Krizovky na silnicích
Moderátor: Moderators General
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Dneska jsem šel o půl deváté do školy a světe div se, na té samé křižovatce, opět ten samý problém. Jen kolona nestála směrem nahoru, ale rovně z focené strany. Došlo to tak daleko, že křižovatka fakt stála a někteří ve snaze uhnout volnému směru začali couvat a někteří, hlavně ti z volného směru, začali troubit.
Problém té křižovatky je v tom, že v rovném směru z focené strany je za křižovatkou tramvajová zastávka. Umíte si asi představit, když přijede tramvaj nabušená studenty až po střechu a začnou vystupovat. Je tam přechod bez semaforu, takže se všichni vyvalí.
Naopak doprava z focené strany je hlavní tah na Opavu, takže provoz jako blázen, hlavně spousta kamionů. A když někdo začne odbočovat doleva na první křižovatce asi půl kilometru od té focené, tak se to takhle ucpe. Navíc asi kilometr od křižovatky jsou další světla kvůli přechodu, tam se to taky cpe. Jezdím tady čtyři roky a dokud světla u toho přechodu nebyly, nikdy jsem neviděl takovou kolonu. Co jsou světla, je to na denním pořádku.
Problém té křižovatky je v tom, že v rovném směru z focené strany je za křižovatkou tramvajová zastávka. Umíte si asi představit, když přijede tramvaj nabušená studenty až po střechu a začnou vystupovat. Je tam přechod bez semaforu, takže se všichni vyvalí.
Naopak doprava z focené strany je hlavní tah na Opavu, takže provoz jako blázen, hlavně spousta kamionů. A když někdo začne odbočovat doleva na první křižovatce asi půl kilometru od té focené, tak se to takhle ucpe. Navíc asi kilometr od křižovatky jsou další světla kvůli přechodu, tam se to taky cpe. Jezdím tady čtyři roky a dokud světla u toho přechodu nebyly, nikdy jsem neviděl takovou kolonu. Co jsou světla, je to na denním pořádku.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Nebyl to náhodou JCB Fastrac?Jan Kalina píše:Modrá světla neměl, jen běžný oranžový majáček náhodou spuštěný. "Vozidlo" silničářů to nebylo, měl nějaký tmavý lak a registrační značku S0.... nebo S01.... nebo 1S0.... (nevím přesně jak to mají teď traktory, ale "S0" tam bylo), takže nějaký středočech na projížďce
V Top Gearu měl docela slušnej čas...2:57.4 (třetí nejpomalejší )
- Jan Kalina
- Grafoman
- Příspěvky: 7144
- Registrován: čtv bře 04, 2004 17:14
- Bydliště: královéhradecko - rychnovsko
Tak prý nějaký Džondýr to byl Každopádně nejel tak rychle, že by 90kou stačil ujíždět těm v pravým..
R20 TS 2.0 1982/www.R20 Turbo-D.zde 2.1 1983/www.R25 V6Turbo.zde 2.5-V6 1985/R25 V6Turbo 2.5-V6 1986/www.R25 Turbo-DX.zde 2.1 1985/R25 V6 Injection 2.7-V6 1985/R25 V6 Injection 2.9-V6 1987, 1988, 1989/Express 1.4 198?/R1363 GTX Automatic 2.0 1983/R136C GTA V6 1985/2017+?/Espace V6 1993/Espace V6 1994/Espace V6 LPG 1996/XR25 1990/Express 1.9dT RT-E3 1997/Laguna 2.0 1995/Kangoo dCi 2008
*** Hledá se odcizená R25 V6 šedá, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 Baccara vínová, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 V6 šedá, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 Baccara vínová, více info -->>ZDE<<-- ***
- iceman_mirko
- Junior member
- Příspěvky: 136
- Registrován: ned říj 04, 2009 11:42
Nedávno pri jednom obchodnom centre v Martine vyrástol malý kruhový
objazd. Ráno je kolóna smerom do Martina (centra) a po obede zase
opačným smerom do Vrútok. Niektorí vodiči tam jazdia tak, že
prídu na koniec kolóny (kde sa pravý jazdný pruh končí zúžením)
a vtláčajú sa medzi autá v ľavom jazdnom pruhu čakajúce v rade
(celá situácia je zakreslená na fotografii číslo 1 a 2). Iný sa
zase postavia niektoré dni aj do kilometrového radu a poctivo
čakajú. Preto by som bol rád keby mi niekto poradil ako danú situáciu správne vyriešiť a kto by mal v prípade kolízie vinu....
objazd. Ráno je kolóna smerom do Martina (centra) a po obede zase
opačným smerom do Vrútok. Niektorí vodiči tam jazdia tak, že
prídu na koniec kolóny (kde sa pravý jazdný pruh končí zúžením)
a vtláčajú sa medzi autá v ľavom jazdnom pruhu čakajúce v rade
(celá situácia je zakreslená na fotografii číslo 1 a 2). Iný sa
zase postavia niektoré dni aj do kilometrového radu a poctivo
čakajú. Preto by som bol rád keby mi niekto poradil ako danú situáciu správne vyriešiť a kto by mal v prípade kolízie vinu....
Renault Clio III 1.4 16V | 72 KW
Renault Scénic II Cross 1.9 dCi | 96 KW (Predané)
Renault Scénic II Cross 1.9 dCi | 96 KW (Predané)
nevím jak u vás, ale u nás v čechách je povinnost jét až na konec, kde se to zúžuje a tam pomocí pravidla zipu zařadit do jednoho pruhu. Mimochodem, pak je kolona menší a rychlejší, když to funguje..... Jak je to u Vás a v případě nehody nevím a s tou nehodou radši vědět nechci, tam by to bylo o svědcích
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
No jo ale to platí jen v případě že je tam dopravní značka zipového řazení. Jinak samozřejmě platí že: 1 puh je průjezdný a druhý končí. Ti co jedou v průjezdném pruhu mají přednost. Je to stejné jako by byla v 1 pruhu překážka. Neboli: Při přejíždění z pruhu do pruhu musíme dát znamení o změně směru a neohrozit vozidla jedoucí v pruhu do kterého zamýšlíme přejet.
Lagu II 2.2 dci plná výbava
Mám k dispozici diagnostiku Clip.....kdyby někdo potřeboval něco....
Mám k dispozici diagnostiku Clip.....kdyby někdo potřeboval něco....
Jarda19: nemas pravdu, neni potreba zadna zipova znacka Zákon č. 361/2000 Sb„Při souběžné jízdě umožní řidiči vozidel jedoucích v průběžném pruhu řidičům vozidel do tohoto pruhu přejíždějících z pruhu, který přestal být průběžným, vjet tak, aby se vozidla jedoucí v průběžném pruhu a vozidla do něho přejíždějící mohla řadit střídavě po jednom do jízdního proudu průběžného pruhu."
Fluence 1,6 Exception Black- Prodáno
GSIII 2,0dCi Privilege
GSIII 2,0dCi Privilege
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
No jo, ale tam zase musí dojít k souběžné jízdě A to nenastane, když se všichni nacpou do levého pruhu a na konci pravého stojí dvě auta.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Jo, omlouvám se, samozřejmě jde o souběžnou jízdu
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Tak já to třeba praktikuju. Pokud ale nejedu padesát a vedle v pruhu stojí. Ne, fakt nebudu brzdit. Ale pokud jede kolona pomalu, nebo auta ve vedlejším pruhu jedou +- stejně a vidím snahu se zařadit, tak klidně mezeru udělám, nemám s tím žádný problém.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Ale jo, pusti. Aspon prazak mne pustil zatim prakticky kazdej. S mimoprazskejma je to horsi. Tedko nedavno byl jeden takovej u Vltavsky tak horlivej nepustit, az to nasil do toho pred sebou. Je to docela hnusnej pocit kdyz slysis to krapnuti asi tak dve auta za tebou.Hrnecek píše:I´m sorry, ale z prakitckého hlediska je to nemožné... Neboť ti v levém (průběžném) pruhu vás stejně nepustí.... jsme totiž v Čechách
MEGΛNE GrandTour 2005 - 1.6 automat
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)
-
- Experienced member
- Příspěvky: 606
- Registrován: pon dub 19, 2010 17:32
- Bydliště: Chodová Planá
-
- Experienced member
- Příspěvky: 629
- Registrován: úte bře 02, 2004 16:20
- Bydliště: Pohořelice (BV)
- Kontaktovat uživatele:
tohle jsem teď řešil půl roku denně na Vídeňské v Brně, všichni nacpaní v jednom pruhu a když jedeš v tom volném až nakonec, tak na tebe volové troubí, občas i nějaký kamion vjede to toho volného pruhu a celý jej zablokuje jízdou stejně pomalou jakou jede pruh pravý. Ke konci této uzavírky už si ale řidiči začali zvykat že je opravdu lepší využít oba pruhy až do konce. Ale běda toto udělat někde na Vsetínsku či v nějakém jiném menším regionu, to jsou chopní ti to auto odřít. Já samozzřejmě vždy jedu až na konec a před překážkou se řadím a myslím že toto je jediné správné řešení
Grand Scénic Expression; 7m; 1,5 Dci; béžová poivre
Hele v Praze es to lidi naučili využívat, ono to je opravdu pak ryclejší pro oba pruhyHrnecek píše:I´m sorry, ale z prakitckého hlediska je to nemožné... Neboť ti v levém (průběžném) pruhu vás stejně nepustí.... jsme totiž v Čechách
Sorry za OT
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
-
- Experienced member
- Příspěvky: 606
- Registrován: pon dub 19, 2010 17:32
- Bydliště: Chodová Planá
- Mr.Brain
- Experienced member
- Příspěvky: 692
- Registrován: pon úno 25, 2008 14:37
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Já to dělám taky, že když je ten jeden pruh ucpanej, tak jedu tím volným... nemá to smysl. A když už jsem v tom ucpaným nemám problém nikoho pustit. Ovšem je vidět že lidi z vesnice tohle fakt nesnáší a "i kdybych si to měl rozbít, tak ho prostě nepustim" Tohle chování fakt nechápu
Pravda Někde to jde, někde ne... Holt jinej kraj, jinej mrav.Nick_of_the_time píše:jj v praze jsem z toho byl vyděšenej když jsem stál takhle na konci pruhu a vedle mě pán na mě mává jako zběsilej ať jedu...tady u nás bych byl nazván desítkou pohlavních orgánů
- iceman_mirko
- Junior member
- Příspěvky: 136
- Registrován: ned říj 04, 2009 11:42
No jo .....ty jsi si z toho paragrafu vysekl pouze to co ti vyhovuje.Gil píše:Jarda19: nemas pravdu, neni potreba zadna zipova znacka Zákon č. 361/2000 Sb„Při souběžné jízdě umožní řidiči vozidel jedoucích v průběžném pruhu řidičům vozidel do tohoto pruhu přejíždějících z pruhu, který přestal být průběžným, vjet tak, aby se vozidla jedoucí v průběžném pruhu a vozidla do něho přejíždějící mohla řadit střídavě po jednom do jízdního proudu průběžného pruhu."
Celý paragraf je zde. A dobře si přečti první větu !!! ...Přejíždět z jednoho jízdního pruhu do druhého smí řidič jen tehdy, neohrozí-li a neomezí-li řidiče jedoucího v jízdním pruhu, do kterého přejíždí; přitom musí dávat znamení o změně směru jízdy. Při souběžné jízdě umožní řidiči vozidel jedoucích v průběžném pruhu řidičům vozidel do tohoto pruhu přejíždějících z pruhu, který přestal být průběžným, vjet tak, aby se vozidla jedoucí v průběžném pruhu a vozidla do něho přejíždějící mohla řadit střídavě po jednom do jízdního proudu průběžného pruhu. Tam, kde se dva jízdní pruhy sbíhají v jeden, aniž by bylo zřejmé, který z nich je průběžný, nesmí řidič jedoucí v levém jízdním pruhu ohrozit řidiče jedoucího v pravém jízdním pruhu.
Lagu II 2.2 dci plná výbava
Mám k dispozici diagnostiku Clip.....kdyby někdo potřeboval něco....
Mám k dispozici diagnostiku Clip.....kdyby někdo potřeboval něco....
Vysvětlení co je souběžná jízda máš zde a opět si pozorně přečti první větu tohoto paragrafu: (3) Je-li na pozemní komunikaci o dvou nebo více jízdních pruzích v jednom směru jízdy taková hustota provozu, že se vytvoří souvislé proudy vozidel, v nichž řidič motorového vozidla může jet jen takovou rychlostí, která závisí na rychlosti vozidel jedoucích před ním, mohou jet motorová vozidla souběžně (dále jen "souběžná jízda"); přitom se nepovažuje za předjíždění, jedou-li vozidla v jednom z jízdních pruhů rychleji než vozidla v jiném jízdním pruhu.Gil píše:Tak ja pojedu pravym, coz je soubezna jizda a zaradim se za 3-ti auto v levoZefek píše: když se všichni nacpou do levého pruhu a na konci pravého stojí dvě auta.
.......Doufám že víš že souvislé proudy vozidel není jedno auto ....to tvoje.
Lagu II 2.2 dci plná výbava
Mám k dispozici diagnostiku Clip.....kdyby někdo potřeboval něco....
Mám k dispozici diagnostiku Clip.....kdyby někdo potřeboval něco....
A bacha v tom paragrafu je zrádné slovíčko,, neohrozit a neomezit.
V soudí praxi to znamená, že když řidič který jel v průběžném pruhu musel byť ,,kvůli tvému přejíždění do jeho pruhu,, jen dát nohu z plynu a zezadu do něj někdo nabourá tak se taky může stát že viníkem budeš ty protože jsi ho omezil.
V soudí praxi to znamená, že když řidič který jel v průběžném pruhu musel byť ,,kvůli tvému přejíždění do jeho pruhu,, jen dát nohu z plynu a zezadu do něj někdo nabourá tak se taky může stát že viníkem budeš ty protože jsi ho omezil.
Lagu II 2.2 dci plná výbava
Mám k dispozici diagnostiku Clip.....kdyby někdo potřeboval něco....
Mám k dispozici diagnostiku Clip.....kdyby někdo potřeboval něco....
- Jan Kalina
- Grafoman
- Příspěvky: 7144
- Registrován: čtv bře 04, 2004 17:14
- Bydliště: královéhradecko - rychnovsko
No a taky bacha na znění pravidel na Slovensku, protože kolega je z SK a jejich předpis může být trošku jiný - výše popisované platí v ČR.
R20 TS 2.0 1982/www.R20 Turbo-D.zde 2.1 1983/www.R25 V6Turbo.zde 2.5-V6 1985/R25 V6Turbo 2.5-V6 1986/www.R25 Turbo-DX.zde 2.1 1985/R25 V6 Injection 2.7-V6 1985/R25 V6 Injection 2.9-V6 1987, 1988, 1989/Express 1.4 198?/R1363 GTX Automatic 2.0 1983/R136C GTA V6 1985/2017+?/Espace V6 1993/Espace V6 1994/Espace V6 LPG 1996/XR25 1990/Express 1.9dT RT-E3 1997/Laguna 2.0 1995/Kangoo dCi 2008
*** Hledá se odcizená R25 V6 šedá, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 Baccara vínová, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 V6 šedá, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 Baccara vínová, více info -->>ZDE<<-- ***
Zákon o cestnej premávkeJan Kalina píše:No a taky bacha na znění pravidel na Slovensku, protože kolega je z SK a jejich předpis může být trošku jiný - výše popisované platí v ČR.
§10 odsek4
(4) Ak je na ceste s dvoma a alebo s viacerými jazdnými pruhmi v jednom smere jazdy taká hustá premávka, že sa utvoria súvislé prúdy vozidiel, v ktorých vodič motorového vozidla môže jazdiť len takou rýchlosťou, ktorá závisí od rýchlosti vozidiel idúcich pred ním, vozidlá môžu ísť súbežne vedľa seba (ďalej len „súbežná jazda“). Pri súbežnej jazde sa nepovažuje za predchádzanie, ak vozidlá idú v jednom z jazdných pruhov rýchlejšie ako vozidlá v inom jazdnom pruhu.
§10 odsek 6
(6) Vodič pri prechádzaní z jedného jazdného pruhu do druhého jazdného pruhu je povinný dať prednosť v jazde vodičovi jazdiacemu v jazdnom pruhu, do ktorého prechádza; pritom je povinný dávať znamenie o zmene smeru jazdy. Tam, kde sa dva jazdné pruhy zbiehajú do jedného jazdného pruhu tak, že nie je zrejmé, ktorý z nich je priebežný, vodič jazdiaci v ľavom jazdnom pruhu je povinný dať prednosť v jazde vodičovi v pravom jazdnom pruhu; to neplatí, ak ide o striedavé radenie upravené príslušnou dopravnou značkou.
Treba sa riadit značením.Striedavé radenie(zips)
Zníženie počtu jazdných pruhov(musí sa dávať prednosť)
Š 100 - šrot
Š 105 - šrot
Š 120 - šrot
Thalia 1,2 16V Privilege 7/2009 - nyní dcera
Megane GrandCoupe Intens Tce140 2/2023
Š 105 - šrot
Š 120 - šrot
Thalia 1,2 16V Privilege 7/2009 - nyní dcera
Megane GrandCoupe Intens Tce140 2/2023
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů