Špičkové technologie ve Scenicu IV
Re: Špičkové technologie ve Scenicu IV
Nekde jsem nedavno cetl recenzi adaptivnich tempomatu a ty inteligentni (co berou v potaz zatacky, kopce apod) to maji v soucasnosti ty top znacky napr. Mercedez apod, testovali tam Ford a ten vysel prave taky tak blbe, Renault tam netestovali ale je to stejny pripad. Uvidime, s cim dalsim prijdou v dalsim kole, protoze u Scenika vzhledem k cene myslim vybava asistentu dostacujici, ale pokud chce Renault drzet krok i ve vyssim segmentu(Talisman, Espace) tak musi vyrazne pridat, protoze tam konkurenti nabizeji uz uplne jiny level asistentu. V Nissanu Leaf (coz je v podstate Renault) je Pilot Assist, coz je vlastne udrzovani v jizdnim pruhu ve stredu+adapt. tempomat, ale moc to pry dobre nefunguje, protoze v kazdy druhy ostrejsi zatacce to vraci rizeni ridici, tak takovyho asistenta bych fakt nechtel. Ale to Lka je decentni a porad jenom pomaha...
Renault Grand Scenic IV 1.2 Energy TCe 130, Premium Edition.
- renault841
- Experienced member
- Příspěvky: 543
- Registrován: úte lis 03, 2015 17:13
Re: Špičkové technologie ve Scenicu IV
K těm asistentům, z pohledu mého(začátečníka) s papíry půl roku... Rozhodně jsem třeba v autě za ABS, ESP atd. velmi rád. Nicméně nikdy se např. na ESP nespoléhám, snažím se jezdit tak jakoby tam nebylo a beru to vždy jenom jako to poslední, co může maximálně zmírnit následky mé chyby, nebo nečekané situace. Nicméně jsem se snažil a stále snažím zjišťovat, co nejvíce informací o tom jak jezdit, bezpečněji, vyvarovávat se chybám a když už nějakou udělám, tak se z ní hlavně poučit. Hlavně řízení mě baví a když už chybu udělám, tak se za ní hlavně vždy strašně stydím a přemítám si ji ještě dlouho v hlavně, proč jsem udělal to a to špatně a jak bych měl reagovat příště. Takhle to vidím minimálně za sebe.
Re: Špičkové technologie ve Scenicu IV
Nedavno jsme projevovali sve nazory na asistenty v autech. Jeden poznatek z NL, ktery je na jine srane preferovanyh nazoru odborniku.
https://auto.pravda.sk/poradna/clanok/4 ... olandania/
Je na strane meho kacírskeho naroru, ze asistent u nezkuseneho sofera je spise hrozba, jako plus, protoze se na nej spoleha.
U ruznych statistik o narustu dopravnich nehod a pod tendencnich, nikdo nebere v potaz, jak rocne roste pocet vozidel na cestách, jak se zvysuje kilometrovy najezd, jak neroste pocet komunikaci a parkovist, jak je reseni dopravy chaoticke. Na snizeni poctu usmrcenych ma nejvetsi vliv konstrukce vozidla. V R8 bych si dnes pripadal jako nahaty. Ne k vuli absenci ABS, ESP a jinych, ale k vuli nedostatku deformacnich zon.
https://auto.pravda.sk/poradna/clanok/4 ... olandania/
Je na strane meho kacírskeho naroru, ze asistent u nezkuseneho sofera je spise hrozba, jako plus, protoze se na nej spoleha.
U ruznych statistik o narustu dopravnich nehod a pod tendencnich, nikdo nebere v potaz, jak rocne roste pocet vozidel na cestách, jak se zvysuje kilometrovy najezd, jak neroste pocet komunikaci a parkovist, jak je reseni dopravy chaoticke. Na snizeni poctu usmrcenych ma nejvetsi vliv konstrukce vozidla. V R8 bych si dnes pripadal jako nahaty. Ne k vuli absenci ABS, ESP a jinych, ale k vuli nedostatku deformacnich zon.
Laguna III Coupe 2,0 dCi, 4control, 131kW/180k, tmavě červená metalíza
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá
Re: Špičkové technologie ve Scenicu IV
Oni samozrejme muzou byt ruzne studie a je pak otazka, jak jsou delane apod... V tomhle je internet bohuzel dost nestastny, delat zaver z clanku na internetu nelze a ve finale muze byt vsechno jinak, vuzec tam treba neni jake dopravni nehody, kdo jsou ridici tech aut atd, takze z tohoto clanku bych nedelal zadne zavery. Za me osobne jsou tyto systemu vyborne na dlouhe cesty, kde klesa pozornost, samozrejme je na kazdem, a muze si je vypnout, pripadne koupit vuz bez nich, aspon usetri.
Renault Grand Scenic IV 1.2 Energy TCe 130, Premium Edition.
Re: Špičkové technologie ve Scenicu IV
Mas pravdu, muzou byt ruzne studie, na druhou stranu jsem jeste nikdy nevidel nejakou studii od nezavisle spolecnosti, co by zase potvrdila tvoje presvedceni.
Nebyt jedne nezavisle studie, tak by emisni prusvih vubec nevysel na svetlo Bozi. Jedna, proti tisicum testu a ejhle, mela pravdu.
Zavadejici zvrhlost techto technologii jsi sam popsal: "Za me osobne jsou tyto systemu vyborne na dlouhe cesty, kde klesa pozornost".
Klesa pozornost? Nemas na ceste co delat! Nejsi na ceste sam. Jsou tam i druzi, kterym opet klesa pozornost a pak na pruser zadelano, protoze to odnese treti, co mel pozornost OK. Rizeni je v dnesni dobe opravdu dosti vycerpavajici, to neznamena, ze maji byt cesty plne vycerpanych soferu.
Nebyt jedne nezavisle studie, tak by emisni prusvih vubec nevysel na svetlo Bozi. Jedna, proti tisicum testu a ejhle, mela pravdu.
Zavadejici zvrhlost techto technologii jsi sam popsal: "Za me osobne jsou tyto systemu vyborne na dlouhe cesty, kde klesa pozornost".
Klesa pozornost? Nemas na ceste co delat! Nejsi na ceste sam. Jsou tam i druzi, kterym opet klesa pozornost a pak na pruser zadelano, protoze to odnese treti, co mel pozornost OK. Rizeni je v dnesni dobe opravdu dosti vycerpavajici, to neznamena, ze maji byt cesty plne vycerpanych soferu.
Laguna III Coupe 2,0 dCi, 4control, 131kW/180k, tmavě červená metalíza
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá
Re: Špičkové technologie ve Scenicu IV
Tohle je hodne alibisticke a slunickarske reseni, 95 procent vsech nehod je kvuli nepozornosti/unave a nikdy to zadnou moralkou nevyresime, unava prichazi pomalu a mnohdy neni ridic si ji ani schopen uvedomit. Prave proto mame ty asistenty, aby dokazaly v kriticke chvili pomoci. Pokud ma nekdo sklon k riskovani, bude bourat s nebo bez asistentu Zodpovedny ridic samozrejme nepojede kdyz na sobe shleda, ze je unaven i kdyz bude mit auto plne asistentu, je to kazdeho volba.
napr. ale vemte si, kolik lidi rocne zemre, protoze to narve pod kamion v protismeru, vestinou je rozhodi v aute deti nebo manzelka to muze byt ridic jako rybicka , staci se otocit, rozcilit a je to hotove, kdyz mate LKA, tak vam auto udrzi v pruhu a zivot je zachranen. Podle me to za to stoji.
Dokazal bych pripustit, ze muze stoupnout procento lehkych nehod v dusledku pouzivani treba parkovacich senzoru a dalsich asistentu vyjizdeni a monitorovani prosotoru kolem vozu, protoze nektery ridic pak prestane byt tak ostrazity a bude se na ty "pipaky" spolehat. Taky me takhle pred casem tuknul ridic s Octavkou pri couvani, kdyz jsem mu rekl, co dela, tak se mi omlouval, ze mu nepipaly senzory, tak co jsem mu mel na to rici aby si koupil Renaulta, ze se mu to nestane
Nebo vcera jeste jeden priklad: asistent rozjedu v kopci, standartne vyjizdim z podzemni garaze, kde je dost kolmy vyjezd a musim si v tom vyjezdu pipnout kartou pro otevreni vrat, najelo za me dalsi auto a kdyz jsem se rozjizdel, tak asisten rozjezdu v kopci jaksi nezafungoval a ja sjel kus dolu (jsem na nej zvykly ze mi auto nikdy necukne) , nastesti jsem byl pripraven a zaduplnul to prave v cas, ale taky moc nechybelo a uz bych mu dal "pusu". Asi je tam zrejme nejaky max. cas, kdyz ten asistent funguje a pak se vypne!, protoze jsem hledal v tasce kartu dele nez obvykle. Takze urcite ale s asistenty pozor a vzdy byt pripraven.
Renault Grand Scenic IV 1.2 Energy TCe 130, Premium Edition.
Re: Špičkové technologie ve Scenicu IV
Banana: ten tvu popis vyjezdu nechapu.
Vyjizdim z garaze do kopce. Zastavim u stojanu, cvaknu neutrál, drzim nohu na brzde, otevru okno, pipnu, jakmile se brana otevre, zmacku spojku, zaradim, pustim brzdu –> asistent drzi, jedu. Nenastává žádný problém. Ale podle popisu jsi to delal, jinak, ne? Tys prijel ke stojanu, zmacknul spojku, zaradil, pustil brzdu, v tuto chvili te drzi asistent, zacal jsi hledat kartu k otevreni brany a pak ses rozjel dozadu? Tak tohle by me nikdy nenapadlo, myslim to hledání a strkání karty do strojanu v dobe, kdy mi auto drzi brzdny asistent.
Vzdyt on to auto drzi asi jen 2 sekundy, je to psano i v manualu.
Nebo jak jsi to myslel?
Vyjizdim z garaze do kopce. Zastavim u stojanu, cvaknu neutrál, drzim nohu na brzde, otevru okno, pipnu, jakmile se brana otevre, zmacku spojku, zaradim, pustim brzdu –> asistent drzi, jedu. Nenastává žádný problém. Ale podle popisu jsi to delal, jinak, ne? Tys prijel ke stojanu, zmacknul spojku, zaradil, pustil brzdu, v tuto chvili te drzi asistent, zacal jsi hledat kartu k otevreni brany a pak ses rozjel dozadu? Tak tohle by me nikdy nenapadlo, myslim to hledání a strkání karty do strojanu v dobe, kdy mi auto drzi brzdny asistent.
Vzdyt on to auto drzi asi jen 2 sekundy, je to psano i v manualu.
Nebo jak jsi to myslel?
Megane IV Grandcoupé, 1.6 / 84 kW, Intens (+ packy Navigace plus, Easy Plus, Safety, Winter)
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG
Re: Špičkové technologie ve Scenicu IV
Ja som jednoznačne za asistentky, aj keď asistent únavy ani nepipol, keď som trošku zadriemal. Našťastie na rovnej ceste.
Nový Grand SCENIC Premiere Edition Energy dCi 110 EDC
Citroen C4 Picasso BlueHDI 120 EAT6
BMW X1 sDrive 18d
Škoda Citigoe iV
Citroen C4 Picasso BlueHDI 120 EAT6
BMW X1 sDrive 18d
Škoda Citigoe iV
Re: Špičkové technologie ve Scenicu IV
Ten asistent unavy je imho fake. To je jen nejaky algoritmus. Pokud ma asistent unavy opravdu fungovat, musi zahrnovat kameru na ridice.
Megane IV Grandcoupé, 1.6 / 84 kW, Intens (+ packy Navigace plus, Easy Plus, Safety, Winter)
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: Špičkové technologie ve Scenicu IV
Já kdybych měl asistentku, tak rozhodně nezaspím, nebo tedy až potom.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Re: Špičkové technologie ve Scenicu IV
Prijedu k pipadlu ale nevyrazuji jednicku, stojim na spojce a brzde, protoze pipnu ve vterine, ale ted jsem tu kartu hledal chvili a to stacilo na to, aby me to nepodrzelo.
Renault Grand Scenic IV 1.2 Energy TCe 130, Premium Edition.
Re: Špičkové technologie ve Scenicu IV
Uplny fake to neni,ale samozrejme ze to neni spolehlive, spis plasi vic nez je zdravo, me to pipalo vzdy po mnohohodinach jizdy kdyz jsem udelal nejaky trosku rychlejsi pohyb volantem nebo jsem vic dupnul na brzdu, coz je fakt, ze clovek kdyz je unaven, tak takhle reaguje. Ono to vyhodnocuje mnoho parametru a je dobre to pozorovat, jak se zvysuje toto skore unavy s casem:
a pak to vypukne:
Renault Grand Scenic IV 1.2 Energy TCe 130, Premium Edition.
Re: Špičkové technologie ve Scenicu IV
Zaplať Pánbůh, že ještě takový lidi jsourenault841 píše: ↑ned črc 22, 2018 23:04Nicméně jsem se snažil a stále snažím zjišťovat, co nejvíce informací o tom jak jezdit, bezpečněji, vyvarovávat se chybám a když už nějakou udělám, tak se z ní hlavně poučit.
Jsem na tom podobně. Hele a znáš www.nebouram.cz/ ? Cca od února mám tu jejich app v mobilu a každý den min. pár otázek z předpisů a bezpečnosti. Doporučuji
Re: Špičkové technologie ve Scenicu IV
V mém Megane IV to rozhodně fake je. Tam není žádný ten barevný ukazatel, jen někdy vypadne ta hláška Zvýšená únava. Jinak, pokud to funguje na základě toho, že po delší době jizdy sem tam trhneš volantem nebo rychle dupneš na brzdu, to je špatně. To je už celkem pozdě. Ten systém, pokud má být k něčemu, musí reagovat na oční víčka. Když je člověk unaveny, více zavíra oči. Jenže, to si ten člověk dobře uvědomuje, že by si měl dát přestávku. Realita je taková, že skoro nikdy nedá. A info od auta, že si má dát přestávku, je úplbě zbytečné.
Jsem příznivcem bezpecnostnich asistentů. Všech. Ale zrovna tenhle konkrétně je v současném stavu, kdy jen zobrazuje hlášku o únavě, naprosto zbytečný.
Jsem příznivcem bezpecnostnich asistentů. Všech. Ale zrovna tenhle konkrétně je v současném stavu, kdy jen zobrazuje hlášku o únavě, naprosto zbytečný.
Megane IV Grandcoupé, 1.6 / 84 kW, Intens (+ packy Navigace plus, Easy Plus, Safety, Winter)
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG
- renault841
- Experienced member
- Příspěvky: 543
- Registrován: úte lis 03, 2015 17:13
Re: Špičkové technologie ve Scenicu IV
Tuto aplikaci neznám. Ono hlavně dneska jezdit neznamená jenom neustále kontrolovat sebe, ale hlavně ostatní...protože To co někteří občas předvádí a ještě se pak oni rozčilujou, no škoda slov. Hlavně lidi, co na silnici lezou často ani nejeví zájem o nějaké základní pravidla silničního provozu. Přednost zprava je pro ně sprostý výraz a ZIP znají tak možná na bundě...
Re: Špičkové technologie ve Scenicu IV
Ono je hlavne potreba si občas domyslet i souvislosti, ktere nejsou hned zjevne.
Například, když se chcete zařadit z připojovacího pruhu na nějakou dvojproudovku, musíte dát logicky těm autům přednost. Jenže spousta řidičů je slušných a pokud můžou, pak vám uhnou do levého pruhu, abyste se mohli plynule zařadit. Sám jsem to tak dělal a sám jsem byl rád, že auta uhnula. Už to nedělám. Protože jsem zjistil, že to vede k tomu, že ten řidič, co se chce připojit, po nějaké době tak nějak už očekává, že mu ta auta v té dvojproudovce uhnou automaticky. Jenže to se občas neděje (protože k tomu opravdu není důvod), a pak vznikají velmi problémové situace. Naposledy se mi to stalo pár dnů zpět na dálnici, kdy mi tam takhle někdo vjel – myslel si, že mu uhnu, ale ja nic takového v plánu neměl. Ale protože se mi to nestalo poprvé, tak nějak jsem očekával, že mi tam ten dement vjede (odhadem cca rychlosti 50 km hod) a byl připraven brzdit. A taky brzdil. Ze 120 kmhod na nějakých 60...
Například, když se chcete zařadit z připojovacího pruhu na nějakou dvojproudovku, musíte dát logicky těm autům přednost. Jenže spousta řidičů je slušných a pokud můžou, pak vám uhnou do levého pruhu, abyste se mohli plynule zařadit. Sám jsem to tak dělal a sám jsem byl rád, že auta uhnula. Už to nedělám. Protože jsem zjistil, že to vede k tomu, že ten řidič, co se chce připojit, po nějaké době tak nějak už očekává, že mu ta auta v té dvojproudovce uhnou automaticky. Jenže to se občas neděje (protože k tomu opravdu není důvod), a pak vznikají velmi problémové situace. Naposledy se mi to stalo pár dnů zpět na dálnici, kdy mi tam takhle někdo vjel – myslel si, že mu uhnu, ale ja nic takového v plánu neměl. Ale protože se mi to nestalo poprvé, tak nějak jsem očekával, že mi tam ten dement vjede (odhadem cca rychlosti 50 km hod) a byl připraven brzdit. A taky brzdil. Ze 120 kmhod na nějakých 60...
Megane IV Grandcoupé, 1.6 / 84 kW, Intens (+ packy Navigace plus, Easy Plus, Safety, Winter)
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG
Re: Špičkové technologie ve Scenicu IV
Na diaľnici na Slovensku uhýbať nie je možné, jedine v meste sa dá takto bezdôvodne preradiť. Inak s uhybanim problém nie je, len dosť často ten, čo uhyba, z brzdí ľavý pruh. Čiže všetko s rozumom treba.
Nový Grand SCENIC Premiere Edition Energy dCi 110 EDC
Citroen C4 Picasso BlueHDI 120 EAT6
BMW X1 sDrive 18d
Škoda Citigoe iV
Citroen C4 Picasso BlueHDI 120 EAT6
BMW X1 sDrive 18d
Škoda Citigoe iV
- renault841
- Experienced member
- Příspěvky: 543
- Registrován: úte lis 03, 2015 17:13
Re: Špičkové technologie ve Scenicu IV
Takhle, pokud nikdo není v levém pruhu... Vidím tam třeba kamion, který prostě má problém nabrat rychlost tak uhnu. Pokud vidím, že levý bych brzdil, tak se snažím aspoň přizpůsobit rychlost a dát možnost autům se tam dostat. Samozřejmě ne vždy to jde a už se mi i několikrát stalo, že někteří jedinci, nevyužijí ten pruh na připojení a pošlou To tam v 50kmh... A to jsou pak buď dost ostrý brzdy a nebo nezbývá, než je podjet připojovákem a zabránit tak dost ošklivé nehodě.
Re: Špičkové technologie ve Scenicu IV
xxc ma pravdu, ze na SK uhybani najizdejicimu vozidlu neni legalne mozne. Byly za to i pokuty. Oduvodneni: Vozidlo jede vzdy v levem pruhu, prave slouzi k predjizdeni. Vozidlo najizdejici neni predjizdeno a prejeti do praveho pruhu je porusenim. Logicky je to podle zakona spravne, lidsky jako vzdy taha za kratsi konec. Takze ja to beru podle selskeho rozumu a nez nekoho nutit skoro zastavit, tak s klidnym srdcem porusuji zakon. Na druhe strane jsou zase ti "moc opatrni", co se boji na to slapnout a zaradit se mezi dva kamiony, na pripojovacim uprostred brzdi a delaji horko tema za nemi.
Laguna III Coupe 2,0 dCi, 4control, 131kW/180k, tmavě červená metalíza
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá
- renault841
- Experienced member
- Příspěvky: 543
- Registrován: úte lis 03, 2015 17:13
Re: Špičkové technologie ve Scenicu IV
A ono stejně většinou to tam pošlou dřív, než bych uhnul, takže se z toho nakonec stane normální předjíždění. Samozřejmě, když jedou v levém pruhu auta, tak to tam nepošlu, jenom abych uhnul. Jenže když se podíváme na silnice, tak tam stejně velké % řidičů porušuje právě tento zákon. Všichni nejlépe v levém, nebo prostředním pruhu a pravý totálně prázdný, jestli to v tom levém méně žere, nebo co.
Re: Špičkové technologie ve Scenicu IV
Az ted jsem si vsiml, ze v predeslem prispevku plati pro UK a Australii.
Me to naopak v levem zere vic a proto tam jedu radeji.
Nastesti, vetsina dalnic nejsou dalnice a pri soubezne jizde tyto pravidla jiz neplati.
Nejoblibenejsi dalnice na SK, Trnava - Blava je prekopana na trojproudove bez odstavného pruhu, pres den rychlost na 110, minimalni odestup 70 metru. Kdyz to zavedli, tak jsem pocital, ze kdyz ve spicce na kazdem najezdu mezi TN a BA najizdi do pruhu XX vozidel, ktery jediny muzou uzivat kamiony, tak v Trnave autaky jiz nenajizdeji a ty blizici se od Zilyny jiz couvaji, protoze vzdalenost mezi automobily v pruhu muzi byt prumerne od zadniho narazniku po zadni naraznik cca 75 metru, kamion jeste o deset metru vic. Pred Blavou pak vznika soubezna jida, kdy v pravem se sinou vetsinou kamiony a v levych ostani 110 km/h. Nechej mezeru 70 metru a hned tam nekoho mas, teoreticky by jsi zase upravoval. Nakonec se jede naraznik na nazaznik a pak vznikaji uzaverky, protoze nekteri to vezmou az moc blizko.
Me to naopak v levem zere vic a proto tam jedu radeji.
Nastesti, vetsina dalnic nejsou dalnice a pri soubezne jizde tyto pravidla jiz neplati.
Nejoblibenejsi dalnice na SK, Trnava - Blava je prekopana na trojproudove bez odstavného pruhu, pres den rychlost na 110, minimalni odestup 70 metru. Kdyz to zavedli, tak jsem pocital, ze kdyz ve spicce na kazdem najezdu mezi TN a BA najizdi do pruhu XX vozidel, ktery jediny muzou uzivat kamiony, tak v Trnave autaky jiz nenajizdeji a ty blizici se od Zilyny jiz couvaji, protoze vzdalenost mezi automobily v pruhu muzi byt prumerne od zadniho narazniku po zadni naraznik cca 75 metru, kamion jeste o deset metru vic. Pred Blavou pak vznika soubezna jida, kdy v pravem se sinou vetsinou kamiony a v levych ostani 110 km/h. Nechej mezeru 70 metru a hned tam nekoho mas, teoreticky by jsi zase upravoval. Nakonec se jede naraznik na nazaznik a pak vznikaji uzaverky, protoze nekteri to vezmou az moc blizko.
Laguna III Coupe 2,0 dCi, 4control, 131kW/180k, tmavě červená metalíza
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá
Re: Špičkové technologie ve Scenicu IV
Ved ta diaľnica medzi Bratislavou a Trnavou je riadne nebezpečná, lebo tam dali 110 a každý ide na nárazníku druhého pomaly. To isté je v Maďarsku za Budapešťou, len tam sa ide 130 a už musia byť väčšie rozostupy a každý dáva väčší pozor. Inak už sú nové scénicy s 1.7 dci v cenníku.
Nový Grand SCENIC Premiere Edition Energy dCi 110 EDC
Citroen C4 Picasso BlueHDI 120 EAT6
BMW X1 sDrive 18d
Škoda Citigoe iV
Citroen C4 Picasso BlueHDI 120 EAT6
BMW X1 sDrive 18d
Škoda Citigoe iV
Re: Špičkové technologie ve Scenicu IV
Kamion je jasny. Ale osobakum uz neuhybam. Vazne si na to ti ridici zvykaji a vazne ti tam bez rozmyslu vjedou, protoze predpokladaji, ze pokud tam už něco pojede, tak jim uhnes. A jak rikam... sam jsem se pristihl, ze to zacinam delat stejne.renault841 píše: ↑pát zář 07, 2018 11:53Takhle, pokud nikdo není v levém pruhu... Vidím tam třeba kamion, který prostě má problém nabrat rychlost tak uhnu.
Mám pocit, že toto je v Němecne vyslovně zakázano dělat. U nas se da rici, ze taky ("levy pruh pouze pro predjizdeni").
Megane IV Grandcoupé, 1.6 / 84 kW, Intens (+ packy Navigace plus, Easy Plus, Safety, Winter)
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG
- renault841
- Experienced member
- Příspěvky: 543
- Registrován: úte lis 03, 2015 17:13
Re: Špičkové technologie ve Scenicu IV
Vtip je, že v Německu to dělal snad každý. A tam se mi kolikrát stalo, že to tam někdo poslal. Proto už preventivně kontroluji levej, jestli bude kam uhnout, když to tam někdo hned pošle. Pokud vidím, že auto nebude mít problém se napojit, tak taky zbytečně neuhýbám. Je to prostě od situace.
Re: Špičkové technologie ve Scenicu IV
99,9% lidi ten ukazatel nema musi se aktivovat... ale taky rozhodne nesouhlasim s prostym "fake" netusime, kolik promennych do toho algoritmu vstupuje a kamera na vicka rozhodne nic neresi nikdy si nevidel nikoho spat s otevrenyma ocima? U Renaultiho TDW to napr. pocita i s tim, jakym zpusobem ovladate spotrebice v aute a vubec tak nejak co vlastne v aute delate - ostrikovace, klima, davani smerovek atp... Naopak kamera, ktery by jen koukala jestli me nepada hlava nebo se me nezaviraji oci, to je dost k nicemuniky79 píše: ↑pát zář 07, 2018 10:02V mém Megane IV to rozhodně fake je. Tam není žádný ten barevný ukazatel, jen někdy vypadne ta hláška Zvýšená únava. Jinak, pokud to funguje na základě toho, že po delší době jizdy sem tam trhneš volantem nebo rychle dupneš na brzdu, to je špatně. To je už celkem pozdě.
Jop, asistent pro rozjezd do kopce ma casovy interval, po kterem auto pusti, je to opravdu napsane i v navodu
GS TCe 160 EDC | Chytrý napadne názor, hloupý jeho autora...
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 hostů