Chip tuning motoru?

Upravovali jste svého Renaulta? Pošlete popis nebo obrázek. Chcete upravovat? Ptejte se tady.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Uživatelský avatar
pbike78
Starting member
Příspěvky: 56
Registrován: pát říj 17, 2014 22:46

Re: Chip tuning motoru?

Příspěvek od pbike78 » úte říj 29, 2019 12:45

Podělím se o svoje zkušenosti - momentálně auto po úpravě, dlouho jsem váhal kam, nakonec po přečtení mnoha diskuzí jsem zavítal k panu Šímovi z firmy Motorpower a mohu vřele doporučit. Pán je opravdu profík, autu se věnoval cca tři hodiny, samozřejmostí je vaše přítomnost po dobu celé úpravy (chcete - li) a zkouška na brzdě před i po úpravě. Mile mě překvapil stav auta po necelých 100000 km - před úpravou byly naměřeny hodnoty, které se hodně blíží udávaným hodnotám výrobce - výkon dle TP 162 KW - 220 koní, naměřeno 225 koní, krouťák dle TP 340 Nm, naměřeno 333 Nm.
Pán se primárně zaměřuje na koncernová auta, ale nemá problém ani s Renaultem ;)
Cena trochu vyšší oproti ostatním, ale přístup + dojem + výsledek stojí za to.
Jak bonus jsem si nechal trvale deaktivovat START/STOP ;)
Výsledek úpravy zde ;)

https://photos.app.goo.gl/NzK1JAGfDK5G8MoG6
Captur 0,9 TCE + Espace V Initiale Paris 1,8 Tce
ex:
Megane GrandTour 2016 GT220
Megane GrandTour 2000 1,6 16V
http://www.renault-megane.cz/viewtopic.php?f=12&t=15037
Renault 19 1,4 55 KW automat
Škoda 120 GLS
Škoda 105 + Fiat Uno 75 i.e.
Škoda 110 - Barča :)

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Chip tuning motoru?

Příspěvek od Šamša » úte říj 29, 2019 21:33

:t18: velmi zajímavé, to už je slušná hodnota
Doporučuji přejít na kvalitní oleje Millers, Castrol s indexem 50 až 60, aby motor zátěž lépe "snášel" a výměnná lhůta 10.000km.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Uživatelský avatar
pbike78
Starting member
Příspěvky: 56
Registrován: pát říj 17, 2014 22:46

Re: Chip tuning motoru?

Příspěvek od pbike78 » stř říj 30, 2019 10:04

Zrovna jsem po výměně, dával jsem klasiku ELF Evolution SXR 5W40, měním co rok nebo 10000 km.
Captur 0,9 TCE + Espace V Initiale Paris 1,8 Tce
ex:
Megane GrandTour 2016 GT220
Megane GrandTour 2000 1,6 16V
http://www.renault-megane.cz/viewtopic.php?f=12&t=15037
Renault 19 1,4 55 KW automat
Škoda 120 GLS
Škoda 105 + Fiat Uno 75 i.e.
Škoda 110 - Barča :)

maXX_CZ
Starting member
Příspěvky: 66
Registrován: pát pro 25, 2015 13:25
Bydliště: JBC

Re: Chip tuning motoru?

Příspěvek od maXX_CZ » stř říj 30, 2019 10:50

Me sliboval, ze se ozve a nic.
Nevidim prubeh, ale asi ok uprava, nicmene jinde se da lepe.
A zajimavost, me namerili v serii jen 210.
Megane III GT220

Uživatelský avatar
pbike78
Starting member
Příspěvky: 56
Registrován: pát říj 17, 2014 22:46

Re: Chip tuning motoru?

Příspěvek od pbike78 » stř říj 30, 2019 11:24

No je pravda,, že já to řešil už někdy od začátku léta a realizace byla až teď na podzim (pán měl nějaký úraz, takže nekomunikoval), ale zase tak jsem nespěchal a alespoň jsem se v klidu mohl rozmyslet, načíst a porovnat ... Možná to jde i lépe, ale mě tohle fakt stačí :-D
Captur 0,9 TCE + Espace V Initiale Paris 1,8 Tce
ex:
Megane GrandTour 2016 GT220
Megane GrandTour 2000 1,6 16V
http://www.renault-megane.cz/viewtopic.php?f=12&t=15037
Renault 19 1,4 55 KW automat
Škoda 120 GLS
Škoda 105 + Fiat Uno 75 i.e.
Škoda 110 - Barča :)

Uživatelský avatar
distance
Starting member
Příspěvky: 18
Registrován: úte zář 20, 2016 22:10

Re: Chip tuning motoru?

Příspěvek od distance » pát lis 08, 2019 11:21

Zdravim, zvazuji take chiptuning Grandtouru GT220. Motor je tam od RS, stejny, tak proc to nevyuzit ze :)
br-performance chipuji RS a GT na 303 PS, ale jsou daleko a u takovych hodnot bych se mozna i bal o motor.

Co vidim kolem, v CR, nabizi se tuning ktery je udajne legalni a se zapisem do TP.
Z 220 na cca 265 PS. Mam dojem ze by to mohlo stacit, a navic by nemel byt problem s pojistovnou, policii, stk apod...
Co myslite ?

A jeste bych se zeptal tech co uz maji upravene GT220, je ta zmena citelna ? Da se ten volant pri predjizdeni jeste udrzet ? :)
Renault Megane III Grandtour GT220 (facelift)
ex. Alfa Romeo 156 2.0 TS
ex. Alfa Romeo 146 1.4 TS

Uživatelský avatar
pbike78
Starting member
Příspěvky: 56
Registrován: pát říj 17, 2014 22:46

Re: Chip tuning motoru?

Příspěvek od pbike78 » pát lis 08, 2019 13:33

Uvažoval jsem stejně jako ty, tzn. proč nevyužít potenciálu motoru, který je stejný jako v RS a nechtěl jsem úpravu úplně na hranici, tak abych se musel bát o motor. Výsledek je cca 280 koní a něco lehce přes 400 Nm krouťák. Upřímně - fakt to stačí, pokud jsi důrazný na plynu při přeřazení ze 4 na 3, hrabe to i na trojku (respektive to signalizuje kontrolka prokluzu) a volant je potřeba držet opravdu pevně ;), .. takže změna to opravdu je ;)
Zápis do TP jsem neřešil, auto by mělo normálně projít přes emise, zjistím, až půjdu příští rok na první technickou ....
Jinak si vypůjčím text od uživatele ONDRAGT ze serveru moje.auto.cz ohledně několika technických detailů ohledně tvého dotazu o nezničení motoru:
Základem tohoto Meganu KZ23 je motor 2.0TCe F4R typ 874. Tedy stejný typ jako má Megane RS. Po prozkoumání Renault katalogu dílů je v GT opravdu stejný motor jako v RS, jen je kvůli snížení plnícího tlaku z 1,3bar na 1,0bar podladěn na 220k a 340Nm. Motor má nepřímé vstřikování, variabilní časování sací vačkové hřídele a Twin-scroll turbo s vodním chlazením ložiska. Šestistupňová manuální převodovka typu PK4 oproti RS postrádá možný příplatkový samosvorný diferenciál (namontovat by tam šel, jen nevím, jak by si s ním rozumělo ESP). Je navržena na maximální kroutící moment 400Nm, takže je rezerva pro případný doping motoru :)
Captur 0,9 TCE + Espace V Initiale Paris 1,8 Tce
ex:
Megane GrandTour 2016 GT220
Megane GrandTour 2000 1,6 16V
http://www.renault-megane.cz/viewtopic.php?f=12&t=15037
Renault 19 1,4 55 KW automat
Škoda 120 GLS
Škoda 105 + Fiat Uno 75 i.e.
Škoda 110 - Barča :)

Uživatelský avatar
distance
Starting member
Příspěvky: 18
Registrován: úte zář 20, 2016 22:10

Re: Chip tuning motoru?

Příspěvek od distance » pát lis 08, 2019 14:58

pbike78 píše:
pát lis 08, 2019 13:33
Uvažoval jsem stejně jako ty, tzn. proč nevyužít potenciálu motoru, který je stejný jako v RS a nechtěl jsem úpravu úplně na hranici, tak abych se musel bát o motor. Výsledek je cca 280 koní a něco lehce přes 400 Nm krouťák. Upřímně - fakt to stačí, pokud jsi důrazný na plynu při přeřazení ze 4 na 3, hrabe to i na trojku (respektive to signalizuje kontrolka prokluzu) a volant je potřeba držet opravdu pevně ;), .. takže změna to opravdu je ;)
Zápis do TP jsem neřešil, auto by mělo normálně projít přes emise, zjistím, až půjdu příští rok na první technickou ....
Jinak si vypůjčím text od uživatele ONDRAGT ze serveru moje.auto.cz ohledně několika technických detailů ohledně tvého dotazu o nezničení motoru:
Základem tohoto Meganu KZ23 je motor 2.0TCe F4R typ 874. Tedy stejný typ jako má Megane RS. Po prozkoumání Renault katalogu dílů je v GT opravdu stejný motor jako v RS, jen je kvůli snížení plnícího tlaku z 1,3bar na 1,0bar podladěn na 220k a 340Nm. Motor má nepřímé vstřikování, variabilní časování sací vačkové hřídele a Twin-scroll turbo s vodním chlazením ložiska. Šestistupňová manuální převodovka typu PK4 oproti RS postrádá možný příplatkový samosvorný diferenciál (namontovat by tam šel, jen nevím, jak by si s ním rozumělo ESP). Je navržena na maximální kroutící moment 400Nm, takže je rezerva pro případný doping motoru :)

Diky moc za reakci! Muzu se zeptat kde sis to nechal upravit ? Ten koutak by nemel byt vic nez 400Nm ano. Nekde uvadeji ze po uprave, bude mit az 420-450Nm, to uz by mozna bylo moc na spojku. Ohledne zapisu do TP, ja nevim, zda se ze hodne lidi to neresi. Jake je nejcernejsi scenario ? :)
Na druhou stranu, to legalni, se zapisem do TP mozna bude stacit. Je to +45 PS, coz u ne tak velkeho auta bude znat. 280 PS se i me zda fajn, ale to uz je nad ten limit pro zapis.
Motor je stejny jako u RS, ano. Rozdil je v prevodovce a diferencialu. Kdyby GT220 melo ten mechanicky diff jako RS, tak by si Renault kanibalizoval prodej RS modelu. Navic, nevyplatilo by se jim vyvijet dalsi dvoulitr kdyz uz jeden je. Staci mu elektronicky snizit vykon.
Renault Megane III Grandtour GT220 (facelift)
ex. Alfa Romeo 156 2.0 TS
ex. Alfa Romeo 146 1.4 TS

Uživatelský avatar
pbike78
Starting member
Příspěvky: 56
Registrován: pát říj 17, 2014 22:46

Re: Chip tuning motoru?

Příspěvek od pbike78 » sob lis 09, 2019 21:27

Úpravce byl Motorpower.cz, popisoval jsem cca o osm příspěvků výše. Jak jsem psal, zápis do TP jsem neřešil, napadá mě, že problém by třeba mohl být při nehodě (ať už zaviněné nebo ne) s plněním od pojišťovny, ale je to jen domněnka. Pochybuju, že všechny ty kouřící a smradlavý diesely, co tu v Čechách jezdí, mají úpravu zapsanou do TP :) ... BR Performance jsem taky objevil, ale jak jsi psal, je to daleko ...
Captur 0,9 TCE + Espace V Initiale Paris 1,8 Tce
ex:
Megane GrandTour 2016 GT220
Megane GrandTour 2000 1,6 16V
http://www.renault-megane.cz/viewtopic.php?f=12&t=15037
Renault 19 1,4 55 KW automat
Škoda 120 GLS
Škoda 105 + Fiat Uno 75 i.e.
Škoda 110 - Barča :)

maXX_CZ
Starting member
Příspěvky: 66
Registrován: pát pro 25, 2015 13:25
Bydliště: JBC

Re: Chip tuning motoru?

Příspěvek od maXX_CZ » pon lis 11, 2019 00:34

Br-performance.
Jo, je to zmena :)

400Nm je samozrejme dle factory datasheetu, takze je tam nejaka rezerva. Vsichni to tuni vic, vetsinou tech 420-450 Nm stage 1 a kolem 480 stage 2. Navic je potreba si uvedomit, ze tech par Nm navic je tam jen v omezenem spektru otacek pri uplne podlaze. Tzn v beznem provozu malo kdy (pokud clovek nejezdi jak totalni magor).
Jinak co se tyce upravy nejde jen o sucha cisla, ale taky o prubeh vykonu a tociveho momentu.
Megane III GT220

Uživatelský avatar
distance
Starting member
Příspěvky: 18
Registrován: úte zář 20, 2016 22:10

Re: Chip tuning motoru?

Příspěvek od distance » pon lis 11, 2019 12:07

pbike78 píše:
sob lis 09, 2019 21:27
Úpravce byl Motorpower.cz, popisoval jsem cca o osm příspěvků výše. Jak jsem psal, zápis do TP jsem neřešil, napadá mě, že problém by třeba mohl být při nehodě (ať už zaviněné nebo ne) s plněním od pojišťovny, ale je to jen domněnka. Pochybuju, že všechny ty kouřící a smradlavý diesely, co tu v Čechách jezdí, mají úpravu zapsanou do TP :) ... BR Performance jsem taky objevil, ale jak jsi psal, je to daleko ...

Prave, to plneni od pojistovny me trapi, v pripade ze to neni schvalene a zapsane do TP. Pak by problem byt nemel i v pripade nehody.
Mam dojem ze pojistovna se chyti cehokoliv, jen aby nemusela platit. Zkusenost ale nemam, diky bohu, mozna ze se ECU jednoka pri nehode neresi vubec.
Renault Megane III Grandtour GT220 (facelift)
ex. Alfa Romeo 156 2.0 TS
ex. Alfa Romeo 146 1.4 TS

Uživatelský avatar
Davidak79
Moderátor
Příspěvky: 9464
Registrován: čtv črc 26, 2007 19:03
Bydliště: Litoměřicko

Re: Chip tuning motoru?

Příspěvek od Davidak79 » pon lis 11, 2019 16:51

twl , to neni jako když tam máš jinej rozměr pneumatik kterej vidí na prví pohled. Pochybuju že ti někdo bude hrabat do řídící jednotky.
Peugeot 508 GT SW 2,2HDI 2014 FULL
204PS@450Nm >>>odbrzděných 230PS@524Nm



EX:Škoda 105 ,120,125,Felicia , Peugeot 205, Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale 120kw 270nm >>> 143kw 340nm , VW Caddy 2.0TDI 2019

Uživatelský avatar
distance
Starting member
Příspěvky: 18
Registrován: úte zář 20, 2016 22:10

Re: Chip tuning motoru?

Příspěvek od distance » úte lis 12, 2019 10:01

No, moc bych se nedivil kdyby tohle delali v Rakousku, Nemecku a tak treba ;)
Renault Megane III Grandtour GT220 (facelift)
ex. Alfa Romeo 156 2.0 TS
ex. Alfa Romeo 146 1.4 TS

Uživatelský avatar
Davidak79
Moderátor
Příspěvky: 9464
Registrován: čtv črc 26, 2007 19:03
Bydliště: Litoměřicko

Re: Chip tuning motoru?

Příspěvek od Davidak79 » stř kvě 13, 2020 17:36

Tak jsem nechal dnes změřit výkon po 145tis km . Hodnoty naměřeny oproti originálu 150kw a 450Nm : 144Kw a 465Nm Kvůli automatu jsme se domluvili že to nebudeme moc šponovat a výsledek měření po úpravě je 171Kw a 524Nm
Peugeot 508 GT SW 2,2HDI 2014 FULL
204PS@450Nm >>>odbrzděných 230PS@524Nm



EX:Škoda 105 ,120,125,Felicia , Peugeot 205, Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale 120kw 270nm >>> 143kw 340nm , VW Caddy 2.0TDI 2019

Renaulťák
Senior member
Příspěvky: 1305
Registrován: pon čer 15, 2015 20:19
Bydliště: Nitra

Re: Chip tuning motoru?

Příspěvek od Renaulťák » čtv kvě 14, 2020 10:56

Mam pouze 400Nm a jezdim vic na gumy, jako na naftu. Tech 524 by me ojelo az na rafky.
Laguna III Coupe 2,0 dCi, 4control, 131kW/180k, tmavě červená metalíza
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá

Kašpy
Junior member
Příspěvky: 139
Registrován: pát srp 28, 2009 09:41

Re: Chip tuning motoru?

Příspěvek od Kašpy » pát kvě 15, 2020 13:18

Hmmm, smekám, krásný hodnoty :-D
Jak to jezdí? Dá se to ještě řídit? :lol:
Renault 6TL,Renault 16TL,Renault 16TX,Renault 25 2.2,Renault 25 2.2 fl,Laguna II Grandtour 1.9dCi,facelift Laguna II Grandtour 2.0 dCi,Laguna III Grandtour 2.0 dCi,Laguna III Grandtour 2.0dCi-4C.

Uživatelský avatar
Davidak79
Moderátor
Příspěvky: 9464
Registrován: čtv črc 26, 2007 19:03
Bydliště: Litoměřicko

Re: Chip tuning motoru?

Příspěvek od Davidak79 » ned kvě 17, 2020 14:53

Momentálně to tak trochu testuju , mám určité úseky kde jsem "vymetal " saze z výfuku a je tam fakt rozdíl . Díky automatu to není tak divoké , nemůžeš si dovolit takové to kopnutí rychlého puštění spojky , oto ale moc nestojím, páč by se mi převodovka posadila na místo spolujezdce :D i tak si nemůžu zvyknout na častější problikávání kontrolky ESP :D ale důvod chipu , prasojízda nebyla.
Peugeot 508 GT SW 2,2HDI 2014 FULL
204PS@450Nm >>>odbrzděných 230PS@524Nm



EX:Škoda 105 ,120,125,Felicia , Peugeot 205, Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale 120kw 270nm >>> 143kw 340nm , VW Caddy 2.0TDI 2019

maXX_CZ
Starting member
Příspěvky: 66
Registrován: pát pro 25, 2015 13:25
Bydliště: JBC

Re: Chip tuning motoru?

Příspěvek od maXX_CZ » pát čer 05, 2020 09:58

Prevodovka ma jaky limit kroutaku?
Megane III GT220

Uživatelský avatar
Davidak79
Moderátor
Příspěvky: 9464
Registrován: čtv črc 26, 2007 19:03
Bydliště: Litoměřicko

Re: Chip tuning motoru?

Příspěvek od Davidak79 » pát čer 05, 2020 16:40

raději bych to nerozebíral, jsem za limitem. Jednoduše řečeno, na limitu je z výroby.
Peugeot 508 GT SW 2,2HDI 2014 FULL
204PS@450Nm >>>odbrzděných 230PS@524Nm



EX:Škoda 105 ,120,125,Felicia , Peugeot 205, Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale 120kw 270nm >>> 143kw 340nm , VW Caddy 2.0TDI 2019

maXX_CZ
Starting member
Příspěvky: 66
Registrován: pát pro 25, 2015 13:25
Bydliště: JBC

Re: Chip tuning motoru?

Příspěvek od maXX_CZ » sob čer 06, 2020 14:55

To jsem si myslel :)
Megane III GT220

FrankHorigan
Starting member
Příspěvky: 1
Registrován: ned úno 21, 2021 17:41

Megane 3 1.5dci 81kW ... je už na limitu?

Příspěvek od FrankHorigan » ned úno 21, 2021 17:50

Zdravím, možná se tu už probíralo, ale bez výsledku. Jsem majitel auta - myslím že je to verze “energy” která má Start/Stop a 260Nm.

Vím moterek je již v nejvyšší verzi. Nejsem závodník, ale EU tomu chtěla že auto má možná až moc dlouhé kvalty a chybí živost.

Určo bych šel do jemnější varianty 90kW/290Nm, zajímá mě hlavně spojka a díly obecně..

Je to velky risk? Respektive je už Megane na hraně z výroby? Díky za zkušenosti

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Chip tuning motoru?

Příspěvek od Šamša » ned úno 21, 2021 23:00

96kW / 300Nm by mělo být reálné
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Chip tuning motoru?

Příspěvek od Šamša » ned úno 21, 2021 23:33

Zajímalo by mne jakým nástrojem lezou do jednotky Sagem 2000, viděl jsem možnost programování přímo ECU paměti pomocí napíchnutých sond.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Uživatelský avatar
Davidak79
Moderátor
Příspěvky: 9464
Registrován: čtv črc 26, 2007 19:03
Bydliště: Litoměřicko

Re: Chip tuning motoru?

Příspěvek od Davidak79 » pon úno 22, 2021 07:16

jemu nejde o to zda e to reálné , ale jestli to komponenty hnacího ústrojí vydrží , já měl taky možnost výkon reálně vyšší ale ....
Peugeot 508 GT SW 2,2HDI 2014 FULL
204PS@450Nm >>>odbrzděných 230PS@524Nm



EX:Škoda 105 ,120,125,Felicia , Peugeot 205, Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale 120kw 270nm >>> 143kw 340nm , VW Caddy 2.0TDI 2019

Uživatelský avatar
Davidak79
Moderátor
Příspěvky: 9464
Registrován: čtv črc 26, 2007 19:03
Bydliště: Litoměřicko

Re: Chip tuning motoru?

Příspěvek od Davidak79 » pon úno 22, 2021 07:18

jinak ex Laguna 2.0T to pořád kroutí na původním turbu , dvouhmotě spojce a pod .... má natočeno snad někde kolem 270tis km ( 143 kw a 370nm )
Peugeot 508 GT SW 2,2HDI 2014 FULL
204PS@450Nm >>>odbrzděných 230PS@524Nm



EX:Škoda 105 ,120,125,Felicia , Peugeot 205, Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale 120kw 270nm >>> 143kw 340nm , VW Caddy 2.0TDI 2019

Odpovědět

Zpět na „Tuning“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů