Arkana
Arkana
Chtěl bych se zeptat na vaše zkušenosti s Renaultem Arkana. Třeba hned s dodací lhůtou. Já mám objednáno od října 2021, původní termín byl 6.6.2022, teď se zdá, že auto dorazí už koncem března.
-
- Starting member
- Příspěvky: 37
- Registrován: ned lis 08, 2009 14:40
- Bydliště: na hranici Moravy a Slezska
Re: Arkana
Jak to s tebou vypadá, už ho máš? Nám se doma taky líbí. Pochlub se.
Re: Arkana
V první řadě tě zdravím. Budiž země lehká Webfóru
Ano, auto mám už cca měsíc a musím říct, že splnilo očekávání. Tedy, zatím celkově spokojenost. Spousta elektronických fičur, vyšší posez (moje první SUV), pohodlné sedačky, automat (můj první) na který jsem si zvykl velmi rychle v kombinaci se skvělým motorem atd. atd.
Ale už jsem řešil i první závadu a dnes i první lehkou nehodu (nějaký "šikula" nezvládl parkování a prostě mi Arkanu na parkovišti slušně ojel). Ta závada spočívala v tom, že se mi při jednom raním pokusu nastoupit nepodařilo otevřít dveře řidiče. Vyřešeno v servisu "na počkání". Asi špatně promazaný mechanismus, který při teplotě cca -7st zamrzl a mým pokusem otevřít, se uvolnilo jakési lanko. Od té doby všechno cajk.
Průměrná spotřeba 7,5 není nic moc, ale vzhledem k tomu, že jezdím hlavně po městě je to asi o 2dcl méně než u předchozího Mégane. Po okreskách jezdím bez větších problémů za 5,6.
Pokud by tě zajímalo něco konkrétního, ptej se, rád odpovím.

Ano, auto mám už cca měsíc a musím říct, že splnilo očekávání. Tedy, zatím celkově spokojenost. Spousta elektronických fičur, vyšší posez (moje první SUV), pohodlné sedačky, automat (můj první) na který jsem si zvykl velmi rychle v kombinaci se skvělým motorem atd. atd.
Ale už jsem řešil i první závadu a dnes i první lehkou nehodu (nějaký "šikula" nezvládl parkování a prostě mi Arkanu na parkovišti slušně ojel). Ta závada spočívala v tom, že se mi při jednom raním pokusu nastoupit nepodařilo otevřít dveře řidiče. Vyřešeno v servisu "na počkání". Asi špatně promazaný mechanismus, který při teplotě cca -7st zamrzl a mým pokusem otevřít, se uvolnilo jakési lanko. Od té doby všechno cajk.
Průměrná spotřeba 7,5 není nic moc, ale vzhledem k tomu, že jezdím hlavně po městě je to asi o 2dcl méně než u předchozího Mégane. Po okreskách jezdím bez větších problémů za 5,6.
Pokud by tě zajímalo něco konkrétního, ptej se, rád odpovím.
Re: Arkana
Ahoj.
Já jsem Arkanu testoval už loni v září v rámci dvoudenního zapůjčení.
Takže co si tak nějak vybavuji z kladů:
1. Vůbec nádherný vzhled celého auta
2. Vynikající automatická převodovka a jízdní režimy,hlavně sport. Při zařazení sportu okamžitě podřadí, otáčky vyletí cca o500 a je připraveno vystřelit dopředu.
3. Vynikající jízdní vlastnosti ,sedělo to jak motokára.
4. Při příchodu k autu se odemkne a odklopí zrcátka. Škoda že nejde dokódovat u Kadjara.
5. 4G připojení ,mapy stahuje rovnou do infotainmentu v autu+radary a cena benzínu na mapě . Odpadá šaškování s PC a fleshkou, ale zřejmě i blokace alternativních map po vypršení podpory. Developer mod nevyzkoušen, jsem si nevzpomněl...
6. Nádherná grafika/displej před volantem, změna stylu atd.
7. Vynikající sedadla a boční vedení, měl jsem střední výbavu.Bez možnosti vysunutí sedáku.
8. Světlá výška stejně jako u Kadjaru, tuším 200 nádhera.
9.Ba že jsem to "napích" s ddt4all =pouze čtení a zobrazení jednotek. Kódovat už nic nejde vše zabezpečeno.
10. Tlumiče kapoty motoru už standard
11. Nádherný děrovaný volant z mnoha asistenty
12.Led světlomety vpředu svítí solidně
13. Pěkný design a rozměry alu kol.
To by zatím stačilo a teď ta smutnější stránka
1. Chybí vůbec možnost dvouzonové klimatizace+ubohý výkon stávající, stejně jako v Kadjaru, žije vlastním životem automatika rychle nevychladí a sníží otáčky 🥵
2. Chybí bederní opěrka opěradla, popř. ventilování nebo chlazení (tak drahého auta už bych to čekal)
3. Zásuvka zapalovače není u zadních sedadel ani v kufru
4. Nevzhledná stříbrná ozdoba palubní desky a dveří, sice podsvícené, ale vzhledově hnus.
5. Málo místa nad hlavou na zadních sedačkách vzhledem k zkosené střeše.Samo styl auta, ale já se svými 188cm hlava téměř na střeše.
6. Převodovka točí neskutečné otáčky (dle režimu) obrovský hluk v kabině+dřívější opotřebení motoru.
7.Spotřeba neklesla pod 8l ,samo brzda /plyn.
Nalítáno necelých 200 km po všech stylech cest.
8.EASY link natočený na řidiče, ale dneska už celkem zastaralý.Jinak docela svižný a vzhledově pěkný. No s Googláckým systémem v elektrickém meganu se to asi nedá srovnat...
9. Obrovský - za chybějící bezdrátové Android Auto,pouze kabel nebo alternativní řešení.
10. Nemožnost čtyřkolky 4x4 a víceprvková náprava tuším jenom RS verze.
11.V kufru chybí jakékoliv očko/ háček uchycení nákladu.
Závěrem auto designově nádherné, vynikající jízdní vlastnosti.Spotřeba dle stylu jízdy.Kufr běžný průměr, vzpěry bez elektriky.
Je až neskutečné co ten motor 103kw 140 dokáže v kombinaci s automatickou převodovkou s autem udělat.
Můj osobní názor(brát s rezervou, jsem zhýčkaný z Kadjaru Intens) je to rádoby dostupný sporťák max pro rodiny s menšími dětmi... Kdybych si měl teď znovu vybrat mezi Kadjarem a Arkanou ,tak každopádně Kadjar má větší přidanou hodnotu pro mne a rodinu.
Píšu z mobilu na chyby nehledět
tak jsem to průběžně doplnil, holt noční šichta je dlouhá
Pár fotek co jsem vyhrabal
https://www.rajce.net/a17833895
Já jsem Arkanu testoval už loni v září v rámci dvoudenního zapůjčení.
Takže co si tak nějak vybavuji z kladů:
1. Vůbec nádherný vzhled celého auta
2. Vynikající automatická převodovka a jízdní režimy,hlavně sport. Při zařazení sportu okamžitě podřadí, otáčky vyletí cca o500 a je připraveno vystřelit dopředu.
3. Vynikající jízdní vlastnosti ,sedělo to jak motokára.
4. Při příchodu k autu se odemkne a odklopí zrcátka. Škoda že nejde dokódovat u Kadjara.
5. 4G připojení ,mapy stahuje rovnou do infotainmentu v autu+radary a cena benzínu na mapě . Odpadá šaškování s PC a fleshkou, ale zřejmě i blokace alternativních map po vypršení podpory. Developer mod nevyzkoušen, jsem si nevzpomněl...
6. Nádherná grafika/displej před volantem, změna stylu atd.
7. Vynikající sedadla a boční vedení, měl jsem střední výbavu.Bez možnosti vysunutí sedáku.
8. Světlá výška stejně jako u Kadjaru, tuším 200 nádhera.
9.Ba že jsem to "napích" s ddt4all =pouze čtení a zobrazení jednotek. Kódovat už nic nejde vše zabezpečeno.

10. Tlumiče kapoty motoru už standard

11. Nádherný děrovaný volant z mnoha asistenty
12.Led světlomety vpředu svítí solidně
13. Pěkný design a rozměry alu kol.
To by zatím stačilo a teď ta smutnější stránka

1. Chybí vůbec možnost dvouzonové klimatizace+ubohý výkon stávající, stejně jako v Kadjaru, žije vlastním životem automatika rychle nevychladí a sníží otáčky 🥵
2. Chybí bederní opěrka opěradla, popř. ventilování nebo chlazení (tak drahého auta už bych to čekal)
3. Zásuvka zapalovače není u zadních sedadel ani v kufru

4. Nevzhledná stříbrná ozdoba palubní desky a dveří, sice podsvícené, ale vzhledově hnus.
5. Málo místa nad hlavou na zadních sedačkách vzhledem k zkosené střeše.Samo styl auta, ale já se svými 188cm hlava téměř na střeše.
6. Převodovka točí neskutečné otáčky (dle režimu) obrovský hluk v kabině+dřívější opotřebení motoru.
7.Spotřeba neklesla pod 8l ,samo brzda /plyn.
Nalítáno necelých 200 km po všech stylech cest.
8.EASY link natočený na řidiče, ale dneska už celkem zastaralý.Jinak docela svižný a vzhledově pěkný. No s Googláckým systémem v elektrickém meganu se to asi nedá srovnat...
9. Obrovský - za chybějící bezdrátové Android Auto,pouze kabel nebo alternativní řešení.
10. Nemožnost čtyřkolky 4x4 a víceprvková náprava tuším jenom RS verze.
11.V kufru chybí jakékoliv očko/ háček uchycení nákladu.
Závěrem auto designově nádherné, vynikající jízdní vlastnosti.Spotřeba dle stylu jízdy.Kufr běžný průměr, vzpěry bez elektriky.
Je až neskutečné co ten motor 103kw 140 dokáže v kombinaci s automatickou převodovkou s autem udělat.
Můj osobní názor(brát s rezervou, jsem zhýčkaný z Kadjaru Intens) je to rádoby dostupný sporťák max pro rodiny s menšími dětmi... Kdybych si měl teď znovu vybrat mezi Kadjarem a Arkanou ,tak každopádně Kadjar má větší přidanou hodnotu pro mne a rodinu.
Píšu z mobilu na chyby nehledět

Pár fotek co jsem vyhrabal
https://www.rajce.net/a17833895
Kadjar 1.3Tce 103kw Intense červená 4/2019
některé upravy https://www.rajce.net/a16954702
Kodování s ddt4all Renault ,škoda carista,Car scanner,android auto-YouTube,zrcadlení obrazu telefonu atd.
maty307@gmail.com
některé upravy https://www.rajce.net/a16954702
Kodování s ddt4all Renault ,škoda carista,Car scanner,android auto-YouTube,zrcadlení obrazu telefonu atd.
maty307@gmail.com
-
- Starting member
- Příspěvky: 2
- Registrován: pon črc 18, 2022 13:17
Re: Arkana
Ahoj, tak to se přidám do diskuze jako pokusnej králík... objednáno máme od půlky května. Původní termín dodání přelom srpen/září... po poslední aktualizaci to vypadá spíš na konec září.
Re: Arkana
Ahoj. A co jsi objednal? Verze, výbava, barva...pepino77073 píše: ↑pon črc 18, 2022 13:20Ahoj, tak to se přidám do diskuze jako pokusnej králík... objednáno máme od půlky května. Původní termín dodání přelom srpen/září... po poslední aktualizaci to vypadá spíš na konec září.
-
- Starting member
- Příspěvky: 2
- Registrován: pon črc 18, 2022 13:17
Re: Arkana
Koukám, že tu "tvojí"... 140TCe Intens s nějakými drobnostmi navrch. V červené metalíze:-)Giancarlo píše: ↑pon črc 18, 2022 14:57Ahoj. A co jsi objednal? Verze, výbava, barva...pepino77073 píše: ↑pon črc 18, 2022 13:20Ahoj, tak to se přidám do diskuze jako pokusnej králík... objednáno máme od půlky května. Původní termín dodání přelom srpen/září... po poslední aktualizaci to vypadá spíš na konec září.
- petr000001
- Starting member
- Příspěvky: 10
- Registrován: čtv říj 25, 2012 04:23
- Bydliště: Kladno
Re: Arkana
Ahoj, mam Arkanu140 Rs line a za me mohu rict ze super. Bezvadný svezeni a spotreba pri predpisove jízdě kolem 6 l. Mam cca 2,5 tis. Km
Renault Clio III Grandtour 1,5 DCi spotřeba 4,3 l
Renault Arkana 140Tce RS line
Renault Arkana 140Tce RS line
Re: Arkana
Ahoj,
mame Arkanu uz pul roku presli jsme z Fluence (objednano konec zari 2021, dodano zacatek ledna 2022). Sli jsme do RS Line, e-tech hybrid.
Nalitano vice nez 15000 km, zatim maximalni spokojenost, spotreba okolo 4,5 - 5,0, dynamika dostacujici, mel jsem z ni trosku strach, ale da se to, kdyz clovek vi jak pracovat s elektromotorem (na semaforech me "sejme" malokdo
) Prechod z EV na spalovak a opacne skoro vubec necitite, dokonce i kdyz uz vite co a jak tak vas to mnohdy prekvapi.
Plusy/Minusy vesmes co psal Maty, jako minusy mi vadi osobne jen #1 a #11
A kazdy na ni cumi
Specialne na parkovistich, pod 30km/h to vydava na EV takovy ten elektro zvuk a to se hned kazdy otaci, co ze to je za auto a uz koukaji na znacku 
EDIT - zapomnel jsem, joystick, shift-by-wire a D/B mod naprosta pecka, tohle si maximalne uzivam
/Premek
mame Arkanu uz pul roku presli jsme z Fluence (objednano konec zari 2021, dodano zacatek ledna 2022). Sli jsme do RS Line, e-tech hybrid.
Nalitano vice nez 15000 km, zatim maximalni spokojenost, spotreba okolo 4,5 - 5,0, dynamika dostacujici, mel jsem z ni trosku strach, ale da se to, kdyz clovek vi jak pracovat s elektromotorem (na semaforech me "sejme" malokdo

Plusy/Minusy vesmes co psal Maty, jako minusy mi vadi osobne jen #1 a #11
A kazdy na ni cumi


EDIT - zapomnel jsem, joystick, shift-by-wire a D/B mod naprosta pecka, tohle si maximalne uzivam

/Premek
Re: Arkana
Tak se taky přidávám do klubu Arkanistů 
Auto mám od března letošního roku v hybridní verzi. Po 15tisíci km zkušenosti podobné co kolega nade mnou.
Spotřeba okolo 5l, dynamika pro mně naprosto vyhovující. Jediný větší nešvar hybridu jsou kopce (konkrétně Beskydy), kde auto musím přepínat do sportovního režimu. Ve standartním režimu se stává v prudkém pomalém stoupání, že elektronika si nevypomůže elektromotorem a auto se trápí jen na spalovák.
Po přezutí z letních 18" kol na zimní 17" musím říci, že podvozek už není tak tvrdý a jízda je příjemnější.
Z dříve uvedených mínusů mi osobně taky vadí jen klimatizace a kufr.

Auto mám od března letošního roku v hybridní verzi. Po 15tisíci km zkušenosti podobné co kolega nade mnou.
Spotřeba okolo 5l, dynamika pro mně naprosto vyhovující. Jediný větší nešvar hybridu jsou kopce (konkrétně Beskydy), kde auto musím přepínat do sportovního režimu. Ve standartním režimu se stává v prudkém pomalém stoupání, že elektronika si nevypomůže elektromotorem a auto se trápí jen na spalovák.
Po přezutí z letních 18" kol na zimní 17" musím říci, že podvozek už není tak tvrdý a jízda je příjemnější.
Z dříve uvedených mínusů mi osobně taky vadí jen klimatizace a kufr.
Renault Arkana E-Tech 145 Intens 2022
Renault Megane GrandCoupé SCe115 Intens 2017
Renault Megane GrandCoupé SCe115 Intens 2017
Re: Arkana
Ahojte,
my máme doma Captur, Kadjar a teraz Arkanu RS-line E-tech.
Mojich pár názorov:
Ad 1: Iste, klimatizácia je 1-zónová, keďže auto vychádza z Clia/Capturu. Ale na druhej strane, v Kadjare máme dvojzónovú, pri ktorej je 95% času nastavená identická teplota pre obe strany.
Skôr sa mi nepáči, že výduchy ventilácie (s výnimkou zadných sedadiel) nie je možné priškrtiť, ale iba úplne uzavrieť (ak sa dajú do úplne krajnej polohy).
Ad 9: Android Auto cez kábel nevadí, a porovnanie s Google v E-Megane… no neviem, osobne mi Android Auto, či cez kábel, alebo ak by aj bol bezdrôtový, ako niečo úžasné nepríde. Osobne jeho výhodu vidím iba v navigácii, ak človek nechce platiť mapy do vstavanej navigácie. Ostatné veci, najmä teda sa jedná o audio, sa dajú vždy stremovať cez Bluetooth.
Navyše je to Google. Kvôli oskúšaniu som musel povoliť/doinštalovať kvantum uzavretých služieb, ktoré obecne nemajú, podobne ako Google, dobrú povesť, z hľadiska ochrany súkromia. Je to samozrejme na nekonečnú debatu, ale nevidím pridanú hodnotu v aplikáciách, kde protiváhou je všetkovidiaci Google.
my máme doma Captur, Kadjar a teraz Arkanu RS-line E-tech.
Mojich pár názorov:
Ad 1: Iste, klimatizácia je 1-zónová, keďže auto vychádza z Clia/Capturu. Ale na druhej strane, v Kadjare máme dvojzónovú, pri ktorej je 95% času nastavená identická teplota pre obe strany.
Skôr sa mi nepáči, že výduchy ventilácie (s výnimkou zadných sedadiel) nie je možné priškrtiť, ale iba úplne uzavrieť (ak sa dajú do úplne krajnej polohy).
Ad 9: Android Auto cez kábel nevadí, a porovnanie s Google v E-Megane… no neviem, osobne mi Android Auto, či cez kábel, alebo ak by aj bol bezdrôtový, ako niečo úžasné nepríde. Osobne jeho výhodu vidím iba v navigácii, ak človek nechce platiť mapy do vstavanej navigácie. Ostatné veci, najmä teda sa jedná o audio, sa dajú vždy stremovať cez Bluetooth.
Navyše je to Google. Kvôli oskúšaniu som musel povoliť/doinštalovať kvantum uzavretých služieb, ktoré obecne nemajú, podobne ako Google, dobrú povesť, z hľadiska ochrany súkromia. Je to samozrejme na nekonečnú debatu, ale nevidím pridanú hodnotu v aplikáciách, kde protiváhou je všetkovidiaci Google.
Arkana E-Tech 145
Kadjar 1.5 dCi AT
Captur 1.2 Tce AT
Kadjar 1.5 dCi AT
Captur 1.2 Tce AT
Re: Arkana
Máme taky Arkanu první problém je že neustále ukazuje prioritou nabíjení baterie.. baterie nejde dobít a reklamaci neuznávají...dnes další problém a to že zhasl středový panel a na budíkach svítí zkontrolovat čelní radar+ servisní klíč 

Re: Arkana
Mne sa podarilo dobiť na 100% batériu iba pri dlhej jazde z horského prechodu. A potom, ak som mal športový režim, kde by sa (údajne) malo auto snažiť mať batériu (takmer) plnú, aby bol dostatok energie pre akceleráciu.
Takisto je zrejmé, že v týchto chladných dňoch sa snaží používať hodne spaľovací motor - ale len pre teplo v interiéri (po snížení teploty alebo intenzity ventilátora sa spaľovací motor využíva o hodne menej). A popri tom i dobíja batériu, čo je skoro vždy tak, keď motor beží.
Ak možno veriť štatistikám na obrazovke, tak po najazdení cca 1300 km išlo auto 1/3 km v EV móde, priemerná spotreba elektriny je 8 kWh/100 km, priemerná spotreba benzínu 6,1 l/100 km.
Z tých 1300 km je cca 1000 km po diaľniciach.
Arkana E-Tech 145
Kadjar 1.5 dCi AT
Captur 1.2 Tce AT
Kadjar 1.5 dCi AT
Captur 1.2 Tce AT
Re: Arkana
Tobě se zobrazují statistiky? U mého auta se vůbec nikde nenabízí. No důvod navštívit servis.
Renault Arkana E-Tech 145 Intens 2022
Renault Megane GrandCoupé SCe115 Intens 2017
Renault Megane GrandCoupé SCe115 Intens 2017
Re: Arkana
Díval jsem se tam a statistiky prostě nemám. Asi to budou muset v servisu povolit. Koncem ledna jedu na garančku, tak uvidíme...
Renault Arkana E-Tech 145 Intens 2022
Renault Megane GrandCoupé SCe115 Intens 2017
Renault Megane GrandCoupé SCe115 Intens 2017
Re: Arkana
Tak hádam sa to porieši. Ja si pamätám, že mne raz museli updatovať infotaiment (ešte) vo Forde Mondeu. Napíš nám potom prosím, ako to dopadlo.
Arkana E-Tech 145
Kadjar 1.5 dCi AT
Captur 1.2 Tce AT
Kadjar 1.5 dCi AT
Captur 1.2 Tce AT
Re: Arkana
Tak auto vyzvednuto ze servisu. Nahraný nový software. Mimochodem Francouzi to mají opravdu pořešené - přehrává se 26GB dat
Nahrání trvalo několik hodin, ovšem statistiky se již zobrazují.
Každopádně technik se tomu divil, protože každá Arkana co tam měli tyto statistiky nabízela.
Jinak stihl jsem ještě před servisem týden v Alpách a musím říci, že s autem naprostá spokojenost. Plně naložené auto, 4 dospělí a k tomu střešní box, a celková spotřeba za cca 1800 km s 80% podílem dálnic byla 6,1l/100km.

Každopádně technik se tomu divil, protože každá Arkana co tam měli tyto statistiky nabízela.
Jinak stihl jsem ještě před servisem týden v Alpách a musím říci, že s autem naprostá spokojenost. Plně naložené auto, 4 dospělí a k tomu střešní box, a celková spotřeba za cca 1800 km s 80% podílem dálnic byla 6,1l/100km.
Renault Arkana E-Tech 145 Intens 2022
Renault Megane GrandCoupé SCe115 Intens 2017
Renault Megane GrandCoupé SCe115 Intens 2017
Re: Arkana
Zrejme nevedia riešiť prírastkové aktualizácie, ale nahrávajú všetko. A asi aj s mapami, inak si nedokážem predstaviť, čo by mohlo mať taký objem.Mimochodem Francouzi to mají opravdu pořešené - přehrává se 26GB dat
6,1 - to je fajn spotreba.
Verím, že v lete sa to zlepší, predsa len, ako to pozorujem u svojho auta, batériu má nabitú, mohol by ísť najmä na EV, ale musí hnať alternátor pre 12V obvod (svetlá, ohrev okna), kúrenie, atď.
Ten rozdiel nie je zanedbateľný, v pohode spraví 1 l/100 km.
Arkana E-Tech 145
Kadjar 1.5 dCi AT
Captur 1.2 Tce AT
Kadjar 1.5 dCi AT
Captur 1.2 Tce AT
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host