Vzduchové sportovní filtry (všeobecně)
Moderátor: Moderators General
Re: Vzduchové sportovní filtry (všeobecně)
Jiste, urcite to neni mereno dokonale. Maly pocet pokusu a maly pocet vzorku.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě
.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě

Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Re: Vzduchové sportovní filtry (všeobecně)
Je mi to jasné. Já píši jen svoje zkušenosti. Až prodám Lagunu co mám a pořídím si Lagunu III GT po které prahnu delší dobu, tak první co do ní přijde bude filtr od Pipercross. Mám s ním max. dobrou zkušenost a pořídím ho znovu. Auto táhlo pěkně od spodu a u té nafty to je sakra znát. Sic je to kapánek dražší, ale to nevadí. Účinek je takový jak výrobce píše.
Za mě PIPER.
Za mě PIPER.
Re: Vzduchové sportovní filtry (všeobecně)
Dokonale to není,ale před asi dvěma lety sem si koupil nějaký motoristický časopis tam byl kompletní test vzduchových filtru a tam to dopadlo úplně stejne.
K N a podobně totálně propadly víceméně skodily. Nejhůř dopadly kuzelove, které mely dobrou tesnost napojeni na systém.Problem mely v malé plose nasáváneho vzduchu.
Druhy největší smejd byly standardní filtry champion.
Ostatní byly víceméně podobne.
Nov
K N a podobně totálně propadly víceméně skodily. Nejhůř dopadly kuzelove, které mely dobrou tesnost napojeni na systém.Problem mely v malé plose nasáváneho vzduchu.
Druhy největší smejd byly standardní filtry champion.
Ostatní byly víceméně podobne.
Nov
Megane Scenic Kaleido rv.99 1,6 16v 79kw prodano
Laguna Grandtour RXT rv.98 1,8 16v 88kw
Grand Espace IV rv. 04 2,0 T 120 kw Expression
http://novotkap.rajce.idnes.cz/obr/
Laguna Grandtour RXT rv.98 1,8 16v 88kw
Grand Espace IV rv. 04 2,0 T 120 kw Expression
http://novotkap.rajce.idnes.cz/obr/
Re: Vzduchové sportovní filtry (všeobecně)
JJ jak píšeš. Ten test mi dával přečíst kolega v práci....
To K&N stálo za vyliž pr...
Bývávalo dobré, ale před pár lety. Teď už nééééé.
Buď Pipercros nebo Simota Racing. Nic jiného bych asi nebral.
Simotu má kamarád ve Focusu benzín a taky si libuje. Ale vždy bereme jen vložky.
A kor u naftových motorů. Tam pouze a jen VLOŽKU do originálního BOXU.

To K&N stálo za vyliž pr...
Bývávalo dobré, ale před pár lety. Teď už nééééé.
Buď Pipercros nebo Simota Racing. Nic jiného bych asi nebral.
Simotu má kamarád ve Focusu benzín a taky si libuje. Ale vždy bereme jen vložky.
A kor u naftových motorů. Tam pouze a jen VLOŽKU do originálního BOXU.



- goreff
- Senior member
- Příspěvky: 1208
- Registrován: úte črc 10, 2007 19:05
- Bydliště: Olomoucký kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vzduchové sportovní filtry (všeobecně)
Nevím v čem se K&N filtry pokazily, mě kvalita provedení připadá furt stejná...první K&N jsem si kupoval před skoro 18-ti roky a nikdy jsem s žádným neměl problém
Pár kousků rozlepených Pipercross filtrů jsem už naopak viděl http://www.ducati.ms/forums/attachments ... filter.jpg , http://www.ducati.ms/forums/attachments ... filter.jpg , http://i1114.photobucket.com/albums/k54 ... -00183.jpg , https://www.youtube.com/watch?v=dlIGORDOVcA
Tímto nechci Piper nijak zatracovat, rád bych ho i vyzkoušel, ale nechce se mi za něj dávat další peníze. Třeba v tomhle testu http://www.cliosport.net/threads/fastca ... st.445339/ dopadla vložka od Pipercross docela dobře.
Test filtrů byl ve Světě Motorů, na Fabii zkoušely papíráky od různých výrobců plus vložku od K&N.


Test filtrů byl ve Světě Motorů, na Fabii zkoušely papíráky od různých výrobců plus vložku od K&N.
F7P 16 Soupapes Died
F7R 16 Soupapes Sold
F4R Turbocompresseur
F7R 16 Soupapes Sold
F4R Turbocompresseur
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11697
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: Vzduchové sportovní filtry (všeobecně)
Aby byl test optimální, bylo by třeba provést test na několikrát praném filtru, protože nově utkaná "utěrka" z bavlny je hodně utažená a praním se rozvolní a roztřepí vlákna. Čím víc pracích cyklů, tím lepší propustnost a lépe filtruje., je to paradox, ale u bavlňáků je to tak.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Re: Vzduchové sportovní filtry (všeobecně)
Tak Tak. Jak píše ŠAMŠA souhlasím. Já právě taky nechci zatracovat K&N. Měl jsem ho v Cliu (1.2 16V 55KW) i na své motorce (motard) Yamaha XT660X jednoválec. Tam jsem dával iridiovou svíčku NGK, vložku K&N a laděné duplexové výfuky od německého výrobce Laser. A bylo to znát jak na zrychlení, tak na maximální rychlosti. Pak jsem K&N dával do Satise jak jsem psal 3.0 V6 a tam to znát bylo, ale strašně málo. A jako poslední zkušenost mám právě s tím Piperem ve 407 a tam to bylo znát nejvíce. Já už budu pořizovat jen PIPER.
Hezký den
Hezký den
Re: Vzduchové sportovní filtry (všeobecně)
A jen k těm obrázkům co sem dával Goreff. Koukám že se to stává spíše u motorek. Asi by se tam samozřejmě našli i obrázky na auta, krom té fábie RS.
No asi tak. Já ho tam měl dva roky a čistil jsem ho 2x a nic mu nabylo. Takže asi tak.
No asi tak. Já ho tam měl dva roky a čistil jsem ho 2x a nic mu nabylo. Takže asi tak.
Re: Vzduchové sportovní filtry (všeobecně)
Neviem kde položiť túto otázku tak to dávam sem.
Zatiaľ nič nechcem špekulovať len sa pýtam:
Skúšal niekto nahradiť rúru sania medzi filterboxom a škrtiacou klapkou (to s tým slepým črevom)?
Jednak tá rúra nie je tepelne izolovaná, potom to slepé črevo (rezonátor) myslím že tlmí priechod vzduchu (aj zvukový prejav). Čo sa týka odfuku oleja. To by som radšej zviedol niekde do nádobky ako do sania. Začiatkom roka som z celého plastového sania vylial viac ako deci čierneho oleja. Tie polepené steny vzduchových zvodov do motora ani nehovorím, po sedlá ventilov som to nerozobral, ale verím že budú špinavé.
Druhá vec je zväčšenie sacieho "zvona" resp "lievika" za maskou. To neviem, koľko tam je ešte priestoru na toto.
Zatiaľ nič nechcem špekulovať len sa pýtam:
Skúšal niekto nahradiť rúru sania medzi filterboxom a škrtiacou klapkou (to s tým slepým črevom)?
Jednak tá rúra nie je tepelne izolovaná, potom to slepé črevo (rezonátor) myslím že tlmí priechod vzduchu (aj zvukový prejav). Čo sa týka odfuku oleja. To by som radšej zviedol niekde do nádobky ako do sania. Začiatkom roka som z celého plastového sania vylial viac ako deci čierneho oleja. Tie polepené steny vzduchových zvodov do motora ani nehovorím, po sedlá ventilov som to nerozobral, ale verím že budú špinavé.
Druhá vec je zväčšenie sacieho "zvona" resp "lievika" za maskou. To neviem, koľko tam je ešte priestoru na toto.
Renault Mégane II, 2005, 1.6 16V 82kW Benzin, LM0
Re: Vzduchové sportovní filtry (všeobecně)
Správně by ti to mělo odfukovat jenom vzduch z klikové skříně. Na odfuku oleje do sání se používají dvě věci. Odfukový filtr nebo oil catch tank. Na mém twingu jsem použil odfukový filtr. Jelikož jsem si dělal sportovní sání a neměl jsem kam připojit tu odfukovou hadicí, tak jsem tam dal filtr. Občas to chce vyčistit.
Renault Twingo 1.2 43 kW prosklená střecha
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11697
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: Vzduchové sportovní filtry (všeobecně)
To je to správné o čem přemýšlím už tak půl roku. Protože plním motor o půl baru více, tak i spaliny se derou přes kroužky do motoru o to více, motor se tlakuje a plyny strhávají sebou olej do sání a ten prosakuje u chcípací klapky a EGR. Delším pozorováním to dělá zhruba 1l oleje za 3000km, před tím navýšením plnícího tlaku to vyšlo od výměny do výměny cca 10000km(horní ryska - dolní ryska). Čuměl jsem na netu na ty "oil catch tank" butylky a nevím kterou optimální vybrat, ideální místo je před akumulátorem v kapse.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Re: Vzduchové sportovní filtry (všeobecně)
@Hanus1987:
Vďaka za tip. Už som si nádobku objednal. Čo sa týka toho odfuku, tak funguje správne, zas tam nemám litre oleja, avšak stále niečo málo nahádže. Možno preto, lebo s autom jazdím športovo a vytáčať sa nebojím. Športové sanie nemám, iba šport filter v origo airboxe, ale na menšie úpravy sa chystám. Ako náporové za maskou, termoizolácia a náhrada prepoja medzi boxom a klapkou.
Vďaka za tip. Už som si nádobku objednal. Čo sa týka toho odfuku, tak funguje správne, zas tam nemám litre oleja, avšak stále niečo málo nahádže. Možno preto, lebo s autom jazdím športovo a vytáčať sa nebojím. Športové sanie nemám, iba šport filter v origo airboxe, ale na menšie úpravy sa chystám. Ako náporové za maskou, termoizolácia a náhrada prepoja medzi boxom a klapkou.
Renault Mégane II, 2005, 1.6 16V 82kW Benzin, LM0
- Sova
- Grafoman
- Příspěvky: 3227
- Registrován: pát dub 21, 2006 20:49
- Bydliště: Markrabství Moravské
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vzduchové sportovní filtry (všeobecně)
Zdravím,
je v něčem lepší molitanový Pipercross oproti klasickému bavlněnému KNku? Dejme tomu v průchodnosti vzduchu, či filtrace?
je v něčem lepší molitanový Pipercross oproti klasickému bavlněnému KNku? Dejme tomu v průchodnosti vzduchu, či filtrace?
- Epic fail
- Starting member
- Příspěvky: 52
- Registrován: úte bře 15, 2022 09:52
- Bydliště: Doma
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vzduchové sportovní filtry (všeobecně)
Víceméně jen v tom, že na rozdíl od bavlněných se nemusí penetrovat žádnou sračkou, která poškozuje MAF-senzor. Jinak, sebevědomí oba druhy filtrů ti zvednou úplně stejně.
Mégane III ph3 1,6dCi R9M Limited
- Sova
- Grafoman
- Příspěvky: 3227
- Registrován: pát dub 21, 2006 20:49
- Bydliště: Markrabství Moravské
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vzduchové sportovní filtry (všeobecně)
- goreff
- Senior member
- Příspěvky: 1208
- Registrován: úte črc 10, 2007 19:05
- Bydliště: Olomoucký kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vzduchové sportovní filtry (všeobecně)
I starší auta, říká se tomu "váha vzduchu".
F7P 16 Soupapes Died
F7R 16 Soupapes Sold
F4R Turbocompresseur
F7R 16 Soupapes Sold
F4R Turbocompresseur
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti