Pomáhat a chránit

Co se nám přihodilo.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11267
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: Pomáhat a chránit

Příspěvek od krt.ecek » úte kvě 01, 2012 19:09

hele ať je to tak či onak (o rozhodnutí NS vím, četl jsem, neřeším), tak z principu mě vždy vytáčí, když někdo poruší předpisy (a to i metr za značkou) a pak si "stěžuje".

Uznávám, více mě vytáčí parkování na přechodu a v těsné blízkosti, agresivita a hlavně nedodržování bezpečné vzdálenosti, ale jak jsem napsal, principielně se předpisy porušili, tak se pyká....
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

Single
Experienced member
Příspěvky: 700
Registrován: ned zář 06, 2009 22:28

Re: Pomáhat a chránit

Příspěvek od Single » ned kvě 06, 2012 14:28

kotasekh píše:To Single: Podíval jsem se na ten měřený úsek. A můžu ti na to říct jediné. Jsi PIRÁT. Silnice jsou nebezpečné pouze kvůli takovým lidem jako jsi ty, denně umírají lidé kvůli takové blbosti jako děláš ty a víš kolik maminek s kočárky jsi tam mohl ohrozit? To ani nechtěj vědět, musíme tvé počínání potrestat, i kdyby to mělo zachránit byť jen jeden jediný lidský život.
No a teď už dost keců, kterými nás média denně bombardují. Překročení maximální povolené rychlosti není hlavní příčinou dopravních nehod.Hlavní příčinou nehod je nepozornost a nepřizpůsobení jízdy stavu pozemní komunikace (příp počasí...). Ale tyto příčiny se špatně měří, tak se trestá to překročení maximální povolené rychlosti. Bohužel média a zákonodárci ve většinové společnosti vypěstovali povědomí, že kdo jede rychleji, nežli ukazuje ta kulatá značka nebo značka obec, automaticky je nebezpečný. To není pravda.

Příklad - obec, slunné počasí, sucho, teplo. Řidič jede ve svém novém autě 60km/h, plně se soustředí na jízdu, protože ví, že jede rychleji nežli povoluje zákon, cesta je rovná, široká, je sobota sedm ráno (nikde nikdo). Policie ho změří a odevzdá pokutu za překročení rychlosti (myslím že 1000kč a nějaký ten bodík). Obecné ohrožení mizivé.

Příklad 2 - obec, deštivo, soumrak, 5 večer (lidi se vrací z práce), klikatá úzká cesta vedoucí kolem přechodů a školek (trošku ohrané, vím), řidič jedoucí ve svém postarším autě rychlostí 45km/h, nesoustředí se na jízdu, v ruce cigaretu, ladí rádio a policie ho změří a nedostane nic. Obecné ohrožení velké.

Tomu, co rozlišuje tyto dva příklady, se říká materiální znak přestupku. Ten se dokazuje velmi špatně, ale není neprůkazný. Bohužel už i úřady ho odmítají vůbec nějak řešit, i když už od NSS dostaly přes prsty.

Když jsi jel a změřili tě, soustředil ses na jízdu? Měl jsi koho ohrozit? Ohrozil jsi někoho? Byl jsi někomu nebezpečný? Dle dodané mapy si myslím, že jsi nezpůsobil vůbec nic. To že sis tu pokutu nechal dát, je už tvůj problém, ve Správním řízení bys měl velkou šanci na úspěch, ale člověk se učí :-).


K tomu žes ťukl do policejního auta - stane se, člověk neodhadne vzdálenost. Je pravda, že i to malé žduchnutí může poškodit vzpěry pod plastem. ALE.... nikdo, a policajt už vůbec ne, na mě kvůli toho nebude řvát. Vadí mu žes mu tam něco poškodil? Dobrá, vezme si tvou zelenou kartu a vyřeší to přes pojišťovnu. Nevadí mu žes mu do toho žduchl? Tak ať neřve.
Bylo nádherně, nejedl jsem, nepil jsem, a jsem zapřísahalej nekuřák, kolem mě jeli všichni prakticky stejně... soustředěnost na jízdu (díky tomu, že jsem tam opravdu policajty nečekal) byla maximální, ne jako předtím na úseku z Vyškova do Olomouce, kde jsem svojí rychlostí cca 115 km/h zdržoval jiná auta a naopak se taky soustředil na to jestli mě náhodou někdo neměří...

Abych řekl pravdu o případech kdy člověk svojí jízdou nikoho neohrozí jsem slyšel, ale taky už jsem mnohokrát slyšel, že je to pitomost, takže ani teď nevim kde je teď pravda :-(.

S tím žduchnutím, kontakt nastal tak, že jsem se rohem svýho nárazníku opřel cca doprostřed jeho nárazníku, takže návaznost na čmeláka má fakt opodstatnění :-) a jak už jsi napsal, nakonec to neřešil, takže co.

krt.ecku: mě spíš štve to, že si na měření rychlosti vybrali zrovna tenhle bezpečnej úsek, kde prakticky o nic nejde.

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Pomáhat a chránit

Příspěvek od Zefek » ned kvě 06, 2012 14:56

Pravidelně už šest let jezdím mezi Opavou a Ostravou přes Hrabyň. Kdo to tam zná, tak mi potvrdí, že předjíždět tam skoro vůbec nejde, před Ostravou je spousta nepřehledných horizontů, na který jsou křižovatky. Za těch šest let, to tam jezdím, jsem tam policajty viděl ... ehm, šestkrát? Víc jak desetkrát to určitě nebylo. V pátek se stal v jedné dost blbé zatáčce smrťák. Tak si říkám, co jako policajti dělají pro to, aby zrovna tahle cesta byla bezpečnější? Odpovím si, že nic. Místo toho se postaví na dalším horizontu přechod pro chodce. Je tam sice zúžení do jednoho pruhu (do kopce vedou dva) a nahoře padesátka, ale kolik řidičů to do toho kopce dodrží? Není spíš jen otázkou času, než se stane další smrťák?
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Davidak79
Moderátor
Příspěvky: 9464
Registrován: čtv črc 26, 2007 19:03
Bydliště: Litoměřicko

Re: Pomáhat a chránit

Příspěvek od Davidak79 » ned kvě 06, 2012 16:03

znám člověka který snad nikdy nepřekročil rychlost a mimo obec nejezdí rychleji jak 80 a na jízdu se soustředí na 100% . Já jezdím prostě rychleji a moje máti říká podívej na Víťu jak jezdí pomalu a ty lítáš jako blázen. Jednoho dne měl Víťa nehodu, protijedoucí auto v zatáčce vjelo do protisměru a sestřelilo ho. Máma mi říká Víťa měl nehodu a to nejel rychle, na to jsem jí řekl kdyby jel aspoň těch posr...ch 90 mohl být v jiném místě a nestalo by se to .Od té doby jsem Víťu jako příklad nikdy nedostal.
Peugeot 508 GT SW 2,2HDI 2014 FULL
204PS@450Nm >>>odbrzděných 230PS@524Nm



EX:Škoda 105 ,120,125,Felicia , Peugeot 205, Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale 120kw 270nm >>> 143kw 340nm , VW Caddy 2.0TDI 2019

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Pomáhat a chránit

Příspěvek od Zefek » pon kvě 07, 2012 08:52

S tímhle se dá souhlasit, ale třeba tahle silnice je fakt nebezpečná. Je tam výjezd z obce do prudkého stoupání, kde tě zdrží kamiony a slabší auta taky mají problém vyjet rychlostí přes 70km/h. Kamiony jedou i 30, nebo 20. Pak nastává dva kilometry rovinka. Rovinka ve smyslu, že se neklikatí, ale jak bylo stoupání, je teď to samé klesání, takže to tam každý rozpálí. Ale jak jel nějaký kamion 20, tak to samozřejmě spousta lidí nevydrží a snaží se kamion předjet. Jenže tomu se to zase z toho kopce rozjede a v protisměru furt něco jezdí. Dost blbě se s tím počítá. Po kilometru klesání přechází silnice zase do stoupání. Nic náročného, ale každý do kopce přidá plyn a rozjetý na 100km/h vletí do zatáčky, který má blbý poloměr a ještě je ke všemu naklopená směrem ven. Takže při průjezdu je třeba v zatáčce ještě utáhnout volant. Stovkou se to projet nedá. Právě na to doplatil v pátek ten řidič.

A takových míst je více. 12% klesání po půl kilometru přechází do stoupání. Jede se 90km/h, na horizontu křižovatka. Jsou tam dva pruhy, jede se v tom pravém. 300 metrů před křižovatkou značení, že pravý pruh bude dál jako odbočovací doprava, levý pokračuje rovně po hlavní. Zařadíš se doleva a po chvilce, skoro před horizontem tě najednou někdo předjíždí zprava - tím odbočovacím pruhem rychlostí 110km/h, možná i víc. Kdyby v té křižovatce někdo stál, je to bez šance, taky už na to spousta lidí doplatila a stalo se tam spousta smrťáků. Navíc, když tě bere tím pravým pruhem, který tou křižovatkou končí, musí se zařadit před tebe do levého, takže musí udělat v křižovatce prudký pohyb volantu doleva - dál je příkopa. Už jsem takhle viděl, že se několikrát od krajnice zvedl prach.

Nebo včera, jedu z kopce, dole zůstávám v pravém pruhu, přidávám plyn, za mnou auto, ale hned dole se řadí do levého pruhu. Dojede mě na mou úroveň a pak mě nahoře pouští před sebe, ale copak se tam vlezu, když je vedle mě? Nastává vůbec otázka, proč se hned cpal do toho levého pruhu, proč nemohl jet za mnou ...
Tady v těch úsecích se právě pozná, jak kdo zná své možnosti a své auto, protože z kopce se to rozjede každému, ale kopec už tak snadno vyjet nejde. A už kolikrát se mi stalo, že dole pod kopcem mě předjel náklaďák, ale po 200 metrech stoupání jsem ho musel předjet zase já. Jenže když jsem chtěl zahájit předjetí, tak se dívám do zrcátka a v levém pruhu vedle mě další náklaďák. Dojel ten náklaďák přede mnou, asi plánoval, že ho taky předjede, jenže mu v tom kopci prostě došel dech. Takže v pravém pruhu náklaďák, v levém pruhu náklaďák na úrovni toho v pravém pruhu a já za ním a on začal zpomalovat. Pak se zařadil za ten náklaďák v pravo.

Tohle není je o rychlosti. To je o tom, co se na silnici odehraje za 20, 30 vteřin od aktuálního okamžiku. Kdo si tohle není schopný uvědomit, ten za tím volantem dělá ostatním je problémy a ostatní musí řešit jeho chování a situace.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Pomáhat a chránit

Příspěvek od Zefek » pon čer 04, 2012 11:02

Včera jsem hezky vydrbal ze státníma :D Bylo to večer, kolem půl desáté. Když přijíždím na ubytko, tak odbočuju do zákazu vjezdu na soukromý pozemek a vjedu do areálu. Stáli asi 20 metrů dál od odbočky do toho zákazu. Už na mě mávali, ale já měl dávno hozený pravý blinkr a kluci docela koukali, když jsem najednou zmizel v tom zákazu a ještě víc koukali, když jsem šel s věcma z toho dvora :D
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Maky
Člen RCČR
Příspěvky: 946
Registrován: sob pro 19, 2009 16:38
Bydliště: Lysá nad Labem

Re: Pomáhat a chránit

Příspěvek od Maky » pon čer 04, 2012 20:45

Jo je to maličkost, ale potěšííí, plně chápu jak ses cítil a ještě bych byl uspokojenej kdybys napsal " a pěkně sem se pod fousy zasmál." Vidím to barevně, jak tam v té tmě stojej dvě ciciny...
RGS dCi 1,9,2005,Skladací obytný přívěs, Babeta210.,domo kros PiČz 150., JAWA 250 1953., YAMAHA RD 80 kapotáž,kotouče, liťáky.,
http://grandscenic.forumn.net

Uživatelský avatar
Davidak79
Moderátor
Příspěvky: 9464
Registrován: čtv črc 26, 2007 19:03
Bydliště: Litoměřicko

Re: Pomáhat a chránit

Příspěvek od Davidak79 » stř čer 13, 2012 19:27

Já měl pronajatý kus břehu řeky od povodí Labe ke kterému se dalo jet pouze zákazem vjezdu po polní cestě. Jednoho krásného dne sedím u vody a najednou slyším to je vaše auto ? otočím se a tam stáli policajti, říkám jo je a jeden z nich říká jak jste se sem dostal , říkám přijel jsem po tý jediný cestě co sem vede, on na to jestli jsem si vědom dopravního přestupku. Z batohu jsem vytáhl smlouvu o pronajmutí pozemku dal mu jí přečíst a bylo po přestupku. Když odcházeli tak jsem zaslechl jak ten jeden říká no vo.e a můžeme to jít umejt :D
Peugeot 508 GT SW 2,2HDI 2014 FULL
204PS@450Nm >>>odbrzděných 230PS@524Nm



EX:Škoda 105 ,120,125,Felicia , Peugeot 205, Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale 120kw 270nm >>> 143kw 340nm , VW Caddy 2.0TDI 2019

Maky
Člen RCČR
Příspěvky: 946
Registrován: sob pro 19, 2009 16:38
Bydliště: Lysá nad Labem

Re: Pomáhat a chránit

Příspěvek od Maky » čtv čer 14, 2012 10:33

Jéžiši, a měl si na ně vyrazit: a kdopak Vás sem pustil, pánové to je soukromý pozemek!!!! ( teda věřím, že na té nájemní smlouvě si na ten přístup po té polní cestě měl věcné břemeno a povolení k vjezdu??)
RGS dCi 1,9,2005,Skladací obytný přívěs, Babeta210.,domo kros PiČz 150., JAWA 250 1953., YAMAHA RD 80 kapotáž,kotouče, liťáky.,
http://grandscenic.forumn.net

Uživatelský avatar
Davidak79
Moderátor
Příspěvky: 9464
Registrován: čtv črc 26, 2007 19:03
Bydliště: Litoměřicko

Re: Pomáhat a chránit

Příspěvek od Davidak79 » čtv čer 14, 2012 19:15

Byl jsem na rybách a neměl jsem chuť je provokovat aby mi dělali u vody bordel :) Na můj pronajatý břeh 5x20 metrů nevstoupili a smlouvu jsem měl vlastně jen kvůli tomu zákazu , kdyby tam někdo přišel pěšky a vlezl na ten pronajatý kus dle rybářského řádu ho stejně vyhnat nemůžeš.
Peugeot 508 GT SW 2,2HDI 2014 FULL
204PS@450Nm >>>odbrzděných 230PS@524Nm



EX:Škoda 105 ,120,125,Felicia , Peugeot 205, Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale 120kw 270nm >>> 143kw 340nm , VW Caddy 2.0TDI 2019

Uživatelský avatar
mtv
Experienced member
Příspěvky: 671
Registrován: ned zář 06, 2009 20:14
Bydliště: Teplice

Re: Pomáhat a chránit

Příspěvek od mtv » pát čer 15, 2012 10:11

Možná zbytečně rejpu, ale je pod tím zákazem vjezdu dodatková tabulka s tím, že ten kdo má pronajatej kus břehu má průjezd umožněn?
Pokud ne, tak tam s autem nemá nikdo co dělat...
Škoda 100L rv 1973,Škoda 120 užovka rv 1983, Škoda 105L rv 1987, Škoda favorit rv 1994, , Daewoo espero 1,6 16v 66kw rv 1997 (těžkej krok mimo), RENAULT 19 1,7 54kw rv 1994, Kia sephia 1,6 59kw rv 1994, dlouhodobě půjčený Opel meriva 1,6 údajně 74kw rv2004(strašný auto). RENAULT LAGUNA GRANDTOUR 1,8 16v 88kw LPG rv 2002.Lagunka už je ve světě a nyní jezdim Škoda fabia I combi 1,9TDi 74Kw 2001 a naprostá spokojenost...

Uživatelský avatar
Davidak79
Moderátor
Příspěvky: 9464
Registrován: čtv črc 26, 2007 19:03
Bydliště: Litoměřicko

Re: Pomáhat a chránit

Příspěvek od Davidak79 » pát čer 15, 2012 18:55

rejpeš zbytečně :wink:
Peugeot 508 GT SW 2,2HDI 2014 FULL
204PS@450Nm >>>odbrzděných 230PS@524Nm



EX:Škoda 105 ,120,125,Felicia , Peugeot 205, Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale 120kw 270nm >>> 143kw 340nm , VW Caddy 2.0TDI 2019

Peter Panter
Starting member
Příspěvky: 4
Registrován: pon črc 09, 2012 15:49

Re: Pomáhat a chránit

Příspěvek od Peter Panter » úte črc 10, 2012 12:37

Tak ja si tiež skúsim pospomínať na pár príhod.

1997.Idem z roboty okolo bratislavského PKO, kedysi tam bol slabý FM signál a práve hrali v rádiu moju obľúbenú. Na znamenie policajta parkujem na okraj cesty, spustím okienko a ani sa nehnem, aby sa rádo nerozladilo. Niečo mi rapotal - tú formulu som už počul x-krát. Moja obľúbená skaldba dohrala a od policajta počujem: Ste si vedomý svojho priestupku? Keďže som predtým nepočul ani slovo, odpovedám NIE. Policajt mi berie doklady a odchádza spísať protokol. Vykláňam sa z okienka, kričím naňho: NEROBTE SI PROBLÉMY! mal som namysli STAROSTI, že nech nič nepíše, že sa dohodneme. Ale už zašiel za auto.
Po pár minútach mi jeho kolega vracia doklady, šepne niečo v zmysle BOL TO OMYL a odchádza.
Chlapci v zelenom! Ja som sa vám ozaj nevyhrážal, myslel som to v dobrom ;)

2010.Veziem deti domov, starší syn bol u zubára, v zube diera ako bratislavský tunel, tíško hrdinsky skuvíňa na zadnom sedadle. Cesta prázdna, tak to solím 145, aby sme stihli kompu a nemuseli čakať hodinu na ďalšiu. V zátačke so zákazom predbiehania dobieham tmavý passat, zvyčajne by som ho obehol, ale tentoraz, ďakujem Bože!, som to brzdil na predpísanú 70tku a šiel za ním. Zákaz predbiehania končí, blinker, plný plyn, snáď tu kompu stihnem. Dobieham Favorit, z diaľky vyhadzujem blinkér, kuk do späťáku, či môžem predbiehať a za mnou kolotoč. Modrá, červená, bliká ako môže. Tak som spomalil a uhol, asi niekho naháňajú, nech ma v pohode predbehne. Ale passat spomaľuje tiež. Asi 300 m mi trvalo, kým som pochopil, že naháňajú mňa.
Pán vodič, nesnažte sa ma podplácať, všetko filmujeme. Prichádzam o vodičák, prestrašený syn prestáva plakať, kompu nestíhame.

1996. Na konci obce ma zastavuje Nevada. Pán vodič, 105 km/hod, poďte si sadnúť dovnútra. Pomocník mrzne vonku, ja s vyššou šaržou vypĺňam protokol. Zatiaľ čo policajt opisuje z vodičáku údaje, pýtam sa ho na Nevadu, ako jazdí, koľko žerie, aký to má motor, ako funguje Lo-Jack (nefunguje). Keď sme sa dostali k bodu: Prečo som porušil predpisy a šiel rýchlo, pravdivo som odpovedal, že tá TD Prisma vtedy menej žerie. Takú dopoveď teda nečakal. Povedzte aspoň, že sa ponáhľate do nemocnice, alebo manželka rodí: som zdravý a ženatý tiež nie som. Ešte sme 10 minút pokecali, protokol roztrhal a poprial šťastnú cestu.

1997. Idem z práce v nedeľu na pravé poludnie domov, je leto, všetci pri vode, mesto ľudoprázdne. Teším sa, že som za 10 minút doma a v kľude si sadnem na záchod. Križovatka. Červená. Nikde nikoho, spomalím, ale idem ďalej. Ďalšia križovatka, to isté. Vychádzam na obchvat, idem cez 100, v späťáku za mnou sa potí nejaký biely favorit zo zeleným pásom. Spomalím teda, nech ma vôbec dobehne. Z okna sa vystrčí červená plácačka.
Obaja zastavujeme. Sťahujem okienko, krčím sa pri volante, než stihne policajt otvoriť ústa, vravím: mám strašnú hnačku, viem že som nebol pripútaný, ale ak to hneď nevybavíme, čupnem si sem za zvodidlá. Policajt na mńa pozerá, ako teliatko, berie do rúk 6 dvadsaťkorunáčiek s Pribinom a ani nečakám, či to je dosť, radím jednotku a odchádzam.

1996.Sedím v aute na parkovisku, čakám na kamaráta. Zadok mám rozbitý, jeden týpek to neubrzdil na stopke, ale svetlá svietia, ŠPZ čitateľná. Len auto je akosi o pol metra kratšie. Prechádza okolo mňa policajná hliadka, vystupuje spolujazdec, pán vodič, je to vaše auto? Prezerá doklady, okrem techničáku mi všetko vracia späť, vraj ostré hrany! Vyšiel som z auta, rukou som prešúchal celý zadok, ukazujem dlaň, že som sa neporezal, nepomohlo. Stálo ma to týždeń na to fľašu vodky.

2009. Deň po prepise Lagúny ma v Petržalke zastavila hliadka. Išli v protismere, všimli si fólie na predných oknách, otočili sa. Darmo som ukazoval deň starý techničák, že som ešte nemal kedy dať tie fólie dole. To, čo trnavským policajtom 2 roky nevadilo, bratislavskí neprepáčili ani deň. Horko-ťažko som ich ukecal na 40 €, TP mi ostal.

Tých skúseností je na knihu. Knižku. Dobrých, aj tých zlých. Úsmevných, aj smutných. Policajti sú rôzni. Jedni úplatok čakajú, druhí ho rázne odmietajú. Jedni by prezreli aj lekárničku, iným stačí fúknuť do trégra. S niekým sa na pokute dohodnete, inokedy je to striktné.

Peter Panter
Starting member
Příspěvky: 4
Registrován: pon črc 09, 2012 15:49

Re: Pomáhat a chránit

Příspěvek od Peter Panter » úte črc 10, 2012 13:00

A niečo zo zahraničia:

1997. Vraciam sa zo služobnej cesty z Brna, zrazu zbadá radar. Švéd predo mnou na Volve končí v rukách českej polície, mne sa podarilo prebehnúť cez ľavý jazdný pruh. Hovorím si: kontorlu by sme mali, môžme to rozbehnúť. Na Slovensku už bola 130tka prijatá, v Čechách čakala novela zákona na schválenie.
Po 20 km musím uhnúť z ľavého pruhu, sú tam značky a kužele. Zaradím sa do pravého a vidím, policajti všetkých odstavujú. Radar som nevidel, ani mi nenapadlo, že ma namerali. Arogantný policajt ide od okienka k okienku, od každého pýta 1000 Kč. Každý platí, odchádza.
Pýtam sa ho, čo som spravil, ke´d to stojí 1000 Kč? Vraj som šiel rýchlo. A koľko? Nevedel. Spolu opdchádzame k Oktávii policaj volá vysielačkou radar, hľadajú bordovú Corsu. Už som myslel, že ma nemajú,. keď sa z vysielačky ozve: 139 km/hod. Pýtam sa policajta, či sa v ČR môže brať viac ako 1000 korún v hotovsti, na SK sa nesmelo. Nad 500 Sk už to riešila dopravná polícia v mieste bydliska. Vraj môže. Nie som ochotný zaplatiť. Zdá sa mi to veľa. Hádame sa, nik nechce ustúpiť. Kolega z práce mi podáva peniaze, že nech zaplatím a ideme, odmietam. Policajt sa mi vyhráža zákazom vstupu do ČR. Nezlomí ma.
Posiela ma do auta, vraj nás eskoruje na hranice, do pasu dostanem nežiadúci. OK. Ale nech ideme hneď. On že nemôže, merajú. Tak reku, ak som zadržaný, mám právo na telefonát. Služobné kufrékové NMT mi ale nechce požičať, mám si ísť zavolať do dediny. Pešo odmietam ísť cez pole, po diaľnici sa nesmie. Vraj mám ísť autom. Pýtam si späť pas. Čo keď ma zastaví váš kolega? Alebo vás odvolajú odtiaľto, ako sa k pasu dostanem?
Vracia mi všetky doklady, plný adrenalínu idem na hranicu, celou cestou pozerám do spätného zrkadla, či nevidím modré svetlá. Ešte risknúť, či nevolal na hranicu, aby ma nepustili von. Nevolal. Prechádzam.

1996. Idem zo Schwechatu. Už cestou tam ma nameral statický radar, dávam si teda pozor. Veziem manželský pár. Prichádzam na koniec obce, podradím, predbieham autobus. Na úplne novom asfalte, nebolo ešte namaľované vodorovné dopravné značenie. Ako sa zaradím doprava, zastavuje ma hliadka, vraj som predbiehal na zákaze predbiehania. Hádame sa veľmi dlho, vravím, že som predbiehal autobus, žiadnu značku som nevidel, na vozovke plná čiara nie je. Vyťahuje skrutkovač, a už mi páči značky. Nakoniec v obrovoskej hádke prichádzam o 450 šilingov.
Prídem neskutočne xxxxxxxxxxxxxxxxxxx na hranicu, pasovák ma začína buzerovať, že nemám na aute SK. Ukazujem mu auto predo mnou s Niederlandskou ŠPZ, že ten nemá A a nič mu na to nepovedal. To je problém vašej (slovenskej) strany. Ďalších 150 šilingov je preč. Moja nasratosť už nepozná hraníc.
O týždeň veziem manželský pár späť. Na zadnej kapote svieti novučičké SK. Z hraničného prechodu vychádzam presne 50tkou, dnes im, špinám nedám ani Phenig! Neprejdem snáď 50 metrov, keď na mňa máva zelená uniforma, dve fakle v ruke ako Follow me na letisku. Sťahujem okno a nahnevane vravím: šiel som presne 50, ani o meter rýchlejšie! Dobrý deń pán vodič, tu je tridsiatka ;(

Single
Experienced member
Příspěvky: 700
Registrován: ned zář 06, 2009 22:28

Re: Pomáhat a chránit

Příspěvek od Single » stř črc 11, 2012 16:00

Peter Panter píše:...aby sme stihli kompu a nemuseli čakať hodinu na ďalšiu...
Co že je to ta kompa?

Jinak teda moc pěkný historky.

Uživatelský avatar
dd
Junior member
Příspěvky: 193
Registrován: pát čer 09, 2006 12:18
Bydliště: Pardubice

Re: Pomáhat a chránit

Příspěvek od dd » pát črc 13, 2012 09:02

přívoz přez řeku
Wartburg 353.1 sedan 1986 - prodan
Megane Break 1.6 16V 79kW, 2001

robotmz
Senior member
Příspěvky: 1026
Registrován: úte pro 13, 2011 10:20

Re: Pomáhat a chránit

Příspěvek od robotmz » úte lis 20, 2012 09:52

Peter Panter, ja sa tu šúľam od smiechu, díky ! :D :D
Renault Thalia 1.2 16V 55kW Authentique, 3/2012

Uživatelský avatar
Dan Black
Člen RCČR
Příspěvky: 1830
Registrován: pát zář 14, 2007 14:40
Bydliště: Bílina

Re: Pomáhat a chránit

Příspěvek od Dan Black » úte bře 26, 2013 13:30

Tak mi PaCHové včera úspěšně zkazili závěr dne...doposud jsem s nima měl dobré zkušenosti a stesky okolí na buzeraci bral jako folklór, po včerejšu se přidávám k nadávaní. :smajl13:
O co tedy šlo:
Cestou z práce (chvíli po 11 večerní) mě zastavila hlídka a začala lustrovat. První co mě zarazilo-ověření dokladů jim trvalo skoro 10 minut. :roll: a jak sem tak čekal byla možnost sledovat efektivitu práce - 8 přítomných policistů ve 3 autech kontroluje mě a další auto co jelo těsně za mnou, mezitím projíždí cca 6 dalších aut v obou směrech bez povšimnutí...
Beru to tedy jako bezpředmětnou buzeraci a mizernou efektivitu. (jeden člověk vykonává činnost a 7 dalších zevluje)
Kia Rio 2017
Scenic 2001 1.6/16v
Vzpomínáme...Škoda 105 (s něčím se začít musí)...Twingo Helios (prosklená střecha, zdroj potěšení i vzteku)

Obrázek Obrázek

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5767
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Pomáhat a chránit

Příspěvek od kotasekh » úte bře 26, 2013 13:53

ty nevíš že tě to ochránilo před silničními piráty a zvýšilo to bezpečnost provozu na pozemních komunikacích? Se asi málo díváš na zprávy na Nově :-D.

Abych promluvil trochu k tématu - přišlo mi předvolání k podání vysvětlení, od MP Vítkov. Kluci ode mně mají pochvalu, dokázali mi to doručit do datové schránky, a to vše cca do měsíce od spáchání domnělého přestupku. Dostavil jsem se ve sjednaný termín, a co že po mně tedy chcou. Strážník - kdo řídil. Já - zapomněl jste mně poučit, že mám právo nevypovídat. Strážník - nu dobrá, tak kdo tedy řídil. Já - k tomu se nebudu vyjadřovat, vystavil bych se postihu za přestupek. Strážník - takže jste to řídil vy. Já - mlčím. Strážník - předložte mi prosím občanský průkaz. Já - ten nemám u sebe, pouze řidičák. Střážník - řidičák neslouží k identifikaci osob, tím se jen prokazujete, že jste oprávněn řídit. Chci občanku. Já - občanku u sebe nemám. Strážník - občanku máte povinnost u sebe nosit. Já - a v kterém zákoně je prosím toto uvedeno? Strážník - zákon o občanských průkazech. Já - no, nejsem si jistý, jestli něco takového vůbec existuje, ale naopak jsem si jistý, že žádný zákon ani vyhláška v ČR mi nepřikazuje mít u sebe OP. Pokud jsem dovršil věku 15 let, jsem občanem ČR a mám trvalé bydliště na území ČR, tak mám pouze povinnost OP vlastnit. Ale né nosit u sebe. Strážník - a čím se jako chcete legitimovat? Já - doklady totožnosti jsou: OP, ŘP, pas, zbrojní průkaz. Tady máte tedy ŘP. Strážník - ten vám složí k prokázání toho, že můžete řídit. Já - víte co, tady máte služební průkaz. Poperte se s tím jak chcete. Strážník - a to mi říkáte až teď, že jste příslušník? Já - Ano, takhle to taky stačí. Strážník - víte, my jsme IZS, vy jste IZS, nebudeme si navzájem dělat problémy, necháme to založené v šuplíku než dojde k promlčení. Já - ale já bych byl rád, kdyby jste tento domnělý přestupek předal do správního nebo kárního řízení k vyřešení. Strážník - nebudeme si dělat problémy, naschledanou. Já - naschle. A odešel jsem s úsměvem na tváři, jaké úžasné kecy jsem se dozvěděl, a hlavně jsem se trochu zalekl, jak musí obelhávat člověka, který se nevyzná v předpisech a zákonech. Kdyby dělal svou práci tak jak má, tak tam jsem tři minuty a vše se uzavře. Ale on né, tak to měl mít...
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Uživatelský avatar
faldicek
Senior member
Příspěvky: 1843
Registrován: pon srp 23, 2010 22:29
Bydliště: Chomutov

Re: Pomáhat a chránit

Příspěvek od faldicek » stř bře 27, 2013 10:06

Tak s takovým "chytrým" hulvátem jako ty bych chtěl jednat, to musí být opravdu radost...

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Pomáhat a chránit

Příspěvek od Zefek » stř bře 27, 2013 10:16

Dan Black píše:ověření dokladů jim trvalo skoro 10 minut. :roll: a jak sem tak čekal byla možnost sledovat efektivitu práce -
Stačí říct, že každý den tady jezdíš do práce a máš to udělené, že ti to akorát výjde. Jestli přijedeš do práce pozdě, budeš požadovat náhradu ušlé mzdy. Máš vidět, jak to na ně zabírá. Policie tě nemůže zbytečně zdržovat, pokud nemají podezření ze spáchání přestupku/trestného činu.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5767
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Pomáhat a chránit

Příspěvek od kotasekh » stř bře 27, 2013 10:48

faldicek píše:Tak s takovým "chytrým" hulvátem jako ty bych chtěl jednat, to musí být opravdu radost...
Už jsem si zvykl, že spousta lidí tohle vidí špatně. Jednám s tím strážníkem slušně, nemluvím ani nevystupuju arogantně, ale vyžaduju, aby postupoval dle jeho povinností a mých práv a taky plním mé povinnosti. Co je na tom špatného? Když mi strážník začne říkat, že mám povinnost u sebe mít OP, tak mi do očí lže a vyžaduje po mě něco, na co nemá právo. Když se mě ptá, kdo auto řídil, bez toho, že by mě poučil o právu nevypovídat, opět porušuje zákon a mé práva. Až si tohle párkrát projdeš, až zjistíš, že tím, že strážník/policista porušil zákon, tím tě uvedl v omyl a ty budeš muset platit, ponaučíš se.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Pomáhat a chránit

Příspěvek od Zefek » stř bře 27, 2013 10:58

Oni měšťáci jsou dost zvláštní policajti. Po tom případu, jak teď řešili tu ženskou, tak si o nich začínám myslet to, že je to taková domobrana, prostě parta nadšenců, kteří chtějí být nějak výrazní a "prospěšní".
Tak mě v souvislosti s tím napadlo, že by nebylo od věci jim sebrat veškeré práva a pokud by měl podezření ze spáchání přestupků/trestného činu, měl by to zadokumentovat (vyfotit) a zavolat státní policajty. Dál by se do toho neměl vůbec vměšovat.
Hodně se totiž ukazuje, že měšťáci prostě neznají své pravomoce, neví jak se k lidem mají chovat, neví jak se mají v určitých situacích chovat, ... Je to smutné, ale prostě pro mě městká policie není profesionální útvar.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5767
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Pomáhat a chránit

Příspěvek od kotasekh » stř bře 27, 2013 11:12

Hlavně by vůbec neměla MP řešit bezpečnost provozu na pozemních komunikacích. Když byla MP v 90. letech zřizována, bylo to čistě z důvodu udržování pořádku (tím nemyslím čistoty :-)) v obci. Mají chodit po městě a koukat, vzbuzovat respekt, sbírat ožralce, zabezpečovat obecní akce, hlídat "pejskaře" a jinou zvěř, zdali dodržují obecní vyhlášku, hlídat přechody, pomáhat nemohoucím lidem, poučovat děti přistižené při nevhodném chování (pobíhání po silnici) atd. Tím by byli prospěšní a proto taky byla MP zřizována. Pak někdy v prvním desetiletí nového milénia dostali pravomoc měřit rychlost a pokutovat špatně parkující auta, zjistilo se, že je to pro obecní rozpočet velmi výnosné a už nedělají nic jiného. Pouze řeší špatně parkující auta a rychlost, rozdávají botičky, odtahují, měří. Sedí v kanclu za monitorem a pozorují kamery, ale zadek málokdy zvednou a vyrazí do terénu. Naštěstí už si toho lidi začali trochu všímat a bojují proti tomuto chování MP. Dneska už se při instalaci nového radaru neargumentuje tím, jak to přispěje k bezpečnosti provozu, ale kolik to ročně přinese do kasy. Neměří se tam, kde je nebezpečno, měří se tam, kde nejvíc vyberou. Neměří se v centru měst u škol, měří se 50m před cedulí obec na rovince uprostřed pole...
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

robotmz
Senior member
Příspěvky: 1026
Registrován: úte pro 13, 2011 10:20

Re: Pomáhat a chránit

Příspěvek od robotmz » stř bře 27, 2013 11:12

čo je to IZS ?
Renault Thalia 1.2 16V 55kW Authentique, 3/2012

Odpovědět

Zpět na „Příhody ze silnic“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host