Špičkové technologie ve Scenicu IV

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.
Uživatelský avatar
niky79
Senior member
Příspěvky: 1612
Registrován: ned lis 22, 2009 22:35

Re: Špičkové technologie ve Scenicu IV

Příspěvek od niky79 » ned zář 09, 2018 09:15

Musi se aktivovat pres CLIP?

Nevim, jak na na Sceniku, ale v Megane je to proste fake. Po 20 tisicich km se to aktivovalo jen parkrat. A ani jednou se to absolutne netrefilo. Unaveny jsem byl mnohokrat.
Megane IV Grandcoupé, 1.6 / 84 kW, Intens (+ packy Navigace plus, Easy Plus, Safety, Winter)
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG

Uživatelský avatar
Kissman
Experienced member
Příspěvky: 507
Registrován: stř led 24, 2018 01:22

Re: Špičkové technologie ve Scenicu IV

Příspěvek od Kissman » ned zář 09, 2018 09:20

Nevim jestli to jde pres CLIP, ja aktivoval s DDT4ALL.
GS TCe 160 EDC | Chytrý napadne názor, hloupý jeho autora...

Uživatelský avatar
Kissman
Experienced member
Příspěvky: 507
Registrován: stř led 24, 2018 01:22

Re: Špičkové technologie ve Scenicu IV

Příspěvek od Kissman » ned zář 09, 2018 18:39

A jeste k LKA... on to vubec neni hloupy asistent :) priklad: pri prujezdu pravotocivou zatackou najedete na pravou krajnici... clovek by si rekl ze ho to odpinkne na druhou pri tom, jak zna popis toho systemu. No ale stane se to, ze auto sice trochu tukne vlevo ale asistent pozna, ze je zatacka na druhou stranu a prizpusobi se ji, tzn. ze auto se zacne tocit do polomeru otacky jako by sledovalo krajnici.
GS TCe 160 EDC | Chytrý napadne názor, hloupý jeho autora...

xxc
Advanced member
Příspěvky: 307
Registrován: pát srp 11, 2017 20:41

Re: Špičkové technologie ve Scenicu IV

Příspěvek od xxc » pon zář 10, 2018 09:35

Tak uz aj mne zapipal indikator unavy po niekolkych hodinach. Unaveny som vobec nebol, len som sledoval Porsche, ako sa blizi v spatnom zrkadle a trosku som to asi korigoval od ciary ku ciare :-) Potom to opakovane pipalo pri neznamych najazdoch a zjazdoch, kde to clovek nepozna a triafa cestu. Potom zena zacala panikarit, ze oddychni si :-) Cize skor negativne hodnotim, ale je to dobry zaciatok.
Nový Grand SCENIC Premiere Edition Energy dCi 110 EDC
Citroen C4 Picasso BlueHDI 120 EAT6
BMW X1 sDrive 18d
Škoda Citigoe iV

Banana
Experienced member
Příspěvky: 793
Registrován: stř úno 22, 2017 15:01

Re: Špičkové technologie ve Scenicu IV

Příspěvek od Banana » pon zář 10, 2018 16:27

xxc píše:
pon zář 10, 2018 09:35
Tak uz aj mne zapipal indikator unavy po niekolkych hodinach.
Ano vsimnul jsem si, ze kdyz clovek lize caru, ze skore rychle narusta. Asi se dobre vychazi z predpokladu, ze ospaly ridic sneruje dalnici. Melo byto fungovat tak, ze nejdrive to zjisti jizdni styl na zacatku jizdy nekolik desitek minut a pak to vyhodnocuje s tim jizdnim stylem, takze kdyz budete od zacatku "snerovat" tak to pak nebude pak brat v potaz tolik.

TO LKA je super vec, umozni to i takovy rychlejsi prujezd zatackou, osobne jsem si na to rychle zvyknul, ale ma to par nevyhod, jednak se musi po kazdem startu zapnout menu, to je uplna blbost, protoze na to clovek zapomene pokazde, kdyz zastavi treba na benzince na dalnici apod... A pak nekdy to LKA neni najednou aktivni, asi kdyz vyhodnoti, ze polomer zataceni je prilis velky nebo nejakou jiny faktor, nepodarilo se mi zjisit presne jaky. A pak dalsi nevyhoda, ze se sam vypne po cca 10 vterinach, kdyz ridic netoci volantem, sice pipnea napise hlaseni ale pak se v tichosti vypne!, skoda ze to nedela nejak vice hlasite to vypnuti, nebo jako Skoda, ze by aspon parkrat dupnul na brzu aby probudil ridice a pak zacal zpomalovat, nova Skodovka dokonce uz sama zajede do odstavneho pruhu.
Renault Grand Scenic IV 1.2 Energy TCe 130, Premium Edition.

xxc
Advanced member
Příspěvky: 307
Registrován: pát srp 11, 2017 20:41

Re: Špičkové technologie ve Scenicu IV

Příspěvek od xxc » pon zář 10, 2018 19:18

Presne tak, maju co dohanat. Keby to vyriesili updatom, ako na tesle. Ale nevyriesia, pekne to daju do dalsej generacie, nech kupujeme nove.
Nový Grand SCENIC Premiere Edition Energy dCi 110 EDC
Citroen C4 Picasso BlueHDI 120 EAT6
BMW X1 sDrive 18d
Škoda Citigoe iV

Banana
Experienced member
Příspěvky: 793
Registrován: stř úno 22, 2017 15:01

Re: Špičkové technologie ve Scenicu IV

Příspěvek od Banana » pon zář 10, 2018 23:11

To pocita ta ridici jednotka RaCamu, tu uz nikdy nikdy neupdatuje....
Renault Grand Scenic IV 1.2 Energy TCe 130, Premium Edition.

zdeno255
Senior member
Příspěvky: 1138
Registrován: úte črc 21, 2015 13:37

Re: Špičkové technologie ve Scenicu IV

Příspěvek od zdeno255 » stř zář 12, 2018 20:35

Indikator unavy riadi jednotka parkvacieho asistenta ;-)

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Špičkové technologie ve Scenicu IV

Příspěvek od Šamša » sob říj 20, 2018 15:20

Včera 19.10.2018 nehoda ve Vysokém Mýtě, fungl nové Volvo XC60 vezl rovnou ze salónu a v Mýtě mu asistent v naváděcích pruzích na rovině ustřelil volant a skončil v kandelábru. Tak to asi nebudou "špičkové" technologie, všechno tohle je s prominutím na*ovno. Zkusím sehnat nějaké foto.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Renaulťák
Senior member
Příspěvky: 1308
Registrován: pon čer 15, 2015 20:19
Bydliště: Nitra

Re: Špičkové technologie ve Scenicu IV

Příspěvek od Renaulťák » sob říj 20, 2018 15:29

Podle nejakých nemeckých statistik, kdy vyhodnotili znacky, ktere nejcasteji delaji prestupky a ktere nejcasteji bouraj, jim vyslo:
Nejvice prestupku ridici Porsche, pritom nejmene nehod. Volvo malo prestupku, nejvice nehod. Oduvodneni: Volvo povazovano za nejbezpecnejsi automobil a dochazi k precenovani ridicovych schopnosti.
Laguna III Coupe 2,0 dCi, 4control, 131kW/180k, tmavě červená metalíza
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Špičkové technologie ve Scenicu IV

Příspěvek od Šamša » sob říj 20, 2018 17:42

Kamarád byl u toho, řešil vyraženou elektriku ve čtvrti. Řidiči to prý na rovince v naváděcích pruzích vyrvalo volant z ruky a auto se rozhodlo vyhýbat nebo odbočovat a on nestačil zareagovat a byl ve sloupu.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

xxc
Advanced member
Příspěvky: 307
Registrován: pát srp 11, 2017 20:41

Re: Špičkové technologie ve Scenicu IV

Příspěvek od xxc » sob říj 20, 2018 20:14

A co mal povedat ten, co bural? Ze pozeral na mobil/nieco nastavoval/pozeral a vysiel z cesty? Ved je logicke, ze zblbol asistent a samo auto zislo z cesty :-) Kto by postupoval inak? Nehovorim, ze asistenty su neomylne, ale toto sa mi nezda pravdepodobne.
Nový Grand SCENIC Premiere Edition Energy dCi 110 EDC
Citroen C4 Picasso BlueHDI 120 EAT6
BMW X1 sDrive 18d
Škoda Citigoe iV

zdeno255
Senior member
Příspěvky: 1138
Registrován: úte črc 21, 2015 13:37

Re: Špičkové technologie ve Scenicu IV

Příspěvek od zdeno255 » sob říj 20, 2018 20:18

Asistent je nastavený tak že ak držíš volant nemá ti ho čo brať z ruky. Akonáhle zacíti odpor na volante vypina sa. Kto vie čo tam ten stváral.

Uživatelský avatar
Kissman
Experienced member
Příspěvky: 507
Registrován: stř led 24, 2018 01:22

Re: Špičkové technologie ve Scenicu IV

Příspěvek od Kissman » sob říj 20, 2018 21:20

Popis funkce z Volvo stranek...
Funkce Lane Keeping Aid přispívá k maximálnímu pohodlí a bezpečnosti při jízdě na dálnici. Hrozí-li přejetí vodorovného značení jízdního pruhu bez použití směrového světla, tato funkce jemně nasměruje váš vůz zpět do pruhu. Pokud není tento zásah dostatečný nebo se budete i nadále snažit o vyjetí z jízdního pruhu, budete upozorněni vibracemi ve volantu. Systém udržování vozidla v jízdním pruhu neustále sleduje vaši pozici na silnici a poskytuje plynulou korekci řízení při rychlostech 65 km/h až 200 km/h. Poznámka: Tato funkce je pouze podpůrná; za řízení vozidla je vždy odpovědný řidič.
Takze se to chova podobne, jako ve Scenicu... :) srry, ridic byl pako protoze ten asistent pod 65km/h neni aktivni (ve Scenicu neni aktivni pod 70km/h). Pises ze v Myte, tak predpokladam, ze ve meste, tedy do 50km/h.
GS TCe 160 EDC | Chytrý napadne názor, hloupý jeho autora...

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Špičkové technologie ve Scenicu IV

Příspěvek od Šamša » ned říj 21, 2018 11:13

50 určitě nejel
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

zdeno255
Senior member
Příspěvky: 1138
Registrován: úte črc 21, 2015 13:37

Re: Špičkové technologie ve Scenicu IV

Příspěvek od zdeno255 » stř říj 24, 2018 18:09


Uživatelský avatar
Kissman
Experienced member
Příspěvky: 507
Registrován: stř led 24, 2018 01:22

Re: Špičkové technologie ve Scenicu IV

Příspěvek od Kissman » stř říj 24, 2018 18:49

jj :) ridic debil... taky jsem to ted cetl :D

/edit: a ten clanek je teda solidni paskvil :) ani Volvo neumi zastavit pred lampou nebo barakem, i kdyby to bylo uprostred silnice. Naopak asistent pro nouzove brzedeni celkem s prehledem zastavi pri nahle prekazce jakou napr. chodec nebo auto. Stejne tak asistent pro udrzeni v pruhu, ktery funguje stejne, jako ve Scenicu... ridic se snazi vymluvit.

Bud ho v salonu nekdo spatne informoval, nebo on sam neni natolik inteligentni, aby si precetl navod k vozu. Skoda XC60, krasne auto ;)
GS TCe 160 EDC | Chytrý napadne názor, hloupý jeho autora...

Banana
Experienced member
Příspěvky: 793
Registrován: stř úno 22, 2017 15:01

Re: Špičkové technologie ve Scenicu IV

Příspěvek od Banana » stř říj 24, 2018 22:33

Bohuzel novinari jsou uplne mimo, mozna ze k tomu prispivaji i ty nazvy tech systemu, chtelo by nejak ujednotit a vysvetlit, co muzou ocekavat od jakeho systemu.
Napriklad nejvetsi nestesti je adaptivni tempomat klasickeho typu, ktery nereaguje na stojici prekazky, to nikdo moc nevi.
Jinak bych bych pro, delat nejake workshopy, aby si clovek mohl ty asistenty vyzkouset v realu. Hlavne to autonomni brzdeni, to bych fakt rad vyzkousel, jak to funguje v tech malych rychlostech u Scenicu, co jsem delal testy s kartonem, tak nikdy nic... Ale udajne to dela analyzou obrazu, takze se obavam ,ze ve tme to bude celkem nanic.... A co se mi uz parkrat stalo, ze mi chodec male mskocil pod Scenica, tak nikdy nic, obavam se, ze kdyby udelal jeden krok dopredu, tak uz Scenic nic nezmuze, ale treba je vyladen dokolane.
Renault Grand Scenic IV 1.2 Energy TCe 130, Premium Edition.

Uživatelský avatar
Kissman
Experienced member
Příspěvky: 507
Registrován: stř led 24, 2018 01:22

Re: Špičkové technologie ve Scenicu IV

Příspěvek od Kissman » stř říj 24, 2018 22:40

Karton je k nicemu :) me uz auto dvakrat zastavilo... jednou chodec upadl na prechodu a po druhe odbocujici auto, ktere to na metru zaslaplo tesne pred odbocenim. Neni to nic moc prijemneho, pasy te pritahnou a auto se s tim nesere, proste zastavi taky :D v obou pripadech bych reagoval o chvicku pozdeji a zastavit bych dokazal bez AEB. Je ale prijemne vedet, ze je tu neco, co pomuze kdyz to nepujde jinak. Jinak na netu jsou videa z AEB testovani na Scenicu....

https://www.youtube.com/watch?v=2rK_MMODwN4 + https://www.youtube.com/watch?v=wIQLQRuQLTs

/edit: jeste jsem mel nekde lepsi video... spousta AEB testu za ruznych podminek, ale ted ho nemuzu najit :( ale tom druhem videu mas zrovna tu situaci, kdy chodec vkroci pred auto z poza prekazky. Zase se od toho nedaji cekat zazraky... fyzikalni zakony nezmenis, takze na metru to z 50ky taky nezastavi :)
GS TCe 160 EDC | Chytrý napadne názor, hloupý jeho autora...

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Špičkové technologie ve Scenicu IV

Příspěvek od Šamša » stř říj 24, 2018 23:32

Nevím tedy co je pravdy v tom článku, možná si to mluvčí přibarvila, ale na té Husově ulici je rovina, tak i kdyby ladil rádio, tak nepojede do kandelábru veřejného a za ním do kandelábru vedení NN. A tomu mému kamarádovi, který nahazoval elektriku tvrdil, že mu to cuklo volantem a fičel mimo. Možná jak skončili naváděcí čáry v křižovatce, tak asistent nevěděl kudy a kam.
https://www.google.cz/maps/@49.9516505, ... 6656?hl=cs

Nechci vyvolat nějaký flamware, ale pravdu musíme hledat někde v prostřed.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Uživatelský avatar
Kissman
Experienced member
Příspěvky: 507
Registrován: stř led 24, 2018 01:22

Re: Špičkové technologie ve Scenicu IV

Příspěvek od Kissman » čtv říj 25, 2018 01:23

Pokud asistent nevidi cary, vypne se... tohle na 100% je blbost ridice a snaha zamaskovat lidskou blbost.
GS TCe 160 EDC | Chytrý napadne názor, hloupý jeho autora...

Banana
Experienced member
Příspěvky: 793
Registrován: stř úno 22, 2017 15:01

Re: Špičkové technologie ve Scenicu IV

Příspěvek od Banana » čtv říj 25, 2018 09:22

Kissman píše:
stř říj 24, 2018 22:40
Karton je k nicemu :) me uz auto dvakrat zastavilo... jednou chodec upadl na prechodu a po druhe odbocujici auto, ktere to na metru zaslaplo tesne pred odbocenim.
Tak aspon ze ten Scenic funguje, musim zakleplat, zatim jsem nemel takovou adrenalinou zalezitost, aby mi nekdo spadnul na prechodu, porad hledam dobrovolnika na simulaci a nikdo se nechce obetovat:-(

Urcite bude pribyvat takovych ridicu, co budou svoji chybu hazet na asistencni system, to je jasne. S tim aktivnim udrzovanim v jizdnim pruhu, tuhle se mi stalo, ze bylo zuzeni a drzel jsem volat jednim prstem klasicky dole takze paka zadna na protipohybu , celkem jsem se divil, ze mi auto jede jinam, nastesti to byl ten pripad, kdyto bylo dobre :-)
Renault Grand Scenic IV 1.2 Energy TCe 130, Premium Edition.

Renaulťák
Senior member
Příspěvky: 1308
Registrován: pon čer 15, 2015 20:19
Bydliště: Nitra

Re: Špičkové technologie ve Scenicu IV

Příspěvek od Renaulťák » čtv říj 25, 2018 10:01

Je jedno, co asistenty opravdu umi. Dulezite je to, co si o asistentech mysli pouzivatel a v tomto pripad patril do bezne skupiny uzivatelu a ne fandu a znalcu a proto dopadl tak, jak dopal. Muj nazor na vymozenosti je ten, ze ridic prechazi od precenovani svojich schopnosti na precenovani aury asistentu. Toto se mi jevi problematictejsi, protoze dava vice sebeduvery nevyjezdenym.
Asi opravdu plati toto, o cem jsem se zminil jiz par prispevku vyse:
https://auto.idnes.cz/statistiky-tabulk ... tomoto_taj
Laguna III Coupe 2,0 dCi, 4control, 131kW/180k, tmavě červená metalíza
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Špičkové technologie ve Scenicu IV

Příspěvek od Šamša » čtv říj 25, 2018 13:00

Vezl to rovnou ze salonu, tak ho něco překvapilo, nebo fakt nedával pozor a to byla odměna a poučení. Lepší do kandelábru než do protijedoucího auta.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

xxc
Advanced member
Příspěvky: 307
Registrován: pát srp 11, 2017 20:41

Re: Špičkové technologie ve Scenicu IV

Příspěvek od xxc » stř říj 31, 2018 17:50

Dnes som nachytal parkovaci asistent, ked sa parkuje priecne a este vedla zaparkovaneho auta je stlp, tak tolko zmetkoval pri prarkovani (3x dopredu a dozadu) a nakoniec aj tak nacuval tak tesne vedla stlpa, ze ho suchol.

Taky stlp, ked su vsade auta a je len jedno volne miesto a ten stlp je trosku "skryty".

http://www.tullus.sk/img/gallery/aupark-01.jpg

Este pre vysvetlenie, ja som tomu veril, lebo vacsinou to dava dost tesne a staci tam medzera par cm.
Nový Grand SCENIC Premiere Edition Energy dCi 110 EDC
Citroen C4 Picasso BlueHDI 120 EAT6
BMW X1 sDrive 18d
Škoda Citigoe iV

Odpovědět

Zpět na „Renault Scénic IV“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti