Chip tuning motoru?
Moderátor: Moderators General
Chip tuning motoru?
Chtěl bych znát Váš názor na chip tunning motoru na Lagunu Grandtour 88kw, 270Nm po chipu by to mělo 110kw a 320Nm, jaký je na to Váš názor, chip ane či ne?
Laguna Grandtour II 1.9DCI 88kw@112kw, privileg, xenony.
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: Chip tunning motoru?
Odkuď si? Jestli by si nepohrdnul člověkem, který nešíří propagandu, má comp a soft, dělá diagnostiku a něco "málo" umí(ladí si závodní auto) jednotky Bosch jsou pro něj hračka a to celé za rozumný peníze, tak dej vědět. Nehledě, že tento člověk ty hodnoty může nadále upravovat k obrazu tvému, to "renomovaní" úpravci se s tebou po zaplacení nebudou bavit.grochy píše:Chtěl bych znát Váš názor na chip tunning motoru na Lagunu Grandtour 88kw, 270Nm po chipu by to mělo 110kw a 320Nm, jaký je na to Váš názor, chip ane či ne?
Měl by si zvážit pro a proti. Pokud chceš mít jistotu, tak hajdy na certifikovanou brzdu, změřit výkon před a po čipu a do smlouvy si dát podmínku vrácení peněz. Musíš počítat s tím, že když ti naměří na brzdě třeba 80kW, tak úpravce ti to zdvihne max na 102kW.
Když to pak sečteš, tak investice s brzdou cca 20000Kč je lepší vynaložit na výměnu auta s 2.2dCi. Jestli chceš šetřit, tak s vědomím, že ti něco přidali na výkonu, pocítíš i zlepšení kroutícího momentu v otáčkách pod 2tisíce.
Vzkaz pro očerňovače: auto sice hulí v maximální akceleraci, a to asi tak o trochu víc než sériové. Na emisích mě naměřili kouřivost na 30% povoleného limitu.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Vytaženo z internetu:
Při vysvětlování této problematiky budeme vycházet z jednoduchých zákonitostí. Motor je složený z množství součástek, které vykonávají kruhový nebo přímočarý pohyb. Tyto pohyblivé části v konečném důsledku určují životnost motoru. Ložiska případně pístní kroužky jsou dimenzovány na určitý počet cyklů (otáček). Při shodných provozních podmínkách platí pro každý motor, že čím více cyklů (otáček) vykoná, tím je opotřebovanější. To znamená, že pokud chceme, aby motor vydržel co nejdéle, měl by vykonat co nejméně cyklů. Pro ilustraci uvedeme příklad:
Představme si 2 shodné vozidla jedoucí po té samé cestě. Vozidlo A má upravený motor, vozidlo B má sériový motor. Obě dvě vozidla jedou shodnou rychlostí 100 km/hod a mají shodné otáčky 3000 ot/min na 4 převodovém stupni. V tom začne foukat vítr a nebo silnice začne stoupat. Jízdní odpor stoupne natolik, že vozidlo B s neupraveným motorem musí přeřadit na nižší převodový poměr pokud chce jet i nadále shodnou rychlostí.
Motor vozidla A i B při rychlosti 100 km/hod na 4 převodový stupeň udělá na dráze 100 km 180.000 otáček/hodinu. Vozidlo B při podřazení na 3 rychlostí stupeň zvýšilo otáčky motoru na 4000 otáček/min a proto na té samé dráze 100 km jeho motor udělá 240.000 otáček/hodinu namísto 180.000 otáček.
Při naježdění 100.000 km bude poměr 18 miliónů cyklů k 24 miliónů cyklů a tento rozdíl už má zásadní vliv na životnost motoru, Samozřejmě je rozdíl i ve spotřebě paliva. Při větším počtu otáček je přímo úměrné více nasávacích cyklů. Z toho vyplývá, že jestliže byl motor upravený "s rozumem" v rámci jeho konstrukčních možností, nemůže se snížit jeho životnost.
Při vysvětlování této problematiky budeme vycházet z jednoduchých zákonitostí. Motor je složený z množství součástek, které vykonávají kruhový nebo přímočarý pohyb. Tyto pohyblivé části v konečném důsledku určují životnost motoru. Ložiska případně pístní kroužky jsou dimenzovány na určitý počet cyklů (otáček). Při shodných provozních podmínkách platí pro každý motor, že čím více cyklů (otáček) vykoná, tím je opotřebovanější. To znamená, že pokud chceme, aby motor vydržel co nejdéle, měl by vykonat co nejméně cyklů. Pro ilustraci uvedeme příklad:
Představme si 2 shodné vozidla jedoucí po té samé cestě. Vozidlo A má upravený motor, vozidlo B má sériový motor. Obě dvě vozidla jedou shodnou rychlostí 100 km/hod a mají shodné otáčky 3000 ot/min na 4 převodovém stupni. V tom začne foukat vítr a nebo silnice začne stoupat. Jízdní odpor stoupne natolik, že vozidlo B s neupraveným motorem musí přeřadit na nižší převodový poměr pokud chce jet i nadále shodnou rychlostí.
Motor vozidla A i B při rychlosti 100 km/hod na 4 převodový stupeň udělá na dráze 100 km 180.000 otáček/hodinu. Vozidlo B při podřazení na 3 rychlostí stupeň zvýšilo otáčky motoru na 4000 otáček/min a proto na té samé dráze 100 km jeho motor udělá 240.000 otáček/hodinu namísto 180.000 otáček.
Při naježdění 100.000 km bude poměr 18 miliónů cyklů k 24 miliónů cyklů a tento rozdíl už má zásadní vliv na životnost motoru, Samozřejmě je rozdíl i ve spotřebě paliva. Při větším počtu otáček je přímo úměrné více nasávacích cyklů. Z toho vyplývá, že jestliže byl motor upravený "s rozumem" v rámci jeho konstrukčních možností, nemůže se snížit jeho životnost.
Laguna II 2002 1.9DCi GT Sport Privilege 110kW GPS Carminat, Tuning.
Předkládáme detailnější specifikace možností úpravy Vašeho automobilu technologií BITPOWER. Jedná se o standardizovaná data, která vycházejí z našich statistik a zkušeností. Je možné, že se budou nepatrně lišit, pro Váš automobil. Výkon Vašeho automobilu se zvýší o 29%.
Výrobce: RENAULT
Model: LAGUNA
Motor: 1.9 DCI - 120CV
Rok uvedení modelu: 2001
Počet / obsah válců: 4 / 1870 cm3
Originální hodnoty Hodnoty po úpravě BITPOWER
Výkon (hp / otáčky): 120 / 4000 154 / 4100
Točivý moment (Nm / otáčky): 270 / 2000 354 / 1900
Maximální rychlost (km / h): 200 214
Zrychlení (0 -> 100 kmh / s): 10 9
Průměrná spotřeba (l / 100km): 5 5
To mi poslali z jedné firmy.
Výrobce: RENAULT
Model: LAGUNA
Motor: 1.9 DCI - 120CV
Rok uvedení modelu: 2001
Počet / obsah válců: 4 / 1870 cm3
Originální hodnoty Hodnoty po úpravě BITPOWER
Výkon (hp / otáčky): 120 / 4000 154 / 4100
Točivý moment (Nm / otáčky): 270 / 2000 354 / 1900
Maximální rychlost (km / h): 200 214
Zrychlení (0 -> 100 kmh / s): 10 9
Průměrná spotřeba (l / 100km): 5 5
To mi poslali z jedné firmy.
Laguna Grandtour II 1.9DCI 88kw@112kw, privileg, xenony.
Toto je údajně zařízení, které dokáže po 2 letech totálně zničit motor.grochy píše:Předkládáme detailnější specifikace možností úpravy Vašeho automobilu technologií BITPOWER. Jedná se o standardizovaná data, která vycházejí z našich statistik a zkušeností. Je možné, že se budou nepatrně lišit, pro Váš automobil. Výkon Vašeho automobilu se zvýší o 29%.
Výrobce: RENAULT
Model: LAGUNA
Motor: 1.9 DCI - 120CV
Rok uvedení modelu: 2001
Počet / obsah válců: 4 / 1870 cm3
Originální hodnoty Hodnoty po úpravě BITPOWER
Výkon (hp / otáčky): 120 / 4000 154 / 4100
Točivý moment (Nm / otáčky): 270 / 2000 354 / 1900
Maximální rychlost (km / h): 200 214
Zrychlení (0 -> 100 kmh / s): 10 9
Průměrná spotřeba (l / 100km): 5 5
To mi poslali z jedné firmy.
Laguna II 2002 1.9DCi GT Sport Privilege 110kW GPS Carminat, Tuning.
- Krejča
- Junior member
- Příspěvky: 156
- Registrován: pát pro 31, 2004 10:02
- Bydliště: Hranice na Moravě
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chip tunning motoru?
Docela by mě zajímalo kolik si ten človíček za to vezme. Už delší dobu nad tím uvažuji.Šamša píše:Odkuď si? Jestli by si nepohrdnul člověkem, který nešíří propagandu, má comp a soft, dělá diagnostiku a něco "málo" umí(ladí si závodní auto) jednotky Bosch jsou pro něj hračka a to celé za rozumný peníze, tak dej vědět. Nehledě, že tento člověk ty hodnoty může nadále upravovat k obrazu tvému, to "renomovaní" úpravci se s tebou po zaplacení nebudou bavit.grochy píše:Chtěl bych znát Váš názor na chip tunning motoru na Lagunu Grandtour 88kw, 270Nm po chipu by to mělo 110kw a 320Nm, jaký je na to Váš názor, chip ane či ne?
Měl by si zvážit pro a proti. Pokud chceš mít jistotu, tak hajdy na certifikovanou brzdu, změřit výkon před a po čipu a do smlouvy si dát podmínku vrácení peněz. Musíš počítat s tím, že když ti naměří na brzdě třeba 80kW, tak úpravce ti to zdvihne max na 102kW.
Když to pak sečteš, tak investice s brzdou cca 20000Kč je lepší vynaložit na výměnu auta s 2.2dCi. Jestli chceš šetřit, tak s vědomím, že ti něco přidali na výkonu, pocítíš i zlepšení kroutícího momentu v otáčkách pod 2tisíce.
Vzkaz pro očerňovače: auto sice hulí v maximální akceleraci, a to asi tak o trochu víc než sériové. Na emisích mě naměřili kouřivost na 30% povoleného limitu.
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: Chip tunning motoru?
Kolem 5000 Kč. A tady jsou jeho stránky http://www.bmwpower.cz/ , ale nelekejte se, dělá i jiné značky jó.Krejča píše:Docela by mě zajímalo kolik si ten človíček za to vezme. Už delší dobu nad tím uvažuji.Šamša píše:Odkuď si? Jestli by si nepohrdnul člověkem, který nešíří propagandu, má comp a soft, dělá diagnostiku a něco "málo" umí(ladí si závodní auto) jednotky Bosch jsou pro něj hračka a to celé za rozumný peníze, tak dej vědět. Nehledě, že tento člověk ty hodnoty může nadále upravovat k obrazu tvému, to "renomovaní" úpravci se s tebou po zaplacení nebudou bavit.grochy píše:Chtěl bych znát Váš názor na chip tunning motoru na Lagunu Grandtour 88kw, 270Nm po chipu by to mělo 110kw a 320Nm, jaký je na to Váš názor, chip ane či ne?
Měl by si zvážit pro a proti. Pokud chceš mít jistotu, tak hajdy na certifikovanou brzdu, změřit výkon před a po čipu a do smlouvy si dát podmínku vrácení peněz. Musíš počítat s tím, že když ti naměří na brzdě třeba 80kW, tak úpravce ti to zdvihne max na 102kW.
Když to pak sečteš, tak investice s brzdou cca 20000Kč je lepší vynaložit na výměnu auta s 2.2dCi. Jestli chceš šetřit, tak s vědomím, že ti něco přidali na výkonu, pocítíš i zlepšení kroutícího momentu v otáčkách pod 2tisíce.
Vzkaz pro očerňovače: auto sice hulí v maximální akceleraci, a to asi tak o trochu víc než sériové. Na emisích mě naměřili kouřivost na 30% povoleného limitu.
Naposledy upravil(a) Šamša dne ned led 10, 2010 14:37, celkem upraveno 2 x.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Jo dělal, ty dCi motory jsou stejný, jenom je tam nemá rozpitvaný po kilowatech. Píše tam, že stránka je pouze informativní a typ který není uveden zodpoví po mobilu.bezmo píše:Nejak tam v nabidce nevidim zadnou LagunuII, jenom jednicku a tam je to o necem jinem, delal uz nekdy LagunuII?
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Ok, diky, jinak dCi v laguneI ma jinou ridici jednotku nez v LII, a to proto ze LII ma multiplexni vedeni cilize z ridici jednotky motoru se taha vicero udaju do ruznych podpurnych jednotek auta. Jeste jsem se chtel zeptat asi nevis jestli to dela po kabelu nebo meni ROMku na RJ.Šamša píše:Jo dělal, ty dCi motory jsou stejný, jenom je tam nemá rozpitvaný po kilowatech.bezmo píše:Nejak tam v nabidce nevidim zadnou LagunuII, jenom jednicku a tam je to o necem jinem, delal uz nekdy LagunuII?
Laguna Grandtour rv01 1.9dci 88kW Privilege, xenony, tempomat
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
bezmo píše:Ok, diky, jinak dCi v laguneI ma jinou ridici jednotku nez v LII, a to proto ze LII ma multiplexni vedeni cilize z ridici jednotky motoru se taha vicero udaju do ruznych podpurnych jednotek auta. Jeste jsem se chtel zeptat asi nevis jestli to dela po kabelu nebo meni ROMku na RJ.Šamša píše:Jo dělal, ty dCi motory jsou stejný, jenom je tam nemá rozpitvaný po kilowatech.bezmo píše:Nejak tam v nabidce nevidim zadnou LagunuII, jenom jednicku a tam je to o necem jinem, delal uz nekdy LagunuII?
Od roku 2000 je na většině aut diagnostická zásuvka OBD a od tý doby se nemění brouk ale dělá se to po kabelu. V Laguně II je pod popelníkem.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Nemáte někdo zkušenosti s touhle firmou http://www.fmtuning.cz/, těžce uvažuji na chipu, kupoval jsem nové turbo takže nějaké 4 roky než auto prodám by mělo vydržet, co vy na to?
Laguna Grandtour II 1.9DCI 88kw@112kw, privileg, xenony.
To je úplný blábolerti píše:Vytaženo z internetu:
Při vysvětlování této problematiky budeme vycházet z jednoduchých zákonitostí. Motor je složený z množství součástek, které vykonávají kruhový nebo přímočarý pohyb. Tyto pohyblivé části v konečném důsledku určují životnost motoru. Ložiska případně pístní kroužky jsou dimenzovány na určitý počet cyklů (otáček). Při shodných provozních podmínkách platí pro každý motor, že čím více cyklů (otáček) vykoná, tím je opotřebovanější. To znamená, že pokud chceme, aby motor vydržel co nejdéle, měl by vykonat co nejméně cyklů. Pro ilustraci uvedeme příklad:
Představme si 2 shodné vozidla jedoucí po té samé cestě. Vozidlo A má upravený motor, vozidlo B má sériový motor. Obě dvě vozidla jedou shodnou rychlostí 100 km/hod a mají shodné otáčky 3000 ot/min na 4 převodovém stupni. V tom začne foukat vítr a nebo silnice začne stoupat. Jízdní odpor stoupne natolik, že vozidlo B s neupraveným motorem musí přeřadit na nižší převodový poměr pokud chce jet i nadále shodnou rychlostí.
Motor vozidla A i B při rychlosti 100 km/hod na 4 převodový stupeň udělá na dráze 100 km 180.000 otáček/hodinu. Vozidlo B při podřazení na 3 rychlostí stupeň zvýšilo otáčky motoru na 4000 otáček/min a proto na té samé dráze 100 km jeho motor udělá 240.000 otáček/hodinu namísto 180.000 otáček.
Při naježdění 100.000 km bude poměr 18 miliónů cyklů k 24 miliónů cyklů a tento rozdíl už má zásadní vliv na životnost motoru, Samozřejmě je rozdíl i ve spotřebě paliva. Při větším počtu otáček je přímo úměrné více nasávacích cyklů. Z toho vyplývá, že jestliže byl motor upravený "s rozumem" v rámci jeho konstrukčních možností, nemůže se snížit jeho životnost.
Otáčky motoru neškodí. To co odchází jsou turba a katy.
Samotný motor nabrouzdá levou zadní půl milionu a myslím, že ještě víc..
už jsme o tom kecali i tady:
http://www.renaultclub.cz/phpBB2/viewtopic.php?t=12123
wc
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km
6,0 l/100Km
- L U K Y
- Advanced member
- Příspěvky: 284
- Registrován: sob bře 24, 2007 14:10
- Bydliště: SK - IRL
- Kontaktovat uživatele:
no ja ju tiez chcem dat nacipovat , peniaze na to mam akurat ze este nebeha tak ako ma , ide iba 180 a otacky nejdu za 3800 takze u mna je zatial chip hlupost....tym by som len dosiahol aby sla normalne ako ma istpetersk píše:Nacipovana Laguna dci jazdi velmi pekne hlavne ak aj predtym jazdila pekne. kto ma peniaze - doporucujem skusit.
a o spojku sa ja nebudem musiet bat ze by to nevydrzala.....ma nabehanych iba niekolko tisic km , ja si myslim ze to nemusi vydrzat iba spojka ktora uz je viac opotrebovana ale este stale ucinna na normalnu jazdu....
ozaj a ty si ju kde daval cipovat?
LIIGrandtour 1.9dci/88kw, tempomat, 8xairbag - ,ol.filter vecsi z P307, zrk.folie, disky ENZO, subik , denne LED svetla. odislo turbo..konec asi..
Ford Fusion2 1.4tdci, vyhrievane predne sklo-ked si clovek na to zvykne tak uz nemoze byt bez toho :} predane
Fiat stilo 1.9 115k panoramaticka strecha...
SkuterSUZUKI Burgman 250
najnovsi prirastok HONDA LEGEND 3.5 V6 VTEC, SHAWD 4x4, 295konikov
Ford Fusion2 1.4tdci, vyhrievane predne sklo-ked si clovek na to zvykne tak uz nemoze byt bez toho :} predane
Fiat stilo 1.9 115k panoramaticka strecha...
SkuterSUZUKI Burgman 250
najnovsi prirastok HONDA LEGEND 3.5 V6 VTEC, SHAWD 4x4, 295konikov
Tak chlapi, včera jsem si nechal přičipovat Lagunku na 112kw, max. se mi zvětšila ze 197km/h na 215 a možnám by ještě šla ale byl provoz, zatah hlavně na druhý a třetí stupen je podstatelně lepší a je radost sledovat jak rafička tachometru stoupá a ještě auto má plynulý zátah od 1900ot až do 5000ot.
Laguna Grandtour II 1.9DCI 88kw@112kw, privileg, xenony.
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Můžeš sdělit více?grochy píše:Tak chlapi, včera jsem si nechal přičipovat Lagunku na 112kw, max. se mi zvětšila ze 197km/h na 215 a možnám by ještě šla ale byl provoz, zatah hlavně na druhý a třetí stupen je podstatelně lepší a je radost sledovat jak rafička tachometru stoupá a ještě auto má plynulý zátah od 1900ot až do 5000ot.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 5 hostů