Mégane III RS - vačkové hřídele

Upravovali jste svého Renaulta? Pošlete popis nebo obrázek. Chcete upravovat? Ptejte se tady.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Tonda-B
Starting member
Příspěvky: 6
Registrován: sob dub 08, 2017 11:37

Mégane III RS - vačkové hřídele

Příspěvek od Tonda-B » sob dub 08, 2017 11:46

Dobrý den,

rád bych koupil vačkové hřídele s časováním cca 225/215 stupňů v milimetru, se zdvihy ventilů do 10 mm, abych mohl použít sériové ventilové pružiny.
Sériové vačky mají 256/248 st. (v milimetru 212/202 st.) a zdvihy ventilů 9,20/9,15 mm.
Tak kdyby někdo věděl o vhodných, nebo je měl dokonce vyzkoušené, rád bych je koupil.

Jde mi o to, změnit trochu průběh kroutícího momentu, který se cca v 5,5 tisících otáček začne propadat.
Viz graf z brždění:
https://uloz.to/!oW5IV60f6o0s/graf-megane-rs-jpg

Uživatelský avatar
EfineSS
Grafoman
Příspěvky: 3113
Registrován: úte led 10, 2006 12:05
Bydliště: Jihomoravský kraj

Re: Mégane III RS - vačkové hřídele

Příspěvek od EfineSS » sob dub 08, 2017 13:49

Já teda nemyslím, že je dobrý nápad do toho vrtat. To není jen o tom vzít jinou vačku. K tomu bude potřeba upravit dobu vstřikování paliva a taky dobu zapálení směsi.

Myslíš, že umíš vyladit motor líp, než v divizi Renault Sport?
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW

Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)

ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Mégane III RS - vačkové hřídele

Příspěvek od Šamša » sob dub 08, 2017 14:09

Co dát vačky z Megane II. ??? Ty mají jiné časování.
https://www.oreca-store.eu/arbre-a-came ... ii-rs.html

Případně z atmosféry Clio RS
https://www.oreca-store.eu/cat-cams-278 ... 0-16s.html

Problém je ale, že by to mělo jít v ruku v ruce s úpravou softwaru, tak buďto jít cestou úpravy na verzi Cap 273 Hp, kde použít stejné komponenty a software, nebo to svěřit firmě, která má s tím zkušenosti, ale to je za velký prachy.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Tonda-B
Starting member
Příspěvky: 6
Registrován: sob dub 08, 2017 11:37

Re: Mégane III RS - vačkové hřídele

Příspěvek od Tonda-B » sob dub 08, 2017 18:52

EfineSS píše:Já teda nemyslím, že je dobrý nápad do toho vrtat. To není jen o tom vzít jinou vačku. K tomu bude potřeba upravit dobu vstřikování paliva a taky dobu zapálení směsi.

Myslíš, že umíš vyladit motor líp, než v divizi Renault Sport?

No, já nevím jestli je to dobrý nápad.
Zatím jsem jen zvýšil plnící tlak z 1,2 baru na 1,5 baru, což chtělo jiné doby vstřiků (je vidět, že ve výkonu nahoře motor jede lambda 0,82, takže chudý není) a úplně výjimečně ubrat předstih.
A posunul jsem trochu omezovač otáček.
To zvedlo výkon ze sériových 195 kW na těch 244 kW při rozumné teplotě výfukových plynů i motorového oleje.
Ale nelíbí se mi úplně ten průběh.
Ano, z těch 360 Nm při 3000 otáček, které má sériové provedení, jsem o nějakých 85 Nm při 3750 otáček výš (ale i v těch 3000 je kroutící moment na 417 Nm, takže ne že kde původně bylo maximum, že teď nic není), ale rád bych lepší průběh.
Řekl bych, že je to už trochu zašpuntované těmi použitými vačkami a chtěl bych tedy zlepšit vyplachování.

Nevím také jestli dokážu vyladit motor lépe než Renault Sport.
Možná že ne, ale chtěl bych to zkusit.
Naposledy upravil(a) Tonda-B dne sob dub 08, 2017 19:18, celkem upraveno 1 x.

Tonda-B
Starting member
Příspěvky: 6
Registrován: sob dub 08, 2017 11:37

Re: Mégane III RS - vačkové hřídele

Příspěvek od Tonda-B » sob dub 08, 2017 19:06

Šamša píše:Co dát vačky z Megane II. ??? Ty mají jiné časování.
https://www.oreca-store.eu/arbre-a-came ... ii-rs.html

Případně z atmosféry Clio RS
https://www.oreca-store.eu/cat-cams-278 ... 0-16s.html

Problém je ale, že by to mělo jít v ruku v ruce s úpravou softwaru, tak buďto jít cestou úpravy na verzi Cap 273 Hp, kde použít stejné komponenty a software, nebo to svěřit firmě, která má s tím zkušenosti, ale to je za velký prachy.
Ty vačky už mají velké zdvihy a ani nevím, jestli jsou shodné montážně.
Já mám na sací vačce hned kousek od rozvodového kola trigger 4+1 pro snímač polohy vačkového hřídele, což u těchhle vaček na obrázku nevidím.
Ventilová péra (sání i výfuk) mají při stlačení o 23,5 mm (což odpovídá plnému otevření ventilu po namontování) jen 67 kg.
Proto bych nerad větší zdvih ventilu než 10 mm.
Ventilový rozvod má vahadla s rolničkami (přepákování 1,97) a nevím jaké tlaky a jak dlouho vydrží.
Takže radši ne vačky, ke kterým bych kupoval 100-kilová péra.
Co se týče ŘJ motoru, je to docela problém a jen hledání omezovače bylo docela trápení, protože jich tam bylo asi 10.
Každá rychlost (1. až 6. stupeň a neutrál) mají svůj omezovač, pak ještě omezovač podle teploty chladící kapaliny, podle okamžité rychlosti a tak.
Ale díky za odkazy.
Je vidět, že ta Oreca má dobré věci.

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Mégane III RS - vačkové hřídele

Příspěvek od Šamša » sob dub 08, 2017 20:35

Olej 10W-60 ?
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Tonda-B
Starting member
Příspěvky: 6
Registrován: sob dub 08, 2017 11:37

Re: Mégane III RS - vačkové hřídele

Příspěvek od Tonda-B » ned dub 09, 2017 11:04

Miller´s CFS 10W-50

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Mégane III RS - vačkové hřídele

Příspěvek od Šamša » ned dub 09, 2017 11:10

Koukal jsem, že ve vyšších otáčkách je směs chudší, nebylo by lepší se pohybovat přes 1.0 už kvůli teplotě spalin?
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Tonda-B
Starting member
Příspěvky: 6
Registrován: sob dub 08, 2017 11:37

Re: Mégane III RS - vačkové hřídele

Příspěvek od Tonda-B » ned dub 09, 2017 11:47

Ve vyšších otáčkách je lambda 0,82 a to je nejbohatší, pak bohatost maličko klesne na 0,83 až nahoru.
Určitě bych motor neochuzoval na 1,00.
To nepojede a bude mít vysokou teplotu výfukových plynů.
U Corvette s kompresorem mi motor jel nejlíp dokonce při lambda 0,78 až 0,80 a to měl taky nejnižší teplotu výfukových plynů.
Jakmile se to ochudilo třeba na 0,88, šla teploty výfukových plynů nahoru (z 930 na 1020 stupňů) a výkon dolů.

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Mégane III RS - vačkové hřídele

Příspěvek od Šamša » ned dub 09, 2017 21:17

Jo jasně, když lambda klesá je to bohatý a když stoupá je to chudý, se mě to pomotalo. Seřizuju plynový hořáky na λ=1,2 :-) tak mi to utkvělo v palici a blekotám nesmysly
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11267
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: Mégane III RS - vačkové hřídele

Příspěvek od krt.ecek » čtv dub 20, 2017 15:14

Tonda-B píše: Co se týče ŘJ motoru, je to docela problém a jen hledání omezovače bylo docela trápení, protože jich tam bylo asi 10.
Každá rychlost (1. až 6. stupeň a neutrál) mají svůj omezovač, pak ještě omezovač podle teploty chladící kapaliny, podle okamžité rychlosti a tak.
Tohle mně zajímá, jak jsi se dostal k programu řídící jednotky, v čem jsi ho dekodoval atd. :?: Hrabat do toho nebudu, spíše ze zvědavosti, jak je to dělané...
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

Tonda-B
Starting member
Příspěvky: 6
Registrován: sob dub 08, 2017 11:37

Re: Mégane III RS - vačkové hřídele

Příspěvek od Tonda-B » ned dub 23, 2017 13:15

No, nic zvláštního.
Galleto 4
Na ŘJ je sice napsáno Continental, ale je to vlastně Siemens.
Problém s tím flashováním je na autě.
Protože jak se něco sepne - aktivní uhlí - jeho ventilek nebo podobně, spadne komunikace a můžeš flashovat znova.
Takže je lepší to dělat s vyndanou ŘJ na stole.

Uživatelský avatar
HonYa
Moderátor
Příspěvky: 1164
Registrován: úte led 04, 2005 18:47
Bydliště: Praha - CZ

Re: Mégane III RS - vačkové hřídele

Příspěvek od HonYa » úte srp 15, 2017 00:31

tohle vlákno se mi líbí!....zkus kluky z k-tec racing v británii - dělají velké úpravy, specializují se na Renault a mají připravené různé díly včetně jiných vaček včetně příslušenství...
řešili i upevnění vaček pro vyšší otáčky. Sériové prý navýšení nenese moc dobře.
HonYa | Lůca, Áďa, Táďa a Justinka
------------------------------
Laguna GT (2009) 2,0 dCi 131 kW
Trafic Evado (2014) 84 kw
Hyundai I40 ;)
------------------------------
Oficiální facebook page Renault Clubu Česká Republika

Uživatelský avatar
Tafi
Junior member
Příspěvky: 163
Registrován: pát pro 29, 2017 15:34
Bydliště: Český Krumlov
Kontaktovat uživatele:

Re: Mégane III RS - vačkové hřídele

Příspěvek od Tafi » pon úno 19, 2018 17:26

Povedlo se nějak vyřešit?
12/17 Renault Megané IV Grandtour GT 205 EDC - 18", Bilá Nacré
1/12 Dacia Logan 2 1.2 55kW Arctica Cosmos Blue

Odpovědět

Zpět na „Tuning“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti