GS IV - celkové dojmy a hodnocení

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.
Uživatelský avatar
scenicjirka
Starting member
Příspěvky: 87
Registrován: stř kvě 22, 2019 16:47

Re: GS IV - celkové dojmy a hodnocení

Příspěvek od scenicjirka » stř bře 11, 2020 11:50

Ja jsem take spokojen mam ho rok . Akorat mi vadi ze neni vyhrivane celni sklo a ze sterace nejezdi az ke kraji sloupku
Spotřeba Scenic IV
Obrázek

Niro125
Starting member
Příspěvky: 4
Registrován: pát led 10, 2020 17:33

Re: GS IV - celkové dojmy a hodnocení

Příspěvek od Niro125 » stř bře 11, 2020 15:34

Moje hodnocení po necelých dvou letech: máme 1,5 dCI, není to sporťák, ale na normální jízdu i s naloženým autem v pohodě výkonově dostačuje. A přitom spotřeba cca 5,5 průměr a to jezdím opravdu hodně i město.

Výhody auta dle mého názoru: motor, celkově vzhled, parádní velká kola a vyšší světlá výška, obecně vnitřní prostor a úložené prostory včetně velikosti kufru, odhlučnění uvnitř auta, dobré audio, dobře se řídí i se s tím dobře parkuje a manévruje i na malém prostoru (zkušenosti ze sídliště), hodně solidní výbava alespoň v mém případě, dobré sedačky, všechno se dobře a pohodlně ovládá, spolehlivost (zatím nula závad s nutnou opravou). Jízdní vlastnosti zcela odpovádají zaměření auta - pohodlná jizda, za mě úplně nejlepší na dálnici nasadit 130 a pohoda tam se mi zdá do auto úplně nejlepší.

Nevýhody, které ale nepovažuji za zásadní: občas se ozve nějaký rušívý zvuk v interieru (něco zaklepe nebo zavrže, samovolně to zase zmizí), navigace by mohla být "chytřejší" - občas mi vybere dle mého názoru ne zrovna ideální trasu a nezná moc čísla popisná (ale i tak jsem rád, že ji mám). Bral bych otvor v kufru na lyže. Dodnes jsem si úplně nepotykal s automatickými stěrači - někdy funguje parádně někdy stírají úplně proti logice než jak bych chtěl nebo potřeboval takže si to občas raději řídím sám. Horší výhled šikmo vpřed přes ty malé okénka v A-sloupcích - hlavně na kruhových objezdech si dávám víc pozor (nicméně jinak výhled dopředu přes velké čelní okno paráda).

Věci, o kterých se píše, ale já je tak nevidím: vodní vír u zpětných zrcátek - jel jsem x-krát v dešti i po dálnici a s tímto zde zmiňovaným problémem jsem se nesetkal nebo jej prostě neregistruji a rozhodně ne jako nějak život ohrožující záležitost, vyšší hlučnost ve vyšších rychlostech - obecně jezdím max. 140 a nepociťuji zde nějaký zásadní problém - dle mého názoru úplně v normě. Ano - občas se mi také ozve zavrzání ze zadní nápravy - ale protože se to objevuje velmi málo a nemá to vliv na jízdní vlastnosti tak se tím nijak netrápím - a mám za to, že to dělá spíše v zimě než v létě

Auto obecně beru jako spotřební užitkovou věc, nedělám z něj náboženství. Vzpomínám si, když jsme měl své první nové auto (hyudai IX20) jak jsme kolem něj ze začátku běhal, leštil jej a pucoval zevnitř, poslouchal motor zda tam něco neklepe nebo se neděje špatně a prostě chtěl, ať je všdecho dokolané, vždyt mě to stálo "takový prachy" ... ale nic dokonalé není a nikdy nebude (u hyundaie mi v záruce např. měnili těsnění pod hlavou - ztrácela se chladící kapina, u Peugeto 2008 nám měnili celý motor v záruce - mizel mi olej, octavia co jsem měl to byl další příběh) takže již nemám přehnaná očekávání ani iluze. Určitě jsou auta horší nebo i lepší a podle mě tento renault patří do kategorie těch lepších.

xxc
Advanced member
Příspěvky: 307
Registrován: pát srp 11, 2017 20:41

Re: GS IV - celkové dojmy a hodnocení

Příspěvek od xxc » stř bře 11, 2020 16:24

Ved to je to, ze kto jazdi za 5,5 priemer a maximalne 140, ten nemusi ani odhalit problemy. Ale prave pri nizsich rychlostiach sa kadeco ozyva v interieri, lebo to nie je prehlusene aerodynamickym hlukom. Ja som dal eco a skusal eko jazdu a dostal som sa na 5,8 l /100 km. Nizsie to pri normalnej jazde nejde. U inych aut je to okolo 5. Inak pri 140 km/h je uz dost velky vodny vir u spatnych zrkadiel. Kto ich nepouziva, nemusi si vsimnut. Mna to zaskocilo, ked mi v strede vzadu sedela zena a prave na dialnici som bol odkazany len na spatne zrkadla. Nedalo sa. Inak sa to asi kompenzuje vnutornym spatnym zrkadlom.

Inak ja neviem, ja som na motore este nikdy nic nemenil, mozno to fakt bude sposobom jazdy, ze sice to zerie 5,5, ale znici to motor :-) Aj ked ja mam automat, tam by to podtacat nemal ani pri pomalej jazde.

Co sa navigacie tyka, tak zniesla sa tu dost kritika, ale ja tam nevidim problem, vsetko funguje super, online, bez registracie a aktivacie a pod. Ale zase, navigacia je dobra, ale napr. do Citroenu sa daju dokupit za nie celkom male peniaze danger zones a vtedy by to malo ukazovat aj radary a ine nebezpecenstva. Do Renaultu to myslim nejde. Rovnako do Fordu sa vraj daju. Do BMW nie.

Aj ta vyssia hlucnost sa nezda byt problem, pokial clovek nevyskusa nejake ine auto. Verim, ze kto ma len Renault, tak si mysli, ze hlucnost je v poriadku a tak to ma byt. Mozno su len zle tesnenia na dverach, ale rovnako zle tesnenia boli aj na novych autach predavanych este pred rokom. Cize reklamacia zamietnuta, je to vlastnost auta a bezny clovek sa vymeny len tak nedovola.
Nový Grand SCENIC Premiere Edition Energy dCi 110 EDC
Citroen C4 Picasso BlueHDI 120 EAT6
BMW X1 sDrive 18d
Škoda Citigoe iV

kadliiik
Experienced member
Příspěvky: 742
Registrován: úte črc 03, 2018 10:29

Re: GS IV - celkové dojmy a hodnocení

Příspěvek od kadliiik » stř bře 11, 2020 20:28

Máš pravdu, do R-link2 radary a podobné nebezpečenstva dokoupit nejdou, protože jsou zahrnuté už v ceně map. Stačí si je v nastavení navigace zapnout.
Kadjar 1.2 TCe LIMITED, 6/2018, Modrá Cosmos

xxc
Advanced member
Příspěvky: 307
Registrován: pát srp 11, 2017 20:41

Re: GS IV - celkové dojmy a hodnocení

Příspěvek od xxc » stř bře 11, 2020 21:16

zeby tam nieco take bolo? :-)
Nový Grand SCENIC Premiere Edition Energy dCi 110 EDC
Citroen C4 Picasso BlueHDI 120 EAT6
BMW X1 sDrive 18d
Škoda Citigoe iV

Uživatelský avatar
Geox
Junior member
Příspěvky: 212
Registrován: stř čer 06, 2012 23:03

Re: GS IV - celkové dojmy a hodnocení

Příspěvek od Geox » stř bře 11, 2020 21:31

Dnes jsem jel tou čtyřokou Octavií v dešti a taky tam byl vír u zrcátek a hůř jsem viděl, takže ten problém nemá jen Scenic.
Jinak co se týká faceliftu vzhledem k tomu že se Scenic už nějakej rok dělá a prodává a o faceliftu ani slovo (spíše jako dárek zrušili malýho Scenica ) tak se obávám že to spíš dle situace dřív nebo později nechaj umřít stářím....což by byla za mě škoda.
_______________________________
Grand Scenic III 1,6 DCi Bose - 2015
Captur 1,0 - 2020

xxc
Advanced member
Příspěvky: 307
Registrován: pát srp 11, 2017 20:41

Re: GS IV - celkové dojmy a hodnocení

Příspěvek od xxc » stř bře 11, 2020 21:44

A kedy su pri facelifte slova dopredu? Jasne, ze bude facelift, aj tak je to najpredavanejsie mpv na trhu. Ano, aj u BMW trosku voda tecie po okne, ale v zrkadlach normalne vidno a nespinia sa a to je ten rozdiel :-)

Inak som bol v garazi v aute pozriet tie danger zones a mozno tam nieco bude, ked sa zaskrtne, ale aj tak zamrzla navigacia a uz som sa nedopatral :-D zajtra vyskusam, dakujem za tip, fakt mi to roky nenapadlo hladat, dokonca o Citroene som sa dozvedel len nedavno. To by trosku menilo situaciu.
Nový Grand SCENIC Premiere Edition Energy dCi 110 EDC
Citroen C4 Picasso BlueHDI 120 EAT6
BMW X1 sDrive 18d
Škoda Citigoe iV

Banana
Experienced member
Příspěvky: 793
Registrován: stř úno 22, 2017 15:01

Re: GS IV - celkové dojmy a hodnocení

Příspěvek od Banana » stř bře 11, 2020 22:11

Ty dangerous zony urcite navigace Rlink2 umi, protoze to bylo prvni, co jsem vypnul, porad to rvalo, da se tam nastavit i hlasovy upozorneni, !prekrocili jste dovolenou rychlost."
Na ten facelift Scenic bych si skoro vsadil, ze nebude. Protoze cca rok dopredu uz se objevi maskovany auto a v nejakych vyhledech jsem o tom faceliftu nikde nevidel ani zminku. Scenic se predstavil na jare 2016 to jsou 4 roky a ani zminka, to uz by mel prijit, kdyz jsou ostatni faceliftovany. Ale uvidime... zase nadruhou stranu, cena nasich Scenicu tim padem neklesne tak rychle.
Renault Grand Scenic IV 1.2 Energy TCe 130, Premium Edition.

kadliiik
Experienced member
Příspěvky: 742
Registrován: úte črc 03, 2018 10:29

Re: GS IV - celkové dojmy a hodnocení

Příspěvek od kadliiik » stř bře 11, 2020 22:48

xxc píše:
stř bře 11, 2020 21:44
Inak som bol v garazi v aute pozriet tie danger zones a mozno tam nieco bude, ked sa zaskrtne, ale aj tak zamrzla navigacia a uz som sa nedopatral :-D zajtra vyskusam, dakujem za tip, fakt mi to roky nenapadlo hladat, dokonca o Citroene som sa dozvedel len nedavno. To by trosku menilo situaciu.
Fail :-D Tyhle věci má právěže navigace propracované. Upozornění na radary je podle mě k nezaplacení. Navíc to hodí člověku i na tacho s infomací, jakou rychlost radar měří, lze mít k tomu zapnuté/vypnuté mluvení, takže když člověk jede rychleji než kolik radar měří, paní z R-linku nezapomene upozornit "snižte rychlost". Super vychytané je to pak na úseková měření, kde to člověku počítá jeho průměrnou rychlost. Jen je to z výroby vypnuté, protože v některých evropských zemích jsou tato upozornění nepovolená :-D
Kadjar 1.2 TCe LIMITED, 6/2018, Modrá Cosmos

Odpovědět

Zpět na „Renault Scénic IV“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti