Tato pohonná jednotka bude znamenat skutečný průlom pro nabídku benzínových motorů celé aliance RNM a malé modely Mercedesu. U Renaultu se tento motor rozkročí zeširoka - od Clia V (Clio IV jej nedostane) až po Talisman. Výkonové rozpětí je rovněž pozoruhodné - 115k až 160k.
Motor, ačkoliv vychází ze stávající 1.2TCe H5F, je zásadně přepracován a nese třeba zcela novou hlavu. Ta se vyznačuje mimořádně kompaktní konstrukcí ve tvaru písmene delta. Samotná hlava je tedy trojúhelníková což značně šetří místem. Nový motor samozřejmě řeší veškeré konstrukční nedostatky svého předchůdce. Klíčovým faktorem zde bude rychlost s jakou se chladící okruh dostane na provozní teplotu. Pomalé zahřívání totiž bylo doslova smrticí nevýhoda 1.2TCe. Novinka si k tomu pomáhá mimo jiné integrací výfukových svodů do hlavy. Ty tak mohou být chlazené což s sebou nese jen samé výhody - za studena se motor rychleji ohřeje a při dálniční jízdě není nutné chladit katalyzátor vstřikováním nespalitelné dávky benzínu do válců a tedy plýtváním paliva.
Můžeme se těšit na mnohem rychlejší zahřívání a nižší spotřebu. Jednak díky chlazeným výfukovým svodům a především díky vyspělým materiálům a pokrokům v povrchové úpravě válců (stejná technologie jakou používá třeba legendární Nissan GTR) a rovněž novým technologiím - elektricky řízené turbo. To je schopno reagovat na změny mnohem rychleji a co nejvíce tak potlačit turboefekt. Mercedes, který se na vývoji významně podílel si své provedení 1.3TCe pojmenoval jako 1.4 (skutečný objem je 1330ccm, jde tedy o otázku zaokrouhlení) a opatřil jej dokonce technologii vypínání poloviny válců. Tato funkcionalita se u Renaultu zatím neobjeví.
Máme se na co těšit a osobně se na projížďku těšíme skoro více než na nového Megana R.S., tento motor totiž bude klíčový pro nabídku v benzínových Renaultů v budoucích letech.
SCENIC IV
Re: SCENIC IV
GS TCe 160 EDC | Chytrý napadne názor, hloupý jeho autora...
-
- Starting member
- Příspěvky: 2
- Registrován: čtv úno 22, 2018 08:40
Re: SCENIC IV
Ahoj, podělím se také o zkušenosti s novým Grand Scenicem. Auto jsem kupoval v lednu a využil jsem akci na skladovky + výkup starého vozidla. Výbava Intense 130 dCi, LED pure vision, nějaké packy a servis 5 let. Přecházel jsem z Octavie III 1.2 TSI hatchback. Najeto zatím cca 2000 km. Byl jsem 2x na záruční servis. Poprvé vrzání a klepaní předních tlumičů = promazány dorazy tlumičů. Za hodinu vyřešeno. Druhá návštěva seřízení ostřikovačů předního skla a odstranění drncání ze zadních sedadel. Servis v CMN auto Ostrava a vždy spokojenost s přístupem a ochotou. Zatím jsem s autem spokojený. Motor je kultivovaný a výkon plně dostačující i v pěti dospělých lidech. Velice se mi líbí RLink2 a propojení s telefonem (spotify). Oceňuji také sklápění zadních sedadel, kdy vznikne skoro rovná plocha. Dvě nafukovačky + spacáky a ideální na spaní na výletech v horách. Dostatek úložných prostor. Výhrady: nad 110 km/h vetší hluk od zpětných zrcátek a v kufru by mohly být lepší úchyty a nějaké schránky. V zimě by se hodil vyhřívaný volant. Dlouhodobá spotřeba se ustálila na 5,5 l/100 km.
Re: SCENIC IV
Ahoj, tak nějak mám asi na auta smůlu a nebo jsou nové Renaulty fakt křápy. Dnes ráno jsem vezl děti do školy a když jsem sjel z parkliftu, tak jsem si všiml mastné skvrny, bohužel je tato skvrna i na krytech motoru, tedy někde něco teče. Svítil jsem do motorového prostoru shora, ale nikde není nic vidět. Tedy něco dole. Už jsem psal do servisu, neb jsem se jim celý den nemohl dovolat, asi mají celkem dost plno když je taková kvalita. Tak uvidíme. Insignia má sice hodně tlačítek jak tu již někdo psal, ale zase se nesere. U Renaultu řeším problémy neustále:(.
Re: SCENIC IV
Co máš za motor?
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW
Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)
ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW
Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)
ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW
Re: SCENIC IV
1.3 TCe 103kW, mám najeto 1300km
Re: SCENIC IV
Tak snad to bude nějaká banalita. Špatné nebo špatně nasazené gufero, nebo tak něco. Jsem zvědav.
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW
Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)
ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW
Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)
ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW
Re: SCENIC IV
V to doufam, neni to nic velkeho. Dam info co to bylo.
Re: SCENIC IV
No, jestli ji mas a nesere se, tak mas stesti... protoze jsem otevrel dve fora Opelu a resi se tam vicemene podobne problemy, jako resime my tady
jeden priklad, fakt vtipne docela.. prvni z fora, ktere jsem otevrel jako prvni
ahojky. Mám opel insignii v automatu. Bohužel musela 3týdny stát a ted když jsem nastartoval připomínalo to spíše traktor a také mi nejde otevřít kufr. At dělám co dělám je nějaký zablokovaný. Poradíte co s tím? díky
GS TCe 160 EDC | Chytrý napadne názor, hloupý jeho autora...
Re: SCENIC IV
Tak jsem měl asi štěstí, v případě nové Insignie je vše OK. Nic nevrže, vše slícované. To se bohužel o Renaultu říci nedalo. Vlastnil jsem vozidla Renault opravdu dlouhá léta, ale co předvádí značka poslední dobou je peklo. Problém s kvalitou potvrzují i servisy. Něco podobného řeší kolega s novou Octavií, tedy problémy jsou opravdu všude.
Re: SCENIC IV
Tak stejne predpokladam, ze muj objednany Scenic bude pravdepodobne moje posledni "konvecni" auto... pak uz bude celkem urcite neco ve stylu Tesla atp...
GS TCe 160 EDC | Chytrý napadne názor, hloupý jeho autora...
Re: SCENIC IV
Ahoj kluci . Několikrát tu zminujete zastoupení renault cz . Na koho se tam obrátit ? Máte nějakej kontakt na někoho kdo se s Váma bude aspon trochu rozumně bavit ? Mám tedy Kadjara ale jak to tak čtu tak ty samé problémy a ještě něco navíc . Momentálně řeším bouchání a vrzání přední nápravy , dlouhodobě pak táhnutí doprava . V 8 tisících jsem musel měnit rozvody , posléze pak pravé horní uložení motoru , 2x auto přestalo jet a vyhodilo hlášku riziko zničení motoru + spoustu drobných závad typu připojení telefonu , aktualizace map , vrzání kde čeho , propadlé přední sklo atd.atd . V současné době najeto 17 tkm , a uš fakt nevím co s tím . Jo neuvedl jsem že motor 1,2 tce . A ještě jeden dotaz , při stání na volnoběh se ozÝvá odněkud slabé klepání , které přestane při zmáčknutí spojky . Máte to taky tak ? Díky za každou odpověd
- kasoun1
- Junior member
- Příspěvky: 112
- Registrován: stř zář 02, 2015 23:55
- Bydliště: Chomutovsko a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: SCENIC IV
Snad se nebudu rouhat, ale moje zkušenosti a Vás ostatních, hlavně těch co mají nová auta, myslím si, není lepší odejít k jiné značce ? Z prvotního nadšení po koupi pětileté ojetiny s 60 000 km, už mě pomalu začíná bavit neustále řešit nějaké závady. Před Renaultem jsem měl Peugeotu 307. Od nového vozu do stáří 12 let a 140 000 km, jsem řešil 2 větší závady. Ve 100 000 km oprava klimatizace, protože nespínala magnetická cívka v ceně opravy 2000 Kč. Druhá byla ve 130 000 km a to se měnilo těsnění pod hlavou. Dostávala se chladící kapalina do válce a při startu se z výfuku valil bílý kouř, tedy vodní pára. Oprava vyšla na 3 000 Kč. Jinak byl klid. Teď řeším stále něco a už mě to přestalo bavit.
Renault Grand Scenic III Privilege , 2.0 dCi , 118 kW , 380 Nm, FAP , 05/2009 , motor M9R 610 , převodovka PK4 6/1 - PRODÁNO v 8/2018 .
Re: SCENIC IV
Urcite ne, Scenic IV je auto na vysoke urovni, jak zpracovani tak i koncepce, ma nejnovejsi inteligentni systemy, ted i nove motory apod... Vzdycky zalezi na stesti, je to napric znackama,vyskytnou se vsude problemy. Ale vetsina uzivatelu je spokojenych, na diskuzich se resi hlavne ty problemy. Urcite toto auto muzu doporucit, jediny problem je vyssi cena, ale Renault uz nejde cestou levnych vozu, jako tomu bylo drive..., na to ma Dacii
Renault Grand Scenic IV 1.2 Energy TCe 130, Premium Edition.
Re: SCENIC IV
U Renaultu poslední doby je spíše štěstí, pokud uživatel nic neřeší. Mám kolem sebe více nových Renaultů a každý řeší problémy, někdo více a někdo méně, ale otrávení jsou všichni. Nejméně problému má končící Clio.
Re: SCENIC IV
Tak zítra jedu konečně do servisu. V mrazech začalo bouchat na přední nápravě při přejezdu nerovností, měl jsem s tím problém i u přechozího Scenicu. Fakt se divím, že to Renault neřeší ve výrobě. Tedy bude vyměněno uložení tlumičů, dále se budou pasovat dveře řidiče, při přejezdu nerovností v nich vrže a skřípe na několika místech + únik oleje, který je minimální, ale je. Tedy proti minulému auto je to krok vpřed, nic dalšího c o jsem řešil zde není pokažené, tak snad jen porodní bolesti. Mimochodem, kolega co neustále reklamuje svou Octavii RS, tak dnes mi přestala řadit na křižovatce, rozsvítila se výstraha a už neodjel. Auto má 10 měsíců a má již za sebou také 10 reklamací, tedy problémy jsou fakt všude. To co tady řešíme my, je asi prostě nutné zlo a je třeba vytrvat a vše vyřešit, jinou značkou auta si fakt moc člověk nepomůže:).
Re: SCENIC IV
Me ted aktualizovali firmware na verzi 3.3.16.941. Sice se v servisu kroutili, ze to pry neumeji, ze pro muj VIN neni novejsi firmware atd.., ale poprve CZ zastoupeni zapracovalo a servis instruovalo, co maji udelat!
Zjistil jsem, ze kdyz jedu s autem v klidu, (bez deti a autosedacek) , tak na takovych velkych hupech, kdyz se cely Scenic rozhoupe, tak to trochu tak jako by chroupe. Tak jsem jim to nahlasil a ted se domlouvaji s Renaultem, jestli jim to zaplati tu opravu.. Asi pujde o tu stejnou zavadu v hornim ulozeni tlumicu, co se tady resilo. Neni to velky hluk, je to celkem malo, v bezne jizde s radiem to neni slyset skoro vubec, ale radsi jsem to nahlasil, at se snazi....
Zjistil jsem, ze kdyz jedu s autem v klidu, (bez deti a autosedacek) , tak na takovych velkych hupech, kdyz se cely Scenic rozhoupe, tak to trochu tak jako by chroupe. Tak jsem jim to nahlasil a ted se domlouvaji s Renaultem, jestli jim to zaplati tu opravu.. Asi pujde o tu stejnou zavadu v hornim ulozeni tlumicu, co se tady resilo. Neni to velky hluk, je to celkem malo, v bezne jizde s radiem to neni slyset skoro vubec, ale radsi jsem to nahlasil, at se snazi....
Renault Grand Scenic IV 1.2 Energy TCe 130, Premium Edition.
Re: SCENIC IV
Tak to bude asi také to uložení tlumičů...chtěl jsem vyměnit pro jistotu obě, ale vedoucí servisu mi řekl, že Renault možná proplatí jen jeden a druhý si případně musím uhradit, tak nevím. Uvidíme jak to dopadne, náhradní auto mám a servis se snaží jako vždy.
Re: SCENIC IV
Tak auto je doma. Byla provedena výměna uložení tlumičů, co se týče uniku oleje, tak byl nedotažený šroub výpustě oleje, tedy dotaženo. Provedeno slícování dveří řidiče a promazání zámků a těsnění všech dveří. V autě je konečně klid a snad to tak zůstane.
Re: SCENIC IV
Vcera mi borec dal pusu zezadu!, takze naraznik velice poskozen a dvere kufru zarazil dovnitr, ty dvere tak o 2 cm na leve strane. Dneska jsem to dal do servisu, servisak na to kouka a rika, to je dobre, vite ony Renaulty maji problemy s tim slicovanim. Tak mu rikam, "to fakt ne!" :- ) Pak teda uznal, ze to uz je moc, ale jestli na tohle jsou zvykle jako standart kvalitu, tak to teda poteste
Renault Grand Scenic IV 1.2 Energy TCe 130, Premium Edition.
Re: SCENIC IV
Mazec ten technik ))
Mimochodem všimli jste si už někdo, že ty zadní dveře nejsou z plechu?
Mimochodem všimli jste si už někdo, že ty zadní dveře nejsou z plechu?
Grand Scenic IV Bose 1.6 Dci 97kW
(OIII 1.6 Tdi CR 81kW)
ex - Fluence Exception 1.6 81kW, 12/2011
(OIII 1.6 Tdi CR 81kW)
ex - Fluence Exception 1.6 81kW, 12/2011
Re: SCENIC IV
tak ty páté dveře jsou fakt překvapení, dnes jsem na ně klepal a fakt to není plech:). Jinak moje auto na několika místech neslícovatelné, prostě je takto vyrobené:), tedy celkem mazec za ty peníze.
Re: SCENIC IV
Ani predni blatniky nejsou plechove, ale nevidim v tom problem. Jinak, nechci to zakriknout, ale mirne rachoceni z palubni desky po otepleni zda se prestalo.
Grand Scenic IV 1.2 TCe 130, Premiere Edition
Re: SCENIC IV
To je prekvapeni, ty plasty, ale nadruhou stranu, aspon to neprorezne Jinak to chroupani tlumicu se taky projevovalo pri nizkych teplotach max do 4C nad nulou. Mam ted pujceneho Megane Grandtoura a to je celkem tragedie, proto Scenicu o tridu nizsi level ve zpracovani , takze myslim, ze na Renaulti pomery Scenic dobry
Renault Grand Scenic IV 1.2 Energy TCe 130, Premium Edition.
Re: SCENIC IV
Existuju nejake informacie, ako sa bude riesit obtekanie vody okolo spatnych zrkadiel pri dazdi? Pri silnejsom dazdi a vacsej rychlosti v podstate nevidno z auta dozadu, pokial v strede vzadu sedi spolujazdec. Podla mna je to dost nebezpecne, alebo cakaju, kym to bude pricinou nehody?
Nový Grand SCENIC Premiere Edition Energy dCi 110 EDC
Citroen C4 Picasso BlueHDI 120 EAT6
BMW X1 sDrive 18d
Škoda Citigoe iV
Citroen C4 Picasso BlueHDI 120 EAT6
BMW X1 sDrive 18d
Škoda Citigoe iV
Re: SCENIC IV
To asi nikdo resit nebude, vzdy to je na ridicovi (vodicovi) , ktery musi prizpusob rychlost vozidla stavu a povaze vozovky...
Ja teda jsem ale za rok provozu jeste nemel takovou situaci, ze bych nevidel ven pri silnem desti v dusledku stekani vody
Ja teda jsem ale za rok provozu jeste nemel takovou situaci, ze bych nevidel ven pri silnem desti v dusledku stekani vody
Renault Grand Scenic IV 1.2 Energy TCe 130, Premium Edition.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti