Křižovatka
Moderátor: Moderators General
Křižovatka
Trochu jsem zasponzoroval rozpočet ČR a rád bych poznal Váš názor jak odbočit vpravo na uvedené křižovatce při dodržení zákona 361/2000.Pro znalé,křižovatka je blízko Pohořelic směrem na Mikulov.
Š 100 - šrot
Š 105 - šrot
Š 120 - šrot
Thalia 1,2 16V Privilege 7/2009 - nyní dcera
Megane GrandCoupe Intens Tce140 2/2023
Š 105 - šrot
Š 120 - šrot
Thalia 1,2 16V Privilege 7/2009 - nyní dcera
Megane GrandCoupe Intens Tce140 2/2023
Re: Křižovatka
pro jizdu rovne bude stopka platit urcite, pri odbocovani v pravo bych ji asi projel do toho pripojovaciho pruhu a po dani prednosti tem co jedou v hlavnim pruhu bych se do nej zaradil, ale neco mi rika ze podle zakona spravne (a logicky divne) by bylo zastavit kousicek za stopkou aby bylo videt doleva, pak se rozjet a dat prednost tem v hlavnim pruhu
Re: Křižovatka
Nazdar! Předpokládám, že jsi nezastavil na "stopce".... I když je za ní připojovací pruh, holt zákon, předpisy a dopr. značky se musí respektovat i když je to někdy trošku nepochopitelné.... . Otázka je, jestli je dobrý rozhled vlevo při zastavení před značkou (není tam vidět příčná souvislá čára značící místo zastavení). Je to tzv. pojištění bezpečnosti siln. provozu "na druhou". V praxi se dost často naopak setkávám s tím, že pokud je křižovatka vyřešena stejně s připojovacím pruhem, ale bez "stopky", tak "cizí" řidiči uvědomivší si na poslední chvíli, že vjíždějí na hlavní komunikaci, zastavují a rozhlížejí se, proto v tu chvíli "nevidí" vpravo, že je tam ten připojovací pruh... Pro místní, znalé dopr. situace, kteří s tím nemusí počítat, tak vznikne nepochopitelná situace - proč ten řidič zastavuje, když je tam připojovací pruh..... Podobné technické řešení výjezdu (i když s kratším připojovacím pruhem a přechodem pro chodce rovnoběžným s hl. silnicí a protínajícím výjezd) je na jedné Shellce v Brně.
Megane III GT, 1.6 16V - 74kW, K4M, HNK, 2010, Express., panoram., el.skl.zrc., Megane II CC, 1.6 16V - 82kW, K4M, Platin-grau, 2007, Dynam. - Luxe & Style Packet, In mem.: Meg. III HB, 1.6 16V - 74kW, K4M, HNK, 2009, Expr., panor. - 11 měs., cca 13000 km, R19 HB, 1.8 RT(1721) - 54kW, F3N, zel. met., 1994
Re: Křižovatka
HAPO předpokládáš správně.Projel jsem jí sice krokem(asi do 10km/h),ale projel.Jde mi o to,kde vlastně podle zákona zastavit.Mně osobně nějak koliduje odstavec 1 s odstavcem 4 paragrafu 22
Naposledy upravil(a) amater3 dne sob črc 30, 2011 09:42, celkem upraveno 1 x.
Š 100 - šrot
Š 105 - šrot
Š 120 - šrot
Thalia 1,2 16V Privilege 7/2009 - nyní dcera
Megane GrandCoupe Intens Tce140 2/2023
Š 105 - šrot
Š 120 - šrot
Thalia 1,2 16V Privilege 7/2009 - nyní dcera
Megane GrandCoupe Intens Tce140 2/2023
-
- Starting member
- Příspěvky: 35
- Registrován: úte črc 08, 2008 19:21
- Bydliště: Kolín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Křižovatka
Značka "STOP dej přednost v jízdě" platí pro jízdu všemi směry,doleva,rovně i doprava,předpis jasně říká,že je řidič povinen zastavit na takovém místě,kde má dostačující rozhled do křižovatky.To že je pro odbočení vpravo připojovací pruh je podřadné Podobných křižovatek je mnoho
Re: Křižovatka
odstavce jsem sice nečet, ale zastavit máš tam odkud máš dostatečný výhled. dokonce nemusíš být ani první v řadě = pokud zastavíš za autem jako druhej a máš dostatečnej výhled do křižovatky, tak po odjetí auta před tebou už zastavovat v křižovatce nemusíš. a k daný situaci : každopádně platí stopka pro všechny směry, i když je nelogická, ale kdybychom měli na silnicích jenom logicky umístěný znyčky, tak výrobci značek nemaj co žrátamater3 píše:HAPO předpokládáš správně.Projel jsem jí sice krokem(asi do 10km/h),ale projel.Jde mi o to,kde vlastně podle zákona zastavit.Mně osobně nějak koliduje odstavec 1 s odstavcem 4 paragrafu 22
Škoda 100L rv 1973,Škoda 120 užovka rv 1983, Škoda 105L rv 1987, Škoda favorit rv 1994, , Daewoo espero 1,6 16v 66kw rv 1997 (těžkej krok mimo), RENAULT 19 1,7 54kw rv 1994, Kia sephia 1,6 59kw rv 1994, dlouhodobě půjčený Opel meriva 1,6 údajně 74kw rv2004(strašný auto). RENAULT LAGUNA GRANDTOUR 1,8 16v 88kw LPG rv 2002.Lagunka už je ve světě a nyní jezdim Škoda fabia I combi 1,9TDi 74Kw 2001 a naprostá spokojenost...
Re: Křižovatka
Zastavíš na stopce, pak si popojedeš do výhledu a nakonec se plynule zařadíš v připojovacím pruhu...
Co na tom že to je chujovina, takových situací znám dost.
Co na tom že to je chujovina, takových situací znám dost.
Re: Křižovatka
Zákon č361/2000Sb
§ 22
Jízda křižovatkou
(1) Řidič přijíždějící na křižovatku po vedlejší pozemní komunikaci označené dopravní značkou
"Dej přednost v jízdě!" nebo "Stůj, dej přednost v jízdě!" musí dát přednost v jízdě vozidlům nebo
jezdcům na zvířatech přijíždějícím po hlavní pozemní komunikaci nebo organizované skupině
chodců nebo průvodcům hnaných zvířat se zvířaty přicházejícím po hlavní pozemní komunikaci.
(4) Na příkaz dopravní značky "Stůj, dej přednost v jízdě!" musí řidič zastavit vozidlo na takovém
místě, odkud má do křižovatky náležitý rozhled.
Možná si to zle vykládám,ale podle odstavce 4 se má zastavit před křižovatkou.Ovšem podle odstavce 1 by se zastavit a dát přednost mělo až při zařazování do pruhu.
§ 22
Jízda křižovatkou
(1) Řidič přijíždějící na křižovatku po vedlejší pozemní komunikaci označené dopravní značkou
"Dej přednost v jízdě!" nebo "Stůj, dej přednost v jízdě!" musí dát přednost v jízdě vozidlům nebo
jezdcům na zvířatech přijíždějícím po hlavní pozemní komunikaci nebo organizované skupině
chodců nebo průvodcům hnaných zvířat se zvířaty přicházejícím po hlavní pozemní komunikaci.
(4) Na příkaz dopravní značky "Stůj, dej přednost v jízdě!" musí řidič zastavit vozidlo na takovém
místě, odkud má do křižovatky náležitý rozhled.
Možná si to zle vykládám,ale podle odstavce 4 se má zastavit před křižovatkou.Ovšem podle odstavce 1 by se zastavit a dát přednost mělo až při zařazování do pruhu.
Š 100 - šrot
Š 105 - šrot
Š 120 - šrot
Thalia 1,2 16V Privilege 7/2009 - nyní dcera
Megane GrandCoupe Intens Tce140 2/2023
Š 105 - šrot
Š 120 - šrot
Thalia 1,2 16V Privilege 7/2009 - nyní dcera
Megane GrandCoupe Intens Tce140 2/2023
-
- Starting member
- Příspěvky: 35
- Registrován: úte črc 08, 2008 19:21
- Bydliště: Kolín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Křižovatka
Nevím,co ti není jasné ? bod 1 ti říká "komu" a bod 2 ti říká "jak" Kde máš v odstavci 4 napsáno,že musíš zastavit před křižovatkou ?? Jasně tam je napsáno,že musíš zastavit na takovém místě,kde máš do křižovatky náležitý rozhled !! Kde je odstavci 1 napsáno,že máš dávat přednost až při zařazování do pruhu ??
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: Křižovatka
V tomto příkladu by se hodil odborný výklad znalce, protože podle mne značka Stop by v tomto případu měla platit: pro jízdu rovně a zastavuje se před hranicí křižovatky(znění článku 1. je nejasný, podle něj bys mohl mít auto v půl křižovatce a pak bys tvrdil, že máš rozhled, omezoval nebo přimo ohrožoval vozidla na hlavní, proto je tam ta čára) a pokud se vjíždí do odbočovacího pruhu, tam by se mělo zastavit(rozhlédnout se za sebe) až před vjetím do průběžného pruhu(v tomto případu platí dělící čára mezi pruhy, jako hranice křižovatky).
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Křižovatka
Podle mě by se mělo zastavit někde v místech, kde zhruba končí ta druhá červená šipka. Tam je tak +- hranice křižovatky.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
-
- Starting member
- Příspěvky: 35
- Registrován: úte črc 08, 2008 19:21
- Bydliště: Kolín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Křižovatka
Tak ještě pro zamyšlení nad tím co píšeš: značka "Stop,dej přednost v jízdě" platí pro všechny směry Ještě jsem nikde na světě neviděl značku Stop s dodatkovou tabulkou platí jen rovně,nebo doleva atd... Zastavit je vždy potřeba na takovém místě,kde máš do křižovatky náležitý rozhled Náležitý rozhled může,ale nemusí být před hranicí křižovatky Příklad: křižovatka tvaru T v městské zástavbě,na všech rozích jsou budovy,tak zastavíš přeci tam,kde uvidíš za ty rohy budov a nikoli 5m před křižovatkou aby si viděl co mají lidi v oknech a neviděl co jede po hlavní komunikaciŠamša píše:V tomto příkladu by se hodil odborný výklad znalce, protože podle mne značka Stop by v tomto případu měla platit: pro jízdu rovně a zastavuje se před hranicí křižovatky(znění článku 1. je nejasný, podle něj bys mohl mít auto v půl křižovatce a pak bys tvrdil, že máš rozhled, omezoval nebo přimo ohrožoval vozidla na hlavní, proto je tam ta čára) a pokud se vjíždí do odbočovacího pruhu, tam by se mělo zastavit(rozhlédnout se za sebe) až před vjetím do průběžného pruhu(v tomto případu platí dělící čára mezi pruhy, jako hranice křižovatky).
Re: Křižovatka
Áčko a jak dáš podle odstavce 1 přednost v jízdě vozidlům nebo jezdcům na zvířatech přijíždějícím po hlavní pozemní komunikaci když naváděcí pruh je jen pro odbočující vozidla?
Š 100 - šrot
Š 105 - šrot
Š 120 - šrot
Thalia 1,2 16V Privilege 7/2009 - nyní dcera
Megane GrandCoupe Intens Tce140 2/2023
Š 105 - šrot
Š 120 - šrot
Thalia 1,2 16V Privilege 7/2009 - nyní dcera
Megane GrandCoupe Intens Tce140 2/2023
Re: Křižovatka
trošku demagogickej dotaz. Jak chceš dávat přednost v Brně autu který je v Aši? (překlad tvého dotazu)amater3 píše:Áčko a jak dáš podle odstavce 1 přednost v jízdě vozidlům nebo jezdcům na zvířatech přijíždějícím po hlavní pozemní komunikaci když naváděcí pruh je jen pro odbočující vozidla?
Škoda 100L rv 1973,Škoda 120 užovka rv 1983, Škoda 105L rv 1987, Škoda favorit rv 1994, , Daewoo espero 1,6 16v 66kw rv 1997 (těžkej krok mimo), RENAULT 19 1,7 54kw rv 1994, Kia sephia 1,6 59kw rv 1994, dlouhodobě půjčený Opel meriva 1,6 údajně 74kw rv2004(strašný auto). RENAULT LAGUNA GRANDTOUR 1,8 16v 88kw LPG rv 2002.Lagunka už je ve světě a nyní jezdim Škoda fabia I combi 1,9TDi 74Kw 2001 a naprostá spokojenost...
-
- Starting member
- Příspěvky: 35
- Registrován: úte črc 08, 2008 19:21
- Bydliště: Kolín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Křižovatka
Nerozumím tvé otázce Zkus ji popsat jinak,děkuji Odstavec 1 uvádí "Komu" se dává přednost a odstavec 4 uvádí "Jak" se dává přednost Nevím co myslíš tím "naváděcí pruh je jen pro odbočující vozidla"amater3 píše:Áčko a jak dáš podle odstavce 1 přednost v jízdě vozidlům nebo jezdcům na zvířatech přijíždějícím po hlavní pozemní komunikaci když naváděcí pruh je jen pro odbočující vozidla?
Re: Křižovatka
Na normální křižovatce to je jasné.Zastavíš podle odstavce 4 a podle odstavce 1 dáš přednost vozidlům na hlavní a vjedeš do křižovatky.Tady zastavíš a komu dáš přednost,když vlasně najíždíš do přípojného pruhu kde nemáš komu dávat přednost a na hlavní najíždíš až na konci přípojného pruhu kde musíš dávat přednost.Místo zastavení není upřesněno vodorovnýn značením narozdíl od jízdy rovně a vlevo.A podle odstavce 1 musíš dávat přednost:oops:
Š 100 - šrot
Š 105 - šrot
Š 120 - šrot
Thalia 1,2 16V Privilege 7/2009 - nyní dcera
Megane GrandCoupe Intens Tce140 2/2023
Š 105 - šrot
Š 120 - šrot
Thalia 1,2 16V Privilege 7/2009 - nyní dcera
Megane GrandCoupe Intens Tce140 2/2023
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Křižovatka
A nebo existuje ještě jedna možnost. Napsat majiteli komunikace a požádat ho o přeznačkování - značku stop posunout až za odbočku vpravo, doplnění značky konec hlavní silnice s dodatkovou tabulkou stop za x metrů a na odbočení vpravo hodit značku dej přednost v jízdě. V tomto případě je majitel komunikace stát a jako každý státní orgán je povinnen se takovou žádosti zabývat a reagovat do 30ti dnů.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
-
- Starting member
- Příspěvky: 35
- Registrován: úte črc 08, 2008 19:21
- Bydliště: Kolín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Křižovatka
Jak to,že nemáš v přípojném pruhu komu dávat přednost Musíš dát přeci přednost všem účastníkům jedoucích po hlavní komunikaci zastavíš tedy na takovém místě v připojovacím pruhu,kde budeš mít dostačující rozhled zda nikdo nejede,rozjedeš se a zařadíš se do průběžného pruhu. Místo zastavení není vůbec v tomto případě pro odbočení vpravo potřeba.amater3 píše:Na normální křižovatce to je jasné.Zastavíš podle odstavce 4 a podle odstavce 1 dáš přednost vozidlům na hlavní a vjedeš do křižovatky.Tady zastavíš a komu dáš přednost,když vlasně najíždíš do přípojného pruhu kde nemáš komu dávat přednost a na hlavní najíždíš až na konci přípojného pruhu kde musíš dávat přednost.Místo zastavení není upřesněno vodorovnýn značením narozdíl od jízdy rovně a vlevo.A podle odstavce 1 musíš dávat přednost:oops:
Ano,toto technické řešení je možné,ale důvod proč je v tomto případě umístěna značka STOP tak jak je může být například opodstatnění,že zde na této křižovatce docházelo nebo dochází k častým dopravním nehodám zaviněnými i účastníky kteří odbočují vpravo do připojovacího pruhu navazujícího na hlavní komunikaci Jinými slovy,vozidla zde odbočující vpravo pomocí připojovacího pruhu nedostatečně dávala přednost a docházelo k dopravním nehodám,proto je značka STOP tam kde je,tedy i před tímto odbočovacím a přípojným pruhemZefek píše:A nebo existuje ještě jedna možnost. Napsat majiteli komunikace a požádat ho o přeznačkování - značku stop posunout až za odbočku vpravo, doplnění značky konec hlavní silnice s dodatkovou tabulkou stop za x metrů a na odbočení vpravo hodit značku dej přednost v jízdě. V tomto případě je majitel komunikace stát a jako každý státní orgán je povinnen se takovou žádosti zabývat a reagovat do 30ti dnů.
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Křižovatka
Ano, i takto to může úřad zdůvodnit a pak se s tím bohužel nedá nic dělat.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: Křižovatka
Áčko takže jestli jsem Tě dobře pochopil,je na mém uvážení kde mám nejlepší rozhled a zastavit můžu v rozsahu od hranice křižovatky až po konec přípojného pruhu
Š 100 - šrot
Š 105 - šrot
Š 120 - šrot
Thalia 1,2 16V Privilege 7/2009 - nyní dcera
Megane GrandCoupe Intens Tce140 2/2023
Š 105 - šrot
Š 120 - šrot
Thalia 1,2 16V Privilege 7/2009 - nyní dcera
Megane GrandCoupe Intens Tce140 2/2023
-
- Starting member
- Příspěvky: 35
- Registrován: úte črc 08, 2008 19:21
- Bydliště: Kolín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Křižovatka
Ano,pochopil si mě správněamater3 píše:Áčko takže jestli jsem Tě dobře pochopil,je na mém uvážení kde mám nejlepší rozhled a zastavit můžu v rozsahu od hranice křižovatky až po konec přípojného pruhu
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: Křižovatka
Přesně tak, musíš zastavit v odbočovacím pruhu a je jedno kde, jestli na začátku, nebo na konci, rozhodující je, že nesmíš přejet dělící čáru bez zastavení.Áčko píše:Ano,pochopil si mě správněamater3 píše:Áčko takže jestli jsem Tě dobře pochopil,je na mém uvážení kde mám nejlepší rozhled a zastavit můžu v rozsahu od hranice křižovatky až po konec přípojného pruhu
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Re: Křižovatka
Aby bylo trochu víc zmatku: zákon 361/2000, §12 odst.7, §27 odst.e
Re: Křižovatka
No, tak vidím pánové, že jste si to tu díky Áčku dostatečně názorně vysvětlili a snad i správně pochopili Již jsem se nestihl podílet na této diskuzi.Áčko píše:Ano,pochopil si mě správněamater3 píše:Áčko takže jestli jsem Tě dobře pochopil,je na mém uvážení kde mám nejlepší rozhled a zastavit můžu v rozsahu od hranice křižovatky až po konec přípojného pruhu
Megane III GT, 1.6 16V - 74kW, K4M, HNK, 2010, Express., panoram., el.skl.zrc., Megane II CC, 1.6 16V - 82kW, K4M, Platin-grau, 2007, Dynam. - Luxe & Style Packet, In mem.: Meg. III HB, 1.6 16V - 74kW, K4M, HNK, 2009, Expr., panor. - 11 měs., cca 13000 km, R19 HB, 1.8 RT(1721) - 54kW, F3N, zel. met., 1994
Re: Křižovatka
V případě § 12/7 mi není jasné, kam míříš. Je zde popis o jízdě v jízdních pruzích (dva a více...) a způsobech řazení do nich... V této debatě šlo o to, kde a jakým způsobem dát přednost v jízdě (jak platí "stopka") v souvislosti s připojovacím pruhem na hlavní silnici (kde je povinost jakýmkoliv způsobem vždy dát přednost, tzn. že ten připojovací pruh především usnadńuje zařazení na hl. pozemní komunikaci a když i když ti řidič jedoucí po hlavní neuhne do levého pruhu, tak tě to nezprošťuje povinnosti dát mu přednost!).Lesshuhn píše:Aby bylo trochu víc zmatku: zákon 361/2000, §12 odst.7, §27 odst.e
§ 27 pojednává a uvádí nejčastější místa kde se především nesmí zastavit a stát z hlediska bezpečnosti a plynulosti siln. provozu, tzn. právě v tom připojovacím nebo odbočovacím pruhu. V případě křižovatky a vjíždění na hl. komunikaci ti nikdo nemůže vytknout (když je umístěna dopr. zn. "stůj, dej přednost v jízdě"), že si zastavíš až v tom připojovacím pruhu, pokud ho budeš ty osobně považovat za místo náležitého a nejlepšího rozhledu do křižovatky..... Obyčejně si mi lépe (a jistě i většině ostatních řidičů) rozhlíží jak na jednu stranu, tak i na druhou zhruba v místě, kde jsou umísťovány tyto dopr. značky... Ono kroutit hlavou někam za sebe doleva již v připojovacím pruhu není zrovna pohodlné a navíc v tomto případě musíš zastavit tak jako tak ať odbočuješ a dále za křižovatkou pokračuješ jakýmkoliv směrem.....
Megane III GT, 1.6 16V - 74kW, K4M, HNK, 2010, Express., panoram., el.skl.zrc., Megane II CC, 1.6 16V - 82kW, K4M, Platin-grau, 2007, Dynam. - Luxe & Style Packet, In mem.: Meg. III HB, 1.6 16V - 74kW, K4M, HNK, 2009, Expr., panor. - 11 měs., cca 13000 km, R19 HB, 1.8 RT(1721) - 54kW, F3N, zel. met., 1994
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 hostů