Snížení podvozku

Upravovali jste svého Renaulta? Pošlete popis nebo obrázek. Chcete upravovat? Ptejte se tady.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Grebson
Starting member
Příspěvky: 3
Registrován: úte črc 22, 2014 19:40

Snížení podvozku

Příspěvek od Grebson » stř črc 23, 2014 06:42

Ahoj, chci zeptat jak co nejsnadněji ale zároven bezpečně snížit podvozek u Clio II. r.v. 1999 ?
Pište všechny možnosti, budu Vám vděčný :wink:

Rossa08
Starting member
Příspěvky: 67
Registrován: úte črc 02, 2013 16:36
Bydliště: Hranice

Re: Snížení podvozku

Příspěvek od Rossa08 » stř črc 23, 2014 23:44

Sportovni pružiny, nebo komplet s tlumičema. Maš snad na mysli něco jineho?? :-)

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Snížení podvozku

Příspěvek od Šamša » čtv črc 24, 2014 02:30

Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Grebson
Starting member
Příspěvky: 3
Registrován: úte črc 22, 2014 19:40

Re: Snížení podvozku

Příspěvek od Grebson » čtv črc 24, 2014 20:16

A jiná možnost není??

Uživatelský avatar
Dan Black
Člen RCČR
Příspěvky: 1830
Registrován: pát zář 14, 2007 14:40
Bydliště: Bílina

Re: Snížení podvozku

Příspěvek od Dan Black » čtv črc 24, 2014 20:52

Vypustit gumy... :allesgut:
Kia Rio 2017
Scenic 2001 1.6/16v
Vzpomínáme...Škoda 105 (s něčím se začít musí)...Twingo Helios (prosklená střecha, zdroj potěšení i vzteku)

Obrázek Obrázek

Rossa08
Starting member
Příspěvky: 67
Registrován: úte črc 02, 2013 16:36
Bydliště: Hranice

Re: Snížení podvozku

Příspěvek od Rossa08 » čtv črc 24, 2014 23:13

:-D jina moznost jak na cliu,tak na kteremkoliv jinem voze uz asi neni, krom naročnějšich uprav jako typu vzduchovy podvozek.. :-)

Michail
Junior member
Příspěvky: 130
Registrován: čtv črc 21, 2011 19:31
Bydliště: Brno

Re: Snížení podvozku

Příspěvek od Michail » pát črc 25, 2014 17:53

Ještě tzv. "flexa-racing" uprava. Ale musíš vynechat podmínku "bezpečně". Na druhou stranu je to asi to nejsnadnější, co může být. A taky nejlevnější. Nějakou základní flexu seženeš za pár stovek.
<> 2006 Laguna Grandtour 2.0 16V "Blanche"
<> 1999 Mégane Coach 1.6 16V "Silva"

Rossa08
Starting member
Příspěvky: 67
Registrován: úte črc 02, 2013 16:36
Bydliště: Hranice

Re: Snížení podvozku

Příspěvek od Rossa08 » ned črc 27, 2014 13:02

:-D nebo evo2- švajc-racing... ale acetylenovou soupravu tak za par tisic :-)

Kantyna
Starting member
Příspěvky: 12
Registrován: čtv dub 24, 2014 17:37
Bydliště: PHA 10, Karlovy Vary

Re: Snížení podvozku

Příspěvek od Kantyna » sob říj 11, 2014 18:02

No byla by tu ještě jedna možnost, kterou využívají automobilky (především koncernu) při představování sportovních verzí svých modelů. Takzvaný kurt-racing :D Příklad: http://www.autoforum.cz/zajimavosti/sko ... cimi-pasy/
Clio IIB 1.5dci 60KW -> chip 78KW, POD filtr, KAT off, EGR off, rouratej výfuk
LEDky kam se podívám...

Michail
Junior member
Příspěvky: 130
Registrován: čtv črc 21, 2011 19:31
Bydliště: Brno

Re: Snížení podvozku

Příspěvek od Michail » ned říj 12, 2014 15:36

Tak tam bych to pochopil, Kokta už je tak dost koza, ale co tohle http://www.escape6.cz/podvozky/sponky-p ... zu-ID4296/ ? Takový lepší popruhy :D
<> 2006 Laguna Grandtour 2.0 16V "Blanche"
<> 1999 Mégane Coach 1.6 16V "Silva"

Uživatelský avatar
JOE_Cik
Experienced member
Příspěvky: 683
Registrován: čtv lis 29, 2007 11:33
Bydliště: Sokolov
Kontaktovat uživatele:

Re: Snížení podvozku

Příspěvek od JOE_Cik » pon říj 13, 2014 22:09

takhle si vyrobíš tuhostně stavitelný podvozek .... :) :-D

Obrázek

Obrázek
Renault Clio 1,2 i ... rv 97 - prodáno
Renault Clio 1,8 16V .... letadlo :D - prodáno a zbořeno
Renault Clio 1,2 i 16V ....rv 07 - prodáno
Renault Megane Combi 1,6 16V ...rv01 - prodáno a už nikdy více:-D
Renault Clio 1,2 16V ...rv 12 - voňaFFka :-D
Renault Clio SPORT 172 PH2 ...rv02 - letadlo :-D
Škoda Fabia Combi 1,9 TDi s čipem kámo - familywagen :-D
služebáček - Logan DCI, A8 4,2 TDI Quattro :-D

Uživatelský avatar
JOE_Cik
Experienced member
Příspěvky: 683
Registrován: čtv lis 29, 2007 11:33
Bydliště: Sokolov
Kontaktovat uživatele:

Re: Snížení podvozku

Příspěvek od JOE_Cik » pon říj 13, 2014 22:19

a takhle to máš na tvrdo :) :) :) :) :) :)
Přílohy
images.jpg
images.jpg (7.69 KiB) Zobrazeno 9321 x
Renault Clio 1,2 i ... rv 97 - prodáno
Renault Clio 1,8 16V .... letadlo :D - prodáno a zbořeno
Renault Clio 1,2 i 16V ....rv 07 - prodáno
Renault Megane Combi 1,6 16V ...rv01 - prodáno a už nikdy více:-D
Renault Clio 1,2 16V ...rv 12 - voňaFFka :-D
Renault Clio SPORT 172 PH2 ...rv02 - letadlo :-D
Škoda Fabia Combi 1,9 TDi s čipem kámo - familywagen :-D
služebáček - Logan DCI, A8 4,2 TDI Quattro :-D

bugy15
Starting member
Příspěvky: 82
Registrován: pon srp 11, 2014 18:12

Re: Snížení podvozku

Příspěvek od bugy15 » pát bře 20, 2015 15:43

Zdravím, když bych chtěl dát na svoji lagunu I 2.0 8V sportovní pružiny ap Sportfahrwerke myslíte že by to k nečemu bylo?
Má smysl kupovat jenom pružiny dopředu a na zadku snižit torzku nebo potřebuju i tlumiče?(jistě že se sport tlumiči by to bylo lepší, ale stálo by to 2x více)
Laguna I 2.0 83kw - Xenony z espace III (12000K), elektrické kožené sedačky

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Snížení podvozku

Příspěvek od Šamša » pát bře 20, 2015 16:19

Pokud chceš mít radost z jízdy, tak zainvestuj. Jo a dozadu existuje sada pomocných pružin na tlumiče.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

MP84
Starting member
Příspěvky: 41
Registrován: úte úno 17, 2015 17:06
Bydliště: Novosedlice

Re: Snížení podvozku

Příspěvek od MP84 » sob srp 01, 2015 12:49

bugy15 píše:Zdravím, když bych chtěl dát na svoji lagunu I 2.0 8V sportovní pružiny ap Sportfahrwerke myslíte že by to k nečemu bylo?
Má smysl kupovat jenom pružiny dopředu a na zadku snižit torzku nebo potřebuju i tlumiče?(jistě že se sport tlumiči by to bylo lepší, ale stálo by to 2x více)

Mám doma sportovní pružiny HR na lagunu I. Měl jsem je na 1.8 8v a měnil jsem předek za standart, bylo to docela tvrdý. Mám k nim i nějakej typovej list a co jsem z němčiny pochopil, tak je snížení asi 3,5cm, osobně jsem rozdíl neměřil. Je na nich už oloupaná barva je znát, že tam chvíli byly. Mechanicky by měly být v pohodě. Kdyby jsi měl ještě zájem, nebo někdo jiný, tak je nechám za 300,- kus.
Laguna B56 1.8 8v r.v.:1994 =-> prodáno
nově Mitsubishi Carisma 1.8 GDI =->A z jednoho kosočtverce jsou tři :-)

Uživatelský avatar
Mégane-97
Starting member
Příspěvky: 3
Registrován: čtv črc 11, 2013 10:52

Re: Snížení podvozku

Příspěvek od Mégane-97 » stř kvě 04, 2016 22:03

Někdo zkušenosti tuhost podvozek?? :roll: :?: :idea: třeba ta-technix,FK,KW,atd
Jsem měl koupit pevná komleptní podvozek z VOGTLAND snížení -40mm a super vlastnosti jízda,ale pro mě chce víc dolů třeba -80mm.
Renault Mégane 2.0 16v coupé/coach 1996
Renault Mégane grandtour 1,6 16v 2002
Renault Mégane 1,6e RN 1997

Lobista
Starting member
Příspěvky: 12
Registrován: čtv led 02, 2014 18:57

Re: Snížení podvozku

Příspěvek od Lobista » pát srp 04, 2017 10:18

Ona ta problematika je celkem jednoduchá.

STavitelný podvozek je skvělý v tom, že jde výborně naštělovat, ale je to vlastně pojízdná pružina po tlumiči. Tlumič je nastaven na funkci v v extrému. Celkově jsou to komplety tvrdší a musí se nastavovat, což je pro některý lidi i servisy problém.Prostě si s tím neumí poradit a ani nepovolí silentbloky a pak na téch podvozkách skáčou se šíleným mlácením. Neni vpodstatě rozdíl v tvrdosti mezi podvozkem za 5 nebo 30tis.. Je tam rapidní rozdíl ve výdrži..

Já měl na Meganu TAčko, což je asi to nejlepší ve své třídě, protože to dělá nejmíň rekalamací. http://tatechnix.cz/40015-vyskove-stavi ... 44654.html

Najel jsem s tím cca 45 tis naprosto v pohodě a instalovali mi to v Děčíně, kde se specializujou na podvozky www.servisdecin.cz

Jako řekněme smysluplný následovník je AP Sportfahrwerke. Jsou to čistokrevný německý podvozky s antikorozní ochrannou. Jsou kvalitní a nejsou zas tak drahý. Nicméně po zkušenostech se stavíky a sportovními podvozky bych doporučil Sportovní podvozek, protože to snížení stačí a ty podvozky jsou pohodlnější, ale zase je nevyštelujete do krásy.

Dávat jen pružiny je takový nesmysl. Lidi si myslí, že si koupí eibachu nebo weitecu nějak pomohou, ale je to kravina. Bez tlumičů to nefunguje, takže si tam dáte eibach za 10tis a je to stejný jako TAčko za 3 tis. Pokud to dáte i s vhodným tlumičem, tak ten rozdíl je pak znát..

Uživatelský avatar
HonYa
Moderátor
Příspěvky: 1164
Registrován: úte led 04, 2005 18:47
Bydliště: Praha - CZ

Re: Snížení podvozku

Příspěvek od HonYa » pon srp 14, 2017 23:47

@Lobista...teď jsem se neskutečně pobavil.....you made my day... :D
Jak se, prosím, povoluje silenblok? a čeho? jak funguje pojízdná pružina po tlumiči? atd....

K čemu ten sportovní podvozek vůbec potřebujete/chcete?...pokud chci tvrdší podvozek, tak si musím vybrat takový, který bude splňovat daný účel...k tomu se samozřejmě váže auto, které by svojí konstrukcí (a případnou úpravou) mělo být připravené na tento styl jezdění..

pokud chci docílit pouze TUHOSTI - musím vyměnit tlumiče...pokud budu chtít SNÍŽIT auto a ZMĚNIT PROGRESIVITU chování vozu za hrboly/při náklonu, tak měním pružiny.
Ano ideální je komplet, který je od výrobce připravený a spočítaný na dané vozidlo.

Pokud chci auto výrazně snižovat a nemám na vzduchový podvozek, tak musím sehnat nižší tlumiče a nižší pružiny (pokud mám standardní tlumič, tak je vyroben, aby pracoval s určitým tlakem kapaliny nebo plynu. a pokud dám snížené pružiny, tak pracuje trvale s vyšším tlakem a rychleji se opotřebovává).

Další věc, která se mění je horní uložení tlumičů - na stavitelné (v "tunningovém žargonu oblíbený uniball"), aby jsi mohl změnit geometrii, protože když děláš sportovní podvozek, tak od toho auta chceš něco jiného se sériovým podvozkem.

Upravujte s hlavou na zemi!...a když děláš tvrdý, sportovní podvozek - už jsi udělal brzdy, abys zastavil ten svůj plánovaný zvýšený výkon?
HonYa | Lůca, Áďa, Táďa a Justinka
------------------------------
Laguna GT (2009) 2,0 dCi 131 kW
Trafic Evado (2014) 84 kw
Hyundai I40 ;)
------------------------------
Oficiální facebook page Renault Clubu Česká Republika

Odpovědět

Zpět na „Tuning“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti