Nebezpečná místa na silnicích

Co se nám přihodilo.

Moderátor: Moderators General

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17595
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Nebezpečná místa na silnicích

Příspěvek od Zefek » stř srp 07, 2019 18:50

Já myslím, že zákon tuto situaci řeší.
§21, odstavec 5 Řidič odbočující vlevo musí dát přednost v jízdě protijedoucím motorovým i nemotorovým vozidlům.
§12, odstavec 5 Přejíždět z jednoho jízdního pruhu do druhého smí řidič jen tehdy, neohrozí-li a neomezí-li řidiče jedoucího v jízdním pruhu, do kterého přejíždí;

Z toho je jasné, že řidič, který odbočuje doleva a pro urychlení odbočení chce využít levý jízdní pruh, toto může udělat, ale musí přitom dbát zvýšené opatrnosti, protože pokud by protijedoucí řidič vjel ihned z křižovatky do levého pruhu (například kvůli rozměrům nákladu, ...) a došlo by k nehodě, bylo by to nedání přednosti v jízdě ze strany odbočujícího vlevo.
Naopak, pokud řidič odbočující vpravo pokračuje v pravém pruhu a za křižovatkou chce změnit jízdní pruh na levý, pak nesmí ohrozit nikoho, kdo v tom levém pruhu jede. V případě nehody by šla odpovědnost na vrub řidiče jedoucího v pravém pruhu.

Situace se dají rozlišit, zda k sitauci dochází v křižovatce, nebo až za křižovatkou. Každopádně, pokud je v křižovatce málo místa, pak je lepší přednost neřešit a dbát na to, aby k nehodě vůbec nedošlo, protože podle občanského zákoníku má každý z nás povinnost chovat se tak, aby nezpůsobil škodu.
Bohužel, setkávám se s tím celkem často (hlavně na menších kruháčích), kdy lidi jedou jak šílenci a neuvědomují si možné následky, i když situace dopadne dobře. Ale už jen přítomnost prudkého brždění nebo úhybný manévr, kdy třeba pomalejší vozidlo nestihne opustit vjezd do kruhového objezdu a z leva se přižene nějaký blázen, který nepředvídá, že by tam mohlo něco být, svědčí o tom, že něco není v pořádku.

Ale hlava to člověku nebere. Tři pruhy do stoupání, před vrcholem zúžení kvůli pracím na jeden. Omezení na 70, před zúžením na 50. V místě značky s rychlostí 70 ještě značka zákaz předjždění. Do zúžení je to tak 200 metrů. Je to silnice, kde je povolena 110, takže každý jede jako blázen a kolik jsem viděl takových, kteří se do zúžení zařadili v podstatě na centimetry. Takže překročení rychlosti + zákaz předjíždění ... Ale jedou jako by tam nic nebylo. Kdyby se na ten zákaz alespoň soustředili policajti ... Pak je zase druhá skupina, která 200 metrů před 70tkou jede 50 a v omezení jedou 30.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
niky79
Senior member
Příspěvky: 1465
Registrován: ned lis 22, 2009 22:35

Re: Nebezpečná místa na silnicích

Příspěvek od niky79 » stř srp 07, 2019 20:07

To já na kruhaci zazil situaci, kdy jedno auto se do něj bálo vjet (a to i v situaci, kdy byl kruháč konečně prázdný, možná tam vjíždělo auto z prvního výjezdu, takže času brutálně dostatek) a když už tam konecne vjelo, tak za cca pul minuty, minutu nebylo schopno dojet ani k prvnímu výjezdu (kruhac standardni velikosti, rekl bych). Jelo pomalu, pak zastavil a stalo, pak pul metru popojelo... Nechápal jsem. Nakonec jsem tu ženskou v kruháči prostě objel.

Jinak k te krizovatce. Ano, zakon to resi tim, ze se dava prednost. Ale zda se mi, ze lidem proste nedocvakava, ze toto pravidlo dat prednost protijedoucim plati proste vzdy, bez ohledu na to, kolika pruhy silnice za krizovatkou pokracuje.
Megane IV Grandcoupé, 1.6 / 84 kW, Intens (+ packy Navigace plus, Easy Plus, Safety, Winter)
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11286
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Nebezpečná místa na silnicích

Příspěvek od Šamša » čtv srp 08, 2019 10:17

Vše se tady přehání a linkuje předpisy a nařízeními, hodně jedinců nerespektuje nic. Jsem z maloměsta, kde vede naskrz silnice 1. třídy s provozem jako na D11, prostě vše jede přes nás, vždy přejetí města přes hlavní bylo o odvaze "vjet" do davu, nebo o slušnosti pozastavení a puštění. Teď po instalaci světelné signalizace je situace přejetí z jedné části města do druhé bezvadná, ale jednu křižovatku nechali bez a tam poznáš charakter řidičů na hlavní, který tě pustí, nebo který vjede do křižovatky a zůstane stát v koloně a zacpe křižovatku pro přejetí druhých. Světla město ucpávají paradoxně oproti tvrzení zastupitelů před realizací, kolony 5km před městem běžná věc. Občas kouknu na youtube s dopravní situací v asijských městech, kde vše jede najednou a přece se nikdo nesrazí. :-D
Laguna II. 2001 1.9dCi Carminat 79kW, čip bmwpower.cz cca 110kW(boost 2bary),
pružiny Eibach (sníženo -5cm), podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 401000km

Obrázek
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 213000km
Obrázek

BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 354000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
Obrázek

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17595
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Nebezpečná místa na silnicích

Příspěvek od Zefek » pát srp 09, 2019 06:55

U nás je čerpací stanice s myčkou. Potřeboval jsem zajet ke kompresoru a tam se jede směrem jako do myčky, ale nakonec se myčka podjede. Takže kdy chce někdo do myčky, tak nepokračuje rovně a zabočí doleva. Ke kompresoru se musí rovně kolem vjezdu do myčky, myčka se objede a vyjede se u výjezdu. Problém je (byl) v tom křížení, že kdo chce myčky, jede doleva, kdo ke kompresoru, tak rovně.
Jenže do myčky vždycky stojí brutální kolona. Takže když chci ke kompresoru, tak si buť tu kolonu vystojím (což je fakt na dlouho) a nebo, protože celá pumpa je jednosměrka, ji objedu zleva a protože nikoho nenapadne, že by někdo mohl chtít jet rovně, tak auta stojí přes cestu k vjezdu do myčky. Takže se postavím za to, které stojí napříč přes cestu a počkám až tam vjede s tím, že auto, které je vedle mě, mě pustí rovně.

Neuvěřitelné ... Téměř pokaždé, když jsem tohle udělal, jsem na řidiče vedle sebe ukázal, že nechci jet do myčky, ale že potřebuju jet rovně, abych mohl myčku objet a dostat se ke kompresoru. Kolik řidičů mi to neumožnilo a jednoduše, když se rozjelo to auto, které stálo napříč, tak vjeli přímo přede mě, takže jsem zase čekal celý cyklus myčky. Kolikrát to udělali tři, čtyři auta, než někomu došlo, že fakt chci jet rovně ...

Namalovali tam žluté čáry, ale kdo to repsektuje ... :)
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
niky79
Senior member
Příspěvky: 1465
Registrován: ned lis 22, 2009 22:35

Re: Nebezpečná místa na silnicích

Příspěvek od niky79 » čtv srp 15, 2019 13:34

Tak co čekat od lidi, co platí za to, ze si nechají kartáči poškrábat auto... :-)
Megane IV Grandcoupé, 1.6 / 84 kW, Intens (+ packy Navigace plus, Easy Plus, Safety, Winter)
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11286
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Nebezpečná místa na silnicích

Příspěvek od Šamša » pát srp 16, 2019 08:31

Čím dál tím víc lidí přestává sledovat a respektovat dopravní značení, hlavně "dej přednost v jízdě" a "stůj, dej přednost v jízdě". Typická věc tady u nás, jedeš po hlavní, pak nechráněný přejezd přes koleje se stopkou a těsně za kolejemi křižovatka, po hlavní doleva a zprava vedlejší a cedule dej přednost v jízdě. 90% tupců jede jak šílenec po té vedlejší a myslí si, že když jede průběžně, tak je king, hlavně když končí směna v kolbence. O kus dál další podobná křižovatka, ale s tím, že po hlavní jedeš přes koleje rovně a křížení za kolejemi jsou vedlejší se stopkami. Zase stopka před kolejemi, zastavíš a rozjedeš se, ale tupec na vedlejší nechce čekat a vjede do křižovatky a ty na hlavní musíš zastavit, abys do něj nevrazil a stojíš zadkem na přejezdu a další tupec za tím prvním tupcem opět jede, tohle je situace na přesdržku. Ještě že u nás jezdí šukafón a regiošuk, jinak by to bylo o život. Tyhle situace byli o to pestřejší, když byla objižďka kvůli rekonstrukci hlavní a "Pražáci" jezdili podle navigace, zákaz nezákaz, hlavně ať se vyhnu koloně a respekt z cedulí ve městě nic. Pomahači a chrániči špízují v Hrušové na R35 na 10m silnici, ale že kvůli semaforům v Mýtě jsou kolony a spousta tupců valí zadem a přes vesnici lítají 70-80 a pak valili po silnici IV. třídy "zkratkou", aby tu kolonu objeli. Už je na to upozorňovali místní, ať tam měří, nebo dají "foťák" a nic. Kdyby fakt chtěli pomahači fungovat, tak stačí den vysedět u přejezdu, nebo na zkratce a mají vyděláno na měsíc.
Laguna II. 2001 1.9dCi Carminat 79kW, čip bmwpower.cz cca 110kW(boost 2bary),
pružiny Eibach (sníženo -5cm), podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 401000km

Obrázek
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 213000km
Obrázek

BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 354000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Příhody ze silnic“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host