kde bylo původně autorádio.

Displej propojíme s kabeláží CD měniče (použil jsem klasické čokolády a dutinky na lankový kabel 0,5 mm).

Displej: -> Zelený konektor CD měniče: -> Pin ve žlutém konektoru:

5. Žlutá (+12V) -> 10. Zelený -> 3. Zelený
11. Černý (Kostra) -> 4. Černý -> 6. Černý (přepojený z modrého konektoru), piny seženete na vrakovišti.
23. Hnědý (CAN L) -> 8.Černý (tlustý) -> 2. Černý
24. Šedý/Zelený (CAN H) -> 9. Bílý -> 1. Bílý

*9.Červený (+12V trvalý) nezapojovat jinak vám bude displej svítit i po zamčení auta.

4) Koupit Update list adaptér a fungujete (nevím zda-li i s displeje moje nové radio to nepodporuje tak mi na palubce svítí jen RENAULT).

K zapojení rádia z původních konektorů se rozepisovat nebudu dělala mi to firma při koupi nového aftermarket radia. vím jen že konektor A - je k napájení autorádia a B - k reproduktorům. Displej jsem sehnal na automedikovi, sehnali byste s trochou štěstí i na vrakovišti.

K závěru adaptér nefunguje zároveň i s IR čidlem pro dálkové ovladače k aftermaket radiu pokud byste chtěli jack rozdvojku k radiu rozdvojit a zapojit obojí jak volant tak dálkový ovladač na baterky..

Odpovědět

Zpět na „Auto Hi-Fi“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host