GS IV - celkové dojmy a hodnocení

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.
Uživatelský avatar
Geox
Junior member
Příspěvky: 212
Registrován: stř čer 06, 2012 23:03

GS IV - celkové dojmy a hodnocení

Příspěvek od Geox » pon bře 09, 2020 18:35

Dobrý den, ahojte.

Zvažuji vyměnit svého zachovalého trojkového Grand Scenica 1,6DCi za novější GS IV (hlavní důvod je nový design a lehké stárnutí trojkového Scenica). Ale čtu tady docela stížnosti na kvalitu, trvanlivost či jízdní vlastnosti.
Tedy mě zajímá jestli pořizoval někdo GS IV v poslední době tak rok 1-2 roky zpětně max a jak jste spokojeni s autem (jak jezdí velká kola a jestli se vám auto kazí nebo jste bez závad).
Také řeším zda jít do 1,3 TCe 160 nebo do nafty 1,7 BDci 150 - jak jezdí ta benzínová 1,3 (spotřeba, jízdní vlastnosti, není to málo ?).

A ještě řeším zda si nepořídit automat, už mě tolik nebaví kvrdlat pákou a tak by to automat mohl řešit - ale nevim jaký by to mohlo mít mínusy.
Informace od prodejců za moc nestojí protože slyšim jen chválu a že problémy byly u prvních kusů a že dnes už Scenicy žádné vážné problémy nemají.
Ale to pěkně zpívají když ptáčka lapají......

Tak jsem chtěl nějaké stručné aktuální postřehy či zkušenosti co kdo máte.

Pokud by to bylo špatné tak je variantou ještě Kadjar nebo snad nějaká Octavie (ale tam se mi moc nechce, takové tuctové nudné).

Děkuji všem co přispějí.
_______________________________
Grand Scenic III 1,6 DCi Bose - 2015
Captur 1,0 - 2020

xxc
Advanced member
Příspěvky: 307
Registrován: pát srp 11, 2017 20:41

Re: GS IV - celkové dojmy a hodnocení

Příspěvek od xxc » pon bře 09, 2020 19:03

Treba pockat na facelift, pokial to uz musi byt Scenic. Ma to len asi 3 chyby, vysoka hlucnost vo vyssich rychlostiach, vrzganie vsetkeho a spatne zrkadla v dazdi. A aj mimo neho, su uplne spinave. Kazit sa nekazi, ale to asi ziadne 2 rocne auto sa nekazi. Iba treba menit tycky stabilizatora. Ked toto nevadi, tak je to dobre auto, ale inak neviem komu by som odporucal. Automat je v pohode, odporucam. Kolko ma stary Scenic km, ze 5 rocne auto sa zda zostarnute?
Nový Grand SCENIC Premiere Edition Energy dCi 110 EDC
Citroen C4 Picasso BlueHDI 120 EAT6
BMW X1 sDrive 18d
Škoda Citigoe iV

Uživatelský avatar
Geox
Junior member
Příspěvky: 212
Registrován: stř čer 06, 2012 23:03

Re: GS IV - celkové dojmy a hodnocení

Příspěvek od Geox » pon bře 09, 2020 20:35

No ani nemůžu napsat kolik jak se stydím - by jste mě ukamenovali :-) - protože to neni na diesela moc. Jezdí pěkně, úsporně, nic se nekazi .... ale ten nový vypadá lépe a je tam možnost automatu (který mi začíná s přibývajícími roky mého věku chybět). Takže uzávám že je to taková trochu marnotratnost - souvisí to s tím že mám něco našetřeno a nechtěl jsem držet větší částku peněz v hotovosti - rychle se z toho můžou stát méně hodnotné papírky. Tak si říkám že koupené auto je určitá hodnota co mi nikdo nevezme no. Jenom si prostě nejsem jistej jestli to neni hodně poruchový, jestli ty velký kola neni nakonec horší jízda a vyšší náklady, jestli by ten benzín stačil atd.... - a jsem dost na vážkách, vrzání všeho je něco co GS3 neznám, tyčky stabilizatora žádný problém, zrcátka OK, tak abych si spíš jak se říká nenasral do bot a nenadával si jak jsem měl zůstat u starýho.... :-)
_______________________________
Grand Scenic III 1,6 DCi Bose - 2015
Captur 1,0 - 2020

xxc
Advanced member
Příspěvky: 307
Registrován: pát srp 11, 2017 20:41

Re: GS IV - celkové dojmy a hodnocení

Příspěvek od xxc » pon bře 09, 2020 21:03

Treba vyskusat, ale na stary Scenic nikto nenadava, sluzil ludom roky. Na novy dost nadavaju, niektori sa dokonca auta zbavovali, cize otazka je na mieste. Ja jazdim roznymi autami a Scenic je asi najhorsia volba, este aj Picasso je lepsie, prijemnejsie. Mozno nejake predvadzacie auto pozicat na par dni, previezt sa s tym v dazdi, po dialnici, pozriet spracovanie. Ale vrzgat bude az v lete, dost to zavisi od teploty. Mozno nieco casom vylepsili, ale hucali aj auta, ktore boli minuly rok v predajni ako nove a v ramci reklamacie sme ich porovnavali.
Nový Grand SCENIC Premiere Edition Energy dCi 110 EDC
Citroen C4 Picasso BlueHDI 120 EAT6
BMW X1 sDrive 18d
Škoda Citigoe iV

kadliiik
Experienced member
Příspěvky: 742
Registrován: úte črc 03, 2018 10:29

Re: GS IV - celkové dojmy a hodnocení

Příspěvek od kadliiik » pon bře 09, 2020 21:35

Kadjar je skvělá volba, ale je hodně jiný. Na 17" je hodně komfortní v kombinaci s benzínem, diesel je zbytečně těžký a projevuje se to na celkových jízdních vlastnostech. Žádné problémy s tyčkami řízení a podobné neduhy ho netrápí, celkově je to asi dotaženější auto. Světlá výška oproti supernízkému GS III snad dvojnásobná, takže s ním lze vjet i na polnačku. Určitě komfortnější i tišší než GS IV. Je to ale kompletně jiné auto než GS. Kufr výrazně menší, v druhé řadě jen dvě plnohodnotná sedadla, zadní dveře na tak velké auto dost malé. A pak co se týče výbavy tak oproti GS IV celkem zastaralý (nemůže mít head-up, adaptivní tempomat, vyhřívání volantu, multisense), to se navíc ještě zhorší s faceliftem Scenicu, který určitě dostane Easylink.
Kadjar 1.2 TCe LIMITED, 6/2018, Modrá Cosmos

Banana
Experienced member
Příspěvky: 793
Registrován: stř úno 22, 2017 15:01

Re: GS IV - celkové dojmy a hodnocení

Příspěvek od Banana » pon bře 09, 2020 23:18

Doporucuji si GS IV vyzkouset a udelat si obrazek. Na forech se vyskytuji vetsinou uzivatele, co maji nejaky problem, o kterem radi napisou. Ty spokojeni se nikde moc neprojevuji.Je to stejne i u jinych znacek.,
Zatim jsem bohuzel o zadnem planovanem faceliftu GS IV nikde nevidel zadnou zminku, je otazka?, jestli vubec facelift bude. Kratsky Scenic IV se uz prestal vyrabet a aby jeho osud pomalu nenasledoval i GS IV. Melo by to logiku, protoze Espace je hodne podobne auto, jenom za 2x cenu, ktere se s faceliftem stava za ty penize lepe pouzitelne.
Renault Grand Scenic IV 1.2 Energy TCe 130, Premium Edition.

Uživatelský avatar
Geox
Junior member
Příspěvky: 212
Registrován: stř čer 06, 2012 23:03

Re: GS IV - celkové dojmy a hodnocení

Příspěvek od Geox » pon bře 09, 2020 23:31

No tak zatim žádné terno, jako vrzání interiéru dnes je už trošku trapas. Jezdim služební Octaviií a tam je ticho, nic nevrže, moje GS3 taky bez vad - jsem myslel že tohle byly bolesti starých aut kdy se to ještě neumělo udělat úplně dobře. A ono tohle.... Asi budu nucen to někde zkusit poptat jestli nemají možnost zápůjčky. Přeci jen to nestojí pětikorunu abych to koupil jak rohlík. Děkuji za info.
A co benzin mam se ho toho bát nebo jste s tím jízdně spokojeni ?
_______________________________
Grand Scenic III 1,6 DCi Bose - 2015
Captur 1,0 - 2020

xxc
Advanced member
Příspěvky: 307
Registrován: pát srp 11, 2017 20:41

Re: GS IV - celkové dojmy a hodnocení

Příspěvek od xxc » úte bře 10, 2020 07:44

Ked nefaceliftuju Scenic, tak jedine preto, ze nebudu vediet rozumne opravit tie spatne zrkadla a auto je tym padom nebezpecne. Ked sa niekto kvoli tomu zabije, moze ich to vyjst draho. Ale kym sa to celkom dobre predava, tak asi neriesia. Aj ked vraj vedia o tom, co som sa v servise pytal. Kadjar nevrzga? Tiez sa na to v testoch stazuju. Kadjar je skor Nissan, mne sa to zdalo dost ine auto, co som s tym chvilu jazdil. Rovnako ako som mal pozicany Captur, ten bol v pohode. Len taky stiesneny oproti Scenicu :-)
Nový Grand SCENIC Premiere Edition Energy dCi 110 EDC
Citroen C4 Picasso BlueHDI 120 EAT6
BMW X1 sDrive 18d
Škoda Citigoe iV

auto-radce
Junior member
Příspěvky: 168
Registrován: pon úno 03, 2020 14:26

Re: GS IV - celkové dojmy a hodnocení

Příspěvek od auto-radce » úte bře 10, 2020 08:42

Jsem s GS III 1,6 dCi 96 kW natolik spokojen, že by mě do GS IV nedostal nikdo ani párem volů (ač je Blue dCi 150 fakt povedený a hlavně silný motor).
Jak se říká, když se vydat do pekel, tak na pořádném koni: vzal bych si mírně ojetý Espace V 1,6 dCi 160 EDC Initiale Paris. Když už, tak už.
Jelikož ale výměnu neplánuji (resp. až za delší čas), budu čekat rovnou na Espace V 2,0 Blue dCi 200 EDC (když se bude dařit, rovnou i na facelift, který se objeví na jaře letošního roku).
Jsem opravdu s autem spokojen a tak se tu naskýtá možnost, že si koupím jeden z posledních GS III s 1,6 dCi. Variant je více.
Každopádně GS IV si rozhodně dostatečně projeďte, ať víte do čeho jdete. Třeba 20" kola straší velikostí i cenou ale v praxi to není vůbec žádná tragédie ať jízdně, tak i cenou za nové pneumatiky.
Grand Scenic III 1,6 dCi 96 kW 2012

janaxx
Starting member
Příspěvky: 5
Registrován: úte říj 01, 2019 11:21

Re: GS IV - celkové dojmy a hodnocení

Příspěvek od janaxx » úte bře 10, 2020 09:15

hodnocení po roce (manuál, TCe 140) - bez závad, nic nevrže, velká kola v pohodě (jen počítat s tím, že třeba zimní kolo stojí o tisícovku víc než běžné rozměry),
spotřeba: léto Chorvatsko 2200 km 5,8, zima Rakousko 800 km 6,8 (zimní kola, lyže na střeše) 2 dospělí 2 děti, plný kufr, rychlost podle rychlostních limitů, krátké vzdálenosti po městě 7,5,
Jak už někdo psal, jsou zde vidět hlavně stěžovatelé. na 5 zdejších notorických stěžovatelů je x desítek běžných uživatelů :)
Kauza zrcátka. Ano, za prudkého deště se u nich opravdu točí voda. Resp. voda je jakoby mezi zrcátkem a bočním sklem. Je to ale za situace kdy, jak se říká, padají provazy vody a při velké rychlosti.Pokud někdo i v takové průtrži jede po dálnici 130, tak zrcátka jsou asi ten nejmenší problém. Za rok jsem to zažil asi tak 2x. Vždy člověk zpomalí a soustředí se na to. Navíc asi záleží, jak má člověk nastavenou sedačku, jak je vysoký a jak má přesně naklopená zrcátka. Mě ta voda vyloženě do výhledu neleze, je ve spodní části pohledu v zrcátku.

tomik_07
Starting member
Příspěvky: 24
Registrován: čtv lis 21, 2013 11:04

Re: GS IV - celkové dojmy a hodnocení

Příspěvek od tomik_07 » úte bře 10, 2020 09:18

Mohu porovnat obě auta jak Kadjar tak Scenic IV. Obě auta absolutně bez problému. Dlouhodobá spotřeba Scenic 6,2l, Kadjar 7l. Scenic najeto 25000km, Kadjar 35000km. Olej si měním sám každý rok bez ohledu na nájezd. Po předchozích zkušenostech s autorizovanými servisy jsem byl pouze na první garančce jinak se servisům vyhýbám obloukem. Obě auta nevržou, nikde nic neklepe ani s těmi zmiňovanými zrcátky problém nemám. Za mě naprostá spokojenost.
Grand Scenic 1.6 16V r.v. 2013 - prodáno
Renault Kadjar 1.2 Tce Zen, 10/2016, Bílá Nacré - metalická QNC, pack outdoor, Pack Klimatizace Plus, R-Link2
Grand Scenic 1.3 Tce 140 Zen, 05/2018, Hnědá

Banana
Experienced member
Příspěvky: 793
Registrován: stř úno 22, 2017 15:01

Re: GS IV - celkové dojmy a hodnocení

Příspěvek od Banana » úte bře 10, 2020 09:23

Dle meho pohledu jsou vyhody GS IV tyto: krasny vzhled proti jinym krabiciodnim MPV fakt jiny level (ale to muze byt individualni),vnitrni prostor a schranky+ulozne prostory , dobry vyhled zepredu, sklopeni predniho sedadla u spolujezdce - vznikne dlouha lozna plocha, to se hodi, mozny posun zadnich sedacek, skvele jizdni vlastnosti hlavne v terenu (overil jsem letos na rozborene ceste, kterou vydavali za cestu, ale diry a blato bylo silene, ostatni auta selhavala, GS IV v pohode projel) : Skvele jizdni asistenty odpovidajici cene - (pokrocile autonomni brzdeni s detekci chodcu a cyklistu, mrtvy uhel, udrzovani+upozorneni v pruhu s vibraci volantu (neobtezuje pipani jako u jinych znacek) , 360 ultrazvukovy system kolem vozu, automaticky parking, automaticka dalkova svetla, head-up, velky displej 8,7.., digitalni kokpit 1-generace)
Nevyhody jsou: chybejici mozna vybava ( vyhrivany volant a predni sklo, automaticke otevirani kufru..), zastaravajici R-link2- nemoznost vzdalene spravy vozidla, nekdo si stezuje na vyssi hluk pri vysokych rychlostech (dle meho zjisteni to souvisi se spatne serizenymi dvermi a vetrem, + da se instalovat dalsi tesneni ) a strikajici voda od zrcatek ve vyssi rychlosti ( osobne toto nepocituji pri normalni rychlosti odpovidajici charakteru pocasi) da si odstranit instalaci deflektoru, chybi otvor na lyze v prostrednim sedadle (udajne kvuli bezpecnosti) a nemoznost sklapeni prostredni sedacky(to mi taky nevadi, spinave lyze davam vzdy na strechu) . Horsi vyhled dozadu ( pouzivam vzdy kameru) .
Naposledy upravil(a) Banana dne úte bře 10, 2020 09:32, celkem upraveno 1 x.
Renault Grand Scenic IV 1.2 Energy TCe 130, Premium Edition.

xxc
Advanced member
Příspěvky: 307
Registrován: pát srp 11, 2017 20:41

Re: GS IV - celkové dojmy a hodnocení

Příspěvek od xxc » úte bře 10, 2020 09:27

Staci 130 a voda sa tam toci stale. Ja chodim aj 150 a potom su zrkadla najvacsi problem :-) Mozno po hluku. Ale ked niekto chodi fakt pod limitmi, tak mu to nemusi vadit. Treba si vyskusat. Velke kolesa su najmensi problem. Ale zase, ked ma clovek jedno auto, zvykne si na to. Ked ma aut viac a deti presadnu z ineho do Renaultu, tak sa pytaju, preco to tak trasie :-) Alebo na dialnici pri 180ke sa dieta zobudi a pyta sa, ci mame zatvoreny kufor (taky aerodynamicky hluk). Mozno 180 nikto nechodi, ale to je skoda, lebo by to bol vynikajuci rodinny cestovatel, nebyt tych problemov. Ja s tym chodim len do prace a aj to ked niekoho veziem, tak sa dost hanbim, ked sa pytaju, co to tak vrzga. V Chorvatsku sme s tym boli raz a odvtedy chodime mensim, druhym autom (kratkym Picassom v zakladnej vybave, aj ked mame druhe vacsie auto lepsie vybavene).
Nový Grand SCENIC Premiere Edition Energy dCi 110 EDC
Citroen C4 Picasso BlueHDI 120 EAT6
BMW X1 sDrive 18d
Škoda Citigoe iV

janaxx
Starting member
Příspěvky: 5
Registrován: úte říj 01, 2019 11:21

Re: GS IV - celkové dojmy a hodnocení

Příspěvek od janaxx » úte bře 10, 2020 10:30

xxc píše:
úte bře 10, 2020 09:27

.. na dialnici pri 180ke sa dieta zobudi ....
..... Ja s tym chodim len do prace ...
To si trošku odporuje, ne ?
IMHO: v principu si už odporuje, že si někdo pořídí rodinný vůz a to, že chce jezdit 180. Bud jedno nebo druhé.

kadliiik
Experienced member
Příspěvky: 742
Registrován: úte črc 03, 2018 10:29

Re: GS IV - celkové dojmy a hodnocení

Příspěvek od kadliiik » úte bře 10, 2020 10:37

xxc píše:
úte bře 10, 2020 07:44
Ked nefaceliftuju Scenic, tak jedine preto, ze nebudu vediet rozumne opravit tie spatne zrkadla a auto je tym padom nebezpecne. Ked sa niekto kvoli tomu zabije, moze ich to vyjst draho. Ale kym sa to celkom dobre predava, tak asi neriesia. Aj ked vraj vedia o tom, co som sa v servise pytal. Kadjar nevrzga? Tiez sa na to v testoch stazuju. Kadjar je skor Nissan, mne sa to zdalo dost ine auto, co som s tym chvilu jazdil. Rovnako ako som mal pozicany Captur, ten bol v pohode. Len taky stiesneny oproti Scenicu :-)
Hele ty specialisto, je to sice chyba Renaultu, že novinářům dal nějakou prvotní testovací sérii Kadjarů, kde vrzala madla, ale ty produkční, co se od začátku prodávaly prostě nevržou.
Kadjar 1.2 TCe LIMITED, 6/2018, Modrá Cosmos

xxc
Advanced member
Příspěvky: 307
Registrován: pát srp 11, 2017 20:41

Re: GS IV - celkové dojmy a hodnocení

Příspěvek od xxc » úte bře 10, 2020 10:40

Praveze nie, samozrejme po dialnici. V Nemecku dokonca legalne. Auto ide krasne, to je asi maximum, co 81kw motor dokaze, len ta hlucnost to kazi. Preto aj vyssie niekto pisal, ze mu tie spatne zrkadla nevadia. Bud ich nepouziva, alebo jazdi do 80 km/h a vtedy sa to este tak neprejavuje. To neznamena, ze to problem nie je. Uz len to spinenie v zime, na ostatnych autach to nie je a nezasycha sol. Mozno sa zdam kriticky, samozrejme dobre veci velmi nechvalim, ostatne je v pohode, len na tie problemy si treba dat pozor :-)
Nový Grand SCENIC Premiere Edition Energy dCi 110 EDC
Citroen C4 Picasso BlueHDI 120 EAT6
BMW X1 sDrive 18d
Škoda Citigoe iV

Renaulťák
Senior member
Příspěvky: 1317
Registrován: pon čer 15, 2015 20:19
Bydliště: Nitra

Re: GS IV - celkové dojmy a hodnocení

Příspěvek od Renaulťák » úte bře 10, 2020 14:07

Geox píše:
pon bře 09, 2020 20:35
Takže uzávám že je to taková trochu marnotratnost - souvisí to s tím že mám něco našetřeno a nechtěl jsem držet větší částku peněz v hotovosti - rychle se z toho můžou stát méně hodnotné papírky. Tak si říkám že koupené auto je určitá hodnota co mi nikdo nevezme no.
Jsi zakaznik, ktereho maji automobilky nejradeji. I autobazar bude rad, ze dostane levne a kvylitni auto.

Pokud mas problem s hotovosti, staci ji dat na konto. Pokud nechces nechat sve uspory znehodnotit, tak kupuj nejakou limitovku od Bugatti a podobných. Tam ceny "ojetin" jeste rostou.

K financim pouze kratce. Udajna inflace byva cca do 3%. Narust platu ale okolo 7%. Skutecne naklady se vetsinou priblizuji k 80% procentualniho narustu platu. Nerizikove zhodnoteni uspor se da, po zdaneni, dostat na max 1,5%.
Z toho mi vychazi, ze prachy se rocne znehodnoti mezi 4 az 6%.
Novy autak to zvladne hned po vyjeti z prodejny a po ctyrech letech je pod 50%.

Je pravda, ze dnes nevi ani dabel, co se bude dit zitra.
Laguna III Coupe 2,0 dCi, 4control, 131kW/180k, tmavě červená metalíza
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá

Banana
Experienced member
Příspěvky: 793
Registrován: stř úno 22, 2017 15:01

Re: GS IV - celkové dojmy a hodnocení

Příspěvek od Banana » úte bře 10, 2020 16:03

Geox píše:
pon bře 09, 2020 20:35
Takže uzávám že je to taková trochu marnotratnost - souvisí to s tím že mám něco našetřeno a nechtěl jsem držet větší částku peněz v hotovosti - rychle se z toho můžou stát méně hodnotné papírky. Tak si říkám že koupené auto je určitá hodnota co mi nikdo nevezme no.
Otazka je, kolik mas nasetreno? , jestli to je par milionku a netrapi te nejaky ten pulmilion, tak je urcite skvele si udelat radost a jeste podporit Francouzskou ekonomiku :-) . Pokud to jsou vsechny tvoje uspory v hodnote jednoho GSIV, tak bych radsi vazne volil jinou investici ... :-(
Renault Grand Scenic IV 1.2 Energy TCe 130, Premium Edition.

Renaulťák
Senior member
Příspěvky: 1317
Registrován: pon čer 15, 2015 20:19
Bydliště: Nitra

Re: GS IV - celkové dojmy a hodnocení

Příspěvek od Renaulťák » úte bře 10, 2020 17:40

Pro majetného doporucuji Aventadora SVJ za nejakých 450 000€.
Pro stredni vrstvu GTS trojzubce, nebo 911.
Pro socky Alpinu za cca 65 000
Bezdomovci a pobiraci soc. davek nejakého Renaulta.

Nekdy si nepomuzeme. Na Alpinu mi zena neuvolni a na Aventadora jeste treba trosku prisetrit.

Budme radi, ze mame, co mame. Pokazilo by nam charakter.
Laguna III Coupe 2,0 dCi, 4control, 131kW/180k, tmavě červená metalíza
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá

Uživatelský avatar
Geox
Junior member
Příspěvky: 212
Registrován: stř čer 06, 2012 23:03

Re: GS IV - celkové dojmy a hodnocení

Příspěvek od Geox » úte bře 10, 2020 20:00

No velice děkuji za odpovědi i finanční analýzu :-) Možná by se vyplatilo zkusit počkat na nějaký facelift (pokud ale vůbec bude-zatím není žádné info). Každopádně potěší i názory majitelů kteří nemají nějaké zásadní problémy. To dává naději že to neni úplnej krám. Designově se nám auto velmi líbí a tak již jen zbývá zvážit zda do něj jít nyní nebo ne nebo později. S hlukem ve vyšších rychlostech se trochu peru i u GS3 - myslím že je to dáno tou vyšší konstrukcí a větší čelní plochou. U nižších aut jsem toto nepociťoval tak výrazně. To mě spíš straší to vrzání (viděl jsem ve videu jak zkoušeli pevnost kapličky s navigací a celá tak jako povrzávala-a to bylo nové) a event. tyčky řízení.
_______________________________
Grand Scenic III 1,6 DCi Bose - 2015
Captur 1,0 - 2020

Uživatelský avatar
Geox
Junior member
Příspěvky: 212
Registrován: stř čer 06, 2012 23:03

Re: GS IV - celkové dojmy a hodnocení

Příspěvek od Geox » úte bře 10, 2020 20:07

Renaulťák píše:
úte bře 10, 2020 14:07
Geox píše:
pon bře 09, 2020 20:35
Takže uzávám že je to taková trochu marnotratnost - souvisí to s tím že mám něco našetřeno a nechtěl jsem držet větší částku peněz v hotovosti - rychle se z toho můžou stát méně hodnotné papírky. Tak si říkám že koupené auto je určitá hodnota co mi nikdo nevezme no.
Jsi zakaznik, ktereho maji automobilky nejradeji. I autobazar bude rad, ze dostane levne a kvylitni auto.

Pokud mas problem s hotovosti, staci ji dat na konto. Pokud nechces nechat sve uspory znehodnotit, tak kupuj nejakou limitovku od Bugatti a podobných. Tam ceny "ojetin" jeste rostou.

K financim pouze kratce. Udajna inflace byva cca do 3%. Narust platu ale okolo 7%. Skutecne naklady se vetsinou priblizuji k 80% procentualniho narustu platu. Nerizikove zhodnoteni uspor se da, po zdaneni, dostat na max 1,5%.
Z toho mi vychazi, ze prachy se rocne znehodnoti mezi 4 az 6%.
Novy autak to zvladne hned po vyjeti z prodejny a po ctyrech letech je pod 50%.

Je pravda, ze dnes nevi ani dabel, co se bude dit zitra.

Roční znehodnocení 4-6% z milionu je pro mě dost a to tu máme na krku virusovou hysterku a co přijde na poli ekonomiky po ní nevypadá vůbec růžově.....takže vzhledem k tomu jak si peníze musím vydělat k takovým věcem docela přihlížím :-)
_______________________________
Grand Scenic III 1,6 DCi Bose - 2015
Captur 1,0 - 2020

xxc
Advanced member
Příspěvky: 307
Registrován: pát srp 11, 2017 20:41

Re: GS IV - celkové dojmy a hodnocení

Příspěvek od xxc » úte bře 10, 2020 22:06

Celna plocha nema nic s hlukom, podobne Picasso je ovela tichsie, je z neho ovela lepsi vyhlad (co tu spominali ako pozitivum Scenicu). Vyhlad nie je zly, ale ostatne auta maju aj lepsi. BMW X1 ma tiez asi vacsiu celnu plochu a je tiche. To vrzanie nie je konkretnymi vecami, ale celou konstrukciou. Napr. dnes bolo este celkom chladno, skoro vobec auto nevrzgalo. Ale pride leto, horucavy a bude to horsie.
Nový Grand SCENIC Premiere Edition Energy dCi 110 EDC
Citroen C4 Picasso BlueHDI 120 EAT6
BMW X1 sDrive 18d
Škoda Citigoe iV

Uživatelský avatar
jozin z bazin
Junior member
Příspěvky: 192
Registrován: pon srp 09, 2010 12:21

Re: GS IV - celkové dojmy a hodnocení

Příspěvek od jozin z bazin » stř bře 11, 2020 09:38

Som priblizne v rovnakej situacii, ako Geox :
spokojny majitel GS III (ale uz z roku 2010), ktory uz zacina uvazovat nad novym vozidlom.

Kludne by som isiel do GS IV, avsak zda sa mi, ze tato generacia sa odklonila od charakteru rodinneho vozidla.
* oproti GS III sa zmensil batozinovy priestor
* sklapanie zadnych sedadiel tlacidlom (funkcia One Touch) je sice fajn, ale vyuzitie je 1-2x za rok. Naproti tomu elektricke otvaranie a zatvaranie kufra (alebo aspon bezdotykove otvaranie "kopancom") by bola funkcia na kazdodenne pouzitie. Toto sa vsak neda sa ani za priplatok, dostupne je iba vo najvacsich Renaultoch (Espace, Talisman, Koleos, ...).
* nema vyhrievane celne sklo a vyhrievany volant. Toto sice nebolo v GS III, ale sucasna konkurencia to ma.
* zasuvku Easy Life pred spolujazdcom povazujem za fail, normalny otvaraci priestor je o 100% lepsi.
* sklopne stoliky na prednych sedadlach sice vypadaju luxusne, ale pre dospeleho je to nepouzitelne a pre deti zbytocne. Detom treba jednoduche, nerozbitne, trvacne riesenie, presne ako bolo v GS III. Idealne s protismykovym povrchom.

Uvazoval som aj na Kadjarom, ale ten ma oproti GS III maly kufor. Je rozdiel batozinovy priestor 752 l a 472 l :-). Navyse Kadjar ma niektore prvky prevzate z Nissan Qashqai, ktore mi do Renaultackej koncepcie auta nepasuju.

Takze ja momentalne cakam na facelift sucasnej generacie, ci vyriesi uvedene problemy (a ake nove prinesie :wink: ).
Odhadujem, ze moj sucasny GS III by mohol vydrzat este 2-3 roky a potom sa uvidi ...
history : GS III, 5m, 1.4 TCe :smajlici5:
now : das Auto :?

Lukas48
Starting member
Příspěvky: 10
Registrován: pát srp 20, 2010 08:45
Bydliště: u Kutné Hory

Re: GS IV - celkové dojmy a hodnocení

Příspěvek od Lukas48 » stř bře 11, 2020 11:26

já si zatím po necelých dvou letech nestěžuju, nic nevrže v autě je ticho na rozdíl od Picassa, spotřebu mám 6,1.
vodní vír se u zrcátka sice tvoří, ale vůbec nezasahuje do plochy zrcátka, víc mě vadí že stěrače tahají vodu zpět když se vrací dolů, ale stačí vyměnit stěrače
zásuvka před spolujezdcem mě přijde daleko lepší než klasické dvířka
sedačky už jdou objednat bez těch stolků, je to zbytečná věc co zabírá místo
Renault 19 - 1,8 (F3P)
Renault Scénic II - 1,6 16V
Renault Grand Scénic - 1,3 Tce140

Banana
Experienced member
Příspěvky: 793
Registrován: stř úno 22, 2017 15:01

Re: GS IV - celkové dojmy a hodnocení

Příspěvek od Banana » stř bře 11, 2020 11:34

GS IV byl planovan uz ne jako MPV, protoze zajem o tyto vozidla opada, v podstate vsechny MPV jdou do haje....
Da se objednat i bez stolecku, ale moje deti je vyuzivaji fakt hodne a jsou mnohem lepsi, nez ty tenke plastove "shitky" z GSIII.
Je fakt velka otazka, jestli nejaky facelift vubec bude?, spis si uz myslim, ze nebude, ze ho nechaji par let dozit... A kdyz bude, tak vymeni R-link2 + dodaji ty nove technologie, jako u soucasnych faceliftu Renault. Urcite neodstrani zminene veci.
Ty chybejici prvky vybavy, to je jasny marketingovy zamer, aby mely ty drazsi modely aspon nejakou vyhodu. Kdo na to ma, at si koupi Espace, ted po faceliftu je to opravdu dobre auto, kteremu se krome ceny neda nic moc vytknout.(Treba pockat par let a koupit nejaky lehce ojety, ty ceny padaji u Renaultu rychle)
Renault Grand Scenic IV 1.2 Energy TCe 130, Premium Edition.

Odpovědět

Zpět na „Renault Scénic IV“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti