Problém- P2263
Napsal: ned úno 05, 2023 19:40
Po nějaké době zdravím osazenstvo, a přicházím s prosíkem.
Loni jsem zariskoval a pořídil lehce bouchnutého Scenica 1,5 dci 110 s pouhými 42 tisíci.km. Po roce bezstarostného užívání a asi patnácti tisících kilometrech dnes na výjezdu z vesnice auto ztratilo tah a objevila se servisní hláška "zkontrolovat vstřikování". Po napíchnutí na čínskou diagnostiku na mě vyběhla chyba uvedená v nadpisu. I po vymazání auto na první tři rychlosti akceleruje vcelku normálně, na zbytek má citelně menší výkon alespoň do kopce. Chyba se objeví nepravidelně až při podržení ve vyšších otáčkách přesto že motor nejede jak má od začátku. Při vyvolání aktuálních dat na diagnostice jsou vidět nějaké hodnoty tlaku v potrubí, před turbem a plnící tlak, ale nejsem si jistý jaké hodnoty jsou správné. Při větších otáčkách zasahuje regulace tlaku, tak se zdá že turbo by mohlo být v pořádku.
Do loňského roku jsem měl spokojené soužití s benzínovou verzí, proto přesně nevím kde mám hledat problém. Napadá mě váha vzduchu nebo EGR ventil, ale kde se nachází to teprve musím zjistit. Zkoušel jsem odpojit hadici od turba do Intercooleru, tam nějaký tlak po přidání je, po odpojení za intercoolerem u MAP senzoru motor nereaguje na sešlápnutí pedálu, teprve až hadici přiblížím k hrdlu.
Rád bych se pokusil problém vystopovat podle dat se senzorů. Pokud se někdo rozhodne pomoci radou, budu mu moc vděčný.
Loni jsem zariskoval a pořídil lehce bouchnutého Scenica 1,5 dci 110 s pouhými 42 tisíci.km. Po roce bezstarostného užívání a asi patnácti tisících kilometrech dnes na výjezdu z vesnice auto ztratilo tah a objevila se servisní hláška "zkontrolovat vstřikování". Po napíchnutí na čínskou diagnostiku na mě vyběhla chyba uvedená v nadpisu. I po vymazání auto na první tři rychlosti akceleruje vcelku normálně, na zbytek má citelně menší výkon alespoň do kopce. Chyba se objeví nepravidelně až při podržení ve vyšších otáčkách přesto že motor nejede jak má od začátku. Při vyvolání aktuálních dat na diagnostice jsou vidět nějaké hodnoty tlaku v potrubí, před turbem a plnící tlak, ale nejsem si jistý jaké hodnoty jsou správné. Při větších otáčkách zasahuje regulace tlaku, tak se zdá že turbo by mohlo být v pořádku.
Do loňského roku jsem měl spokojené soužití s benzínovou verzí, proto přesně nevím kde mám hledat problém. Napadá mě váha vzduchu nebo EGR ventil, ale kde se nachází to teprve musím zjistit. Zkoušel jsem odpojit hadici od turba do Intercooleru, tam nějaký tlak po přidání je, po odpojení za intercoolerem u MAP senzoru motor nereaguje na sešlápnutí pedálu, teprve až hadici přiblížím k hrdlu.
Rád bych se pokusil problém vystopovat podle dat se senzorů. Pokud se někdo rozhodne pomoci radou, budu mu moc vděčný.