Stránka 1 z 11

Renault Clio V

Napsal: čtv pro 12, 2019 12:07
od mike33
Dobrý deň, pretože je tu už viacero majiteľov nových Renault Clio V rozhodol som sa založiť novú tému, aby sme sa podelili o svoje skúsenosti s Cliom.

Re: Renault Clio V

Napsal: čtv pro 12, 2019 12:11
od DYK77
Tady jsi ale v sekci Clio IV, chce to admina, aby přidal nové fórum Clio V. Každopádně vítej.

Re: Renault Clio V

Napsal: čtv pro 12, 2019 12:17
od mike33
písal som adminovi ale zatiaľ nič

Re: Renault Clio V

Napsal: čtv pro 19, 2019 16:41
od radek_banana
nase clio iv taky nemelo dlouho svoje forum, bohuzel

Re: Renault Clio V

Napsal: pát pro 20, 2019 21:59
od DYK77
Tak muzeme o V kecat zatim tady, kdyz uz je to nacate.
Koukal jsem u nas na predvadecku, na prvni pohled dost podobne Cliu "IV", i kdyz z blizka je mirně znat jak jej zkratili a snizili, coz neni na skodu, kdyz vnitrek zustal velikosti alespon tak jako Clio "IV". Interier vypada povedeně, na palubce Clia "IV" uz jsou proti "V" ty roky vyvoje znat. Co me ale zaskocilo, chromova koncovka vyfuku byla uplně stejně od sazi jak ta moje. Proc tam teda davali filtr pevnych castic mi neni jasny. Predni svetla ma "V" hezky uzka, takova jsem si pral uz na "IV", ale zase ty kly denniho sviceni jsou na muj vkus trochu moc, no je to asi o zvyku. V zasade, kdyz bych vedle sebe postavil Clio IV a V , nedokazal bych rici, ktere je hezci. Tak snad bude mit "V" na vrch alespon motorem. 1.3 TCe uz zni dobre a konstrukcni zmeny slibuji sama pozitiva. Na druhou stranu udajne vylepseni na sebe nabalilo veci, ktere delaji 1.3 proti 1.2 zase trochu komplikovanejsi. 1.0 TCe, tam bych se nebal, ten pojede s neprimym vstrikem v tradici 0.9TCe, s primym vstrikem by mohl vyhodu mestskeho vozidla ale ztratit. Nezbyva nez poprat at dobre slouzi a v zasade se nemuzu dockat az tu zacnou pribyvat prvni zkusenosti s "V" generaci ;-)

Re: Renault Clio V

Napsal: sob pro 21, 2019 08:31
od mike33
Moje prvé skúsenosti S novým Cliom V po 650 km prejdených: priemerná spotreba 4,6 l. (po okresných cestách trasa z mesta na dedinu a späť), zadné svetlo v kufri prestalo svietiť, auto je fajn motor 1.0 74 kw tu cítiť, že to nie je žiadny trháč asfaltu (ale aj golf 8 má 3 valec s výkonom 66kw/90k základný a to je iná kategória auta), do kopca na tej 4 ke ide, po rovinách na 5 ke od 70km. Spotreba ma prekvapila milo a to nejazdím na úsporný režim ECO! Vypínam start stop na palubovke takmer vždy (ak nezabudnem)! Pre mňa ideálne auto, dúfam, že nič okrem svetielka kufra sa nepokazí!

Re: Renault Clio V

Napsal: sob pro 21, 2019 19:34
od DYK77
4,6 je pekna hodnota. Hlavne nejezdit za kazdou cenu na spotrebu, lepsi to trochu tocit, at jede zvolna.

Re: Renault Clio V

Napsal: sob led 04, 2020 11:33
od pkey
Já ho mám zhruba měsíc a zatím dobrý. Nevím ale, jaký motorový olej v něm je. Prodejce mi s úsměvem odpověděl, že syntetický a že to mám v předpisu servisních úkonů. Ten předpis je 1 list A4 a na druhé straně jsou 2 varianty. Jedna dle normy RN 17 a druhá RN17FE. U té první je 5W-30 do teploty -25°C a 5W-40 pro -30°C. Druhá norma udává pro všechny teploty 0W-20. Hledal jsem na netu olej podle té druhé normy, ale na nic jsem nenarazil. Neví někdo?

Re: Renault Clio V

Napsal: ned led 05, 2020 15:12
od renault841
Zkusil jsem pohledat ten olej s normou RN17FE a vyskočil Elf evolution RN-Tech Elite FE 0W-20, ale našel jsem ho jenom na Ebay a nějaký polský prodejce.

Re: Renault Clio V

Napsal: ned led 05, 2020 17:06
od pkey
Nákupem na Ebay bych to nechtěl řešit. Navíc ani zatím nevím jaký olej do motoru dal výrobce. Podle toho co jsem psal, si myslím, že přípustné jsou obě normy. Ten olej 0W-20 má předepsaný VW do Fabky 1.0 a je to úplná vodička. Budu se držet normy RN17 5W-30 pokud bude potřeba doplnit. U mého předchozího auta to olej nežralo.

Re: Renault Clio V

Napsal: ned led 05, 2020 17:14
od renault841
Já bych osobně nechal ten 5W-30 s normou RN17.

Re: Renault Clio V

Napsal: ned led 05, 2020 18:32
od renault841
DYK77 nebyla to 1.0 TCe? Ta díky nepřímému vstřikování GPF nemusí mít. :)

Re: Renault Clio V

Napsal: úte led 07, 2020 19:58
od pkey
Tak jsem dnes dostal vyjádření servisu RN, že pro tento vůz je správně norma RN 17 a viskozita 5W-30. I tak jsem našel jenom jeden obchod "PER-Oil - značkové oleje" a olej Yacco LUBE RN-17 5W-30. Uvádí - LUBE RN-17 5W-30 je vyvinutý speciálně pro splnění nové specifikace Renault RN17 5W-30, která je vyžadována u některých benzínových a naftových motorů Renault uváděných na trh od roku 2018.
Díky zpětné kompatibilitě je tento olej vhodný také pro starší motory, kde výrobce doporučil původní oleje s normou RN0710 nebo RN0700 s výjimkou motorů RS (Renault Sport).

Re: Renault Clio V

Napsal: stř led 08, 2020 20:37
od DYK77
Já mám v mazacím plánu olej s normou RN 0710 , a to od 0W po 10W / 40. Jednou jsem si měnil sám, tak jsem koupil tento 5W/40 ...
https://www.autodily-cardo.cz/-3/elf-ev ... 5l-stitek/
Jedna dle normy RN 17 a druhá RN17FE. U té první je 5W-30 do teploty -25°C a 5W-40 pro -30°C
To mi nějak nesedí. První číslo 5W je zimní a udává viskozitu a potažmo čerpatelnost oleje za studena. Druhé číslo za lomítkem udává viskozitu oleje při provozní teplotě. Ani jedno číslo neudává kvalitu oleje.
Zejména s tím druhým číslem bych moc nelaboroval, protože olej řídký jak voda nemusí být pro motor úplně to pravé ořechové. Jeden z důvodů proč jej výrobce může doporučovat, je lehčí chod motoru = menší mechanický odpor = menší EMISE. Ale jinak jsem toho názoru, že olej o viskozitě tak akorát, může nejen dobře mazat a poskytovat patřičnou volnost běhu motoru, ale navíc lépe vytěsňuje vůle, tlumí rázy, poskytuje tišší chod mechanismu a jeho soudržnost je vyšší ( v extrémních podmínkách se jeho vlákno nestřihne = maže pořád = výhoda pro turbo vezmeme-li, že točí 200.000 otáček za minutu i více,to už je dost velkej extrém ).
U toho prvního čísla, je to otázka vkusu. Na mojí rodnou hlínu padne mráz -10°C tak 2x do roka, jinak se to motá stále kolem nuly, spíše nad. Přijde mi nanejvíš dostatečné zvolit číslo 10W ( cca-20°C ), fajnšmekr, aby se neřeklo, že na to nemá, dává 5W ( cca -30°C ) ale je to už tak trochu o ničem a 0W dává ... no odpovězte si sami :) Je to jako namíchat si chladicí kapalinu do -40 , asi kravina.
Rozdíl v čerpatelnosti oleje při nějakých -5°C je mezi 10W a 5W úplně zanedbatelný. Při 10W se motor zaplaví např. za 10s, při 5W za 8s. 0W to možná zvládne za 5s, je to výhoda, pro toho, kdo si jezdí tak maximálně do trafiky za rohem pro cigára.

Re: Renault Clio V

Napsal: čtv led 09, 2020 07:00
od Roberto-Baggio76
Zdravím,

já mám tedy Clio IV rok 11/2018, 0,9 Tce, 66 kW a při první servisní prohlídce dali olej ELF SPORTI TXI 10W40.

Re: Renault Clio V

Napsal: sob led 18, 2020 08:42
od jirkaakrij
Ahoj, co říkáte na ten litrovej turbotříválec co má Clio V?
Mám Clio II a tam je motor slabší, ale tichej.
V novém co jsem zkusil je to hlučnější. Nebo si to sedne? :)

Re: Renault Clio V

Napsal: sob led 18, 2020 09:00
od mike33
Ja mám to Clio V s týmto motorom myslím že kabína je výborne odhlučnená a motor sa hlučnejšie prejaví len, keď ho sýliš napr. do kopca povestným 3 valcovým brnením, ale na druhej strane sa ti odvďačí krásnou spotrebou ja mám po mesiaci a pol najazdené 1790 km priemerná spotreba 4,6 l.

Re: Renault Clio V

Napsal: sob led 18, 2020 09:03
od mike33
Poraďte mi prosím čo sa týka pneumatík a prezúvania ako je to so senzormi tlaku v pneumatikách? Zvažujem že na jar si kúpim hlinikové disky (letné gumy mám od výrobcu Michelin) musím na túto sadu na leto kupovať aj snímače talku v pneumatikách, alebo len jednoducho vymením zimné komplety za letné? Ďakujem za rady.

Re: Renault Clio V

Napsal: sob led 18, 2020 10:46
od kadliiik
Koupíš nové TMPS, aby se nemusely neustále přehazovat z disku na disk. V renaultu tě celá sada vyjde na 2000 Kč, takže se to zaplatí už při druhé výměně kol, kdy nebude potřeba kolo vyfukovat, sundávat pneumatiku, přehazovat senzor... Bez senzorů jezdit nemůžeš (ze zákona, reálně samozřejmě auto pojede i bez nich), jsou součástí homologace.

Re: Renault Clio V

Napsal: sob led 18, 2020 10:52
od mike33
Díky za odpoveď.

Re: Renault Clio V

Napsal: sob led 18, 2020 15:35
od imaster
mike33 píše:
sob led 18, 2020 09:03
Poraďte mi prosím čo sa týka pneumatík a prezúvania ako je to so senzormi tlaku v pneumatikách? Zvažujem že na jar si kúpim hlinikové disky (letné gumy mám od výrobcu Michelin) musím na túto sadu na leto kupovať aj snímače talku v pneumatikách, alebo len jednoducho vymením zimné komplety za letné? Ďakujem za rady.
A jsi si jistý, že máš senzory tlaku v pneumatikách a ne měření pomocí ABS? Mám Clio IV 2019 a senzory nemám, měření probíhá právě přes ABS.

Re: Renault Clio V

Napsal: sob led 18, 2020 16:14
od pkey
Clio V má měření přes ABS. Před koupí jsem si to nejprve ověřoval. Taky to chce prostudovat manuál. V té knize co dávají k autu je utrpení něco hledat, ale na stránkách Renaultu se dá stáhnout manuál v PDF jak pro vůz, tak pro infotaiment. Vtom se dá rychleji najít požadovaná informace.

Re: Renault Clio V

Napsal: sob led 18, 2020 16:19
od imaster
Mě se to hned nezdálo. Čidla v pneumatikách by byl krok zpět.

Re: Renault Clio V

Napsal: sob led 18, 2020 17:46
od mike33
Veľmi pekne Ďakujem všetkým ste ma potešili, že nemusím kupovať ku diskom tie blbé senzory! Pekný víkend priatelia!

Re: Renault Clio V

Napsal: pon úno 03, 2020 12:07
od pkey
Koukám, že tu jsme s Cliem V pouze dva. Nějak se to nerozjíždí, nebo to lidi nekupují?