Ovládání omezovače rychlosti

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Kissman
Experienced member
Příspěvky: 507
Registrován: stř led 24, 2018 01:22

Ovládání omezovače rychlosti

Příspěvek od Kissman » pon srp 06, 2018 21:58

Kdyz jsem prebralal auto, byl jsem trochu zklamany z omezovace rychlosti. Nebrzdil, nerespektoval dopravni znacky... V navodu je to torchu nestastne popsane jednou vetou. No, k veci... nekteri to urcite znaji, ale bude tady spousta, kterym to pomuze.

Snad uz jsem konecne pochopil fylozofii auta resp. tempomatu a omezovace. Pominu-li moznost, ze lze ACC nakodovat uz od rychlosti 30km/h, tak je ad. tempomat perfektni na jizdu po dalnici. Je potreba se jej naucit ovladat a spolupracovat s nim (predjizdeni atp.).

Omezovac umi respektovat omezeni rychlosti, ktere kamera precte na znackach. Jenom to neumi automaticky. Je potreba dele podrzet cudlik nahoru/dolu podle toho, jakym smerem je prectena znacka. Tedy jedu-li 90 s nastavenym omezovacem na 90 a vjedu do mesta, objevi se na panelu znacka 50 a ja podrzim cudlik smerem dolu na cca. vterinu az dve. V tu chvili se me omezovac prepne skokove z 90 na 50 a auto zacne pomaloucku brzdit a bez toho sileneho kvikani ze prekracuju rychlost nastavenou omezovacem. Pri tom je ale potreba mit stale seslapnuty plyn, jinak omezovac nebrzdi (s tim si nejsem uplne jist - vetsinou ale necitim brzdeni bez plynu).

Tak snad to nekomu bude k uzitku :idea: :D
GS TCe 160 EDC | Chytrý napadne názor, hloupý jeho autora...

Banana
Experienced member
Příspěvky: 793
Registrován: stř úno 22, 2017 15:01

Re: Ovládání omezovače rychlosti

Příspěvek od Banana » pon úno 18, 2019 16:03

Kissman píše:
pon srp 06, 2018 21:58

Omezovac umi respektovat omezeni rychlosti, ktere kamera precte na znackach. Jenom to neumi automaticky. Je potreba dele podrzet cudlik nahoru/dolu podle toho, jakym smerem je prectena znacka.
Je fakt velka skoda, ze ten omezovac neumi automaticky prijmout tu rychlost ze znacky, to mackani je opruz, respektive to je zcela nepouzitelne, fakt nechapu, proc to takhle blbe vyresili , když fakticky to umi, a jiné znacky to tak mají.
To asi nikdo nepouziva, přitom by stacilo tak malo a byla by to skvela funkce.
Renault Grand Scenic IV 1.2 Energy TCe 130, Premium Edition.

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Ovládání omezovače rychlosti

Příspěvek od Šamša » ned bře 31, 2019 11:32

Jestli by to nechtělo čudlík v hlavě a čumět po značkách. Nedělat ze sebe jen krutibrka volantu. Hlava neslouží jen jako poklička na krk, aby do něj nepršelo. Chjo co se ještě vymyslí za fíčoviny.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Uživatelský avatar
Kissman
Experienced member
Příspěvky: 507
Registrován: stř led 24, 2018 01:22

Re: Ovládání omezovače rychlosti

Příspěvek od Kissman » ned bře 31, 2019 11:56

Banana: jeste jsem nepotkal auto, ktere by bez potvrzeni umelo prizpusobit rychlost podle znacek... a je to z jedineho prosteho duvodu - jejich cteni a interpretace je naprosto nespolehliva napric celym svetem.
GS TCe 160 EDC | Chytrý napadne názor, hloupý jeho autora...

Renaulťák
Senior member
Příspěvky: 1307
Registrován: pon čer 15, 2015 20:19
Bydliště: Nitra

Re: Ovládání omezovače rychlosti

Příspěvek od Renaulťák » ned bře 31, 2019 12:19

Jak pise Samsa. je to o autonomnim ridici a ne automobilu. Zatim neni zadna zakonna norma, ktera by prenesla trestni zodpovednost na nejake asistenty.
Nedovedu si predstavit, jak by mel omezovac fungovat pri precteni znacky udavajici rychlost, nebo ceduli zacatku, pripadne konec obce. Jede mi to predpisove 90, zmerci zacatek obce, zacne brzdit tak aby od cedule jelo 50. dojede k ceduli konec, automat podradi a s blikajicim ASR dosahne 90. Nechtejte po asistentu, aby za vas rozhodoval, kdy pred dedinou zacit brzdit motorem, jestli mam drzost jet vice jako 50 apod.
V LII je obycejny omezovac, ktery jsem zapl parkrat v roce 2004 a zjistil, ze to pro me neni to prave orechove. Proslapnout rychle pedal pro vyrazeni se mi povedlo pouze obcas a pro jizdu se mi jevilo doslova nebezpecne. Nekdy je pro zabraneni kolize lepe pridat, jako brzdit. Od te doby mam ve vsech autech tlacitka na volante pouze pro efekt. Designove to vypada lip. Na kupatku jsem tempomat jeste nikdy nezapl. Na CC a LII, kdyz jsem jel pres Madarskou rovinu a cast Chorvatska. Jet R1 dovedu lepe, nez to udelatko.
Laguna III Coupe 2,0 dCi, 4control, 131kW/180k, tmavě červená metalíza
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá

xxc
Advanced member
Příspěvky: 307
Registrován: pát srp 11, 2017 20:41

Re: Ovládání omezovače rychlosti

Příspěvek od xxc » ned bře 31, 2019 12:43

To nerozhoduje asistent, ze kedy kolko ist, ale zakonodarca :-) Proste ked schvalia maximalnu povolenu rychlost, tak ta by sa mala dodrziavat. Uz to podla noveho aj tak nejak bude.
Nový Grand SCENIC Premiere Edition Energy dCi 110 EDC
Citroen C4 Picasso BlueHDI 120 EAT6
BMW X1 sDrive 18d
Škoda Citigoe iV

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Ovládání omezovače rychlosti

Příspěvek od Šamša » ned bře 31, 2019 14:42

Tohle jsou kraviny neomarxismu, místo toho aby se povýšila odpovědnost za svoje rozhodování, tak se nastavují limity a represe. Vše začíná někde v hlavách politiků, pak dopravních expertů, až po nějaký projekt od stolu a dopravní úseky jsou někde až nemožně regulované a tam kde by měli být, tak nejsou. Příklad, táhlá dlouhá zatáčka, kde přes kamiony nelze odhadnout dopravní situaci vytvoří přerušovanou čáru, kde by byla vhodná kombinace přerušované a plně, protože nezkušené řidiče vyzývá k pitomosti. Další příklad, táhlá rovinka 1km a na ní kombinace plné a přerušované, o kousek dál kruhový objezd, přehledný, ale už 200m před ním snížená rychlost na 70km/h a 100m před ním na 30km/h, to jako proč??? Auto bez brzd na silnici nemá co dělat. Chcete všichni tak bezmezně plnit příkazy nebo se rozhodnout vlastní vůlí, že to jde i jinak a bezpečně.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

xxc
Advanced member
Příspěvky: 307
Registrován: pát srp 11, 2017 20:41

Re: Ovládání omezovače rychlosti

Příspěvek od xxc » ned bře 31, 2019 14:57

Mne sa to tiez nepaci, ale o chvilu su tu volby a ani naznak zmeny, ludom to evidentne nevadi (a ani ine veci).
Nový Grand SCENIC Premiere Edition Energy dCi 110 EDC
Citroen C4 Picasso BlueHDI 120 EAT6
BMW X1 sDrive 18d
Škoda Citigoe iV

GSjankas
Starting member
Příspěvky: 19
Registrován: pon bře 18, 2019 15:00

Re: Ovládání omezovače rychlosti

Příspěvek od GSjankas » stř dub 03, 2019 13:09

Tak já se přiznám, že adaptivní tempomat (omezovač rychlosti) je pro mě k ničemu. Kdyby bylo možné vybrat si mezi "hloupým" a adaptivním tempomatem, tak beru "hloupý". Nevím proč nejde adaptivní přepnout na ten klasický - jízda je daleko plynulejší (aspoň pro mě). Včas vyhodit při předjíždění blinkr (nebo auto začne brzdit), když už začnu předjíždět, tak auto začne zrychlovat zbytečně moc apod. Pro mě je to opruz. Kolikrát jak jedu, tak si řeknu "dám mu šanci a zkusím s ním jet" po chvilce nevydržím a vypínám.
GRAND SCENIC 1.3. TCe 160 EDC
R5 GTE

xxc
Advanced member
Příspěvky: 307
Registrován: pát srp 11, 2017 20:41

Re: Ovládání omezovače rychlosti

Příspěvek od xxc » stř dub 03, 2019 13:36

S tym suhlasim, adaptivny je dobry na prazdnu dialnicu. Ono by to malo byt inteligentnejsie, aby to malo nejaky vyznam.
Nový Grand SCENIC Premiere Edition Energy dCi 110 EDC
Citroen C4 Picasso BlueHDI 120 EAT6
BMW X1 sDrive 18d
Škoda Citigoe iV

Banana
Experienced member
Příspěvky: 793
Registrován: stř úno 22, 2017 15:01

Re: Ovládání omezovače rychlosti

Příspěvek od Banana » stř dub 03, 2019 22:42

Za par let to bude povinne ve vsech autech, to bude stejny opruz jako start and stop apod..
https://www.garaz.cz/clanek/uz-za-tri-r ... t-21001426

Do toho jeste budou cerny skrinky, takze toho Big Brothera se nevyhneme uz to ma realne rozmery, pak uz se bude automaticky pokuta posilat primo z auta, respektive myslim, ze auto nedovoli ani predpisy porusit.
Renault Grand Scenic IV 1.2 Energy TCe 130, Premium Edition.

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Ovládání omezovače rychlosti

Příspěvek od Šamša » stř dub 03, 2019 23:50

Jo bude to společnost jak z filmu Demolition man. Buď dobrý :-) Budou nám vládnout klerikové a vznikne bezpohlavní společnost.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Renaulťák
Senior member
Příspěvky: 1307
Registrován: pon čer 15, 2015 20:19
Bydliště: Nitra

Re: Ovládání omezovače rychlosti

Příspěvek od Renaulťák » sob dub 06, 2019 11:39

Podpisuji se pod Samsovy nazora. Pouze nevim, jestli je to neomarxisticke, liberalni, konzervativni, nebo jake.. Nevim, kdo v dnesni dobe prosazuje svobodu a s tim spojenou zodpovednost osobnosti.

Slibovane dodrzovani rychlosti nema fungovat na cteni znacek, ale podle velkeho bratra, ktery by mel nejlepe znat aktualni dopravni situaci.
Zatim plati, ze po ceduli muzu jet povolenou rychlosti od cedule omezenou. Nejlepsi brzdy ma asi Bugatti, stejne to neda.
Laguna III Coupe 2,0 dCi, 4control, 131kW/180k, tmavě červená metalíza
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá

Odpovědět

Zpět na „Renault Scénic IV“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host