Křižovatka

Co se nám přihodilo.

Moderátor: Moderators General

Uživatelský avatar
DDT
Site Admin
Příspěvky: 9329
Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Křižovatka

Příspěvek od DDT » pon srp 08, 2011 13:50

amater3 píše:Zefek s takovou křižovatkou jsem se zatím nesetkal.Kde je,ať si ji prohlédnu.
DDT-jako občan jiného státu jsem raději správní řízení nechtěl absolvovat.Kdoví kam bych musel jet a kolikrát. :oops:
Tomu rozumím. Podobně jsem platil ketos na jaře pokutu v Rakousku z důvodu: Jen tak...
Raději jsem oželel 32 euro než cestování 600 tam 600 zpět a následnou žalobu Rakouska...
Renault Club ČR
Vel SatisObrázek

Uživatelský avatar
Lesshuhn
Moderátor
Příspěvky: 1058
Registrován: úte pro 30, 2003 23:02
Kontaktovat uživatele:

Re: Křižovatka

Příspěvek od Lesshuhn » pon srp 08, 2011 22:33

DDT píše:Podle mého názoru je ten pruh odbočující doprava pruhem průběžným, který není součástí křižovatky a značku Stůj, dej přednost v jízdě nelze aplikovat. Požadavek na zastavení v průběžném pruhu, který přechází v připojovací je možno vyžadovat na základě dopravní značky Stůj, dej přednost v jízdě umístěné v připojovacím pruhu před jeho napojením na komunikaci.
Ten, kdo jede průběžným pruhem neprojíždí křižovatkou a nesmí na značku Stůj, dej přednost v jízdě reflektovat, protože ta se ho netýká.
Tak tomu přestávám rozumět. 361/2000, §2/z

Uživatelský avatar
HAPO
Advanced member
Příspěvky: 345
Registrován: stř úno 24, 2010 21:05
Bydliště: Vyškovsko

Re: Křižovatka

Příspěvek od HAPO » pon srp 08, 2011 22:46

DDT píše:Podle mého názoru je ten pruh odbočující doprava pruhem průběžným, který není součástí křižovatky a značku Stůj, dej přednost v jízdě nelze aplikovat. Požadavek na zastavení v průběžném pruhu, který přechází v připojovací je možno vyžadovat na základě dopravní značky Stůj, dej přednost v jízdě umístěné v připojovacím pruhu před jeho napojením na komunikaci.
Ten, kdo jede průběžným pruhem neprojíždí křižovatkou a nesmí na značku Stůj, dej přednost v jízdě reflektovat, protože ta se ho netýká.
Můj názor je zase ten, že: přijiždíš po komunikaci (vedlejší) ke křižovatce, na níž musí být v tomto případě nějakým způsobem upravena přednost a to: dopr. značkou "stůj, dej přednost v jízdě". Část křižovatky, kterou probíhá komunikace stáčející se vpravo je dle tebe tzv. "průběžný pruh", který vlastně ústí z "pruhu" vedoucího taktéž přímo a zároveň je z něho možné stejně tak odbočit vlevo. Ale pořád nic nemění na tom, že již před tím již minul vpravo umístěnou předmětnou dopr. značku, kterou by jsi se měl řídit (není tam žádná dodatková tabulka zpřesńující její význam pouze pro směr vlevo a přímo :D. Za další je přednost v jízdě upravena již samotnou podstatou významu "připojovací pruh", tzn., že při přejíždění z něho do průběžného pruhu jsi povinen dát přednost v jízdě a ta stopka tuto přednost již dříve, než do něj vjedeš zdůrazňuje. Značku "stůj......" nelze z důvodu bezpečnosti a plynulosti siln. provozu umístit na konci připojovacího pruhu, protože tam bys již měl mít po rozjezdu podobnou rychlost jako vozidla na hlavní aby ses mohl plynule zařadit.... a stopka umístěná na jeho konci by význam a podstatu toho pruhu (bezpečné a plynulé zařazení) totálně zhatila... :roll:
Megane III GT, 1.6 16V - 74kW, K4M, HNK, 2010, Express., panoram., el.skl.zrc., Megane II CC, 1.6 16V - 82kW, K4M, Platin-grau, 2007, Dynam. - Luxe & Style Packet, In mem.: Meg. III HB, 1.6 16V - 74kW, K4M, HNK, 2009, Expr., panor. - 11 měs., cca 13000 km, R19 HB, 1.8 RT(1721) - 54kW, F3N, zel. met., 1994

Uživatelský avatar
Lesshuhn
Moderátor
Příspěvky: 1058
Registrován: úte pro 30, 2003 23:02
Kontaktovat uživatele:

Re: Křižovatka

Příspěvek od Lesshuhn » pon srp 08, 2011 22:52

Už jsem to jednou psal, §12/7, o přednosti nikde ani zmínka, pouze tě nesmím ohrozit.

Uživatelský avatar
HAPO
Advanced member
Příspěvky: 345
Registrován: stř úno 24, 2010 21:05
Bydliště: Vyškovsko

Re: Křižovatka

Příspěvek od HAPO » pon srp 08, 2011 22:55

Lesshuhn píše:
DDT píše:Podle mého názoru je ten pruh odbočující doprava pruhem průběžným, který není součástí křižovatky a značku Stůj, dej přednost v jízdě nelze aplikovat. Požadavek na zastavení v průběžném pruhu, který přechází v připojovací je možno vyžadovat na základě dopravní značky Stůj, dej přednost v jízdě umístěné v připojovacím pruhu před jeho napojením na komunikaci.
Ten, kdo jede průběžným pruhem neprojíždí křižovatkou a nesmí na značku Stůj, dej přednost v jízdě reflektovat, protože ta se ho netýká.
Tak tomu přestávám rozumět. 361/2000, §2/z
Průběžný pruh je v tomto případě pruh začínající někde nahoře a pokračující přímo dolů (citace § 2/z: ...v původním směru (bez odbočení) :!: ... konec citace), kde se k němu přimyká ten "nešťastný" připojovací...
Megane III GT, 1.6 16V - 74kW, K4M, HNK, 2010, Express., panoram., el.skl.zrc., Megane II CC, 1.6 16V - 82kW, K4M, Platin-grau, 2007, Dynam. - Luxe & Style Packet, In mem.: Meg. III HB, 1.6 16V - 74kW, K4M, HNK, 2009, Expr., panor. - 11 měs., cca 13000 km, R19 HB, 1.8 RT(1721) - 54kW, F3N, zel. met., 1994

Uživatelský avatar
HAPO
Advanced member
Příspěvky: 345
Registrován: stř úno 24, 2010 21:05
Bydliště: Vyškovsko

Re: Křižovatka

Příspěvek od HAPO » pon srp 08, 2011 23:03

Lesshuhn píše:Už jsem to jednou psal, §12/7, o přednosti nikde ani zmínka, pouze tě nesmím ohrozit.
Tento § upravuje "jízdu v jízdních pruzích" a způsobu jízdy ve dvou a více souběžných jízdních pruzích, my řešíme přednost, resp. křižovatku.... Navíc nemáš pravdu, protože při přejíždění do druhého pruhu nesmíš řidiče jedoucího v pruhu, do kterého přejíždíš ani omezit... :?
Megane III GT, 1.6 16V - 74kW, K4M, HNK, 2010, Express., panoram., el.skl.zrc., Megane II CC, 1.6 16V - 82kW, K4M, Platin-grau, 2007, Dynam. - Luxe & Style Packet, In mem.: Meg. III HB, 1.6 16V - 74kW, K4M, HNK, 2009, Expr., panor. - 11 měs., cca 13000 km, R19 HB, 1.8 RT(1721) - 54kW, F3N, zel. met., 1994

Uživatelský avatar
Lesshuhn
Moderátor
Příspěvky: 1058
Registrován: úte pro 30, 2003 23:02
Kontaktovat uživatele:

Re: Křižovatka

Příspěvek od Lesshuhn » pon srp 08, 2011 23:11

HAPO píše: Za další je přednost v jízdě upravena již samotnou podstatou významu "připojovací pruh", tzn., že při přejíždění z něho do průběžného pruhu jsi povinen dát přednost v jízdě :roll:
Tak o tom furt nepiš. A omezit tě můžu.

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Křižovatka

Příspěvek od Zefek » pon srp 08, 2011 23:20

Já jsem se v tom už nějak ztratil. Nějak se nedobralo k řešení, kde vlastně zastavit. Já bych tedy asi řekl, že to bude úplně jedno. Prostě než se vjede na hlavní - tj. nepojzději na konci připojovacího pruhu - je potřeba zastavit.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
DDT
Site Admin
Příspěvky: 9329
Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Křižovatka

Příspěvek od DDT » pon srp 08, 2011 23:46

Zefek píše:Já jsem se v tom už nějak ztratil. Nějak se nedobralo k řešení, kde vlastně zastavit. Já bych tedy asi řekl, že to bude úplně jedno. Prostě než se vjede na hlavní - tj. nepojzději na konci připojovacího pruhu - je potřeba zastavit.
Ne.
Ta stopka pro odbočení vpravo neplatí.
Renault Club ČR
Vel SatisObrázek

Víťa Malina
Experienced member
Příspěvky: 629
Registrován: úte bře 02, 2004 16:20
Bydliště: Pohořelice (BV)
Kontaktovat uživatele:

Re: Křižovatka

Příspěvek od Víťa Malina » stř srp 10, 2011 08:39

no jo DDT, ale chtělo by to pádný argument, kterým těm poldům zavřeš klapačku, nebo kterým můžeš argumentovat ve správním řízení, tzn. nějakou zákonnou oporu, to že si myslím že tam stát nemusím mě nepomůže. Touhle křižovatkou jezdím často a tak mě to dost zajímá. selský rozm říká to co říkáš ty, ale není o co se opřít.
Grand Scénic Expression; 7m; 1,5 Dci; béžová poivre

Uživatelský avatar
DDT
Site Admin
Příspěvky: 9329
Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Křižovatka

Příspěvek od DDT » stř srp 10, 2011 19:15

Tak jo, pojďme si tedy projít zákon 361/2000

začneme definicemi tyto definice budeme aplikovat na danou situaci:

Kód: Vybrat vše

§2, písm. w
w) [b]křižovatka je místo, v němž se pozemní komunikace protínají nebo spojují[/b]; za křižovatku se nepovažuje vyústění polní nebo lesní cesty nebo jiné účelové pozemní komunikace na jinou pozemní komunikaci,
V tomto případě se odbočovací pruh spojuje s druhou komunikací v úplně jiném místě, než je křížení přímého směru s druhou silnicí. Ergo nejde zde při odbočování vpravo o křižovatku.

Kód: Vybrat vše

x) hranice křižovatky je místo vyznačené vodorovnou dopravní značkou "Příčná čára souvislá", "Příčná čára souvislá se symbolem Dej přednost v jízdě!" nebo "Příčná čára souvislá s nápisem STOP"; kde taková dopravní značka není, tvoří hranici křižovatky kolmice k ose vozovky v místě, kde pro křižovatku začíná zakřivení okraje vozovky,
Zde je patrné, že ten, kdo křižovatku tvořil přesně vyznačil její hranici pro směr přímý a v souladu s logikou jízdních pruhů neoznačil toto místo pro odbočení vlevo. Kdyby to považoval za křižovatku, udělal y to stejně jako pro přímý směr.

Kód: Vybrat vše

z) průběžný pruh je jízdní pruh probíhající v původním směru (bez odbočení) křižovatkou nebo v místě, kde se mění počet jízdních pruhů,
Jak je vidět, zde se neodbočuje. Musíme použít poněkud extenzívního výkladu pro termín "odbočení". Odbočit znamená změnit směr jízdy a PŘITOM se napojit na druhou komunikaci. V tomto případě je napojení na druhou komunikaci vyřešeno připojovacím pruhem, který se s s průběžným pruhem druhé komunikace spojuje relativně daleko od křižovatky. Tady tedy řidič jede v průběžném pruhu první komunikace, tento pruh se mění v připojovací a napojuje se na průběžný pruh komunikace druhé.

Kód: Vybrat vše

 §12, odst 7, jak už vás na něj upozorňoval Lesshuhn
(7) Je-li pro zařazování do průběžného jízdního pruhu zřízen připojovací pruh, je řidič povinen před zařazením do průběžného pruhu užít připojovacího pruhu. Při zařazování z připojovacího pruhu do průběžného pruhu řidič nesmí ohrozit řidiče jedoucí v průběžném pruhu. Není-li připojovací pruh zřízen, je řidič povinen dát přednost v jízdě vozidlům jedoucím v průběžném pruhu.

Toto ustanovení použijeme pro napojení a evtl. argumentaci o dotčeném dopravním značení.

Tak to by asi bylo vše, co bychom k projednávání s příslušným orgánem potřebovali.
Renault Club ČR
Vel SatisObrázek

Uživatelský avatar
HAPO
Advanced member
Příspěvky: 345
Registrován: stř úno 24, 2010 21:05
Bydliště: Vyškovsko

Re: Křižovatka

Příspěvek od HAPO » stř srp 10, 2011 22:07

DDT píše:Tak jo, pojďme si tedy projít zákon 361/2000

Kód: Vybrat vše

§2, písm. w
w) [b]křižovatka je místo, v němž se pozemní komunikace protínají nebo spojují[/b]; za křižovatku se nepovažuje vyústění polní nebo lesní cesty nebo jiné účelové pozemní komunikace na jinou pozemní komunikaci,
V tomto případě se odbočovací pruh spojuje s druhou komunikací v úplně jiném místě, než je křížení přímého směru s druhou silnicí. Ergo nejde zde při odbočování vpravo o křižovatku.

Jak jinak, než v tomto případě, označit nebezpečnou křižovatku, než dopr. zn. STOP :?:
Křižovatka pro tebe začíná v místě zaoblení směrem vpravo (viz vlastní citace níže), musíš zastavit a rozhlédnout se, přijel jsi po vedlejší k hlavní :!: Podrobnosti nemá dál cenu rozpitvávat, je to pořád dokola..... :shock:

Kód: Vybrat vše

x) hranice křižovatky je místo vyznačené vodorovnou dopravní značkou "Příčná čára souvislá", "Příčná čára souvislá se symbolem Dej přednost v jízdě!" nebo "Příčná čára souvislá s nápisem STOP"; kde taková dopravní značka není, tvoří hranici křižovatky kolmice k ose vozovky v místě, kde pro křižovatku začíná zakřivení okraje vozovky,
Zde je patrné, že ten, kdo křižovatku tvořil přesně vyznačil její hranici pro směr přímý a v souladu s logikou jízdních pruhů neoznačil toto místo pro odbočení vlevo. Kdyby to považoval za křižovatku, udělal y to stejně jako pro přímý směr.

Jak "stejně" by to měl udělat pro jiné směry, kde je z citace patrné, že je "to" vyznačené pouze pro přímý směr :!: Jak víš, že ten, kdo tuto úpravu provedl, tak, jak ji provedl, "myslel", že se automaticky dopr. značka STOP bude brát za právoplatnou pouze pro "nějaký směr jízdy křižovatkou :?:

Kód: Vybrat vše

z) průběžný pruh je jízdní pruh probíhající v původním směru (bez odbočení) křižovatkou nebo v místě, kde se mění počet jízdních pruhů,
Jak je vidět, zde se neodbočuje. Musíme použít poněkud extenzívního výkladu pro termín "odbočení". Odbočit znamená změnit směr jízdy a PŘITOM se napojit na druhou komunikaci. V tomto případě je napojení na druhou komunikaci vyřešeno připojovacím pruhem, který se s s průběžným pruhem druhé komunikace spojuje relativně daleko od křižovatky. Tady tedy řidič jede v průběžném pruhu první komunikace, tento pruh se mění v připojovací a napojuje se na průběžný pruh komunikace druhé.

Když jedeš vpravo, neměníš směr jízdy, nedáváš ukazatel směru jízdy a vlastně vůbec neodbočuješ :?: Např. i v tak bagatelní situaci když měníš směr jízdy na přímé komunikaci z důvodu vyhýbání-se výmolu, jsi povinen užít "blinkru" :!: Ale připojovací pruh začíná až za obloukem křižovatky... Dále platí povinnosti řidičů při přejíždění (napojování se) do průběžného pruhu. Za průběžný pruh je nutné brát ten, který prochází kříž. přímo bez odbočení :!: Průběžným pruhem nelze v žádném případě nazvat ten, který podle tebe (i když zde vůbec žádný není vyznačen vodorovnou nebo svislou dopr. značkou - z hlediska šířkových parametrů (ničím jiným se v tomto případě nelze řídit) je zde jeden :!: jízdní pruh, z kterého můžeš odbočit do jednoho ze tří směrů). DDT, přečti si pořádně řádky tebou napsané výše, argumentuješ - promiň mi ten výraz- nesmysly :!: :!:

Kód: Vybrat vše

 §12, odst 7, jak už vás na něj upozorňoval Lesshuhn
(7) Je-li pro zařazování do průběžného jízdního pruhu zřízen připojovací pruh, je řidič povinen před zařazením do průběžného pruhu užít připojovacího pruhu. Při zařazování z připojovacího pruhu do průběžného pruhu řidič nesmí ohrozit řidiče jedoucí v průběžném pruhu. Není-li připojovací pruh zřízen, je řidič povinen dát přednost v jízdě vozidlům jedoucím v průběžném pruhu.

Toto ustanovení použijeme pro napojení a evtl. argumentaci o dotčeném dopravním značení.

§ 12 se jmenuje JÍZDA V JÍZDNÍCH PRUZÍCH :!: , tzn., že pojednává především o jízdě v jízdních pruzích, nechápe to snad někdo? Tímto argumentovat, popř. vykládat platnost (o tu se tu především jedná) dopr. značky "Stůj, dej přednost v jízdě", tak bych dotyčného řidiče poslal hned na přezkoušení :( S nějakou takovou argumentací nikde neuspěješ :!:

Tak to by asi bylo vše, co bychom k projednávání s příslušným orgánem potřebovali.
K projednávání s příslušným orgánem takovým stylem, jak jsi to tu načal, bys toho bohužel musel potřebovat daleko více ( v první řadě přečíst a především hlavně řádně pochopit zákon č. 361/2000 Sb.) :!: :!:
Více k tomuto tématu již nemám co dodat.
Megane III GT, 1.6 16V - 74kW, K4M, HNK, 2010, Express., panoram., el.skl.zrc., Megane II CC, 1.6 16V - 82kW, K4M, Platin-grau, 2007, Dynam. - Luxe & Style Packet, In mem.: Meg. III HB, 1.6 16V - 74kW, K4M, HNK, 2009, Expr., panor. - 11 měs., cca 13000 km, R19 HB, 1.8 RT(1721) - 54kW, F3N, zel. met., 1994

Uživatelský avatar
DDT
Site Admin
Příspěvky: 9329
Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Křižovatka

Příspěvek od DDT » čtv srp 11, 2011 12:44

HAPO, nejsem si úplně jistý, kde bereš tu jistotu, že ty jsi něco pochopil a kdokoliv jiný ne. Navíc mi není jasný termín "pochopit řádně". Vyplývá z něj, že něco lze pochopit neřádně? Vždycky jsem si myslel, že něco buď pochopíš nebo nepochopíš, ale pochopit řádně???
Ani nevím, z čeho jsi usoudil, že nejsem seznámen se zákonem a dále mi není jasné, z čeho čerpáš svou jistotu, že mnou provedený výklad je nesprávný, zatímco ten tvůj správný je. V této souvislosti bych tě pak chtěl požádat o tvůj výklad a především argumentaci, nad kterými se budeme moct pobavit. To je především proto, že každý zákon se aplikuje na konkrétní situaci. Abys ho mohl aplikovat, je třeba znát zákonnou materii a vědět, jak ho máš aplikovat. Tuto aplikaci pak musíš logicky zdůvodnit, např. za použití výkladových pravidel.

Z obrázku je patrné, že v místě protnutí komunikací nedochází k průniku jízdních drah vozidel přijíždějících ze severu a ze západu. Nejde tedy o křižovatku. Jak chceš dát přednost někomu, jehož jízdní dráha se se tvou nekříží? To nemá žádnou logiku.
Vodorovné značení jasně odděluje jednu část komunikace od druhé. Je to úplně stejné, jako kdyby tam bylo svodidlo.

Vozidlo přijíždějící ze západu bude postupovat takto: dá znamení o změně směru jízdy a vjede do jízdního pruhu, který ho svede na komunikaci přicházející ze severu. Není zde komu dávat přednost v jízdě, protože tento pruh je vodorovným dopravním značením oddělený od průběžného pruhu severo-jižního. Tento pruh pokračuje a mění se v připojovací v severo-jižním směru. Teprve v místě napojení na pruh průběžný je třeba postupovat podle pravidel pro jízdu v pruzích, tedy jak jsem psal výše §12, odst. 7.

Aby ses mohl od něčeho odpíchnout, tady je sada otázek, na kterou bys měl umět odpovědět.

1.) Co to je křižovatka?
2.) Kde v této křižovatce dochází ke křížení pro jednotlivé směry jízdy?
3.) Kde je pro tyto jednotlivé směry výhled do křižovatky?
4.) Jakým způsobem se vozidlo jedoucí ze západu dostane na komunikaci přicházející od severu?
5.) Kde by mělo vozidlo přijíždějící ze západu dát přednost vozidlu přijíždějícímu ze severu?
Renault Club ČR
Vel SatisObrázek

Uživatelský avatar
HAPO
Advanced member
Příspěvky: 345
Registrován: stř úno 24, 2010 21:05
Bydliště: Vyškovsko

Re: Křižovatka

Příspěvek od HAPO » pát srp 12, 2011 00:25

Zkrátka a jasně: vozidlo jedoucí ze západu musí (ať už za křižovatkou pokračuje jakýmkoliv směrem) dát přednost vozidlům jedoucím po hl. silnici. V případě, kdy odbočuje na jih (vpravo ve směru jeho jízdy) samozřejmě "fyzicky" nedává přednost - viz vodorovné značení (byť ne zcela kompletní a dokonalé), ale vzhledem k umístěné značce STOP ji musí respektovat řidič by se měl rozhlédnout. Toto není zas až tak nelogické a z důvodu zachování přehlednosti a nepřeplácání dodatkovými značkami, popř. další značkou "dej přednost v jízdě" (která by zde pro směr odbočení na jih byla vhodnější - ale pouze pro směr na jih), je tato "nebezpečná" křižovatky osazena pouze zcela jasně jedinou značkou STOP. Její nerespektování může být sankcionováno - není zde žádná výjimka pro úlevu do jakéhokoliv směru! Asi se to někomu včetně tebe zdá divné, ale jednodušeji a zároveň důrazně označit příjezd k hl. pozemní komunikaci fakt nejde.
P.: Buď rád, že před každou křižovatkou nejsou povinně zpomalovací retardéry....
Megane III GT, 1.6 16V - 74kW, K4M, HNK, 2010, Express., panoram., el.skl.zrc., Megane II CC, 1.6 16V - 82kW, K4M, Platin-grau, 2007, Dynam. - Luxe & Style Packet, In mem.: Meg. III HB, 1.6 16V - 74kW, K4M, HNK, 2009, Expr., panor. - 11 měs., cca 13000 km, R19 HB, 1.8 RT(1721) - 54kW, F3N, zel. met., 1994

Uživatelský avatar
DDT
Site Admin
Příspěvky: 9329
Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Křižovatka

Příspěvek od DDT » pát srp 12, 2011 00:32

O zpomalovacích retardérech tu nikde řeč není. Nebavíme se obecně o jakékoliv křižovatce, bavíme se o jedné zcela konkrétní.

Jsem rád, že píšeš, že fyzicky při odbočování vpravo nikdo nikomu přednost nedává- není totiž jak ani komu.
Značka, která tam je umístěná říká totiž jasně: Dej přednost v jízdě (a u toho si zastav), to je jejím obsahem.
Jestliže není komu dávat přednost v jízdě, odpadá tedy i důvod pro zastavení, že?
Renault Club ČR
Vel SatisObrázek

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Křižovatka

Příspěvek od Zefek » pát srp 12, 2011 09:59

Podle mě se o odbočování jedná, neboť když pojedu po hlavní, která se bude točit prudce doprava, tak udělám co? Přece odbočím.
DDT: podle odstavce x) je hranice vyznačena vodorovným dopravním značením a tam, kde takové značení není, tvoří tvoří hranici křižovatky kolmice k ose vozovky v místě, kde pro křižovatku začíná zakřivení okraje vozovky. Podle tohoto odstavce se v tom dá ta hranice úplně krásně najít. A argumentovat, že tvůrce chtěl .... Promiň, ale tohle je jako z Renault servisu.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Odpovědět

Zpět na „Příhody ze silnic“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů