Arkana
Arkana
Chtěl bych se zeptat na vaše zkušenosti s Renaultem Arkana. Třeba hned s dodací lhůtou. Já mám objednáno od října 2021, původní termín byl 6.6.2022, teď se zdá, že auto dorazí už koncem března.
-
- Starting member
- Příspěvky: 42
- Registrován: ned lis 08, 2009 14:40
- Bydliště: na hranici Moravy a Slezska
Re: Arkana
Jak to s tebou vypadá, už ho máš? Nám se doma taky líbí. Pochlub se.
Re: Arkana
V první řadě tě zdravím. Budiž země lehká Webfóru
Ano, auto mám už cca měsíc a musím říct, že splnilo očekávání. Tedy, zatím celkově spokojenost. Spousta elektronických fičur, vyšší posez (moje první SUV), pohodlné sedačky, automat (můj první) na který jsem si zvykl velmi rychle v kombinaci se skvělým motorem atd. atd.
Ale už jsem řešil i první závadu a dnes i první lehkou nehodu (nějaký "šikula" nezvládl parkování a prostě mi Arkanu na parkovišti slušně ojel). Ta závada spočívala v tom, že se mi při jednom raním pokusu nastoupit nepodařilo otevřít dveře řidiče. Vyřešeno v servisu "na počkání". Asi špatně promazaný mechanismus, který při teplotě cca -7st zamrzl a mým pokusem otevřít, se uvolnilo jakési lanko. Od té doby všechno cajk.
Průměrná spotřeba 7,5 není nic moc, ale vzhledem k tomu, že jezdím hlavně po městě je to asi o 2dcl méně než u předchozího Mégane. Po okreskách jezdím bez větších problémů za 5,6.
Pokud by tě zajímalo něco konkrétního, ptej se, rád odpovím.

Ano, auto mám už cca měsíc a musím říct, že splnilo očekávání. Tedy, zatím celkově spokojenost. Spousta elektronických fičur, vyšší posez (moje první SUV), pohodlné sedačky, automat (můj první) na který jsem si zvykl velmi rychle v kombinaci se skvělým motorem atd. atd.
Ale už jsem řešil i první závadu a dnes i první lehkou nehodu (nějaký "šikula" nezvládl parkování a prostě mi Arkanu na parkovišti slušně ojel). Ta závada spočívala v tom, že se mi při jednom raním pokusu nastoupit nepodařilo otevřít dveře řidiče. Vyřešeno v servisu "na počkání". Asi špatně promazaný mechanismus, který při teplotě cca -7st zamrzl a mým pokusem otevřít, se uvolnilo jakési lanko. Od té doby všechno cajk.
Průměrná spotřeba 7,5 není nic moc, ale vzhledem k tomu, že jezdím hlavně po městě je to asi o 2dcl méně než u předchozího Mégane. Po okreskách jezdím bez větších problémů za 5,6.
Pokud by tě zajímalo něco konkrétního, ptej se, rád odpovím.
Re: Arkana
Ahoj.
Já jsem Arkanu testoval už loni v září v rámci dvoudenního zapůjčení.
Takže co si tak nějak vybavuji z kladů:
1. Vůbec nádherný vzhled celého auta
2. Vynikající automatická převodovka a jízdní režimy,hlavně sport. Při zařazení sportu okamžitě podřadí, otáčky vyletí cca o500 a je připraveno vystřelit dopředu.
3. Vynikající jízdní vlastnosti ,sedělo to jak motokára.
4. Při příchodu k autu se odemkne a odklopí zrcátka. Škoda že nejde dokódovat u Kadjara.
5. 4G připojení ,mapy stahuje rovnou do infotainmentu v autu+radary a cena benzínu na mapě . Odpadá šaškování s PC a fleshkou, ale zřejmě i blokace alternativních map po vypršení podpory. Developer mod nevyzkoušen, jsem si nevzpomněl...
6. Nádherná grafika/displej před volantem, změna stylu atd.
7. Vynikající sedadla a boční vedení, měl jsem střední výbavu.Bez možnosti vysunutí sedáku.
8. Světlá výška stejně jako u Kadjaru, tuším 200 nádhera.
9.Ba že jsem to "napích" s ddt4all =pouze čtení a zobrazení jednotek. Kódovat už nic nejde vše zabezpečeno.
10. Tlumiče kapoty motoru už standard
11. Nádherný děrovaný volant z mnoha asistenty
12.Led světlomety vpředu svítí solidně
13. Pěkný design a rozměry alu kol.
To by zatím stačilo a teď ta smutnější stránka
1. Chybí vůbec možnost dvouzonové klimatizace+ubohý výkon stávající, stejně jako v Kadjaru, žije vlastním životem automatika rychle nevychladí a sníží otáčky 🥵
2. Chybí bederní opěrka opěradla, popř. ventilování nebo chlazení (tak drahého auta už bych to čekal)
3. Zásuvka zapalovače není u zadních sedadel ani v kufru
4. Nevzhledná stříbrná ozdoba palubní desky a dveří, sice podsvícené, ale vzhledově hnus.
5. Málo místa nad hlavou na zadních sedačkách vzhledem k zkosené střeše.Samo styl auta, ale já se svými 188cm hlava téměř na střeše.
6. Převodovka točí neskutečné otáčky (dle režimu) obrovský hluk v kabině+dřívější opotřebení motoru.
7.Spotřeba neklesla pod 8l ,samo brzda /plyn.
Nalítáno necelých 200 km po všech stylech cest.
8.EASY link natočený na řidiče, ale dneska už celkem zastaralý.Jinak docela svižný a vzhledově pěkný. No s Googláckým systémem v elektrickém meganu se to asi nedá srovnat...
9. Obrovský - za chybějící bezdrátové Android Auto,pouze kabel nebo alternativní řešení.
10. Nemožnost čtyřkolky 4x4 a víceprvková náprava tuším jenom RS verze.
11.V kufru chybí jakékoliv očko/ háček uchycení nákladu.
Závěrem auto designově nádherné, vynikající jízdní vlastnosti.Spotřeba dle stylu jízdy.Kufr běžný průměr, vzpěry bez elektriky.
Je až neskutečné co ten motor 103kw 140 dokáže v kombinaci s automatickou převodovkou s autem udělat.
Můj osobní názor(brát s rezervou, jsem zhýčkaný z Kadjaru Intens) je to rádoby dostupný sporťák max pro rodiny s menšími dětmi... Kdybych si měl teď znovu vybrat mezi Kadjarem a Arkanou ,tak každopádně Kadjar má větší přidanou hodnotu pro mne a rodinu.
Píšu z mobilu na chyby nehledět
tak jsem to průběžně doplnil, holt noční šichta je dlouhá
Pár fotek co jsem vyhrabal
https://www.rajce.net/a17833895
Já jsem Arkanu testoval už loni v září v rámci dvoudenního zapůjčení.
Takže co si tak nějak vybavuji z kladů:
1. Vůbec nádherný vzhled celého auta
2. Vynikající automatická převodovka a jízdní režimy,hlavně sport. Při zařazení sportu okamžitě podřadí, otáčky vyletí cca o500 a je připraveno vystřelit dopředu.
3. Vynikající jízdní vlastnosti ,sedělo to jak motokára.
4. Při příchodu k autu se odemkne a odklopí zrcátka. Škoda že nejde dokódovat u Kadjara.
5. 4G připojení ,mapy stahuje rovnou do infotainmentu v autu+radary a cena benzínu na mapě . Odpadá šaškování s PC a fleshkou, ale zřejmě i blokace alternativních map po vypršení podpory. Developer mod nevyzkoušen, jsem si nevzpomněl...
6. Nádherná grafika/displej před volantem, změna stylu atd.
7. Vynikající sedadla a boční vedení, měl jsem střední výbavu.Bez možnosti vysunutí sedáku.
8. Světlá výška stejně jako u Kadjaru, tuším 200 nádhera.
9.Ba že jsem to "napích" s ddt4all =pouze čtení a zobrazení jednotek. Kódovat už nic nejde vše zabezpečeno.

10. Tlumiče kapoty motoru už standard

11. Nádherný děrovaný volant z mnoha asistenty
12.Led světlomety vpředu svítí solidně
13. Pěkný design a rozměry alu kol.
To by zatím stačilo a teď ta smutnější stránka

1. Chybí vůbec možnost dvouzonové klimatizace+ubohý výkon stávající, stejně jako v Kadjaru, žije vlastním životem automatika rychle nevychladí a sníží otáčky 🥵
2. Chybí bederní opěrka opěradla, popř. ventilování nebo chlazení (tak drahého auta už bych to čekal)
3. Zásuvka zapalovače není u zadních sedadel ani v kufru

4. Nevzhledná stříbrná ozdoba palubní desky a dveří, sice podsvícené, ale vzhledově hnus.
5. Málo místa nad hlavou na zadních sedačkách vzhledem k zkosené střeše.Samo styl auta, ale já se svými 188cm hlava téměř na střeše.
6. Převodovka točí neskutečné otáčky (dle režimu) obrovský hluk v kabině+dřívější opotřebení motoru.
7.Spotřeba neklesla pod 8l ,samo brzda /plyn.
Nalítáno necelých 200 km po všech stylech cest.
8.EASY link natočený na řidiče, ale dneska už celkem zastaralý.Jinak docela svižný a vzhledově pěkný. No s Googláckým systémem v elektrickém meganu se to asi nedá srovnat...
9. Obrovský - za chybějící bezdrátové Android Auto,pouze kabel nebo alternativní řešení.
10. Nemožnost čtyřkolky 4x4 a víceprvková náprava tuším jenom RS verze.
11.V kufru chybí jakékoliv očko/ háček uchycení nákladu.
Závěrem auto designově nádherné, vynikající jízdní vlastnosti.Spotřeba dle stylu jízdy.Kufr běžný průměr, vzpěry bez elektriky.
Je až neskutečné co ten motor 103kw 140 dokáže v kombinaci s automatickou převodovkou s autem udělat.
Můj osobní názor(brát s rezervou, jsem zhýčkaný z Kadjaru Intens) je to rádoby dostupný sporťák max pro rodiny s menšími dětmi... Kdybych si měl teď znovu vybrat mezi Kadjarem a Arkanou ,tak každopádně Kadjar má větší přidanou hodnotu pro mne a rodinu.
Píšu z mobilu na chyby nehledět

Pár fotek co jsem vyhrabal
https://www.rajce.net/a17833895
Kadjar 1.3Tce 103kw Intense červená 4/2019
některé upravy https://www.rajce.net/a16954702
Kodování s ddt4all Renault ,škoda carista,Car scanner,android auto-YouTube,zrcadlení obrazu telefonu atd.
maty307@gmail.com
některé upravy https://www.rajce.net/a16954702
Kodování s ddt4all Renault ,škoda carista,Car scanner,android auto-YouTube,zrcadlení obrazu telefonu atd.
maty307@gmail.com
-
- Starting member
- Příspěvky: 2
- Registrován: pon črc 18, 2022 13:17
Re: Arkana
Ahoj, tak to se přidám do diskuze jako pokusnej králík... objednáno máme od půlky května. Původní termín dodání přelom srpen/září... po poslední aktualizaci to vypadá spíš na konec září.
Re: Arkana
Ahoj. A co jsi objednal? Verze, výbava, barva...pepino77073 píše: ↑pon črc 18, 2022 13:20Ahoj, tak to se přidám do diskuze jako pokusnej králík... objednáno máme od půlky května. Původní termín dodání přelom srpen/září... po poslední aktualizaci to vypadá spíš na konec září.
-
- Starting member
- Příspěvky: 2
- Registrován: pon črc 18, 2022 13:17
Re: Arkana
Koukám, že tu "tvojí"... 140TCe Intens s nějakými drobnostmi navrch. V červené metalíze:-)Giancarlo píše: ↑pon črc 18, 2022 14:57Ahoj. A co jsi objednal? Verze, výbava, barva...pepino77073 píše: ↑pon črc 18, 2022 13:20Ahoj, tak to se přidám do diskuze jako pokusnej králík... objednáno máme od půlky května. Původní termín dodání přelom srpen/září... po poslední aktualizaci to vypadá spíš na konec září.
- petr000001
- Starting member
- Příspěvky: 10
- Registrován: čtv říj 25, 2012 04:23
- Bydliště: Kladno
Re: Arkana
Ahoj, mam Arkanu140 Rs line a za me mohu rict ze super. Bezvadný svezeni a spotreba pri predpisove jízdě kolem 6 l. Mam cca 2,5 tis. Km
Renault Clio III Grandtour 1,5 DCi spotřeba 4,3 l
Renault Arkana 140Tce RS line
Renault Arkana 140Tce RS line
Re: Arkana
Ahoj,
mame Arkanu uz pul roku presli jsme z Fluence (objednano konec zari 2021, dodano zacatek ledna 2022). Sli jsme do RS Line, e-tech hybrid.
Nalitano vice nez 15000 km, zatim maximalni spokojenost, spotreba okolo 4,5 - 5,0, dynamika dostacujici, mel jsem z ni trosku strach, ale da se to, kdyz clovek vi jak pracovat s elektromotorem (na semaforech me "sejme" malokdo
) Prechod z EV na spalovak a opacne skoro vubec necitite, dokonce i kdyz uz vite co a jak tak vas to mnohdy prekvapi.
Plusy/Minusy vesmes co psal Maty, jako minusy mi vadi osobne jen #1 a #11
A kazdy na ni cumi
Specialne na parkovistich, pod 30km/h to vydava na EV takovy ten elektro zvuk a to se hned kazdy otaci, co ze to je za auto a uz koukaji na znacku 
EDIT - zapomnel jsem, joystick, shift-by-wire a D/B mod naprosta pecka, tohle si maximalne uzivam
/Premek
mame Arkanu uz pul roku presli jsme z Fluence (objednano konec zari 2021, dodano zacatek ledna 2022). Sli jsme do RS Line, e-tech hybrid.
Nalitano vice nez 15000 km, zatim maximalni spokojenost, spotreba okolo 4,5 - 5,0, dynamika dostacujici, mel jsem z ni trosku strach, ale da se to, kdyz clovek vi jak pracovat s elektromotorem (na semaforech me "sejme" malokdo

Plusy/Minusy vesmes co psal Maty, jako minusy mi vadi osobne jen #1 a #11
A kazdy na ni cumi


EDIT - zapomnel jsem, joystick, shift-by-wire a D/B mod naprosta pecka, tohle si maximalne uzivam

/Premek
Re: Arkana
Tak se taky přidávám do klubu Arkanistů 
Auto mám od března letošního roku v hybridní verzi. Po 15tisíci km zkušenosti podobné co kolega nade mnou.
Spotřeba okolo 5l, dynamika pro mně naprosto vyhovující. Jediný větší nešvar hybridu jsou kopce (konkrétně Beskydy), kde auto musím přepínat do sportovního režimu. Ve standartním režimu se stává v prudkém pomalém stoupání, že elektronika si nevypomůže elektromotorem a auto se trápí jen na spalovák.
Po přezutí z letních 18" kol na zimní 17" musím říci, že podvozek už není tak tvrdý a jízda je příjemnější.
Z dříve uvedených mínusů mi osobně taky vadí jen klimatizace a kufr.

Auto mám od března letošního roku v hybridní verzi. Po 15tisíci km zkušenosti podobné co kolega nade mnou.
Spotřeba okolo 5l, dynamika pro mně naprosto vyhovující. Jediný větší nešvar hybridu jsou kopce (konkrétně Beskydy), kde auto musím přepínat do sportovního režimu. Ve standartním režimu se stává v prudkém pomalém stoupání, že elektronika si nevypomůže elektromotorem a auto se trápí jen na spalovák.
Po přezutí z letních 18" kol na zimní 17" musím říci, že podvozek už není tak tvrdý a jízda je příjemnější.
Z dříve uvedených mínusů mi osobně taky vadí jen klimatizace a kufr.
Renault Arkana E-Tech 145 Intens 2022
Renault Megane GrandCoupé SCe115 Intens 2017
Renault Megane GrandCoupé SCe115 Intens 2017
Re: Arkana
Ahojte,
my máme doma Captur, Kadjar a teraz Arkanu RS-line E-tech.
Mojich pár názorov:
Ad 1: Iste, klimatizácia je 1-zónová, keďže auto vychádza z Clia/Capturu. Ale na druhej strane, v Kadjare máme dvojzónovú, pri ktorej je 95% času nastavená identická teplota pre obe strany.
Skôr sa mi nepáči, že výduchy ventilácie (s výnimkou zadných sedadiel) nie je možné priškrtiť, ale iba úplne uzavrieť (ak sa dajú do úplne krajnej polohy).
Ad 9: Android Auto cez kábel nevadí, a porovnanie s Google v E-Megane… no neviem, osobne mi Android Auto, či cez kábel, alebo ak by aj bol bezdrôtový, ako niečo úžasné nepríde. Osobne jeho výhodu vidím iba v navigácii, ak človek nechce platiť mapy do vstavanej navigácie. Ostatné veci, najmä teda sa jedná o audio, sa dajú vždy stremovať cez Bluetooth.
Navyše je to Google. Kvôli oskúšaniu som musel povoliť/doinštalovať kvantum uzavretých služieb, ktoré obecne nemajú, podobne ako Google, dobrú povesť, z hľadiska ochrany súkromia. Je to samozrejme na nekonečnú debatu, ale nevidím pridanú hodnotu v aplikáciách, kde protiváhou je všetkovidiaci Google.
my máme doma Captur, Kadjar a teraz Arkanu RS-line E-tech.
Mojich pár názorov:
Ad 1: Iste, klimatizácia je 1-zónová, keďže auto vychádza z Clia/Capturu. Ale na druhej strane, v Kadjare máme dvojzónovú, pri ktorej je 95% času nastavená identická teplota pre obe strany.
Skôr sa mi nepáči, že výduchy ventilácie (s výnimkou zadných sedadiel) nie je možné priškrtiť, ale iba úplne uzavrieť (ak sa dajú do úplne krajnej polohy).
Ad 9: Android Auto cez kábel nevadí, a porovnanie s Google v E-Megane… no neviem, osobne mi Android Auto, či cez kábel, alebo ak by aj bol bezdrôtový, ako niečo úžasné nepríde. Osobne jeho výhodu vidím iba v navigácii, ak človek nechce platiť mapy do vstavanej navigácie. Ostatné veci, najmä teda sa jedná o audio, sa dajú vždy stremovať cez Bluetooth.
Navyše je to Google. Kvôli oskúšaniu som musel povoliť/doinštalovať kvantum uzavretých služieb, ktoré obecne nemajú, podobne ako Google, dobrú povesť, z hľadiska ochrany súkromia. Je to samozrejme na nekonečnú debatu, ale nevidím pridanú hodnotu v aplikáciách, kde protiváhou je všetkovidiaci Google.
Arkana E-Tech 145
Kadjar 1.5 dCi AT
Captur 1.2 Tce AT
Kadjar 1.5 dCi AT
Captur 1.2 Tce AT
Re: Arkana
Máme taky Arkanu první problém je že neustále ukazuje prioritou nabíjení baterie.. baterie nejde dobít a reklamaci neuznávají...dnes další problém a to že zhasl středový panel a na budíkach svítí zkontrolovat čelní radar+ servisní klíč 

Re: Arkana
Mne sa podarilo dobiť na 100% batériu iba pri dlhej jazde z horského prechodu. A potom, ak som mal športový režim, kde by sa (údajne) malo auto snažiť mať batériu (takmer) plnú, aby bol dostatok energie pre akceleráciu.
Takisto je zrejmé, že v týchto chladných dňoch sa snaží používať hodne spaľovací motor - ale len pre teplo v interiéri (po snížení teploty alebo intenzity ventilátora sa spaľovací motor využíva o hodne menej). A popri tom i dobíja batériu, čo je skoro vždy tak, keď motor beží.
Ak možno veriť štatistikám na obrazovke, tak po najazdení cca 1300 km išlo auto 1/3 km v EV móde, priemerná spotreba elektriny je 8 kWh/100 km, priemerná spotreba benzínu 6,1 l/100 km.
Z tých 1300 km je cca 1000 km po diaľniciach.
Arkana E-Tech 145
Kadjar 1.5 dCi AT
Captur 1.2 Tce AT
Kadjar 1.5 dCi AT
Captur 1.2 Tce AT
Re: Arkana
Tobě se zobrazují statistiky? U mého auta se vůbec nikde nenabízí. No důvod navštívit servis.
Renault Arkana E-Tech 145 Intens 2022
Renault Megane GrandCoupé SCe115 Intens 2017
Renault Megane GrandCoupé SCe115 Intens 2017
Re: Arkana
Díval jsem se tam a statistiky prostě nemám. Asi to budou muset v servisu povolit. Koncem ledna jedu na garančku, tak uvidíme...
Renault Arkana E-Tech 145 Intens 2022
Renault Megane GrandCoupé SCe115 Intens 2017
Renault Megane GrandCoupé SCe115 Intens 2017
Re: Arkana
Tak hádam sa to porieši. Ja si pamätám, že mne raz museli updatovať infotaiment (ešte) vo Forde Mondeu. Napíš nám potom prosím, ako to dopadlo.
Arkana E-Tech 145
Kadjar 1.5 dCi AT
Captur 1.2 Tce AT
Kadjar 1.5 dCi AT
Captur 1.2 Tce AT
Re: Arkana
Tak auto vyzvednuto ze servisu. Nahraný nový software. Mimochodem Francouzi to mají opravdu pořešené - přehrává se 26GB dat
Nahrání trvalo několik hodin, ovšem statistiky se již zobrazují.
Každopádně technik se tomu divil, protože každá Arkana co tam měli tyto statistiky nabízela.
Jinak stihl jsem ještě před servisem týden v Alpách a musím říci, že s autem naprostá spokojenost. Plně naložené auto, 4 dospělí a k tomu střešní box, a celková spotřeba za cca 1800 km s 80% podílem dálnic byla 6,1l/100km.

Každopádně technik se tomu divil, protože každá Arkana co tam měli tyto statistiky nabízela.
Jinak stihl jsem ještě před servisem týden v Alpách a musím říci, že s autem naprostá spokojenost. Plně naložené auto, 4 dospělí a k tomu střešní box, a celková spotřeba za cca 1800 km s 80% podílem dálnic byla 6,1l/100km.
Renault Arkana E-Tech 145 Intens 2022
Renault Megane GrandCoupé SCe115 Intens 2017
Renault Megane GrandCoupé SCe115 Intens 2017
Re: Arkana
Zrejme nevedia riešiť prírastkové aktualizácie, ale nahrávajú všetko. A asi aj s mapami, inak si nedokážem predstaviť, čo by mohlo mať taký objem.Mimochodem Francouzi to mají opravdu pořešené - přehrává se 26GB dat
6,1 - to je fajn spotreba.
Verím, že v lete sa to zlepší, predsa len, ako to pozorujem u svojho auta, batériu má nabitú, mohol by ísť najmä na EV, ale musí hnať alternátor pre 12V obvod (svetlá, ohrev okna), kúrenie, atď.
Ten rozdiel nie je zanedbateľný, v pohode spraví 1 l/100 km.
Arkana E-Tech 145
Kadjar 1.5 dCi AT
Captur 1.2 Tce AT
Kadjar 1.5 dCi AT
Captur 1.2 Tce AT
Re: Arkana
Ahoj arkanisti, chcel by som radu, mam moznost vymenit kadjar za arkanu etech. Po zvezeni som vsak dost nerozhodny. Arkana sa mi paci, vyborne materialy, sedacky, podvozok, paradny pohon. Lenze kadjar je ovela vzdusnejsi a posobi ako o dost vacsie auto.
Vlastnim Kadjar 1.2tce, zatiaľ s nim nemam problemy, aj ked o tom motore sa vela diskutovalo. No nedavno mi ho naburali a uz to skratka nie je ono. Pri etechu sa bojim zas komplikovanej prevodovke. Co by ste poradili?
Vlastnim Kadjar 1.2tce, zatiaľ s nim nemam problemy, aj ked o tom motore sa vela diskutovalo. No nedavno mi ho naburali a uz to skratka nie je ono. Pri etechu sa bojim zas komplikovanej prevodovke. Co by ste poradili?
Re: Arkana
Ahoj,
už somn sa ti chystal niečo odpísať, len máme trochu fofry, ale dnes ti pošlem odpoveď...
už somn sa ti chystal niečo odpísať, len máme trochu fofry, ale dnes ti pošlem odpoveď...
Arkana E-Tech 145
Kadjar 1.5 dCi AT
Captur 1.2 Tce AT
Kadjar 1.5 dCi AT
Captur 1.2 Tce AT
Re: Arkana
Moje zhodnotenie Kadjar vs Arkana.
Kadjar vlastním 6 rokov (ešte prvý typ, 1.5 dCi, 6 A/T).
Arkanu vlastním 3 mesiace (verzia RS-line, E-tech).
Takže v čom má Kadjar navrch (podľa mňa):
- Vzdušnejší - to určite. Ani tak nejde o absolútne čísla, ale presklené plochy v Arkane sú menšie, samozrejme, aj kvôli zvažujúcej sa streche. Navyše - ja mám čierne čalúnenie, čo opticky zmenšuje priestor.
- Mäkšie pruženie (niečomu napomáhajú i 17" kolesá u Kadjaru vs 18" u Arkany)
- Lepšie využiteľný kufor (síce kratší, ale hlbší a vyšší, teda skôr je to kváder. V Arkane je hĺbka obmedzená 230 VAC batériou.)
- Dvojzónová klíma (vs. jednozónová v Arkane) - ale napr. pre mňa je toto nepodstatné, aj pri dvojzónovej je 99% času nastavená rovnaká teplota.
- Vyhrievané čelné sklo.
- Väčšie spätné zrkadlá.
- Cúvacia kamera sa menej špiní (asi vzniká iný vír za autom, neviem).
- Prisvecovanie zákrut.
- Vyššia hmotnosť jazdnej súpravy (cca 3400 kg - Kadjar, cca 2700 kg - Arkana, pri hmotnostne rovnakých autách) - takže aj možnosť ťahania väčšieho/ťažšieho vozíka.
V čom je Arkana lepšia:
- modernejí infotainment (lepšia odozva, modernejšia a jemnejšia grafika, lepší obraz z cúvacej kamery, Android Auto).
- obratnejšie auto (aj keď má väčší rázvor a dĺžku, tak si človek lepšie vidí na prednú kapotu (a kapota je aj menšia, a menšia je v interiéri vzdialenosť od volantu ku čelnému sklu).
- lepšie svetlá (v Kadjare som mal len halogény).
- auto je lepšie vyvážené, predok je ľahší, vzadu je baterka - takže auto nie je zúfalo nedotáčavé pri decelerácii
- nižší aerodynamický hluk
- rýchlejší nábeh kúrenia
- vyhrievaný volant (človek to nepotrebuje, kým to nemá, ale potom…)
- dizajn, dizajn, dizajn (pre niekoho to nie je zaujímavé, ale pre mňa veru áno, preto máme najviac Renaultov, v minulosti aj nejaké Fordy, a nejaké krabice ála VW len pre servisákov do roboty
)
- prepracovanejší a asi aj hodnotnejší interiér
E-tech pohon je skvelý - z viacerých dôvodov:
- rozjazd a asistencia elektromotorom je super, kvôli charakteristike krútiaceho momentu elektromotora
- priraďovanie mechanickej prevodovky je zväčša úplne nebadateľné. Človek to zbadá len na displeji.
- aj zime, ak človek obmedzí elektrické spotrebiče (teda napr. ohrev sedačky nemá nonstop) alebo si dá kúrenie na nižšiu teplotu, tak auto dokáže ísť na EV pohon viac, ako by človek očakával (u mňa cca 1/3 z prejdenej vzdialenosti)
- v režime "B", ktorý má najviac zmysel v meste, kde sú časté rozjazdy a brzdenia, sa dá auto riadiť zvyčajne len plynovým pedálom - podobne ako elektromobil. Chce to trochu cvik, ale mechanické brzdy potom človek potrebuje len na úplné zastavenie (pod 5 km/h). Dá sa to predstaviť tak, ako keby plynový pedál od určitej miery stlačenia fungoval ako akcelerátor, pri určitom (rozsahu) stlačenia udržuje rýchlosť a pri uvoľnení pod nejakú hodnotu lineárne spomaľuje (je to ťažko verbalizovať, ale nejako takto to je
). Je to dosť návykové.
Samozrejme, mimo mesta je poloha "D" najlepšia, lebo, v súčinnosti so zvoleným režimom (normál, eko…) dovolí i pomerne dobré plachtenie, ktoré je zrejme efektívnejšie, ako za každú cenu premieňať kinetickú energiu do batérie.
Režim Šport je zaujímavý - spaľovací motor ide stále, a stále je (aspoň tak sa mi zdá, nie je tam vizuálna indikácia) zaradená aj mechanická prevodovka. Batériu sa snaží udržiavať na maxime a elektromotor(y) používať pri zrýchľovaní.
Čo je nezvyčajné - človek nemá možnosť ako riadiť otáčky spaľovacieho motora. Takže sa bežne deje, že človek akceleruje, ale motor si pradie na nízkych otáčkach, pretože má dosť energie v batérii. Alebo - naopak - dvohne si sám otáčky, aby dobil batériu, aj keď napr. auto stojí. Otáčkomer neexistuje, takže len podľa sluchu
Ale určite cez OBD by sa dali otáčky zobraziť na mobile…
Komplikovanosť prevodovky a celého pohonu… no áno, ak sa niečo pokazí, tak bežný človek si rady nedá. Ale to ani pri automatickej prevodovke.
Tiež som mal tieto obavy, ale zase Cliá s týmto jazdia už pár rokov, vývoj je tuším od 2016… Takže až taká novinka to nie je.
Rád by som ti poradil nejakú absolútnu pravdu - Kadjar vs Arkana - ale taká nie je. Arkana je modernejšie auto, ale menej praktické. Nástupca Kadjaru (Austral) má už trochu privysokú cenu.
Kadjar vlastním 6 rokov (ešte prvý typ, 1.5 dCi, 6 A/T).
Arkanu vlastním 3 mesiace (verzia RS-line, E-tech).
Takže v čom má Kadjar navrch (podľa mňa):
- Vzdušnejší - to určite. Ani tak nejde o absolútne čísla, ale presklené plochy v Arkane sú menšie, samozrejme, aj kvôli zvažujúcej sa streche. Navyše - ja mám čierne čalúnenie, čo opticky zmenšuje priestor.
- Mäkšie pruženie (niečomu napomáhajú i 17" kolesá u Kadjaru vs 18" u Arkany)
- Lepšie využiteľný kufor (síce kratší, ale hlbší a vyšší, teda skôr je to kváder. V Arkane je hĺbka obmedzená 230 VAC batériou.)
- Dvojzónová klíma (vs. jednozónová v Arkane) - ale napr. pre mňa je toto nepodstatné, aj pri dvojzónovej je 99% času nastavená rovnaká teplota.
- Vyhrievané čelné sklo.
- Väčšie spätné zrkadlá.
- Cúvacia kamera sa menej špiní (asi vzniká iný vír za autom, neviem).
- Prisvecovanie zákrut.
- Vyššia hmotnosť jazdnej súpravy (cca 3400 kg - Kadjar, cca 2700 kg - Arkana, pri hmotnostne rovnakých autách) - takže aj možnosť ťahania väčšieho/ťažšieho vozíka.
V čom je Arkana lepšia:
- modernejí infotainment (lepšia odozva, modernejšia a jemnejšia grafika, lepší obraz z cúvacej kamery, Android Auto).
- obratnejšie auto (aj keď má väčší rázvor a dĺžku, tak si človek lepšie vidí na prednú kapotu (a kapota je aj menšia, a menšia je v interiéri vzdialenosť od volantu ku čelnému sklu).
- lepšie svetlá (v Kadjare som mal len halogény).
- auto je lepšie vyvážené, predok je ľahší, vzadu je baterka - takže auto nie je zúfalo nedotáčavé pri decelerácii
- nižší aerodynamický hluk
- rýchlejší nábeh kúrenia
- vyhrievaný volant (človek to nepotrebuje, kým to nemá, ale potom…)
- dizajn, dizajn, dizajn (pre niekoho to nie je zaujímavé, ale pre mňa veru áno, preto máme najviac Renaultov, v minulosti aj nejaké Fordy, a nejaké krabice ála VW len pre servisákov do roboty

- prepracovanejší a asi aj hodnotnejší interiér
E-tech pohon je skvelý - z viacerých dôvodov:
- rozjazd a asistencia elektromotorom je super, kvôli charakteristike krútiaceho momentu elektromotora
- priraďovanie mechanickej prevodovky je zväčša úplne nebadateľné. Človek to zbadá len na displeji.
- aj zime, ak človek obmedzí elektrické spotrebiče (teda napr. ohrev sedačky nemá nonstop) alebo si dá kúrenie na nižšiu teplotu, tak auto dokáže ísť na EV pohon viac, ako by človek očakával (u mňa cca 1/3 z prejdenej vzdialenosti)
- v režime "B", ktorý má najviac zmysel v meste, kde sú časté rozjazdy a brzdenia, sa dá auto riadiť zvyčajne len plynovým pedálom - podobne ako elektromobil. Chce to trochu cvik, ale mechanické brzdy potom človek potrebuje len na úplné zastavenie (pod 5 km/h). Dá sa to predstaviť tak, ako keby plynový pedál od určitej miery stlačenia fungoval ako akcelerátor, pri určitom (rozsahu) stlačenia udržuje rýchlosť a pri uvoľnení pod nejakú hodnotu lineárne spomaľuje (je to ťažko verbalizovať, ale nejako takto to je

Samozrejme, mimo mesta je poloha "D" najlepšia, lebo, v súčinnosti so zvoleným režimom (normál, eko…) dovolí i pomerne dobré plachtenie, ktoré je zrejme efektívnejšie, ako za každú cenu premieňať kinetickú energiu do batérie.
Režim Šport je zaujímavý - spaľovací motor ide stále, a stále je (aspoň tak sa mi zdá, nie je tam vizuálna indikácia) zaradená aj mechanická prevodovka. Batériu sa snaží udržiavať na maxime a elektromotor(y) používať pri zrýchľovaní.
Čo je nezvyčajné - človek nemá možnosť ako riadiť otáčky spaľovacieho motora. Takže sa bežne deje, že človek akceleruje, ale motor si pradie na nízkych otáčkach, pretože má dosť energie v batérii. Alebo - naopak - dvohne si sám otáčky, aby dobil batériu, aj keď napr. auto stojí. Otáčkomer neexistuje, takže len podľa sluchu

Komplikovanosť prevodovky a celého pohonu… no áno, ak sa niečo pokazí, tak bežný človek si rady nedá. Ale to ani pri automatickej prevodovke.
Tiež som mal tieto obavy, ale zase Cliá s týmto jazdia už pár rokov, vývoj je tuším od 2016… Takže až taká novinka to nie je.
Rád by som ti poradil nejakú absolútnu pravdu - Kadjar vs Arkana - ale taká nie je. Arkana je modernejšie auto, ale menej praktické. Nástupca Kadjaru (Austral) má už trochu privysokú cenu.
Arkana E-Tech 145
Kadjar 1.5 dCi AT
Captur 1.2 Tce AT
Kadjar 1.5 dCi AT
Captur 1.2 Tce AT
Re: Arkana
Ďakujem ti za super názor. Ako som spomínal Kadjar mi na parkovisku zramovali. Menené obe dvere, robený prah a aj B stĺpik. Tiež ma 6 rokov tak som sa pýtal na arkanu a oni, že nech sa preveziem. Bol som očarený a zároveň prekvapený. Ako píšeš, všetky klady a zápory som si viac menej hneď uvedomil. Mimochodom ta jednozonova klíma mi tiež vôbec nevadí, skôr kufor, celkom som si zvykol predelit ho kvôli nákupom. Ponúkli mi predvadzacku, výbava intens, plus vyhrievanie sedaciek a volantu. Bez toho by som už auto nechcel. Dufam, ze aj vyhrievanie čelného skla ma,lebo to je na Kadjare na nezaplatenie. Bojím sa výmeny aj preto, že ide o predvádzacku co ma 6600km, posledný dlhodobý údaj spotreby 7.6, takže asi na tom jazdili celkom zbesilo. Čítal som testy a všade píšu perfektne spotreby. No zrejme to moc riešim, ved zas sa toho toľko pokaziť nedá, ale aj tak.
Je to riadna dilema, ale prvy pozitivny dojem z Arkany neviem z hlavy vymazať
Je to riadna dilema, ale prvy pozitivny dojem z Arkany neviem z hlavy vymazať

Re: Arkana
Ahoj, spotřeby bych se nebál. Tebou udávaná spotřeba bude určitě z krátkých předváděček po městě teď v zimě. Sám jsem teď měl vyjetou jednu nádrž za podobnou spotřebu jen krátkými 10km cestami do práce a z práce. Pokud ale vezmu celkově zimu, tak se spotřebou držím v rozmezi 6-6,5 l/100. Naopak od jara do podzimu jsem se pohyboval od 5 do 5,5l na 100km. Ostatně zde je moje spotřeba za posledních cca 30 dnů: http://imgway.cz/s/4Pli (bohužel nějak se mi nedaří vložit obrázek, tak jen odkaz)
Co se týče kufru, tak ten frantíci odflákli - žádný háčky na nákup, žádný oka na síťový program - prostě humus. Já to vyřešil koupením dvou organizéru a mám klid, viz.: https://www.alza.cz/auto/stayhold-organ ... 847620.htm
Jinak já to měl stejné, auto jsem nepotřeboval, ale předváděcí jízda rozhodla o spontánním nákupu
Co se týče kufru, tak ten frantíci odflákli - žádný háčky na nákup, žádný oka na síťový program - prostě humus. Já to vyřešil koupením dvou organizéru a mám klid, viz.: https://www.alza.cz/auto/stayhold-organ ... 847620.htm
Jinak já to měl stejné, auto jsem nepotřeboval, ale předváděcí jízda rozhodla o spontánním nákupu

Renault Arkana E-Tech 145 Intens 2022
Renault Megane GrandCoupé SCe115 Intens 2017
Renault Megane GrandCoupé SCe115 Intens 2017
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host