Chip tuning motoru?

Upravovali jste svého Renaulta? Pošlete popis nebo obrázek. Chcete upravovat? Ptejte se tady.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Uživatelský avatar
pbike78
Starting member
Příspěvky: 25
Registrován: pát říj 17, 2014 22:46

Re: Chip tuning motoru?

Příspěvek od pbike78 » úte říj 29, 2019 12:45

Podělím se o svoje zkušenosti - momentálně auto po úpravě, dlouho jsem váhal kam, nakonec po přečtení mnoha diskuzí jsem zavítal k panu Šímovi z firmy Motorpower a mohu vřele doporučit. Pán je opravdu profík, autu se věnoval cca tři hodiny, samozřejmostí je vaše přítomnost po dobu celé úpravy (chcete - li) a zkouška na brzdě před i po úpravě. Mile mě překvapil stav auta po necelých 100000 km - před úpravou byly naměřeny hodnoty, které se hodně blíží udávaným hodnotám výrobce - výkon dle TP 162 KW - 220 koní, naměřeno 225 koní, krouťák dle TP 340 Nm, naměřeno 333 Nm.
Pán se primárně zaměřuje na koncernová auta, ale nemá problém ani s Renaultem ;)
Cena trochu vyšší oproti ostatním, ale přístup + dojem + výsledek stojí za to.
Jak bonus jsem si nechal trvale deaktivovat START/STOP ;)
Výsledek úpravy zde ;)

https://photos.app.goo.gl/NzK1JAGfDK5G8MoG6
Megane GrandTour 2016 GT220
ex:
Megane GrandTour 2000 1,6 16V
http://www.renault-megane.cz/viewtopic.php?f=12&t=15037

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11406
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Chip tuning motoru?

Příspěvek od Šamša » úte říj 29, 2019 21:33

:t18: velmi zajímavé, to už je slušná hodnota
Doporučuji přejít na kvalitní oleje Millers, Castrol s indexem 50 až 60, aby motor zátěž lépe "snášel" a výměnná lhůta 10.000km.
Laguna II. 2001 1.9dCi Carminat 79kW, čip bmwpower.cz cca 110kW(boost 2bary),
pružiny Eibach (sníženo -5cm), podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 412000km

Obrázek
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 216000km
Obrázek

BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 355000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
Obrázek

Uživatelský avatar
pbike78
Starting member
Příspěvky: 25
Registrován: pát říj 17, 2014 22:46

Re: Chip tuning motoru?

Příspěvek od pbike78 » stř říj 30, 2019 10:04

Zrovna jsem po výměně, dával jsem klasiku ELF Evolution SXR 5W40, měním co rok nebo 10000 km.
Megane GrandTour 2016 GT220
ex:
Megane GrandTour 2000 1,6 16V
http://www.renault-megane.cz/viewtopic.php?f=12&t=15037

maXX_CZ
Starting member
Příspěvky: 53
Registrován: pát pro 25, 2015 13:25
Bydliště: JBC

Re: Chip tuning motoru?

Příspěvek od maXX_CZ » stř říj 30, 2019 10:50

Me sliboval, ze se ozve a nic.
Nevidim prubeh, ale asi ok uprava, nicmene jinde se da lepe.
A zajimavost, me namerili v serii jen 210.

Uživatelský avatar
pbike78
Starting member
Příspěvky: 25
Registrován: pát říj 17, 2014 22:46

Re: Chip tuning motoru?

Příspěvek od pbike78 » stř říj 30, 2019 11:24

No je pravda,, že já to řešil už někdy od začátku léta a realizace byla až teď na podzim (pán měl nějaký úraz, takže nekomunikoval), ale zase tak jsem nespěchal a alespoň jsem se v klidu mohl rozmyslet, načíst a porovnat ... Možná to jde i lépe, ale mě tohle fakt stačí :-D
Megane GrandTour 2016 GT220
ex:
Megane GrandTour 2000 1,6 16V
http://www.renault-megane.cz/viewtopic.php?f=12&t=15037

Uživatelský avatar
distance
Starting member
Příspěvky: 17
Registrován: úte zář 20, 2016 22:10

Re: Chip tuning motoru?

Příspěvek od distance » pát lis 08, 2019 11:21

Zdravim, zvazuji take chiptuning Grandtouru GT220. Motor je tam od RS, stejny, tak proc to nevyuzit ze :)
br-performance chipuji RS a GT na 303 PS, ale jsou daleko a u takovych hodnot bych se mozna i bal o motor.

Co vidim kolem, v CR, nabizi se tuning ktery je udajne legalni a se zapisem do TP.
Z 220 na cca 265 PS. Mam dojem ze by to mohlo stacit, a navic by nemel byt problem s pojistovnou, policii, stk apod...
Co myslite ?

A jeste bych se zeptal tech co uz maji upravene GT220, je ta zmena citelna ? Da se ten volant pri predjizdeni jeste udrzet ? :)
Renault Megane III Grandtour GT220 (facelift)
ex. Alfa Romeo 156 2.0 TS
ex. Alfa Romeo 146 1.4 TS

Uživatelský avatar
pbike78
Starting member
Příspěvky: 25
Registrován: pát říj 17, 2014 22:46

Re: Chip tuning motoru?

Příspěvek od pbike78 » pát lis 08, 2019 13:33

Uvažoval jsem stejně jako ty, tzn. proč nevyužít potenciálu motoru, který je stejný jako v RS a nechtěl jsem úpravu úplně na hranici, tak abych se musel bát o motor. Výsledek je cca 280 koní a něco lehce přes 400 Nm krouťák. Upřímně - fakt to stačí, pokud jsi důrazný na plynu při přeřazení ze 4 na 3, hrabe to i na trojku (respektive to signalizuje kontrolka prokluzu) a volant je potřeba držet opravdu pevně ;), .. takže změna to opravdu je ;)
Zápis do TP jsem neřešil, auto by mělo normálně projít přes emise, zjistím, až půjdu příští rok na první technickou ....
Jinak si vypůjčím text od uživatele ONDRAGT ze serveru moje.auto.cz ohledně několika technických detailů ohledně tvého dotazu o nezničení motoru:
Základem tohoto Meganu KZ23 je motor 2.0TCe F4R typ 874. Tedy stejný typ jako má Megane RS. Po prozkoumání Renault katalogu dílů je v GT opravdu stejný motor jako v RS, jen je kvůli snížení plnícího tlaku z 1,3bar na 1,0bar podladěn na 220k a 340Nm. Motor má nepřímé vstřikování, variabilní časování sací vačkové hřídele a Twin-scroll turbo s vodním chlazením ložiska. Šestistupňová manuální převodovka typu PK4 oproti RS postrádá možný příplatkový samosvorný diferenciál (namontovat by tam šel, jen nevím, jak by si s ním rozumělo ESP). Je navržena na maximální kroutící moment 400Nm, takže je rezerva pro případný doping motoru :)
Megane GrandTour 2016 GT220
ex:
Megane GrandTour 2000 1,6 16V
http://www.renault-megane.cz/viewtopic.php?f=12&t=15037

Uživatelský avatar
distance
Starting member
Příspěvky: 17
Registrován: úte zář 20, 2016 22:10

Re: Chip tuning motoru?

Příspěvek od distance » pát lis 08, 2019 14:58

pbike78 píše:
pát lis 08, 2019 13:33
Uvažoval jsem stejně jako ty, tzn. proč nevyužít potenciálu motoru, který je stejný jako v RS a nechtěl jsem úpravu úplně na hranici, tak abych se musel bát o motor. Výsledek je cca 280 koní a něco lehce přes 400 Nm krouťák. Upřímně - fakt to stačí, pokud jsi důrazný na plynu při přeřazení ze 4 na 3, hrabe to i na trojku (respektive to signalizuje kontrolka prokluzu) a volant je potřeba držet opravdu pevně ;), .. takže změna to opravdu je ;)
Zápis do TP jsem neřešil, auto by mělo normálně projít přes emise, zjistím, až půjdu příští rok na první technickou ....
Jinak si vypůjčím text od uživatele ONDRAGT ze serveru moje.auto.cz ohledně několika technických detailů ohledně tvého dotazu o nezničení motoru:
Základem tohoto Meganu KZ23 je motor 2.0TCe F4R typ 874. Tedy stejný typ jako má Megane RS. Po prozkoumání Renault katalogu dílů je v GT opravdu stejný motor jako v RS, jen je kvůli snížení plnícího tlaku z 1,3bar na 1,0bar podladěn na 220k a 340Nm. Motor má nepřímé vstřikování, variabilní časování sací vačkové hřídele a Twin-scroll turbo s vodním chlazením ložiska. Šestistupňová manuální převodovka typu PK4 oproti RS postrádá možný příplatkový samosvorný diferenciál (namontovat by tam šel, jen nevím, jak by si s ním rozumělo ESP). Je navržena na maximální kroutící moment 400Nm, takže je rezerva pro případný doping motoru :)

Diky moc za reakci! Muzu se zeptat kde sis to nechal upravit ? Ten koutak by nemel byt vic nez 400Nm ano. Nekde uvadeji ze po uprave, bude mit az 420-450Nm, to uz by mozna bylo moc na spojku. Ohledne zapisu do TP, ja nevim, zda se ze hodne lidi to neresi. Jake je nejcernejsi scenario ? :)
Na druhou stranu, to legalni, se zapisem do TP mozna bude stacit. Je to +45 PS, coz u ne tak velkeho auta bude znat. 280 PS se i me zda fajn, ale to uz je nad ten limit pro zapis.
Motor je stejny jako u RS, ano. Rozdil je v prevodovce a diferencialu. Kdyby GT220 melo ten mechanicky diff jako RS, tak by si Renault kanibalizoval prodej RS modelu. Navic, nevyplatilo by se jim vyvijet dalsi dvoulitr kdyz uz jeden je. Staci mu elektronicky snizit vykon.
Renault Megane III Grandtour GT220 (facelift)
ex. Alfa Romeo 156 2.0 TS
ex. Alfa Romeo 146 1.4 TS

Uživatelský avatar
pbike78
Starting member
Příspěvky: 25
Registrován: pát říj 17, 2014 22:46

Re: Chip tuning motoru?

Příspěvek od pbike78 » sob lis 09, 2019 21:27

Úpravce byl Motorpower.cz, popisoval jsem cca o osm příspěvků výše. Jak jsem psal, zápis do TP jsem neřešil, napadá mě, že problém by třeba mohl být při nehodě (ať už zaviněné nebo ne) s plněním od pojišťovny, ale je to jen domněnka. Pochybuju, že všechny ty kouřící a smradlavý diesely, co tu v Čechách jezdí, mají úpravu zapsanou do TP :) ... BR Performance jsem taky objevil, ale jak jsi psal, je to daleko ...
Megane GrandTour 2016 GT220
ex:
Megane GrandTour 2000 1,6 16V
http://www.renault-megane.cz/viewtopic.php?f=12&t=15037

maXX_CZ
Starting member
Příspěvky: 53
Registrován: pát pro 25, 2015 13:25
Bydliště: JBC

Re: Chip tuning motoru?

Příspěvek od maXX_CZ » pon lis 11, 2019 00:34

Br-performance.
Jo, je to zmena :)

400Nm je samozrejme dle factory datasheetu, takze je tam nejaka rezerva. Vsichni to tuni vic, vetsinou tech 420-450 Nm stage 1 a kolem 480 stage 2. Navic je potreba si uvedomit, ze tech par Nm navic je tam jen v omezenem spektru otacek pri uplne podlaze. Tzn v beznem provozu malo kdy (pokud clovek nejezdi jak totalni magor).
Jinak co se tyce upravy nejde jen o sucha cisla, ale taky o prubeh vykonu a tociveho momentu.

Uživatelský avatar
distance
Starting member
Příspěvky: 17
Registrován: úte zář 20, 2016 22:10

Re: Chip tuning motoru?

Příspěvek od distance » pon lis 11, 2019 12:07

pbike78 píše:
sob lis 09, 2019 21:27
Úpravce byl Motorpower.cz, popisoval jsem cca o osm příspěvků výše. Jak jsem psal, zápis do TP jsem neřešil, napadá mě, že problém by třeba mohl být při nehodě (ať už zaviněné nebo ne) s plněním od pojišťovny, ale je to jen domněnka. Pochybuju, že všechny ty kouřící a smradlavý diesely, co tu v Čechách jezdí, mají úpravu zapsanou do TP :) ... BR Performance jsem taky objevil, ale jak jsi psal, je to daleko ...

Prave, to plneni od pojistovny me trapi, v pripade ze to neni schvalene a zapsane do TP. Pak by problem byt nemel i v pripade nehody.
Mam dojem ze pojistovna se chyti cehokoliv, jen aby nemusela platit. Zkusenost ale nemam, diky bohu, mozna ze se ECU jednoka pri nehode neresi vubec.
Renault Megane III Grandtour GT220 (facelift)
ex. Alfa Romeo 156 2.0 TS
ex. Alfa Romeo 146 1.4 TS

Uživatelský avatar
Davidak79
Moderátor
Příspěvky: 9611
Registrován: čtv črc 26, 2007 19:03
Bydliště: Litoměřicko

Re: Chip tuning motoru?

Příspěvek od Davidak79 » pon lis 11, 2019 16:51

twl , to neni jako když tam máš jinej rozměr pneumatik kterej vidí na prví pohled. Pochybuju že ti někdo bude hrabat do řídící jednotky.
Peugeot 508 GT SW 2,2HDI 204PS@450Nm 2014 Full
Hnědá guaranja ( já říkám že je to černá )
černá kůže 19" papuče

VW Caddy 2.0TDI 2019 Bílá

EX: Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale

Uživatelský avatar
distance
Starting member
Příspěvky: 17
Registrován: úte zář 20, 2016 22:10

Re: Chip tuning motoru?

Příspěvek od distance » úte lis 12, 2019 10:01

No, moc bych se nedivil kdyby tohle delali v Rakousku, Nemecku a tak treba ;)
Renault Megane III Grandtour GT220 (facelift)
ex. Alfa Romeo 156 2.0 TS
ex. Alfa Romeo 146 1.4 TS

Odpovědět

Zpět na „Tuning“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host