Příspěvek
od matrixobelix1 » sob dub 24, 2010 23:57
Asi před měsícem a půl jsem si nechal ve firmě udělat od autochip.eu 3 auta 2x Megane 1,5 78kW a Kangoo 1,5 48kW. Po najetí asi 6000 km souhrně na všech autech lituju, že jsem to nenechal udělat dávno. S Meganem je radost jezdit, dříve jsem měl 1,9dci 96kW a s 1,5kou jsem se trápil. Po čipu můžu konstatovat, že trápení skončilo. Jede jako pila, spotřeba šla relevantně o 0.8 litru dolů, momentálně 5,0 a to se jezdí couračky 6 až 15 km. Jednou za nádrž tak 150km vcelku. Dokonce i manželka poznala, že auto jede jinak a lépe.Musím zdůraznit, že do nafty kterou tankuji dlouhodobě přidávám aditivum "VIF super diesel aditiv". U Kanga se výkon zvedl na 90 koní, což mělo za následek snížení spotřeby o litr na 100. Upozornuji, že pohotovostní hmotnost Kanga je 1800kg, na střeše je velká zahrádka a 4m žebřík a to vždy.Někdy mu naložím i přívěs, váha soupravy je potom okolo 2500kg !! Vše při spotřebě 6,3-6,7l/100. Dříve bylo nutné oba motory točit do nemyslných otáček /Kangoo více/, nyní stačí 1800-2500, při krizovce jdou ochotně i nad 3000, ale neni to potřeba. U Kanga je spíš problém s přenesením výkonu na vozovku, za mokra hrabe i na dvojku. Někdo tady psal, že auta po čipu kouří, není to v tomto případě pravda, u Kanga spíš naopak, dříve zakouřilo, po čipu nikoliv. Kango má najeto asi 140000km, Megany okolo 50000. Zkrácené životnosti se příliš nebojím, motory točí méně otáček, spálí méně paliva, takže ani olej nepůjde do kytek tak brzo. Hlavní pravidlo u všech aut s turbem je nastartovat, v poklidu vyjet a nebrat studenej motor u huby. Když vím, že budu zastavovat, dojíždím bez plynu asi 1km a po zastavení nechám motor vydýchat alespoň 10-15 vteřin. Turba odcházeji hlavně týpkům, co jedou 180 po dálnici, zapíchnou to na poslední chvíli u pumpy a okamžitě vypnou motor u stojanu. Turbo do běla rozpálený, olej v ložisku se zapeče a pak ho utrhne protůrováním a akcelerací zpět do rychlého pruhu..... K tomu neni co dodat. Kdo by měl případný další dotaz rád se podělím.