Zapojení diody na váhu vzduchu

Upravovali jste svého Renaulta? Pošlete popis nebo obrázek. Chcete upravovat? Ptejte se tady.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
wincor
Starting member
Příspěvky: 77
Registrován: pát srp 25, 2017 07:31
Bydliště: Litoměřice

Zapojení diody na váhu vzduchu

Příspěvek od wincor » sob zář 02, 2017 10:27

Zapojil tu nekdy nekdo diodu misto vahy vzduchu a jak to jezdilo? Spotřeba,vykon atd? (Na jake piny?)
Prosim piste jen osobni zkusenost ,to ze kamos,mechanik atd povidal je matouci pro ostatni a diskuze se rozjede nespravnym smerem.
Mam jeste oktavku 1,9tdi 81kw,egr off,dioda misto vahy vzduchu a takto najeto 240tis.km bez problemu ,vykon dobry v celem spektru ot. nepada do nouzaku,taha od 1700ot/min ,spotreba podle stylu jizdy mezi 5-6litry,takze pohoda.
U renaultu mam egr odpojen a pootocen a zajima mne dioda misto vahy vzduchu. Mam lagunu 1,9dci 88kw .nad 2500ot./min je uz lenoch trochu a jde pomalu do otacek,spotreba cca 7litru, nechci srovnavat tdi a dci jsou to jine motory,jen osobni zkusenosti prosim...jsou to odpovedi pro ostatni zajemce. Jinak jsem spokojen s renaultem,pohodlny,vybaveny,jezdim 60tis.km rocne. 8)

Uživatelský avatar
HonYa
Moderátor
Příspěvky: 1174
Registrován: úte led 04, 2005 18:47
Bydliště: Praha - CZ

Re: Zapojení diody na váhu vzduchu

Příspěvek od HonYa » sob zář 02, 2017 19:42

Ahoj wincore.

tento dotaz patří do sekce tuning..kopíruju jej tam a tady zamykám...

dioda místo váhy vzduchu? protože pořádně nefunguje váha? nebo aby dávala konstatní hodnotu jednotce?...na dci tento "trik" fungovat nebude....
HonYa | Lůca, Áďa a Táďa
------------------------------
Laguna GT (2009) 2,0 dCi 131 kW
------------------------------
Oficiální facebook page Renault Clubu Česká Republika

Uživatelský avatar
HonYa
Moderátor
Příspěvky: 1174
Registrován: úte led 04, 2005 18:47
Bydliště: Praha - CZ

Re: Zapojení diody na váhu vzduchu

Příspěvek od HonYa » sob zář 02, 2017 19:50

Ještě mě zajímá....odpojený a pootočený egr....k čemu? jak pootočený? Může mi to, prosím, někdo vysvětlit a objasnit, proč se toto dělá? A proč odpojený egr? Proč se nevyčistil? Ten motor s ním pracuje.
HonYa | Lůca, Áďa a Táďa
------------------------------
Laguna GT (2009) 2,0 dCi 131 kW
------------------------------
Oficiální facebook page Renault Clubu Česká Republika

wincor
Starting member
Příspěvky: 77
Registrován: pát srp 25, 2017 07:31
Bydliště: Litoměřice

Re: Zapojení diody na váhu vzduchu

Příspěvek od wincor » sob zář 02, 2017 20:38

Jede to plynule v tahu,auto nedycha zpet sve splodiny. Egr je trosku u renaultu konstrukcne slozitejsi ale da se to resit. Ja zaslepil otocenim a odpojenim u 1,9dci 88kw,poprve o 2otacky po smeru,uchycen levy sroub,neuchyceny byl horni a pravy, jizdni vlastnosti po otoceni trochu lepsi,pak otoceni o jednu zpet od orig.uchyceni a na sroubek levy ,horni a pravy neuchycen. Jizdi vlastnosti jeste lepsi v celem spektru otacek,spotreba + - stejna oproti vsem moznostem co jsem zkusil,ale tu neresim,jestli o pul litru vic min. Konektor vzdy odpojen. Pokud je vaha vzduchu,turbo,menic tlaku turba,tlakovy snimac sani vse ok. Tak vyrazeni egr ma smysl,nezanasi se tolik motor masnotou,dycha cerstvejsi vzduch,lepe jede. Odzkouseno na 1,9 tdi 81kw a najezdil jsem tak 240 000km nez jsem auto dal tatovi v duchodu aby mel cim jezdit. Ted ma 540tis.km bez problemu jezdi dal. Verim ze tohle dam i na renaultu za predpokladu ze autem budu jezdit setrne(dochlazovani turba,nehonit za studena apod.) Menit pravidelne olej,filtry,vif do nafty atd co bude treba...auto vydrzi jezdit a poroucha se tak,jak se k nemu budes chovat. Renault je dobry auto jako i ostatni znacky,kazdemu vyhovuje jina velikost,motor,vybaveni. Neuznavam frajery co odsoudi cokoliv (renault)co jedna baba povidala nebo koluje po internetu. Trochu jsem se rozepsal pardon :)

wincor
Starting member
Příspěvky: 77
Registrován: pát srp 25, 2017 07:31
Bydliště: Litoměřice

Re: Zapojení diody na váhu vzduchu

Příspěvek od wincor » sob zář 02, 2017 20:52

HonYa píše:
sob zář 02, 2017 19:42
Ahoj wincore.

tento dotaz patří do sekce tuning..kopíruju jej tam a tady zamykám...

dioda místo váhy vzduchu? protože pořádně nefunguje váha? nebo aby dávala konstatní hodnotu jednotce?...na dci tento "trik" fungovat nebude....
Vaha vzduchu,se mi nejak nezda jak to auto na 88kw mene tahne. Diagnostika nic neukazala,bohuzel neovereno za jizdy,jen chybove hlaseni nic. Odhaduji to jen slabsim tahem motoru a vyssi spotrebou,proto chci zjistit na ktere piny dat diodu a zkusit jezdit. Jinak turbo nove zadny repas,menic tlaku turba,hadicky nove a jede fakt hezky auto nestezuju si ale neco tomu chybi. Dam priklad v rozdilu,u oktavky jsem mel dve vahy vzduchu,uplne nove,na aute vse ok ale na bosch to jelo slabeji nez na druhou pierburk ktera byla mnohem lepsi v tahu motoru...a u renaultu ted mam podobny dojem ze vaha vzduchu je tady lenoch trochu. Asi tak bych to videl.

Uživatelský avatar
HonYa
Moderátor
Příspěvky: 1174
Registrován: úte led 04, 2005 18:47
Bydliště: Praha - CZ

Re: Zapojení diody na váhu vzduchu

Příspěvek od HonYa » sob zář 02, 2017 21:19

To že jsi to vyzkoušel na VW motoru 1.9 TDi je naprosto v pořádku...ten motor pracuje s jiným typem čerpadla a potřebuje k jeho řízení jiné údaje.

Renault používá v dci hodnoty z váhy vzduchu - nebude to fungovat. Pokud se ale pletu, rád se na to někde podívám.

Tím jak jsi s ním otáčel, tak jsi to asi celé očistil....při konstrukci tohoto typu egr ventilu mě nic jiného nenapadá....nezkusil jsi ho před "zaslepením" (které jsi stejně neudělal otočením....2x po směru (stejná pozice), jednou zpátky (stejná pozice)) očistit????? Tím že jsi neuchytil všechny šrouby by ses mohl dostat do problému, že ti kolem budou utíkat horké plyny, které mohou něco poškodit po delší době.

Zkoušel jsi to pročistit nebo jsi to jen otočil a ani nevytáhl ven?

S těmi posledními větami úplně souhlasím.
HonYa | Lůca, Áďa a Táďa
------------------------------
Laguna GT (2009) 2,0 dCi 131 kW
------------------------------
Oficiální facebook page Renault Clubu Česká Republika

wincor
Starting member
Příspěvky: 77
Registrován: pát srp 25, 2017 07:31
Bydliště: Litoměřice

Re: Zapojení diody na váhu vzduchu

Příspěvek od wincor » sob zář 02, 2017 21:28

Byl venku cely,ocisteny,ani nebyl moc zadelany sel ven celkem dobre. Sani uvnitr bylo horsi ,jak asfalt napatlany vsude. Tyden jsem jezdil s otocenim doprava 2x a ted 2dny doleva 1x ,ono taky zalezi na ktery srou se to chyti,horni,levy nebo pravy. Jasne ze trosku masnota prosakuje ale otiram cistim po kazde jizde vecer preventivne spis. Po zkousce a az bude vyladeno uchyceni dotahnu do konce=vyrobim si novou prirubu egr.

wincor
Starting member
Příspěvky: 77
Registrován: pát srp 25, 2017 07:31
Bydliště: Litoměřice

Re: Zapojení diody na váhu vzduchu

Příspěvek od wincor » sob zář 02, 2017 21:35

Tu diodu taky zkusim,nic se tomu nestane,jsou dve moznosti ze bud to fakt bude lepsi,spotreba,vykon anebo to od zacatku nepojede a necham to byt. Nemam auto na blbnuti,jen na dojizdeni do prace a okolo na opravy k zakaznikum po cr. Rocne cca 60tis.km a ja tomu motoru verim je dobry.

Uživatelský avatar
HonYa
Moderátor
Příspěvky: 1174
Registrován: úte led 04, 2005 18:47
Bydliště: Praha - CZ

Re: Zapojení diody na váhu vzduchu

Příspěvek od HonYa » sob zář 02, 2017 21:36

wincor píše:
sob zář 02, 2017 20:52
menic tlaku turba
Prosím, co toto je? Myslíš regulátor tlaku turba?

Promiň že se ptám jak blázen...ale jakou tam chceš dát diodu?...jaké hodnoty ti má váhá dávat?...dáš tam hodnotu volnoběhu nebo plného běhu motoru?...nebo snad větší?

Na jaké piny?....

1-sensor signal return
2 - power
3 - zem
4- MAF sensor return
5 - MAF sensor
6 - Teplota nasávaného vzduchu
HonYa | Lůca, Áďa a Táďa
------------------------------
Laguna GT (2009) 2,0 dCi 131 kW
------------------------------
Oficiální facebook page Renault Clubu Česká Republika

Uživatelský avatar
HonYa
Moderátor
Příspěvky: 1174
Registrován: úte led 04, 2005 18:47
Bydliště: Praha - CZ

Re: Zapojení diody na váhu vzduchu

Příspěvek od HonYa » sob zář 02, 2017 21:38

Ale jaké to dává hodnoty a v čem už jsem nenašel...
HonYa | Lůca, Áďa a Táďa
------------------------------
Laguna GT (2009) 2,0 dCi 131 kW
------------------------------
Oficiální facebook page Renault Clubu Česká Republika

wincor
Starting member
Příspěvky: 77
Registrován: pát srp 25, 2017 07:31
Bydliště: Litoměřice

Re: Zapojení diody na váhu vzduchu

Příspěvek od wincor » ned zář 03, 2017 01:05

Měnič tlaku turba je elektromagnetický ventil připojený na konektor se dvěma vývody na podtlak a na wastgate turba,prostě kurvitko když zadrhává tak taky nejede auto.

1 / 5V referenční napětí od ŘJ / ČERVENÁ/ZELENÁ / pin 50 ŘJ
2 / Zem signálu / HNĚDÁ/MODRÁ / pin 25 ŘJ
3 / +12V napájení / ŽLUTÁ/ČERNÁ / relé 109
4 / Nezapojeno / - / -
5 / Zem / HNĚDÁ / kostra vozidla
6 / Výstup váhy vzduchu / FIALOVÁ/HNĚDÁ / pin 52 ŘJ
Tohle je konektor oktávka a mám diodu na 1a6 zapojenou a funkcni,dioda BAV21, u Renaultu jestli je konektor jak jsi poslal tak zapojení by jiné mělo být. Někdo se o tom už zmiňovat tu na stránkách někde ale pin 1a6 by byl spatne.
Zapojením diody na napeti 5V a výstupu z váhy,bych váhu ověřil fyzicky,jestli už není unavená,poškozená atd abych nemusel zbytečně kupovat novou. Ověřit ji diagnostikou je trochu problém dostat se k člověku co to umí stim.
Toto je navíc test který poznáš ihned rozdíl.

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11262
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Zapojení diody na váhu vzduchu

Příspěvek od Šamša » ned zář 03, 2017 12:15

Jednoduché to není, protože rotačka u tdi dává pouze 1 proměnný vstřik, ale dCi se solenoidy dává až 3 proměnné vstřiky v cyklu a vše je ovlivněné teplotou motoru a nasávaného vzduchu, množstvím nasávaného vzduchu a tlakem za coolerem. Jakmile nějakou součást vyřadíš, nebo nastavíš pevnou referenční hodnotu, tak jednotka přepne do náhradního režimu a pracuje pouze s tabulkovými hodnotami, neuplatní se adaptabilní hodnoty. Váha vzduchu je v tomto postavená na 1 místo, proto jestli už má několik stovek tisíc za sebou, je vhodné ji nahradit novou, ale originální, ta byla původně od Siemense.
Psal jsem zde o čipování, kdy jsme nemohli překonat limitery tlaku plnění a "ojebal" jsem to senzorem s jiným průběhem signálu určený pro Alfu Romeo, plní to o cca 0,5 bar více, ale co je důležité vyšší objem vzduchu přes váhu adaptivně jednotka přepočítala i poměr paliva. Proto nejlevnější tuning, sice navýšení nebude v řádu desítek kobyl, ale pokud máš turbo nové, nebo mu ještě věříš, tak je cesta pouhou výměnou senzoru.
Co se EGR a "zaslepení" týče, mám to už takhle provedené už 10 let a bylo to přesně po problému jak jsi psal, kdy v sání bylo víc jak 0,5cm asfaltu. Zřejmě způsobené stylem jízdy a nekvalitní naftou v distribuci, kdy se přemisťuju třeba 10x za den po městě nebo okolí a občas to protáhnu dále, pokud u někoho převyšují dálky nad cukáním, je zaslepování bezpředmětné. S těmi oxidy dusíku, to nebude tak horké, motor ho produkuje v poměrně úzkém pásmu otáček a provozních podmínek, navíc se během hodiny až dvou chemicky přemění na neškodný NO2.
Laguna II. 2001 1.9dCi Carminat 79kW, čip bmwpower.cz cca 110kW(boost 2bary),
pružiny Eibach (sníženo -5cm), podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 401000km

Obrázek
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 213000km
Obrázek

BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 354000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
Obrázek

wincor
Starting member
Příspěvky: 77
Registrován: pát srp 25, 2017 07:31
Bydliště: Litoměřice

Re: Zapojení diody na váhu vzduchu

Příspěvek od wincor » ned zář 03, 2017 19:17

Proto jsem nikde nenasel a nikde se nepise o vyrazeni vahy vzduchu u dci motoru. Vaha vzduchu u me funguje i kdyz si myslim ze je uz opotrebena nebo jak to spravne formulovat. Jezdim prevazne dalnice a hlavni trasy a pres celou Prahu do prace 70km tam a 70km zpet proto jsem s egr zaslepenym ted spokojen,jede to lepe i pocitove i pruznejsi motor je.

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11262
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Zapojení diody na váhu vzduchu

Příspěvek od Šamša » ned zář 03, 2017 20:42

Při každé výměně oleje a filtrů, dělám očistu i váhy, stačí na to odmašťovací sprej na brzdy.
Laguna II. 2001 1.9dCi Carminat 79kW, čip bmwpower.cz cca 110kW(boost 2bary),
pružiny Eibach (sníženo -5cm), podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 401000km

Obrázek
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 213000km
Obrázek

BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 354000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
Obrázek

wincor
Starting member
Příspěvky: 77
Registrován: pát srp 25, 2017 07:31
Bydliště: Litoměřice

Re: Zapojení diody na váhu vzduchu

Příspěvek od wincor » pon zář 04, 2017 17:18

Taky to tak budu delat,filtr olejovy dam vetsi,ten orig je malinky moc,tusim ze peugeot ma vetsi.
Jinak jsem mel dnes venku egr,byl cisty,jen jsem pomeril a zakreslil egr na vyrobeni sveho zaslepujiciho na vsechny 3sroubky.
Zkouska jizdy se spravne zapojenym egr a zapojenym konektorem a padal do nouzaku s hlaskou chyba vstriku. Po vypojeni baterky a pootoceni o jednu doleva vse ok,zas jede dobre. Zjistil jsem totiz ze uplne netesni ikdyz je dovreny na doraz,sedelko je taknejak vykously jak u podpaleneho ventilu.
Jinak zkouska na diodu a zadny zmeny,takze auto jede v nahradnim,vypocitanem rezimu. Pri dlouhodobejsim pouzivani si myslim ze by hure jezdilo mozna i nouzaku padalo. Koupim novou pristi mesic,chtel bych i hadice od ic.az k turbu ale zatím nevim kde koupit. Pouze novou,z vrakace,pouzite apod.ne.

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11262
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Zapojení diody na váhu vzduchu

Příspěvek od Šamša » úte zář 05, 2017 07:56

Koukni do sortimentu Rubeny Náchod, dělají i silikonové.
Laguna II. 2001 1.9dCi Carminat 79kW, čip bmwpower.cz cca 110kW(boost 2bary),
pružiny Eibach (sníženo -5cm), podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 401000km

Obrázek
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 213000km
Obrázek

BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 354000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
Obrázek

Blakkjackk
Starting member
Příspěvky: 1
Registrován: úte led 15, 2019 12:56

Re: Zapojení diody na váhu vzduchu

Příspěvek od Blakkjackk » úte led 15, 2019 13:04

Ahoj, dioda ve váze vzduchu, je v podstatě nijak nebezpečný levný "tuning". Dojde k oblbnutí řídící jednotky, takže ti do motoru půjde více vzduchu, proto doporučuji kvalitní vzduchový filtr a ideálně zaslepený EGR ventil, ale to není podmínkou.
Já to na svým autě mám už asi půl roku a nemůžu si stěžovat. Výkon to zvedlo podle grafu o 4 kW.
Spotřeba se zvedla o 0,1l/100km.
A když máš plyn na podlaze, tak ti to zahulí černě.
Na srazy JDM je to pecka.
Ale doporučuji jedině diodu typu BAV21!!
Jeden konec zapojiš do prvního pinu a druhej do druhého, když to nebude nic dělat, zkus jí jen otočit. Protože jedna půlka diody je anoda a druhá katoda. Nevím teď co do čeho, ale je to lehký, že by to zvládl i 12ti letý dítě.
Takže za mě pozitivní reakce na diodu ve váze vzduchu. :)
Hyundai Tucson 2.0 CRDI 110kw 4x4

Uživatelský avatar
Davidak79
Moderátor
Příspěvky: 9598
Registrován: čtv črc 26, 2007 19:03
Bydliště: Litoměřicko

Re: Zapojení diody na váhu vzduchu

Příspěvek od Davidak79 » úte led 15, 2019 17:23

+4kw a vyšší spotřeba ?? černej dým ..... a kčemu to je dobrý ?
Peugeot 508 GT SW 2,2HDI 204PS@450Nm 2014 Full
Hnědá guaranja ( já říkám že je to černá )
černá kůže 19" papuče

VW Caddy 2.0TDI 2019 Bílá

EX: Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 4434
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Zapojení diody na váhu vzduchu

Příspěvek od kotasekh » úte led 15, 2019 18:54

No je to preci super! Sice se to neda zrat, ale muzes si to uvarit sam doma :D.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
šedá Eclipse B66, Hudba
RV 1. dubna 2009 (Aprílové auto)
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Dacia Logan MCV Stepway 2019

Odpovědět

Zpět na „Tuning“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti