Nefunkcni vodni pumpa chlazeni motoru

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.
Odpovědět
PetrK20
Starting member
Příspěvky: 2
Registrován: ned led 29, 2023 22:38

Nefunkcni vodni pumpa chlazeni motoru

Příspěvek od PetrK20 » ned led 29, 2023 22:51

Ahoj, temer rok resim v Renaultu zavadu na motoru 1.2 tci. Od dubna lonskeho roku jsem se snazil servis presvedcit, ze je neco spatne v motoru. Neustale mi bezela sahara a obcas vyskocila teplota temer do cervene.. Srvis mi vzdy auto vratil s tim, ze je vse v poradku, protoze diagnostika nic nenasla. Jenze sahahra bezela stale casteji (i v mrazech treba 12minut po vypnuti motoru) a ja stale jezdil do Renaultu, ze je neco spatne... Ted, po 10ti mesicich konecne servis dospel k zaveru, ze je asi neco spatne a ze to vypada na vodni pumpu, takze ji vymeni a vse bude ok. Je to zarucni servis, jenze zaruka prave konci a ja se bojim o motor, ktery se vlastne skoro rok permanentne prehrival a zacal i lehce zrat olej (v polovine intervalu vymeny -2l - auto ani nenastartovalo). Co vse mohlo diky tomu odejit? Na co dat pozor. Co od nich pozadovat vymenit? Diky za radu.

Uživatelský avatar
Dawes
Moderátor
Příspěvky: 2447
Registrován: stř pro 31, 2003 09:32
Bydliště: Praha-západ

Re: Nefunkcni vodni pumpa chlazeni motoru

Příspěvek od Dawes » úte led 31, 2023 16:44

Řemen příslušenství, pokud pumpu pohání, i s napínačkou. Nepíšeš kolik má auto najeto, ale beztak se bude blížit jeho čas. Podle postupů (u starších auto to tak bylo) se většinou mění jakmile je ho potřeba z nějakého důvodu sundat.

Nepíšeš jak dlouhý interval na oleji máš, budu vycházet z předpisu výrobce u podobných motorů, tedy 30tkm. Je to nesmysl, ale ekoteroristi si to vydupali. Na tu vzdálenost je u takový malorážky s tam malou náplní zázrak, že v ní nějaký olej zbyde i bez přehřívání.
Osobně bych trval na výměně oleje I S FILTREM (beze srandy, někteří jen "vycucnou" zbytek nebo jen trochu starého, nalijí nebo jen dolijí nový a tumáš pane majiteli) nejpozději každých 15tkm, nebo lépe 10. Není nezbytné používat drahé superznačkové oleje a "longlife" srajdy, stačí když splní předepsané normy (označení ACEA, RNxxxx atd).
Pokud docházelo delší dobu k nadstandardní tepelné zátěži (a protože máš auto nějaký ten rok) asi bych nechal preventivně vyměnit náplň chladiče. Což možná zní jako samozřejmost, ale věř že u některých servisů není - vylijí do kýble, doplní, vrátí a degradovaná náplň za cenu nové koluje další léta v motoru.

Jinak bych se toho asi nebál, pokud motor nenese známky poškozených těsnění pod hlavou, nesáknou radiátory a všechno tak nějak chodí.

Ještě by bylo dobré prozradit, kde že jsou to takoví odborníci, že nejsou s to identifikovat vadnou pumpu, pokud jim počítač, pan mistr senior nebo maminka neřekne..
Obrázek

CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)

PetrK20
Starting member
Příspěvky: 2
Registrován: ned led 29, 2023 22:38

Re: Nefunkcni vodni pumpa chlazeni motoru

Příspěvek od PetrK20 » úte led 31, 2023 20:19

Diky za nazor. Zavada se zacala projevovat cca v 75t km. Olej menim po 15ti a samozrejme s filtrem. Davam predepsany elf.. 2l mi chybely cca po 10ti tisicich. Pred problemem mi podle servisu zadny neubyval. S tou pumpou je asi problem vycesanych lopatek, ktere honi vodu, protoze dle diagnostiky vse bezelo a spinalo jak melo, jen to bohuzel nechladilo.. Takze se to asi spatne hledalo. Servisy 50/50 Pyramida Pruhonice a Tukas Praha. Tim, ze se jednalo o zarucni opravu a diagnostika nic nedokazala najit, nikomu se asi moc nechtelo patrat a utracet penize, kdyz nebylo jiste, ze je Renault uzna a proplati. Neni zavada, nejsou penize. Netusim, jak je to u zarucnich oprav nastavene.

Odpovědět

Zpět na „Renault Scénic IV“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů