V českém silničním zákonu není ani zmínka o xenonech nebo přestavbových sadách. Zákon o pozemních komunikacích se neodkazuje na doporučení EU (podmínky EHK č. 48 a EHK č. 98 - to jsou podmínky, které musí splnit výrobci vozidel při homologaci nových vozidel). Na to se ani policisté nesmí odvolávat, viz:http://www.dekra-automobil.cz/index.php ... 120327.php
Co to je za drzost? EHK není zákon.
Například instalací xenonové žárovky H7, nic nezákonného a nepovoleného na autě nedělám. Žárovka sedne do patice H7, a do původního konektoru žárovky nasunu kontakty ke xenonové žárovce. To se nedá ani klasifikovat jako nepovolená úprava.
Důležité je mít světla správné seřízení. Z vlastní zkušenosti doporučuji svítit níže, i tak osvítím větší plochu a lépe. Dále je vhodné z vnějších polykarbonátových krytů světlometů odstranit škrábance a vyleštit je tak, aby se nedocházelo k rozptylu světla na těchto drobných poškozeních. Svítím se lépe a nikoho neoslňuji. Připadá mi to jako s LPG, v celé Evropě mohu do podzemních garáží. V Česku ne. V EU mohu použít přestavbové sady, v Česku k tomu někdo sám vymýšlí diskriminační podmínky - ostřikovače, regulace.
Xenony do hlavních světlometů
Moderátor: Moderators General
Re: Xenony do hlavních světlometů
...(puvodne jsem tu neco pastnul, ale ... nakonec smazal )...
EDIT: Aha, koukam ze telefon tam pak pro jistotu vyslovne jmenovali. Nicmene mne zajimala vic ta vysilacka.
Tohle je zajimava myslenka. Jak to obstoji proti cajtum? Kdyz neobstal ani fakt, ze nikoho netrapi ze v zakone neni definovano co je "hovorove zarizeni" (kterezto je zakazane za jizdy drzeti), zatimco nechavaji lezet bez povsimnuti jiz existujici definici a to zarizeni telekomunikacni (do ktere spada jak vysilacka, tak telefon).mchlapek píše:V českém silničním zákonu není ani zmínka o xenonech nebo přestavbových sadách. Zákon o pozemních komunikacích se neodkazuje na doporučení EU (podmínky EHK č. 48 a EHK č. 98 - to jsou podmínky, které musí splnit výrobci vozidel při homologaci nových vozidel). Na to se ani policisté nesmí odvolávat, viz:http://www.dekra-automobil.cz/index.php ... 120327.php
Co to je za drzost? EHK není zákon.
EDIT: Aha, koukam ze telefon tam pak pro jistotu vyslovne jmenovali. Nicmene mne zajimala vic ta vysilacka.
MEGΛNE GrandTour 2005 - 1.6 automat
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: Xenony do hlavních světlometů
Mohou po tobě požadovat schvalovací certifikát, jako na kterýkoli tuningový díl, který zasahuje do konstrukce vozu, nebo bezpečnostních prvků, tj. že to prošlo nějakou certifikovanou zkušebnou, nějaké lestro s čínským CE je ti na "houby". Žádný prodejce ho nemá, pouze odkaz, že se to může použít mimo komunikace, nebo pro sport i když tam tvrdě platí pravidla schválení.mchlapek píše:V českém silničním zákonu není ani zmínka o xenonech nebo přestavbových sadách. Zákon o pozemních komunikacích se neodkazuje na doporučení EU (podmínky EHK č. 48 a EHK č. 98 - to jsou podmínky, které musí splnit výrobci vozidel při homologaci nových vozidel). Na to se ani policisté nesmí odvolávat, viz:http://www.dekra-automobil.cz/index.php ... 120327.php
Co to je za drzost? EHK není zákon.
Například instalací xenonové žárovky H7, nic nezákonného a nepovoleného na autě nedělám. Žárovka sedne do patice H7, a do původního konektoru žárovky nasunu kontakty ke xenonové žárovce. To se nedá ani klasifikovat jako nepovolená úprava.
Důležité je mít světla správné seřízení. Z vlastní zkušenosti doporučuji svítit níže, i tak osvítím větší plochu a lépe. Dále je vhodné z vnějších polykarbonátových krytů světlometů odstranit škrábance a vyleštit je tak, aby se nedocházelo k rozptylu světla na těchto drobných poškozeních. Svítím se lépe a nikoho neoslňuji. Připadá mi to jako s LPG, v celé Evropě mohu do podzemních garáží. V Česku ne. V EU mohu použít přestavbové sady, v Česku k tomu někdo sám vymýšlí diskriminační podmínky - ostřikovače, regulace.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Re: Xenony do hlavních světlometů
Myslíš China ExportŠamša píše:čínským CE je ti na "houby".
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 hostů