Krizovky na silnicích

Co se nám přihodilo.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Vavřinec
Starting member
Příspěvky: 97
Registrován: úte bře 05, 2019 17:34

Re: Krizovky na silnicích

Příspěvek od Vavřinec » pát dub 15, 2022 14:18

Jednou z příčin situace na silnicích je i přístup k vlastním chybám při řízení. Já dělal autoškolu přes vojáky a instruktor s námi probral každou naši chybu do nejmenších podrobností a to tak abychom se z toho poučili chybu neopakovali a aby nás to tak nějak mrzelo. A tak to beru dodnes. Tím neříkám že chyby nedělám jsem také jen člověk a občas se něco přihodí. Bohužel dnes čím mladší řidič který udělá nějakou chybu se v první řadě snaží hledat vinu bůhví kde hlavně ne u sebe a co hůř klidně ji i opakovat. /viz. při odbočování vlevo z jednosměrné ulice se řidič řadí k levému okraji vozovky a dává znamení o změně směru vlevo./ Zkuste pablba který to neumí protroubit to se dějou věci. Ale když dostane trubku od každého před kým to udělá tak to třeba nakonec bude dělat správně. A to je jen taková maličkost. Kdyby i za takové přestupky byly pořádné pokuty tak by bylo na silnicích určitě lépe ale když si z toho nikdo nic nedělá ... to by musela být dopravní policie na silnicích každý den a ne 2 x ročně při "Kryštof" !

Vavřinec
Starting member
Příspěvky: 97
Registrován: úte bře 05, 2019 17:34

Re: Krizovky na silnicích

Příspěvek od Vavřinec » pát dub 15, 2022 15:39

Ještě jeden příklad: kruhové objezdy hlavně ty velké dvoupruhové kam ústí také dvoupruhové silnice. Tam je na trubku zralej skoro každej. Hlavně při hustějším provozu se děje následující situace: desítky možná i stovky metrů před kruhákem stojí či popojízdí pravý pruh zatím co levý je celý prázdný i s vnitřním pruhem kruháku. Je to proto že i víc než polovina aut opouští kruhák druhým či třetím neb i dalším vyjezdem/je-li tam/. Takové chování nechápu a ptám se PROČ ? Hodnotil bych to jako nesprávný způsob jízdy za 2000 Kč. Jezdí se tak např na Chodově. A já tomu říkám VIP pruh. V.

Renaulťák
Senior member
Příspěvky: 1305
Registrován: pon čer 15, 2015 20:19
Bydliště: Nitra

Re: Krizovky na silnicích

Příspěvek od Renaulťák » sob dub 16, 2022 13:15

Nespravny zpusob jizdy to jiste neni. V obci muzes jezdit v kterem pruhu ti vyhovuje. Ze by bylo pro mnohe vhodnejsi se dat do leva a pripadne si pro bezpecne prerazeni pri odbocovani dat kolecko navic.
Obcas take nanekoho zatroubim, ale proto, ze sleduji, ze neco nevidi a upozornuji, ze jsem tam take. Je zbytecne troubit na nekoho, kdo neco dela umyslne a na druhou stranu pouzivani zvukovych znameni ma take sva omezeni. Zatim sice neznam nikoho, kdo by za ne byl pokutovany, obcas by si to nekdo zaslouzil.
Laguna III Coupe 2,0 dCi, 4control, 131kW/180k, tmavě červená metalíza
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá

Uživatelský avatar
ZDENECEKCZ
Grafoman
Příspěvky: 3289
Registrován: pon pro 27, 2010 19:59
Bydliště: Krnov sev. mor.
Kontaktovat uživatele:

Re: Krizovky na silnicích

Příspěvek od ZDENECEKCZ » čtv dub 28, 2022 09:41

No tak ja osobne ty velke kruhace mam rad. Pokud vyjizdin vice jak druhym vyjezdem, radim se doleva. Jen pri opetovnem vyjeti mam nekdy problem. Ano, dam blinkr doprava. Ale ten chuj me nepusti. V ten moment zahajuju "najezdy" na jeho pruh s tim, ze u toho troubim, mavam rukama, do zrcatek rvu neco o starem damskem neumytem prirozeni. Bylo by jednodussi jet celou dobu v pravem, to ano. Ale nedelam to. Pak se zbytecne ucpava provoz, bo blokuju auta, co chceji na kruhac vjet. Nikdy jsem kruhac kvuli vyjizdeni nemuyel objizdet 2x. Mame takovy kruhac v Opave na obchvate a na nekolika jsem jel v OV.
To same, kdyz ja vjedu na takovy kruhac a ve stredovem je auto, tak si hlidam vyjezdy a jeho pravy blinkr a brzdovky. Kdyz jsem u nej, tak v ten moment na to dupnu, at zrychlim. On zacne spomalovat a hezky se zaradi za me. Kdyz jsem vic za nim, tak sundam hnatu z plynu a jsem pripraven jeste pribrzdit a poustim ho bez jakychkoliv problemu.
Troubim ale i v pripade, ze na nej vjizdim a auta jedou v pravem, levej prazdny. A stojim a troubim na luliny, bo delaj spunt.

Me osobne jeste na silnicich vadi normalni odbocovani vlevo. Jsou jedinci, a musim rict, ze se tento zvyk stava cim dal casteji, ze auto jede ve svem pruhu a misto aby se "nacpalo" na stredovou caru, treba i nenamalovanou, tak se druzi normalne a zastavi. Tim udela ucpavku, kterou nemuzete z prava podjet. A treba na vypadovkach se tim zhustuje provoz jak krava. Ano, viiim, podjizdet z prava se muze jen v krizovatce tvaru T. A predjizdim takto i v krizovatkach tvaru plus, pokud mam prehled o deni a znam to misto. Samozrejmne si hlidam ostatni auta, hlavne skrz to odbocujici i protijedouci a taky odbocujici doleva. Proste tady jsem uz pak totalne vytoceny.

A nesnasim tradicni ridice, co v obci jedou 70 a za obci 75-80. A ani neuhnou ke krajnici, aby umoznili predjeti, to si stradujou skoro u pulici cary hlava nehlava. Hodne se to svaluje na nove ridice, ze se proste boji jet 90. Ale je to kravina, bo by se i bali v obci jet 70. Peoste mit pred sebou takoveho mantalaka, tak za obci se treba v patek odpoledne v hustem provozu za nim drzite i 20km. Pak se vjede do vesnice a ja spomalim na 55 a ten chuj mi ujede. Rikam si, faaajn, ale za vesnicou ho po 1km zas dojedete a uz kurwujete.

A abych ze sebe nedelal vseznalka, mistra volantu, ja zas hodne trpim na jine veci. Stradicne rychlost, v obcich, kde to znam jezdivam 55-60max. Mimo obec kde to znam anebo dobre vidim, tak jezdivam 110, nekdy i 120. Proste pohodova svizna jizda.
Take trpim na mobila, sam se kolikrat chytnu, jak na nej koukam a vlastne vubec nemusim. Treba si hlidam vypalovani FAPu, viiim, vidim prubeh podle aktualky. Ale ja si vzdy zapnu PyClip a koukam na teploty pred fapem, jak ubyvaj gramy sazi, to je tak hezke.
Ale zas mam mobila na magnetickem drzaku a ovladam jen prstem, nedrzim mobila vubec v ruce. Volam pred handsfree, takze taky dobre.
No a asi dalsi kraviny, co delam, tak ze jsem tzv "lepic". Proste kdyz vim, ze auto predemnou budu predjizdet, tak si najedu vic ke stredu, nalepim se mu na prdel, at o me vi. A v mozny okamzik ho predjedu. Ale nelepim se na nej treba 3km. Ale jen par stovek metru pred predjetim. Abych to priblizil, tak blizi se vyjezd z obce, tak 100-200m pred cedulou se na nej nalepim. Z masiny jsem nauceny toto delat. A kontroluju si jeho hlavu v levem zrcatku. Podle pohybu hlavy a odrazu ksichtu vidite, ze uz o vas vi. Jsou slusnaci, co v mozny moment krasne uhnou ke krajnici, tzn ze o vas vi a pocita s tim, ze ho rubnete zachvilku a hlida si vas. Takovym vzdy podekuju blinkrama, popripade pridam zvedlej palec.
Moje rajče: https://zdenecekcz.rajce.idnes.cz/
Jawa pionýr rv58(asi)
ČZ 175 rv72
Škoda 1000MB rv67
Škoda 120 M rv89
Škoda Favorit 135LX rv93
Yamaha XJ-600S rv93
Suzuki GSF 600 S Bandit rv98
SUZUKI GSF 600 S Bandit rv00
Renault Laguna 2,2dt rv2000 naj-108250 až 177tis km- recyklace
Yamaha FZ 6 S Fazer 2005
Renault Mégane Grand Tour 1.9dci 88kw rv04 naj-272tis až 299,5tis km
teď:
Renault LAGUNA III 2.0dci 96kw kombi rv10/2008 naj 330400...nyní již přes 367tis
Honda CB 600 S Hornet 2001 červená s najezdem 54180km

Odpovědět

Zpět na „Příhody ze silnic“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů