Nebezpečná místa na silnicích

Co se nám přihodilo.

Moderátor: Moderators General

Uživatelský avatar
Movalis
Starting member
Příspěvky: 77
Registrován: stř zář 05, 2007 16:19

Příspěvek od Movalis » stř srp 26, 2009 10:06

Tak jsem přejel nastraženou dlažební kostku na P4 u zastávky Chodovec.
Děti na mostě z toho asi měli děsnou srandu, protože jinak si nedovedu vysvětlit kostku na asfaltce a strašně rychlý útěk, ale ani já a ani paní s Fabkou, co jela předemnou a taky se snažila vyhnout moc vtipkovat nechtěla. Výsledek byl moje proražená guma, prasklý elektron a druhý orvaný, Fabka proražená guma, prasklý elektron a podle podivné polohy kola asi i nakopnuté rameno.
Renault Megane Grandtour 1,6 16V, 2007

Uživatelský avatar
Mustang
Senior member
Příspěvky: 1071
Registrován: sob kvě 27, 2006 16:20
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mustang » stř srp 26, 2009 14:25

No to je radost teda :? Za chvílí jim to nebude stačit a budou to hazet na projíždející auta. No rodiče na ně nemaj čas a parchanti se nuděj :roll:
Créateur d´Automobiles

Renault Avantime V6 3.0 Prostě masáž :-D
Renault Laguna III 2.0 Dci Daily car
Renault Laguna I 1.6 16V Daily car 2
Renault 21 TurboD 2.1 Chrochtáček
Renault 21 1.8 8V TSE Dědek

Memory:
Renault Megane II,Renault Scenic 1.6 16V, Renault Laguna RT 1.8, 2x Renault 19 1.8 Kabriolet, Renault Clio 1.4, Renault Laguna RXE 2.0, 2x Renault 21 GTX 2.2, Renault 21 TXE 2.0

andree182
Starting member
Příspěvky: 60
Registrován: ned kvě 16, 2010 15:01
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od andree182 » sob črc 03, 2010 12:13

vcera sme sme cestovali praha-banska bystrica-ruzomberok.. kupodivu ziadne vacsie zapchy (a to bol piatok vecer pred predlzenym vikendom)..

z bystrice sme vychadzali na sever uz niekedy v noci.. prebiehaju tam nejake prace na ceste, takze tam je asi aj nejake znacenie - take tie oranzove stlpiky..

nejaky dobrak stavbar si chcel asi usetrit na vecer pracu, takze pri vjazde na stavbu v celej sirke cesty nebol ani jeden stlpik, ziadny prikazany smer jazdy, nic.. alebo som bol uplne slepy, neviem..

takze som si v pohode siel rovno, nastastie iba nejakou 30kou (obmedzovacie znacky som videl predtym).. najprv skoncila asfaltka (asi dali dole asfalt a ostalo iba to podlozie), vsade tma, dialkove som pouzit nemohol... potom niekto odproti zatrubil, tak som spozornel... a asi 5-10 metrov sa predomnou objavil nasyp strku/piesku tak do 3/4 vysky auta.. strhol som volant, zachytil nasyp pravym kolesom, zo meter siel na 2 kolesach... a zlava samozrejme boli zvodidla, stal pri mne asi anjel strazny, ze sme zabrzdili skor ako sme si potykali...

tymto dakujem osobe, co odstranila to dopravne znacenie...
Renault Clio II 1.6 16V

Uživatelský avatar
DDT
Site Admin
Příspěvky: 9329
Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Nebezpečná místa na silnicích

Příspěvek od DDT » sob bře 05, 2011 00:42

Renault Club ČR
Vel SatisObrázek

kralikbiker
Advanced member
Příspěvky: 269
Registrován: sob říj 02, 2010 12:46
Bydliště: Nymburk
Kontaktovat uživatele:

Re: Nebezpečná místa na silnicích

Příspěvek od kralikbiker » ned črc 24, 2011 11:04

Díra na mostě ..Nymburk ... vždycky na stejnym místě u krajnice...díra asi 30cm hluboká,tvaru čtverce..že vám tam hupne kolo a je po...jednou ji zadělaj a za týden tam je znova..jednou jsem si jel klídeček za nějakou fábkou,ta ji objela a proti mě kamion a já to už nestih...čili disk na kaši,guma taky... fakt český silnice stojej za to :)
Laguna II Grandtour 2002/1.9DCi/88kW/270Nm(+CHIP lehce přes 150koní(113kW/350Nm)6kvalt/EGR OFF/KAT OFF/KN filtr,velkej FMIC,kolem 6l/100km,výbava Expression,dovoz Německo :)
Obrázek

Uploaded with ImageShack.us

Uživatelský avatar
faldicek
Senior member
Příspěvky: 1843
Registrován: pon srp 23, 2010 22:29
Bydliště: Chomutov

Re: Nebezpečná místa na silnicích

Příspěvek od faldicek » stř srp 10, 2011 23:46

Přidám také jednu. Obec Zelená na Chomutovsku, silnice I/13 směr Chomutov. Ačkoli je povrch silnice zhruba dva roky starý po zimě se zde vytvořil vcelku řádný kráter, který za půl roku nebyli silničáři schopni opravit. Je právě v oné ideální jízdní stopě, je označený přenosnou značkou, tak bacha...

DanielCh
Advanced member
Příspěvky: 251
Registrován: pon črc 05, 2010 18:52
Bydliště: Jindřichův Hradec
Kontaktovat uživatele:

Re: Nebezpečná místa na silnicích

Příspěvek od DanielCh » ned zář 04, 2011 16:37

Vy na tu D1 hodne nadavate, ale berte v potaz ze automobilky jako Audi , Mercedes , BMW maj postaveny vozovy zkusebny , se vsemoznyma hrbolama na testovani vydrze svych vozu a predevsim podvozku postavene za x milionu kc....a kde myslite ze testuje odolnost Mladoboleslavska Skodovka ? Ta honi auta od Tri krizu do Brna a zpet celej den :D :D

Maky
Člen RCČR
Příspěvky: 946
Registrován: sob pro 19, 2009 16:38
Bydliště: Lysá nad Labem

Re: Nebezpečná místa na silnicích

Příspěvek od Maky » pon črc 02, 2012 16:54

to ale pak není zátěžový test, to je příprava na běžný provoz.....
RGS dCi 1,9,2005,Skladací obytný přívěs, Babeta210.,domo kros PiČz 150., JAWA 250 1953., YAMAHA RD 80 kapotáž,kotouče, liťáky.,
http://grandscenic.forumn.net

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Nebezpečná místa na silnicích

Příspěvek od Zefek » čtv srp 06, 2015 11:50

Nevím, koho zaujala nehoda vlaku ve studénce, ale trochu jsem se kolem toho zajímal, navštívil jsem i ten přejezd, ... Jen pro informaci, od správy železniční a dopravní cesty jsem dostal informaci, že světelné zařízení na přejezdu funguje skoro 10 hodin denně. Znamená to, že přejezd je zhruba 10 hodin denně uzavřený. Přitom v době od 5:30 do 18:30 (tedy za 13 hodin) je přejezd uzavřený skoro 6 hodin!!
Jde o přejezd na silnici, která v mapě nemá ani číslo a prochází obcí.
Obrázek
Situace na silnicích kolem Studénky je přitom taková, že se tam před lety postavil most (který jim spadl na trať) a který odvádí tranzit mimo Studénku (silnice 464).
Obrázek
Náklaďák, do kterého poté narazil vlak jel po modré silnici (není to moc vidět, jde o ulici nádražní, která pak pokračuje jako 2. května). Podle informací jel náklaďák zespodu po silnici 464. Kdyby po této silnici pokračoval, dostal by se k dálničnímu přivaděči, ale je zřejmé, že on po dálnici jet nechtěl. Silnice 464 pokračuje ještě dále k silnici 647, která je tahem z Ostravy na Olomouc. Kdyby tedy jel až za dálniční přivaděč, dostal by se na cestu do Ostravy (kam chtěl údajně jet). Takže se dal na křižovatce směrem po modré.
Obrázek
Takto vypadá situace před křižovatkou. Už z toho plyne, že silnice 464 pokračuje k dálničnímu přivaděči. O dalších obcích a možných směrech ani zmínka. Řidič ale na dálnici nechtěl. Až po cca 800 metrech je další návěst:
Obrázek


Za mě osobně, bych velký náklaďák na ulici Nádražní ani nepustil. Projel jsem si tu cestu z opačného směru, cesta je dost rozbitá, úzká a navíc jsou tam zatáčky a křižovatky do pravého úhlu a divím se, že tam není zákaz vjezdu kamionům. Zvlášť se divím tomu, že pokud má Studénka silnici, která ji obchází, existují značky, které řidiče navádí směrem dovnitř města, protože rovně je pouze návěst k dálničnímu přivaděči. Osobně, nedivím se tomu, že tam ten řidič odbočil. Značené je to poměrně špatně. Nehájím tím to, že řidič vjel na přejezd na červenou, ale chci poukázat na to, že značení, které by mělo odklonit dopravu mimo město je takové, že dopravu naopak do města svádí.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Nebezpečná místa na silnicích

Příspěvek od kotasekh » čtv srp 06, 2015 17:32

Ridic hlavne ty plechy, co vezl, nalozil v te firme, u ktere je rovnou i vysypal... Musel zajet dovnitr, pokud to spravne chapu. Ja bych se spis zameril na ten prejezd, 10 hodin denne je silena doba, uz jen v reportazi na tv "h@vna" bylo videt, ze svetla blikaji minimalne 45 sekund pred tim, nez vubec spadnou zavory, coz oni povazuji jako cas k vycisteni. Celkove trva minutu od zacatku svetel, nez prejede vlak. Celou minutu. Predstavte si, ze stojite na krizovatce, davate prednost a dalsi auto jede az za minutu, to je silena doba za kterou stihnu krozovatku projet klidne desetkrat. A hlavne kdyz uz zavory spadnou, zustanou casto zavrene i sedm minut, kdy tam v intervalu po trech minutach projede vlak. To je tak nervy drasajici, ze se nedivim, ze to kazdy chce jeste stihnout.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Nebezpečná místa na silnicích

Příspěvek od Zefek » čtv srp 06, 2015 22:21

On jel s těma plechama z Polska do Maďarska. Hranice z Polska překročil v Chalupkach a jel od Bohumína do Ostravy. Pak se neví, jak se dostal do Studénky, ale musel jet od Mošnova, takže chtěl asi jet na Příbor a Rožnov pod Radhoštěm. Ale tam je nějaké omezení pro kamiony, nevím, neznám to tam konkrétně. Tak ho to nejspíš zaskočilo a chtěl se vrátit k Ostravě. Vypověděl, že bloudil.

Odpovídá tomu i to, že starosta Studénky se vyjádřil, že na tu cestu k tomu přejezdu dají zákaz vjezdu nad 12 tun. Kdyby to tam nakládal, tak by takový zákaz nepomohl. Jenže zákaz, bez další úpravy značení směrových cedulí, nemá moc smysl.
Ten přejezd jako takový taky nemá moc smysl. Ta cesta pokračuje dál do Studénky, ale přijet se tam dá i z druhé strany (z Bravantic). Navíc, když pojedeš od Mošnova a přejedeš odbočku na tu ulici nádraží a dostaneš se až za most na kruháč, tak se do Studénky dá vjet taky.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Nebezpečná místa na silnicích

Příspěvek od kotasekh » pát srp 07, 2015 09:37

Ve te fabrice u prejezdu pracuje kamos a rikal, ze ten kamion prave nakladali, ale overene to rozhodne nemam, tak nemohu soudit ;).
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Nebezpečná místa na silnicích

Příspěvek od Zefek » pon srp 10, 2015 21:53

Ale proč by tam potom zakazovali vjezd náklaďáků. Do těch firem nejde jinak vjet, tak by byl zákaz kontraproduktivní.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Vavřinec
Starting member
Příspěvky: 97
Registrován: úte bře 05, 2019 17:34

Re: Nebezpečná místa na silnicích

Příspěvek od Vavřinec » pon dub 01, 2019 00:03

Nebezpečná místa se také tvoří uměle byť za účelem "zvýšení bezpečnosti ". Myslím tím umisťování betonových mnohostěnů doprostřed silnic, vytváření vyvýšených ostrůvků různých tvarů se schodovým okrajem které tvoří šikany takže spíše překážky provozu. Vzhledem k tomu kolika barvami oplývají tak není asi problém se do nich trefit. A nemyslím si že to jsou vždy piráti silnic ! Když si mohu o takovýto "bezpečnostní" prvek poškodit nebo i zničit vozidlo tak jakápak bezpečnost!!! Nestačilo by kvalitní přehledné vodorovné značení? Bylo by to i levnější a za ušetřený peníz by mohl být kvalitnější povrch vozovek . Máte někdo podobný názor? V.

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Nebezpečná místa na silnicích

Příspěvek od Šamša » pon dub 01, 2019 09:28

Ideální jsou zpomalovací ostrůvky, kde ze silnice trčí 20cm obrubáky a na nich jsou vidět černé šmouhy od zničených pneumatik hlavně v zimním období, kdy jsou kolikrát sestřelený příkazový cedule a rozpláclý kamion s utrženou nápravou na něm.. Nehledě, že když se vytvoří kolona, tak sanita nemá šanci rychle projet a každá vteřina je důležitá. Umělé kruháky z červenobílých "záchodů" toť úžasný architektonický prvek. A ty kruháky s ostrůvkem jak píšeš, ideál pro nadrozměrnou přepravu, už jsem jich viděl několik rozhrnutých. Každý počin by měl být vyčíslen kolik vyhozených peněz to stojí a za každé poničené auto né vlastní vinou hmotně interesovat autora.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Vavřinec
Starting member
Příspěvky: 97
Registrován: úte bře 05, 2019 17:34

Re: Nebezpečná místa na silnicích

Příspěvek od Vavřinec » stř dub 03, 2019 20:24

A ještě takové betonové nesmysly dokáží zničit i okolí umístění. Takové 'vzorové' místo Pha Strašnice křižovatka Ruské a Pod Rapidem. Mohl by tam být takový hezký "plácek" ale takto je to hnus ! Jistě je takových míst hodně /líbí se mi slovenský výraz neúrekom/ tak proč si ti co tam bydlí nestěžuji nebo se cítí za tím betonem bezpečnější? Dnešní návrh ODS zrušit nulovou toleranci alkoholu do 0.5 - to bude masakr kam se ten beton na to hrabe . V.

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Nebezpečná místa na silnicích

Příspěvek od Šamša » stř dub 03, 2019 21:45

Masakr to nebude, nortoni jezdí děj se co děj. V Evropě s tím problém nemají, pokud něco neprovedeš, nehledě že cukrovkáři a lidi s metabolickou poruchou mají běžně 0,2-0,3 promile neustále. Sledoval jsem několik odborných diskuzí a i odborníci tvrdí, že 0 je nesmysl.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

kadliiik
Experienced member
Příspěvky: 742
Registrován: úte črc 03, 2018 10:29

Re: Nebezpečná místa na silnicích

Příspěvek od kadliiik » pát dub 05, 2019 13:27

Přesně tak, nulová tolerance je absolutní hovadina. Řidičský průkaz může dostat pouze osoba způsobilá k právním úkonům, tak si snad sám řidič může určit, jestli je schopen jízdy, když si dal jedno pivo. Na to by mu rozum měl stačit. Nevím, proč by to mělo znamenat nějakou katastrofu. Snad máme každý nějakou zodpovědnost. Někdo se může při půl promile už motat, tak si může vyhodnotit, že by řídit neměl. Spousta lidí při půl promile nijak hůř řídit nebude. Samozřejmě, že když pojedu někam 500 km, tak si před cestou nedám pivko. Ale když jedu někam na večeři a dám si dvě decky vína, proč bych pak nemohl dojet 15 km domů, když jsem toho bezpečně schopen? Vždyť i za střízliva neřídí každý stejně. Jako sorry, ale my co najedem ročně x tisíc kilometrů budem i po třech vychlazených desítkách řídit líp než ten, kdo sedl za volant po roce a půl.
Kadjar 1.2 TCe LIMITED, 6/2018, Modrá Cosmos

Renaulťák
Senior member
Příspěvky: 1307
Registrován: pon čer 15, 2015 20:19
Bydliště: Nitra

Re: Nebezpečná místa na silnicích

Příspěvek od Renaulťák » sob dub 06, 2019 09:05

Zakony pro provoz na pozemnich komunikacich maji za ukol nas chranit proti sebe samym. S alkoholem nemam problem, na me vyrobce nevydela. Je pravda, ze zapijet stejk kolou, nebo nealko pivem, neni to prave orechove. Mala dvanactka by bodla i me.
Nulova tolerance ma psychologicky ucinek na cast obyvatelstva, kteri nejsou zavisli na alkoholu. Te druhe casti je to stejne jedno. Mam kamarada, ktery potreboval na cestu Nitra - Praha 1/2 vodky a nazpet stejne. Jezdil tak aspon dva roky, nez sel na protialkoholni. V opojeni tvrdil, ze je vse pod kontrolou. V dobe abstinence si sypal popel na hlavu, jaky byl kreten. Po nekolika letech se opet vratil k prvniho nazoru.
Problemem je to, ze tento zakon nekdy doslova zneuzivaji ruzne instituce ne regresy. Kdyz do nekoho s 0,2, cekajiciho v krizovatce, narazi zezadu nekdo s 0,0, muze mit problem pri nahrade skody, pripadne regres se zdravotni pojistovny, ten, ktery fakticky nic nezpusobil.
Je vzdy zajimave konstatovani policie, ze oba ucastnici meli dechovou zkousku negativni. Pritom rychliku vjel na koleje nekdo koho nezastavily blikajici cervene.
Ja jsem pro nulovou toleranci, pokud se bere v uvahu i lidske telo, jako takove.
Hlavne by se meli ti strizlivi venovat jizde, pripadne chuzi.
Laguna III Coupe 2,0 dCi, 4control, 131kW/180k, tmavě červená metalíza
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá

Vavřinec
Starting member
Příspěvky: 97
Registrován: úte bře 05, 2019 17:34

Re: Nebezpečná místa na silnicích

Příspěvek od Vavřinec » čtv kvě 02, 2019 16:42

Před měsícem jsem zde psal o umělých překážkách na silnicích. Ve SM 18/19 se tomu věnují také a také vysvětlují co za tím vším vězí a je to opravdu zajímavé počtení .Všichni co takové úpravy prosazují jsou vlastně i sami proti sobě. Protože kam se v dnešní době nedostanu pohodlně autem tak jako by to místo nebylo . Proč se nejedou podívat "ven" jak se to dělá ? Proč je u každé prodejny kteréhokoli potravinoveho řetězce velké parkoviště a ne trávník s pár stojany na kola - no protože by tam neprodali ani housku ! Ti kšeftmani to vědí už dávno a víte proč - protože nejsou ani jeden zdejší ! A jak to vypadá tak i s těmi odpůrci aut, silnic no prostě motorismu vůbec umějí "zatočit" podívejte se třeba na hustotu dálnic tady a jinde v záp. Evropě. Nechápu jak to dnes ještě není někomu jasný to je mezi námi opravdu ještě tolik pablbů ?

Vavřinec
Starting member
Příspěvky: 97
Registrován: úte bře 05, 2019 17:34

Re: Nebezpečná místa na silnicích

Příspěvek od Vavřinec » stř čer 19, 2019 21:58

Nedávno jsem jezdil v několika státech opravdu západní evropy . Samozdřejmě i tam mají různé úpravy provozu prostě ty překážky provozu na které tak nadávám. Ale přísahám že ani v jediném případě mě žádná z těch úprav v jakékoli podobě vůbec nezaskočila ani nepřekvapila což se o místních úpravách mnohdy říci nedá. V.

Uživatelský avatar
niky79
Senior member
Příspěvky: 1612
Registrován: ned lis 22, 2009 22:35

Re: Nebezpečná místa na silnicích

Příspěvek od niky79 » úte srp 06, 2019 13:15

U nás na Sporilově v Praze máme dvě suprová místa:

- křižovka 1, kde auta jedoucí na zelenou po hlavní a odbočující doleva často nedávají přednost protijedoucím autům jedoucím na zelenou po hlavní a odbočující doprava. Problém je zřejmě v tom, že silnice za křižovakou, kam obě auta odbočují, pokračuje dvěma pruhy, takže řidič odbočující doleva předpokládá, že vjede do levého pruhu a protijedoucí auto do pravého pruhu (neexistuje ovšem zákon či nařízení, který by něco takového nařizoval), zatímco to auto odbočující doprava předpokládá, že si může vjet do libovolného pruhu, protože to druhé auto odbočující vlevo mu musí dát přednost ("auta odbočující doleva jsou povinna dat přednost protijedoucím vozům")

- křižovatka 2, kde je pravý pruh určený pro jízdu rovně a levý pruh je odbočovací doleva. Auta jedoucí v odbočovacím pruhu doleva (vedoucím na výpadovku) často naprosto nesmyslně jedou rovně (byť mají zapnutý levý blinkr) a protože jsou oba pruhy nakresleny v mírně levotočivé zatáčce, vjedou rovnou do cesty autům, co pokračují rovně. Vtipné je, že 100 % aut, co takto jelo nesmyslně rovně, o kilometr později na tu vypadovku stejně najelo (poté, co byli nuceni jet z kopce 30 km/hod kvuli omezení hluku).
Megane IV Grandcoupé, 1.6 / 84 kW, Intens (+ packy Navigace plus, Easy Plus, Safety, Winter)
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Nebezpečná místa na silnicích

Příspěvek od Šamša » úte srp 06, 2019 15:38

To niky79
křižovatka 1 by se mohl uplatnit § 12 odst. 5 Silničního zákona, kde by se mohlo považovat, že vozidlo odbočující v levo vjíždí do levého pruhu a ten co odbočuje v pravo nesmí ohrozit a omezit řidiče jedoucího v levém pruhu.
K tomuhle by se mohl vyjádřit někdo erudovanější, zda má opravdu přednost nebo by měl respektovat levý pruh.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11267
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: Nebezpečná místa na silnicích

Příspěvek od krt.ecek » úte srp 06, 2019 17:09

Nejsem právník, ale v odstavci, který píšeš se píše
"Přejíždět z jednoho jízdního pruhu do druhého smí řidič jen tehdy, neohrozí-li a neomezí-li řidiče jedoucího v jízdním pruhu"

On v tom levém pruhu nejde, najíždí do něj a tudíž stále odbočuje doleva a musí dát přednost... Mám takovéto místo u práce, kde ale pravý pruh hned odbočuje doprava a já potřebuji jezdit doleva - když najedeš do pravého, tak těnikdo do levého nepustí, naučil jsem nedávat blinkr jako že jedu dobře a uhnu na poslední chvíli, když člověk měl blinkr, denně byl problém....
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

Uživatelský avatar
niky79
Senior member
Příspěvky: 1612
Registrován: ned lis 22, 2009 22:35

Re: Nebezpečná místa na silnicích

Příspěvek od niky79 » úte srp 06, 2019 19:02

Šamša píše:
úte srp 06, 2019 15:38
To niky79
křižovatka 1 by se mohl uplatnit § 12 odst. 5 Silničního zákona, kde by se mohlo považovat, že vozidlo odbočující v levo vjíždí do levého pruhu a ten co odbočuje v pravo nesmí ohrozit a omezit řidiče jedoucího v levém pruhu.
K tomuhle by se mohl vyjádřit někdo erudovanější, zda má opravdu přednost nebo by měl respektovat levý pruh.
Pozor, to ustanovení se týká "Jízdy v jízdních pruzích". Tohle vůbec není ten případ. To se týká třeba situce na dalnici, kdy ridic 1 jede v levém rychlem pruhu, řidič 2 v pravém pruhu a oba chtějí vjet do prostředního.

Obecně – když na JAKEKOLIV křižovatce z hlavní odbočuješ doprava, tak logicky tam všechna auta, co jedou tímhle směrem, vjedou dříve než auta, co odbočují vlevo do stejného místa. Je to tak? Ještě jsem neviděl, že by se tam tato auta odbočující vlevo cpala jako první. Ovšem stačí prostá změna, aby silnice za křižovatkou byla dostatečně široká na dva pruhu a tito řidiči odbočující vlevo najednou mají pocit, že se tam mohou nacpat a už přednost protijedoucím dávat nemusí. Nechápu.

Ta križovatka vypada přesně takto: https://imgur.com/a/ht3RVpn

(Jak je ta červená šipka, tak podél ní jsem na silnici namaloval přerušovanou bílu čárou - ta tam opravdu je, nově (!) a skutečně vede přes oba pruhy).

Mimochodem, o 100 metrů dál za tímto místem je úplně stejná křižovatka: https://imgur.com/a/ccdPccQ

A tady ten problém vůbec nevzniká. Auta ve směru ze žluté šipky davají prednost těm, co jedou ze směru červené šipky. Jediný rozdíl je v tom, že na první križovatce jedou červená auta odbočující doprava "do mírného kopce", kdežto na druhé križovatce jedou z mirného "z kopce". Na druhé křižovatce je také menší "trojuhelník", kde čekají chodci.

Je pravda, že zákon tuto situaci výslovně neřeší. Jenže on ji vlastně ani řešit nemusí. Pokud auta odbočující vlevo musí VZDY dávat přednost protijedoucím autům, taková konfliktní situace z logiky věci přece ani nemůže nastat. Auta odbočující vlevo projedou křižovatkou vždy až poté, co ji opustí VSECHNA protijedoucí auta, ať už jedou rovně nebo odbočují doprava... Je to tak?
Megane IV Grandcoupé, 1.6 / 84 kW, Intens (+ packy Navigace plus, Easy Plus, Safety, Winter)
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG

Odpovědět

Zpět na „Příhody ze silnic“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů