Budik na turbo
Moderátor: Moderators General
Budik na turbo
Zdarvim chtel bych se zeptat kam mam zapojit hadicku id.budiku mam.lagunu 2 na turbo.jde pouze jedna ale jkdyz to.dam.na to tak to.jde do -1a kdyz. Pridavam tak se stezi dostanu na 0 nevite nekdo co stym popripade poradit
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: Budik na turbo
Každopádně by to chtělo trochu myšlenkově zpomalit, abys napsal souvislou větu o co vlastně jde a o jakou motorizaci.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Re: Budik na turbo
Motorizace, je 1,9dci, hadicku od budiku sem.napojil na regulaci turba (vede do turba jenom jedna) neukazuje to spravne hodnoty, tak chci vedet kam napojit hadicku od budiku
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Budik na turbo
Protože regulace turba není přetlaková, ale podtlaková? To bude asi tím ... Ideální by to bylo napojit někam ke snímači tlaku.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: Budik na turbo
Nejaka rada jak to udělat? Popripade foto.kam to.napojit
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: Budik na turbo
Žádný nátrubek nenajdeš, budeš muset naprasáka vyvrtat dírku do hliníkového sání, udělat závit a např. z provrtaného šroubu vytvořit nátrubek pro hadičku. Jen nechápu funkci měřidla u naftového motoru, tam prostě naběhne tlak od 1500 rpm na konstantní hodnotu 1,5bar.
Pochopil bych to u benzínového turbo motoru, měřit tlak za škrtící klapkou.
Pochopil bych to u benzínového turbo motoru, měřit tlak za škrtící klapkou.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
- DDT
- Site Admin
- Příspěvky: 9329
- Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Budik na turbo
Konstantní tlak tam nenabehne, ledaze to bude stale v zatahu na plny vykon.
Nicmene ukazatel tlaku turba je naprosto k nicemu, pokud jeho jedinou funkci je sdelovat majiteli nic nerikajici data...
Nicmene ukazatel tlaku turba je naprosto k nicemu, pokud jeho jedinou funkci je sdelovat majiteli nic nerikajici data...
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: Budik na turbo
Myslel jsem to tak jak píšeš, průběh plnění nafty je o ničem. Prostě je to mladej kluk a potřebuje odpoutávat pozornost na nějakou bimbající rafiku, bude ho to bavit měsíc a pak jen zůstane auto napadený kutilem domácím.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Re: Budik na turbo
Levnější řešení...telefon + applikace na měření live dat z odb2 + bluetooth obd2 adapter....telefon máš, tak je to investice cca 300korun...je to pěkné a nemusíš nic vymýšlet ani bastlit
HonYa | Lůca, Áďa, Táďa a Justinka
------------------------------
Laguna GT (2009) 2,0 dCi 131 kW
Trafic Evado (2014) 84 kw
Hyundai I40 ;)
------------------------------
Oficiální facebook page Renault Clubu Česká Republika
------------------------------
Laguna GT (2009) 2,0 dCi 131 kW
Trafic Evado (2014) 84 kw
Hyundai I40 ;)
------------------------------
Oficiální facebook page Renault Clubu Česká Republika
Re: Budik na turbo
Za sebe mohu říci, že měření tlaku turba je užitečná věc, stejně jako sledování čehokoliv jiného, pokud má majitel zájem, aby motor a jeho komponenty netrpěly a také pro jakou-si zpětnou vazbu, že je vše v pořádku.
Jsem na barometr zvyklý a proto mi chyběl i na Cliu. Jelikož je auto v záruce, neměl jsem odvahu řešit měření mechanickým zásahem. Zvolil jsem elegantnější, byť dražší řešení, kterým jsem "zabil" několik much jednou ranou.
Nutno říci, že měření pomocí ELM327 a telefonu je též možné, ale nechtělo se mi donekonečna párovat telefon, takže jsem zvolil toto...
Shadow OBD 2 II Digital Meter Lite Turbo Ver Boost/Exh/Intake/Water/Volt
http://www.ebay.com/itm/152336307004?ul_noapp=true
Stačí připojit konektor do OBD zásuvky a měřák umístit na palubku. Já jej mám volně položený pod displejem tachometru, kde překrývá jen kontrolku ekojízdy, kterou mám i tak vypnutou.
Nutno říci, že měřák není zřejmě s mým autem 100% kompatibilní , ale i tak jsem spokojen.
Co lze z měřáku odečíst.
1. tlak turba nepřímo - z nějakého důvodu neukazuje Bary tak jak by mělo být od záporných do kladných hodnot, ale hodnota se mění dle zatížení turba od -0,89 do -0,78. I to mi stačí a dle údaje snadno poznám na kolik procent je turbo zatíženo 0,89 = 0% ; 0,88 = 11% ; 0,87 = 22% ... atd. Je možné, že ke správné funkci měření je nutné provést nastavení měřáku, ale zatím jsem nepřišel jak na to.
2. teplotu spalin - neměří
3. teplotu motoru - měří
4. teplotu nasávaného vzduchu - měří
5. napětí v el. okruhu - měří
Zejména informaci 1,3,5 používám nejčastěji a považuji za užitečnou.
Displej měřícího přístroje neoslňuje jak by se z fotky mohlo zdát. Zvolil jsem oranžovou barvu, která ladí s ostatními přístroji.
Jsem na barometr zvyklý a proto mi chyběl i na Cliu. Jelikož je auto v záruce, neměl jsem odvahu řešit měření mechanickým zásahem. Zvolil jsem elegantnější, byť dražší řešení, kterým jsem "zabil" několik much jednou ranou.
Nutno říci, že měření pomocí ELM327 a telefonu je též možné, ale nechtělo se mi donekonečna párovat telefon, takže jsem zvolil toto...
Shadow OBD 2 II Digital Meter Lite Turbo Ver Boost/Exh/Intake/Water/Volt
http://www.ebay.com/itm/152336307004?ul_noapp=true
Stačí připojit konektor do OBD zásuvky a měřák umístit na palubku. Já jej mám volně položený pod displejem tachometru, kde překrývá jen kontrolku ekojízdy, kterou mám i tak vypnutou.
Nutno říci, že měřák není zřejmě s mým autem 100% kompatibilní , ale i tak jsem spokojen.
Co lze z měřáku odečíst.
1. tlak turba nepřímo - z nějakého důvodu neukazuje Bary tak jak by mělo být od záporných do kladných hodnot, ale hodnota se mění dle zatížení turba od -0,89 do -0,78. I to mi stačí a dle údaje snadno poznám na kolik procent je turbo zatíženo 0,89 = 0% ; 0,88 = 11% ; 0,87 = 22% ... atd. Je možné, že ke správné funkci měření je nutné provést nastavení měřáku, ale zatím jsem nepřišel jak na to.
2. teplotu spalin - neměří
3. teplotu motoru - měří
4. teplotu nasávaného vzduchu - měří
5. napětí v el. okruhu - měří
Zejména informaci 1,3,5 používám nejčastěji a považuji za užitečnou.
Displej měřícího přístroje neoslňuje jak by se z fotky mohlo zdát. Zvolil jsem oranžovou barvu, která ladí s ostatními přístroji.
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: Budik na turbo
Jo ale ty máš benzín, tam je to o něčem jiném co se děje za klapkou, ale u naftového motoru to postrádá smysl sledovat něco co neovlivníš a co se ani moc nehýbe.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 hostů