Pomáhat a chránit

Co se nám přihodilo.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Pomáhat a chránit

Příspěvek od Zefek » čtv říj 30, 2014 15:22

Trochu mi to přijde, jako by majitelé STK měli malý příjem :D
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5767
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Pomáhat a chránit

Příspěvek od kotasekh » čtv říj 30, 2014 15:29

S divnym chovanim policajtu se clovek normalne malokdy setka. Nejsem arogantni, nejsem sprosty, ale proste s nimi nemluvim. Nemusim. Odpovidam jen na otazky, na ktere odpovidat musim. Treba "rozumel jste pouceni?", nebo "souhlasite s udelenim blokove pokuty?". Na otazky typu "tak pane ridici, vite co jste provedl?", na ty neodpovidam, ale ani nehazim blbe pohledy, proste jen mlcim, nebudu si s nima povidat. A kdyz k tomuto "nepovidani si" pridate nakonec vetu "pokud mate podezreni, ze jsem spachal nejaky prestupek, tak si posbirejte co potrebujete a predejte to do spravniho rizeni.", tak mate skoro jistotu, ze policajt se bude chovat "divne", jako treba ze se na pul hodiny zavre i s vasema dokladama do policejniho auta a posloucha si pisnicky... Proste nejsou zvykli, ze nekdo jedna v ramci legislativy, a ne v ramci lidskosti, a maji potrebu mu dokazat, ze udelal chybu, kdyz si s nima nepovidal...
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Pomáhat a chránit

Příspěvek od Zefek » čtv říj 30, 2014 15:43

Tak někdo z mých blízkých dělá to, že hned po zastavení, ještě než policajt cokoliv řekne, říká: Ale dělejte, za deset minut musím být v práci. A nikdy se nesetkal s tím, že by něco protahovali :D
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5767
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Pomáhat a chránit

Příspěvek od kotasekh » čtv říj 30, 2014 16:01

Tak pravda, toto jsem ještě nezkoušel, ale spíš proto, že se vyhýbám lhaní :-). Ale jo, většina kontrol proběhne během chvilky, ale pokud člověk potká policajta, který nutně potřebuje čárku, jinak nebude mít prémie, tak si důvod pro pokutu najde vždycky, a vymyslet si může cokoliv. Pak je jediná obrana správní řízení. A s touto novelou může být vstup do správního komplikován zabavením auta, řidičáku či techničáku (na základě PODEZŘENÍ na spáchání přestupku). Ale lidi to chcou, protože nás to přeci ochrání před těma pirátama a zlíma podnikatelama že :D.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Pomáhat a chránit

Příspěvek od Zefek » čtv říj 30, 2014 16:18

Co mi nejvíc vadí, jsou blbě seštelované světla. A tím se stejně nikdo zabývat nebude. Jezdím dost v noci a každé třetí auto mě oslňuje, když je dobře, tak jedním světlem. Teď jsem jel v husté mlze a ty světla, co tak krásně svítí nahoru způsobí, že se ten světelný kužel hezky rozmázne, že není vidět vůbec nic a je to asi horší, než oslnění.

Jedna taková z provozu - z Ostravy na Opavu jela tatra s vlekem naložená řepou. Chytl jsem to jako třetí za ní z ostravy. Teď se tady staví nová cesta, spousta omezení, provoz je hustější, takže asi 10km se nedá předjíždět. Jediné místo je tak až v okamžiku, kdy do jednoho stoupání jsou dva pruhy. Před tím je klesání a každému, kdo se v provozu nějak pohybuje, je asi jasné, že pokud přede mnou jede taková tatra, bude mít v tom stoupání problém a je potřeba se během toho klesání připravit na předjetí. Tohle jsem od těch dvou přede mnou čekal. Neudělal to ani jeden, namísto toho se tatra vlivem setrvačnosti rozjela a vytvořila se docela velká mezera. Tatra dojela do půlky kopce a já jsem byl na začátku dvoupruhu. Takže blinkr a plný plyn ... Na horizontu je totiž ostrůvek s přechodem a obec, takže se předjetí musí opravdu stihnout v co nejkratším čase.
Předjel jsem je všechny. Ten, který jel přede mnou začal předjíždět taky, ale až o dost později a tak tak se stihl zařadit před tím ostrůvkem. V obci mě pak dojel. Za obcí následuje prudké klesání se zatáčkama, dolů vede jeden pruh a je tam dvojitá plná čára. A jak se mu nechtělo předjíždět v místě, kde to opravdu šlo, tak mě začal předjíždět na té dvojité plné. Tohle asi není moc o technickém stavu, ale o hlavě, ne?
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
varec1
Starting member
Příspěvky: 98
Registrován: pát črc 05, 2013 11:32
Bydliště: Háj u Duchcova

Re: Pomáhat a chránit

Příspěvek od varec1 » čtv říj 30, 2014 16:25

Ty světla mě taky lezou na nervy a co teprve mlhovkáři,co svítí, protože je tam mají.Těm bych dal jednu mezi oči.
Laguna 2.2dCi GrandTour, automat, r.v.4/2004. Výbava Privilege, černé kožené sedadla s alcantarou, xenony,atd.

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5767
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Pomáhat a chránit

Příspěvek od kotasekh » čtv říj 30, 2014 16:45

Jo, svetla policajty zajimaji jen jestli sviti nebo ne, vic neresi ;-). Na mlhovkare mam jednoduchy recept - dalkova svetla (ale jen kdyz oslnim jen jeho). Ze by dostal nekdy nekdo pokutu za rosvicene mlhovky bez snizene viditelnosti, to jsem neslysel. Ale urcite se proste shodnem na tom, ze to je o hlave. Problem prichazi, kdyz se nekdo snazi to, co ma byt v hlave, nacpat do zakona. Vzdy se ve spolecnosti najde nejake procento magoru, kteri neco provedou (umyslne), at uz je trest jakykoliv (vrazda, napadeni, kradez, podvod, nebo treba rychlost, nebezpecne predjizdeni...) a zadny zakon tomu nemuze zabranit. Zakony se muzou zprisnovat jakkoliv, ale prasarny se na cestach budou dit stale.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Pomáhat a chránit

Příspěvek od Šamša » úte pro 23, 2014 08:34

S těmi mlhovkáři se poslední dobou roztrhnul pytel, snad každý pátý až desátý auto a to i se zadními lampami. Přitom žádná mlha a prudký déšť, jen vlhká silnice. Nebo zase paradox, šero mlhavo začínající tma, liják a ti největší experti to mašírují na denní svícení a zezadu nejsou vidět, dokud jim neskončíte v nárazníku. Metoda dálkových někdy zafunguje, ale většina je otrlá.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Uživatelský avatar
Dan Black
Člen RCČR
Příspěvky: 1830
Registrován: pát zář 14, 2007 14:40
Bydliště: Bílina

Re: Pomáhat a chránit

Příspěvek od Dan Black » úte pro 23, 2014 12:00

Tak jsem dostal 100,- za nerozsvícená světla (jenom parkovačky)... Grrr.
Ale co, pořád lepší než schytat flastr za rychlost. :-D
Kia Rio 2017
Scenic 2001 1.6/16v
Vzpomínáme...Škoda 105 (s něčím se začít musí)...Twingo Helios (prosklená střecha, zdroj potěšení i vzteku)

Obrázek Obrázek

Michail
Junior member
Příspěvky: 130
Registrován: čtv črc 21, 2011 19:31
Bydliště: Brno

Re: Pomáhat a chránit

Příspěvek od Michail » úte pro 23, 2014 20:33

Šamša: Jak pravíš, mě dorazil kolega, co mě vezl domů kolem půlnoci:

ON (na protijedoucí auto): "Co blikáš, ču...!?"
JÁ (kouknu, kolik je před náma světla): "Nemáš náhodou rožnutý mlhy?"
ON: Jasněže, vždyť je noc, ne?

Nutno podotknout, že noc skutečně byla ale už jen díky měsíčnímu svitu bylo vidět málem až na moře... A o těch zadních světlech raadši ani nemluvím. Kdo hodně jezdí po dálnici, tak ví, jak nepříjemný situace nastávaj za deště (takovej ten výživnej), kdy i mlhovky jsou špatně vidět a nejeden pták je schopen je na DRL...
<> 2006 Laguna Grandtour 2.0 16V "Blanche"
<> 1999 Mégane Coach 1.6 16V "Silva"

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Pomáhat a chránit

Příspěvek od Zefek » stř led 07, 2015 13:37

V televizi zas strašili tím novým zákonem, kdy policajti projdou auto po technické stránce a řidiči dají takový formulář, se kterým pak zajde na STK. Ale tak mě napadlo, když budu s autem jezdit pravidelně do servisu podle toho, jak mi udává výrobce a budu procházet přes STK, má tenhle stát právo mě něčím takovým trestat?
Když to vztáhnu na značku Renault, tak podle modelu/roku výroby je servisní interval jeden, nebo dva roky. Přitom co druhý servisní interval (dva nebo čtyři roky) spočívají servisní úkony v kompletní prohlídce auta ve smyslu prohlídky na STK. Domnívám se tak, že pokud bych prokázal, že auto bylo třeba každý rok pravidelně servisováno (z nařízení EU je jedno kde) a přitom mě čapnou s tím, že mám orezlý brzdový kotouč, nemůže mě za tohle nikdo potrestat, protože jsem splnil všechny povinnosti a možnosti, jak auto udržet v dobrém stavu.
Já jako laik nemám přece odbornou způsobilost k tomu, abych dokázal posoudit, co je na autě špatně. Tuhle způsobilost musí mít technici v servise a na STK. A jedině ti můžou rozhodnout o tom, jestli je technický stav v pořádku, případně se může do další prohlídky stát technický stav nevyhovující a na základě toho mě třeba upozornit - třeba v Renaultu kdysi člověk dostal po prohlídce semafor s vypsanými závadami, nebo ve smyslu lehkých závad na STK.

Osobně si myslím, že tahle věc je na ústavní soud, protože přenáší odpovědnost na člověka, který nedokáže z důvodu odborné nezpůsobilosti posoudit technický stav.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

benytrans
Experienced member
Příspěvky: 964
Registrován: sob čer 12, 2010 14:51
Bydliště: Milovice NBK
Kontaktovat uživatele:

Re: Pomáhat a chránit

Příspěvek od benytrans » stř led 07, 2015 14:27

Brzdovej kotouč nevyrezne během jednoho roku a dle mě ani během dvou let. Takže kdo jezdí s autem v takovym stavu, tak do něj. Navíc ty jako majitel auta ručíš za to, že auto je způsobilé k provozu, pokud policista posoudí, že způsobilé není a STK to potvrdí, tak co chceš řešit? Ty si sice udělal vše pro to aby auto bylo způsobilé, ale i přesto, ti během roku vytekly všechny tlumiče, máš prasklý sklo a upadlej výfuk. Ty by si to stejně všechno poznal a opravil, než by si toho vůbec mohl někdo všimnout, ale já znám dost lidí, kteří by s tím jezdili dále a následnou STK by zařídili "nějak". Nehrotil bych to, myslím, že se to týká především aut na první pohled ve špatném stavu. Když tě někdo bude kontrolovat s pět let starym autem, tak ani nic závažnýho hledat nebude.
ad: "nemůže mě za tohle nikdo potrestat" - oni tě přeci netrestají, zjistili "vážnou" závadu bránící dalšímu provozu a proto trvají na jejím odstranění.
Renault Scenic I 1,6 16V FL, r.v. 2000

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Pomáhat a chránit

Příspěvek od Zefek » stř led 07, 2015 15:01

Vezmi si třeba někoho, kdo autům vůbec nerozumí, třeba nějakou blondýnku, která se dokonale vyzná v hadrech (nemám nic proti blondýnkám, co se vyznají v hadrech), ale nějaké auto ji totálně uniká. Jednou za rok to odveze do servisu s tím, ať se na auto podívají, jezdí to v pohodě, závada, že by něco svítilo, nejelo, není. Servis vidí blondýnku, tak co by kontroloval, všechno máte v pořádku. Na STK to postaví do toho stejného servisu. Servis si chce namastit kapsu tím, že ji řekne, kolik tam toho museli vyměnit, co všechno bylo špatné ... Nevymění samozřejmě nic. Policajt najde třeba prasklou pružinu, nebo ten vyteklý tlumič ... Blondýnka samozřejmě nemůže nic poznat, protože ona technice nerozumí a udělala všechno, aby auto bylo technicky způsobilé k provozu, ale musí zaplatit STK znova ...

Neberu lidi, kteří autům celkem rozumí, ale opravdu ty, kteří tomu nerozumí. To, že vyteče tlumič, ok. Ale třeba brzdy, koroze pružin ... by měl ohodnotit technik v servisu, nebo STK, že to ty dva roky ještě vydrží.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

benytrans
Experienced member
Příspěvky: 964
Registrován: sob čer 12, 2010 14:51
Bydliště: Milovice NBK
Kontaktovat uživatele:

Re: Pomáhat a chránit

Příspěvek od benytrans » stř led 07, 2015 17:11

Ale ta blondýnka má auto, který je nezpůsobilý a případně i nebezpečný. Na koho jinýho převést odpovědnost tohoto stavu? Na lemplovství servisu, nebo STK? To už by bylo na jinou diskuzi. Nevím jak ostatní, ale já v tomhle nevidím nějakou snahu vydělat na majitelovi, jde o to mít páku na to, aby po silnicích nejezdily nebezpečný auta na rozdíl třeba od eko poplatku.
Renault Scenic I 1,6 16V FL, r.v. 2000

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5767
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Pomáhat a chránit

Příspěvek od kotasekh » stř led 07, 2015 23:22

Od toho, aby na silnici nejezdily nezpůsobilá nebo nebezpečná auta tu máme STK, za dva roky se ti technický stav tolik nezhorší, a kdyby se technický stav auta přeci jen náhle zhoršil natolik, že je nezpůsobilé nebo nebezpečné, PČR může zakázat řidiči pokračovat v jízdě. Opět se dělá zákon na něco, co už upraveno v zákoně je.
Tenhle "hotfix" podle mě spíše spočívá v dalším posilování pravomoci policie. Dělají to přeci pro naše dobro, chrání nás před "pyráty", no né Máňo? :-).
S tímto "hotfixem" vidím kontroly pčr ve stylu:
"Pane řidiči, jste ochoten zaplatit pokutu za přestupek (dosaď si co chceš)?"
"Nejsem, chci tento domnělý přestupek předat do správního řízení, dle mě jsem nic nespáchal."
"Takže nic nezaplatíte?"
"Ne."
"Myslím, že vaše auto vykazuje závady. Projedete se na STK a buďte rád, že vám nezabavíme techničák za (dosaďte si co chcete)."

Problém je v tom, že policajt není osoba odborně způsobilá na posuzování technického stavu vozidla, takže si může vymyslet téměř jakoukoliv závadu a i když se na technické prokáže, že to byl totální nesmysl, on za nic nemůže, protože on to přeci jako osoba odborně NEzpůsobilá nemůže poznat :-).
Pamatujte, že každá nová pravomoc se VŽDY zneužije. Viz zavedení možnosti zabavit auto. Bylo to zákonodárci odhlasováno se vzkazem veřejnosti, že to je přeci trest pro cizince, co u nás neplatí pokuty a že na občany se to přeci nebude používat... Stačilo pár let a ejhle... Metoda ukrajovaného salámu, kdy si národ sám zavede totalitu či policejní stát a ještě si u toho chrochtá blahem, jak s těma grázlama zatočili :-).
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

benytrans
Experienced member
Příspěvky: 964
Registrován: sob čer 12, 2010 14:51
Bydliště: Milovice NBK
Kontaktovat uživatele:

Re: Pomáhat a chránit

Příspěvek od benytrans » čtv led 08, 2015 06:07

Pokud chcete každý schválený zákon zvyšující pravomoce policie považovat za nástroj pro šikanu... Jezdím 12 let, naježděno asi 600 000km, jezdím denně a za tu dobu mě policisti zastavili max desetkrát a to spíš ani ne. Nikdy jsem neměl problém se šikanou, přestupek který jsem udělal (většinou rychlost, pásy, parkování, telefonování) jsem přiznal a zaplatil. Proč bych se měl dohadovat o něčem a posílat do správního? Protože chci ukázat policajtovi, že na mě si jen tak nepřijde? I v Policajtovo zájmu je, aby měl pro své tvrzení důkazy a zkasíroval tedy co nejvíce peněz (i když vzhledem k výši pokut, které jsem vždy dostal na spodní hranici rozsahu o tom už taky pochybuju).
No a pokud jsem si jistej, že přestupek nebyl spáchán a policista trvá na svém? OK, jdeme do správního, jenže ouvej mám prasklinu přes celý okno nebo díru od rezu v prahu nebo mi přes těsnění pod víkem ventilů proteče měsíčně litr oleje. Jsou to závady, které se klidně stanou mezi dvěma technickýma a policista může autu zakázat jízdu a přikázat kontrolu STK. Ať dělám co dělám, nevidím na tom nic špatnýho a souvisejícího se šikanou.
ps: nejsem policajt, ale když se podívám okolo sebe v provozu, tak jsem rád za každou pravomoc navíc, jelikož dle mě, ti slušní problém nemají...
Renault Scenic I 1,6 16V FL, r.v. 2000

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Pomáhat a chránit

Příspěvek od Zefek » čtv led 08, 2015 08:15

Souhlas s kotasekh. Ta kontrola technického stavu tady už totiž byla dávno před tím. Dělalo se to hlavně na náklaďácích a kontrola byla poměrně hodně důkladná. Padaly za to i vysoké pokuty a zákazy jízdy.
Pokud blondýnce proteče měsíčně litr oleje pod těsněním ventilového víka, tak se to auto po třech, čtyřech měsících zastaví a poputuje do servisu. Celkem nic to neznamená. Kdysi jsme škrtli na přejezdu vanou o koleje a vytkl nám dokonce celý obsah oleje. Člověk, který bude ten olej dolívat a přes to víko mu to poteče pořád, neprojde další STK.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5767
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Pomáhat a chránit

Příspěvek od kotasekh » čtv led 08, 2015 10:06

To benytrans:
Cesta do pekla je vždy dlážděna dobrými úmysly. Je spousta lidí, co se nikdy nesetká s problémem. Schválně si zjistěte, kolik nehod je ročně způsobeno technickým stavem vozidla. Pak si zjistěte, kolik nehod je způsobeno překročením maximální povolené rychlosti (ne nepřizpůsobením rychlosti, to je rozdíl). Pak najednou tyhle zákony a "kryštofové" začnou postrádat smysl.
Až když si člověk projde pár správních řízení a správních deliktů, pozná, o co "jim" jde. Ještě jsem nepotkal úředníka, který by mi nelhal do očí (posledního jsem si i nahrál, můžu poskytnout). Nejde o bezpečnost provozu na pozemních komunikacích, jde čistě jen a jen o peníze. Kdysy, když se dělali v obcích rychlostní pasti, tak se to obhajovalo zvýšením bezpečnosti, ale každý věděl, že těch 50m před koncem obce není potřeba nic hlídat. Dneska už se s tím neštvou a rovnou říkají, že to přinese peníze do městské kasy ;-).
Zákony jsou už nastaveny dostatečně, lepší už to nebude, není potřeba více represe a více pravomocí. I kdyby byli policajti všude a měli kulomety na okamžité exekuce, i přesto by se bouralo a lidé by na silnicích umírali, vždy se totiž najde část populace, která kašle na zákony. Viz řidiči s pěti zákazy řízení za alkohol. Recidiva u přestupků, řidičák dávno zabavený, jezdí ale dál. S takovými lidmi nehne nic. Jedině zavřít, ale na to už zákony opět jsou, jen úředníci jsou neschopní a chtějí radši další pravomocí :-).
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Pomáhat a chránit

Příspěvek od Zefek » čtv led 08, 2015 10:37

A docela by mě zajímalo, jak se bude řešit taková věc, když mi policajt dá papír s uvedenými závadami a bude tam třeba že je závada na zadních brzdách (orezlé kotouče). Já ty kotouče doma vyměním a pojedu na technickou a nezjistí se jediný problém. Pokud budou bazírovat na tom, že kotouče mají rez (a po tom půjdou, protože je to jediná věc, která je třeba přes hliníky dost vidět), tak se to nedá prokázat. Taky mám rez na kotoučích, protože jedno kolo nebrzdilo, na technické mě s tím vyrazil, tak jsem to opravil a i přesto, že jeden kotouč byl do hloubky zarezlý, brzdí obě kola stejně. Takže jsem vyjel z technické, kotouč orezlý (a je orezlý do dneška, protože se to během dvou let opravdu zažralo), ale brzdilo to v pohodě na obě strany.

To s tím kotoučem se mi stalo tak, že jsem auto koupil a mělo novou technickou. Nebrzdilo jedno zadní kolo (závada B), nefungovala výšková regulace jednoho světla (závada B) a nesvítily světla zpátečky (závada A). Přesto mělo auto technickou na dva roky. Nedokážou pohlídat, že se děje tohle, tak to přenáší na řidiče.

Jednou to auto technickou způsobilost má a má ji na dva roky. Stejně tak je to se zdravotní způsobilostí, kterou musíš mít, abys mohl vykonávat určité povolání, ale žádná zdravotní prohlídka nezajistí, že nedostaneš infarkt. Proto postavíme do ulic zdravotní hlídky, které tě zastaví a budou ti měřit tlak a natočí ti ekg a pokud to nebudeš mít v pořádku, tak ti zakážou další činnost a pošlou tě k doktorovi.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5767
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Pomáhat a chránit

Příspěvek od kotasekh » čtv led 08, 2015 10:44

Výborné přirovnání ;-)
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

robotmz
Senior member
Příspěvky: 1026
Registrován: úte pro 13, 2011 10:20

Re: Pomáhat a chránit

Příspěvek od robotmz » čtv led 08, 2015 10:46

a na moje 4 roky pretrvávajúce vertigo, nakoľko mi nič nezistili, vyšetrenia ako kozmonaut + pobyt v nemocnici budú na ceste stáť aj neurológovia a cvičiť vodičov :D
Renault Thalia 1.2 16V 55kW Authentique, 3/2012

benytrans
Experienced member
Příspěvky: 964
Registrován: sob čer 12, 2010 14:51
Bydliště: Milovice NBK
Kontaktovat uživatele:

Re: Pomáhat a chránit

Příspěvek od benytrans » čtv led 08, 2015 19:34

Asi se neshodnem :)
Renault Scenic I 1,6 16V FL, r.v. 2000

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Pomáhat a chránit

Příspěvek od Zefek » úte dub 07, 2015 11:02

Včera asi ve čtyři odpoledne jsem sedl do auta a jel se projet. V rádiu zrovna mluvili o deseti mrtvých během velikonoc a že policie ještě v pondělí (včera) odpoledne a večer bude více hlídkovat na silnicích. Jen jsem si pomyslel, ať nezastavují mě, neboť jezdím dva dny bez jednoho světla a ... asi by se toho našlo víc. Najezdil jsem něco kolem 150km a nepotkal jsem ani nohu. Domů jsem se vrátil kolem osmi večer a ani jedno policejní auto, ani jeden dopravák. Za to v šest ráno jedu a hned asi po deseti kilometrech hlídka. Sice zvedala plácačku, ale odbočoval jsem na křižovatce před nimi, takže měli smůlu :D O něco později zas mluvili v rádiu, že policie dnes zintenzivnila hlídky a měří hlavně zbytkový alkohol.

Tleskám naši policii, protože se skutečně ukazuje, že krom alkoholu, který navíc kontroluje ráno jedoucím do práce, a měření rychlosti, neumí dělat vůbec nic.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5767
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Pomáhat a chránit

Příspěvek od kotasekh » úte dub 07, 2015 11:09

A i to mereni rychlosti je evidentne k nicemu, kdyz o riziku nehody daleko vice rozhoduje soustredenost a zkusenosti ridice, ale to se jaksi neda merit a pokutovat ze ;).
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

soptik
Experienced member
Příspěvky: 693
Registrován: pon bře 04, 2013 22:14

Re: Pomáhat a chránit

Příspěvek od soptik » úte dub 07, 2015 11:54

Kdyby PČR nedělala nic pindalo by se a když konají tak taky. Buďte rádi že nedělám u nich, jsem totiž strašná bestie :twisted: Nikdy jsem neměl problém. Pokud něco provedu, tak dostanu přes pérka. Mohl by se použít matematický výraz přímá úměra :D
Megane II 1.6 16V r.v.2009

Odpovědět

Zpět na „Příhody ze silnic“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host