Xenony do hlavních světlometů

Upravovali jste svého Renaulta? Pošlete popis nebo obrázek. Chcete upravovat? Ptejte se tady.

Moderátor: Moderators General

mchlapek
Starting member
Příspěvky: 4
Registrován: čtv říj 20, 2011 14:38

Re: Xenony do hlavních světlometů

Příspěvek od mchlapek » pon říj 01, 2012 13:28

V českém silničním zákonu není ani zmínka o xenonech nebo přestavbových sadách. Zákon o pozemních komunikacích se neodkazuje na doporučení EU (podmínky EHK č. 48 a EHK č. 98 - to jsou podmínky, které musí splnit výrobci vozidel při homologaci nových vozidel). Na to se ani policisté nesmí odvolávat, viz:http://www.dekra-automobil.cz/index.php ... 120327.php
Co to je za drzost? EHK není zákon.
Například instalací xenonové žárovky H7, nic nezákonného a nepovoleného na autě nedělám. Žárovka sedne do patice H7, a do původního konektoru žárovky nasunu kontakty ke xenonové žárovce. To se nedá ani klasifikovat jako nepovolená úprava.
Důležité je mít světla správné seřízení. Z vlastní zkušenosti doporučuji svítit níže, i tak osvítím větší plochu a lépe. Dále je vhodné z vnějších polykarbonátových krytů světlometů odstranit škrábance a vyleštit je tak, aby se nedocházelo k rozptylu světla na těchto drobných poškozeních. Svítím se lépe a nikoho neoslňuji. Připadá mi to jako s LPG, v celé Evropě mohu do podzemních garáží. V Česku ne. V EU mohu použít přestavbové sady, v Česku k tomu někdo sám vymýšlí diskriminační podmínky - ostřikovače, regulace.

Uživatelský avatar
kmarty
Člen RCČR
Příspěvky: 2541
Registrován: pon led 24, 2005 10:28
Bydliště: Praha

Re: Xenony do hlavních světlometů

Příspěvek od kmarty » pon říj 01, 2012 14:48

...(puvodne jsem tu neco pastnul, ale ... nakonec smazal :-) )...

mchlapek píše:V českém silničním zákonu není ani zmínka o xenonech nebo přestavbových sadách. Zákon o pozemních komunikacích se neodkazuje na doporučení EU (podmínky EHK č. 48 a EHK č. 98 - to jsou podmínky, které musí splnit výrobci vozidel při homologaci nových vozidel). Na to se ani policisté nesmí odvolávat, viz:http://www.dekra-automobil.cz/index.php ... 120327.php
Co to je za drzost? EHK není zákon.
Tohle je zajimava myslenka. Jak to obstoji proti cajtum? Kdyz neobstal ani fakt, ze nikoho netrapi ze v zakone neni definovano co je "hovorove zarizeni" (kterezto je zakazane za jizdy drzeti), zatimco nechavaji lezet bez povsimnuti jiz existujici definici a to zarizeni telekomunikacni (do ktere spada jak vysilacka, tak telefon).
EDIT: Aha, koukam ze telefon tam pak pro jistotu vyslovne jmenovali. Nicmene mne zajimala vic ta vysilacka.
MEGΛNE GrandTour 2005 - 1.6 automat
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Xenony do hlavních světlometů

Příspěvek od Šamša » úte říj 02, 2012 09:09

mchlapek píše:V českém silničním zákonu není ani zmínka o xenonech nebo přestavbových sadách. Zákon o pozemních komunikacích se neodkazuje na doporučení EU (podmínky EHK č. 48 a EHK č. 98 - to jsou podmínky, které musí splnit výrobci vozidel při homologaci nových vozidel). Na to se ani policisté nesmí odvolávat, viz:http://www.dekra-automobil.cz/index.php ... 120327.php
Co to je za drzost? EHK není zákon.
Například instalací xenonové žárovky H7, nic nezákonného a nepovoleného na autě nedělám. Žárovka sedne do patice H7, a do původního konektoru žárovky nasunu kontakty ke xenonové žárovce. To se nedá ani klasifikovat jako nepovolená úprava.
Důležité je mít světla správné seřízení. Z vlastní zkušenosti doporučuji svítit níže, i tak osvítím větší plochu a lépe. Dále je vhodné z vnějších polykarbonátových krytů světlometů odstranit škrábance a vyleštit je tak, aby se nedocházelo k rozptylu světla na těchto drobných poškozeních. Svítím se lépe a nikoho neoslňuji. Připadá mi to jako s LPG, v celé Evropě mohu do podzemních garáží. V Česku ne. V EU mohu použít přestavbové sady, v Česku k tomu někdo sám vymýšlí diskriminační podmínky - ostřikovače, regulace.
Mohou po tobě požadovat schvalovací certifikát, jako na kterýkoli tuningový díl, který zasahuje do konstrukce vozu, nebo bezpečnostních prvků, tj. že to prošlo nějakou certifikovanou zkušebnou, nějaké lestro s čínským CE je ti na "houby". Žádný prodejce ho nemá, pouze odkaz, že se to může použít mimo komunikace, nebo pro sport i když tam tvrdě platí pravidla schválení.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11271
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: Xenony do hlavních světlometů

Příspěvek od krt.ecek » úte říj 02, 2012 09:13

Šamša píše:čínským CE je ti na "houby".
Myslíš China Export :?: :lol: :lol:
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

Odpovědět

Zpět na „Tuning“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 hostů