Úprava sání vzduchu do motoru Laguna I

Upravovali jste svého Renaulta? Pošlete popis nebo obrázek. Chcete upravovat? Ptejte se tady.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Uživatelský avatar
ok2vvv
Starting member
Příspěvky: 67
Registrován: pát srp 26, 2016 11:46
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Úprava sání vzduchu do motoru Laguna I

Příspěvek od ok2vvv » čtv zář 14, 2017 10:21

Zdravím,

nejsem žádný tuningář ani nechci příliš upravovat auto. Spíše se učím jak co opravit sám apod. Původní hadice sání u mého Renault laguna 1.6 16V z roku 2000 se rozpadla a já chci nyní sání trochu upravit. Dost jsem se snažil přečíst, ale všechno jsem pobrat nestihl. Jde mi o názor těch, kteří už něco podobného dělali. Nechci žádné investice do sportovních kitů apod.

Chci aby motor mohl trochu lépe dýchat a taky aby nebral ten teplý vzduch od motoru. Nejde mi o zvýšení výkonu ani vzhled provedení (skryté pod kapotou nejde vidět). Původní sání jde od klapky přes filtr, airbox s odbočkou (něco na tlumení zpětných rázů či co) a pokračuje zničenou hadicí před baterii. Nově bych to chtěl udělat tak, že od klapky odstraním filtr a povedu hadici přímo před akumulátor kde bude konický sportovní neznačkový filtr. Abych zajistil více vzduchu, tak jsem včera rozdělal trochu masku auta a zjistil, že můžu udělat zespod nějakýma pvc trubkama směrování vzduchu směrem nahoru k filtru.

Trochu je to znázorněno na fotkách. Červené je sání vzduchu na konci s filtrem a modře pak náporový vzduch.

Fotky nejdou vložit, takže odkazy:
http://www.vlkator.cz/wp-content/uploa ... iltr-1.jpg

http://www.vlkator.cz/wp-content/upload ... 9/sani.jpg
Renault Laguna I, 2000, 1.6, 16V, 79kW poface s rádiovým centrálem Obrázek

Uživatelský avatar
HonYa
Moderátor
Příspěvky: 1164
Registrován: úte led 04, 2005 18:47
Bydliště: Praha - CZ

Re: Úprava sání vzduchu do motoru Laguna I

Příspěvek od HonYa » čtv zář 14, 2017 12:07

Ahoj.

ano toto jde udělat a bude to i fungovat...

ten rezonátor před filtrem je přesně jak píšeš - ke ztlumení různých víření - budeš muset to sání udělat co nejrovnější.
co dáš místo filtru? nějaké těsnění?

Nechceš ponechat filtr a dát jen nové havice podle tvého návrhu? nebudeš muset řešit toušťku a spoustu dalších věcí, které se toho týkají. To je nejjednodušší řešení. (Krom toho, že filtr by měl být co nejblíž klapce, právě z důvodu eliminace výření vzduchu v přívodní trubici)
HonYa | Lůca, Áďa, Táďa a Justinka
------------------------------
Laguna GT (2009) 2,0 dCi 131 kW
Trafic Evado (2014) 84 kw
Hyundai I40 ;)
------------------------------
Oficiální facebook page Renault Clubu Česká Republika

Uživatelský avatar
ok2vvv
Starting member
Příspěvky: 67
Registrován: pát srp 26, 2016 11:46
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Úprava sání vzduchu do motoru Laguna I

Příspěvek od ok2vvv » čtv zář 14, 2017 13:26

Jak to myslíš co dám místo filtru? Nic, bude tam volný průchod. A doufal jsem, že když bude filtr na konci ten "sportovní" tak, že půjde slyšet jak motor "dýchá" :D

Jinak dnes chci alespoň udělat ten přívod zvuku odspodu nahoru. To vedení od místa kde byl původně filtr bude vpodstatě plynulý oblouk.

edit: na té fotce kde jde vidět motor je původní filtr umístěný nad nápisem "16V" na krytu motoru.
Renault Laguna I, 2000, 1.6, 16V, 79kW poface s rádiovým centrálem Obrázek

Uživatelský avatar
HonYa
Moderátor
Příspěvky: 1164
Registrován: úte led 04, 2005 18:47
Bydliště: Praha - CZ

Re: Úprava sání vzduchu do motoru Laguna I

Příspěvek od HonYa » čtv zář 14, 2017 13:51

Vím, kde je ten filtr umístěný, ale ta příruba, kterou jej přitahuješ na sání se nikdy nedotáhne úplně - ten filtr funguje jako těsnění.
Takže tam budeš muset dát nějaký mezikus (můžeš použít obrubu starého filtru, kterou nějak vyztužíš)

čím dál od klapky dáš filtr, tím ti bude vznikat nedokonalejší proudění vduchu. Asi si nevymodeluješ, jak by ta trubka měla uvnitř vypadat, aby to fungovalo, co nejlépe.

to samozdějmě uslyšíš, ale to tak bude asi jediný efekt, kterého docílíš. neznačkové filtry musíš měnit stejně jako normální. Musel bys koupit nějaký, který se dá vyprat.

pokud se do toho opravdu pustíš, tak uvnitř toho vedení to musí být co nejjemnější...a lepší krátké zatočení a pak rovná trubka..vznikne ti méně víření. a ještě taky musíš nějak odhadnout také proudění vzduchu - resp průtok vzduchu, stávající filtr má nějaký průtok i když už je na vyhození, ty budeš mít fitr, úzkou trubku, která se na konci rozšiřuje. Takže ve trubce ten vzduch bude proudit rychleji než v sání za přírubou (současné umístění filtru) - takže filtr musí mít větší propustnost, nebo větší účinnou plochu.
HonYa | Lůca, Áďa, Táďa a Justinka
------------------------------
Laguna GT (2009) 2,0 dCi 131 kW
Trafic Evado (2014) 84 kw
Hyundai I40 ;)
------------------------------
Oficiální facebook page Renault Clubu Česká Republika

Uživatelský avatar
ok2vvv
Starting member
Příspěvky: 67
Registrován: pát srp 26, 2016 11:46
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Úprava sání vzduchu do motoru Laguna I

Příspěvek od ok2vvv » čtv zář 14, 2017 18:22

Dík za rady. Jelikož hadici od airboxu už nemám, takže jsem si dnes hrál. Prvně jsem udělal přívod studeného vzduchu z masky auta. Ten moc nefunguje, protože ventilátor fouká vzduch od chladiče všude do motoru a taky do místa před akumulátorem a to ve velkém. Takže mě ještě čeká odizolovat kusem izolující látky/desky nebo něco podobného prostor pro sání vzduchu od foukajícího ventilátoru.

Mimo to jsem vyzkoušel dvě varianty. První je, že jsem dal pryč airbox a natáhl hadici přímo od filtru před akumulátor. To moc teda nefungovalo, tahal jsem 55 °C vzduch do motoru a šla dolů spotřeba ale i výkon :D. Takže špatné řešení. Trubka je kovová takže se rychle nahřála a spíše tedy sající vzduch ohřívala. Plus ještě teplo foukající k trubce od ventilátoru.

Tak jsem vrátil airbox a na něj přidělal trubku. Trošku lepší, ale pořád 35-45 °C nasávaný vzduch. Když byl ještě 35 °C tak od 2 tisíc to neuvěřitelně táhlo. Absolutně jsem to v tom autě nikdy nezažil, že by bylo tak živé. Po zahřátí celého prostoru ventilátorem chladiče teplota stoupla a auto zlenivělo a jelo jako vždy. Blbě.

Doufám, že přívod vzduchu z masky funguje. Nemám to jak vyzkoušet za jízdy, že bych si sáhnul zda tam fouká vzduch, ale jak říkám doufám že funguje. Už jen odizolovat od toho foukajícího ventilátoru a snad bude vše lepší. Ještě doplním, že mám objednaný konický sportovní filtr za 200,- takže i to chci vyzkoušet. Když to nebude ok tak to zase přehodím zpět.

Ještě pár desítek fotek co jsem při tom všem udělal. http://ok2vvv.rajce.idnes.cz/Laguna_-_uprava_sani/
Renault Laguna I, 2000, 1.6, 16V, 79kW poface s rádiovým centrálem Obrázek

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Úprava sání vzduchu do motoru Laguna I

Příspěvek od Šamša » čtv zář 14, 2017 22:09

Tyhle semivaky jsou k prdu, mají velký odpor, protože povrch není hladký a vznikají tam turbulence. Raději kup něco takového: https://www.tuning-in.cz/kit-primeho-sa ... salni.html
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Uživatelský avatar
HonYa
Moderátor
Příspěvky: 1164
Registrován: úte led 04, 2005 18:47
Bydliště: Praha - CZ

Re: Úprava sání vzduchu do motoru Laguna I

Příspěvek od HonYa » čtv zář 14, 2017 22:10

Václave, Václave...ty radioamatére...

Čím měříš tu teplotu nasávaného vzduchu? Přes které čidlo?

Hadice, kterou jsi použil je nevhodná. Ty jsi nevrátil airbox, ale rezonátor. Podívej se, jak vypadá vnitřek trubky od rezonátoru k filtru...už je hladký...musíš použít opravdu trubku, která bude obalená teploodolnou páskou (taková textilní páska na výfuky) - drží teplotu uvnitř, takže bys ji měl namotat obráceně. A trubku, ne hliníkovou fólii s drátem, která je určená pro vedení ventilovaného vzduchu v domácnostech/průmyslu. Velmi rychle a lehce se prohřeje - je to hliník....

přívod z masky fungovat bude.

Už začínáš tušit, proč jsou všechny kity a úpravy "drahé"?
HonYa | Lůca, Áďa, Táďa a Justinka
------------------------------
Laguna GT (2009) 2,0 dCi 131 kW
Trafic Evado (2014) 84 kw
Hyundai I40 ;)
------------------------------
Oficiální facebook page Renault Clubu Česká Republika

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Úprava sání vzduchu do motoru Laguna I

Příspěvek od Šamša » čtv zář 14, 2017 22:16

Originál kit od K&N stojí okolo 7000Kč.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Uživatelský avatar
ok2vvv
Starting member
Příspěvky: 67
Registrován: pát srp 26, 2016 11:46
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Úprava sání vzduchu do motoru Laguna I

Příspěvek od ok2vvv » pát zář 15, 2017 11:03

Nejsem zrovna dobrej kutil. Takže jsem nenašel nic lepšího ne 80 mm vzduchovou trubku :D

Každopádně mi konečně došlo, proč auto studené jede perfektně a po zahřátí už netáhne. Je to tím, že trubka saje po zahřátí teplý vzduch od chladiče. Jednoduše až příjde filtr, tak vyzkouším to sání přes něj a samozřejmě izolaci od zbytku motoru, aby to sálo vzduch zvenčí. Napadlo mě spojit trubku co vede do masky s trubkou co jde do motoru, ale mám strach aby motor dokázal sát v tak dlouhém vedení a aby to nesálo při dešti vodu, kamínky atd :D

Budu sledovat a zkoušet. Každopádně v motoru moc místa není, takže se těžko něco vymýšlí.
Renault Laguna I, 2000, 1.6, 16V, 79kW poface s rádiovým centrálem Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Tuning“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů