Stránka 2 z 2

Re: Start/Stop

Napsal: pon lis 11, 2019 19:13
od xxc
Aj ja mám vraj zlý akumulátor. Ale ešte štartuje, len sa s tým trosku bojím ísť lyžovať do Álp :-) Hlavne, že Renault používa gélové batérie. V Citroene obyčajná efb baterka funguje v pohode za podobnú dobu a podobný nájazd.

Re: Start/Stop

Napsal: úte lis 12, 2019 16:23
od kadliiik
Jestli máte špatné akumulátory, což se může stát, stačí se stavit v Renaultu a reklamovat je. Na akumulátory dává Renault 3 letou záruku a běžně je kontrolují při každém pravidelném servisu, pokaždé by měli dodat report jak na tom akumulátor je.

Re: Start/Stop

Napsal: úte lis 12, 2019 16:29
od xxc
Kym to startuje, tak neviem velmi reklamovat :-) Ale pri servise kontrolovali a je vraj na vymenu.

Re: Start/Stop

Napsal: úte lis 12, 2019 16:49
od anachron
kadliiik píše:
úte lis 12, 2019 16:23
Jestli máte špatné akumulátory, což se může stát, stačí se stavit v Renaultu a reklamovat je. Na akumulátory dává Renault 3 letou záruku a běžně je kontrolují při každém pravidelném servisu, pokaždé by měli dodat report jak na tom akumulátor je.
Tedy nevím jak u vás, ale v mém případě se servis kroutil jak to šlo aby nemusel baterii měnit. Já jsem nic horšího nezažil. Starám se ve firmě právě o vozový park a mám tedy srovnání. Renault je naprostá hrůza, alespoň v Praze a Českých Budějovicích a v Klatovech. Nejsou schopni identifikovat závady, metody pokus omyl, vždy podělají něco jiného. Prostě děs. Dříve to tak hrozné nebylo, tak před cca 4 lety co celkem šlo, ted berou kde koho a je to znát. Ve finále jsem měl za první dva roky 2 baterie, ale to byla maličkost, problémů bylo tolik že by to dalo na román.

Re: Start/Stop

Napsal: úte lis 12, 2019 18:33
od v.dubsky
Paní z Proseka mi tedy řekla, že na akumulátor je jen 2 roky záruka. A že se můžu stavit na výměnu 2.prosince, tzn. že mám 20 dní počkat. Škoda, že jsem se v tom překvapení nezeptal, kolik u nich taková skvělá služba stojí ;-)

Re: Start/Stop

Napsal: úte lis 12, 2019 18:55
od kadliiik
Hmm, tak je možné, že v tichosti tu 3 letou záruku ukončili dacani. Pokud si člověk zadá na googlu "renault baterie zaruka", tak vyjede odkaz, který má v náhledu uvedeno "Navíc vám Renault, díky plnění přísných kvalitativních kritérií poskytuje 3 letou prodlouženou záruku na všechny originální autobaterie Renault Hi-Life. Přečtěte ...", ale když to člověk rozklikne, tak už tam o tom není ani ň. Já s reklamací akumulátoru zkušenost nemám, nikdy jsem to nepotřeboval. Ale tu na foru někdo psal, že mu to bez remců vyměnili, tak záleží na servisu nebo spíš na "dobrých vztazích".

Re: Start/Stop

Napsal: úte lis 12, 2019 18:57
od kadliiik
xxc píše:
úte lis 12, 2019 16:29
Kym to startuje, tak neviem velmi reklamovat :-) Ale pri servise kontrolovali a je vraj na vymenu.
Tak pokud z reportu vyjede, že je na výměnu a je v záruce, tak absolutně nechápu jak by se servis mohl vymluvit, to by mě teda zajímalo. Samozřejmě, že nenabídnou výměnu na záruku automaticky to chápu.

Re: Start/Stop

Napsal: úte lis 12, 2019 18:59
od anachron
Také jsem měl v posledním reklamačním listě uvedeno, že na baterii je záruka 24 měs. Ona je řada věcí u Renaultu zvláštní:), ale po 16ti reklamacích už mne nic nepřekvapí:).

Re: Start/Stop

Napsal: stř lis 13, 2019 07:43
od Vladik
Mě bylo řečeno, že na první z výroby je dva roky(mimochodem klekla dva měsíce po záruce) a tu co jsem koupil další ted v servisu na tu mám záruku tři roky.

Re: Start/Stop

Napsal: čtv čer 03, 2021 23:29
od picasso-12345
Zdravím,
pořád je to jen teorie.
Stop Start jde vypnout přes DDT. Nabíjení mě ukazuje diagnostika mezi 14,88V až 14,6V na volnoběh, což je pro mě moc. Učil jsem se, že 14,4V je napětí, kdy začíná baterie plynovat (vařit).
V DDT je možnost nastavit regulátor alternátoru
http://renaultclubimage.wz.cz/img/2021-06-03-0.gif
Mrkněte na to a možná dobíjení vyřešíme pomocí DDT.

Re: Start/Stop

Napsal: pát čer 04, 2021 07:13
od Kissman
A co ze se ma vyresit? Moderni autobaterie PbCa potrebuji vyssi dobijeci napeti... nabijeci napeti okolo 14,7 je uplne normalni a spravne.

Re: Start/Stop

Napsal: pát čer 04, 2021 22:48
od Šamša
IV. má inteligentní dobíjení, na volnoběh to práská do baterky a za provozu vypíná a zapíná se až když poklesne, nebo když brzdíš motorem. Pokud chceš vyřešit start/stop a dobíjení. Odpoj řídící kablík z baterky.

Re: Start/Stop

Napsal: sob čer 05, 2021 16:46
od picasso-12345
Zdravím,
Šamša píše:
ned kvě 05, 2019 12:03
Jak už jsem psal do vice topiců se start-stopem, zdali se najde nějaký nadšenec a udělá test inteligentního dobíjení, že si koupí voltmetr do zapalovače a vysleduje jim chování "inteligentního" dobíjení. U těhle Start-Stop systémů nedobíjí alternátor trvale, ale pouze v nějakých fázích provozu, nebo při poklesu napětí baterie pod nějaký limit. Psal jsem v sekci Kadjar, kde se zruší Start-Stop propojením konektoru kapoty, aby to uživatelé ověřili, zda to má vliv i na tohle řízené dobíjení, jestli se to nepřepne na klasiku. tj. trvale.
Mohlo by se tím předejít problémům se stárnoucí (opotřebenou) baterií a problémů okolo toho, např. aut. brzda a pod...
Měl jsem pocit, že řešíte mimo jiné, návrat k "normálnímu" dobíjení po trvalé deaktivaci S & S. Já jsem si S & S deaktivoval pomocí DDT. A pomocí diagnostiky, nikoliv pomocí voltmetru, jsem sledoval způsob dobíjení. V DDT je možnost softwarově upravit vlastnosti regulátoru, proto jsem udělal scen s možnostmi nastavení regulátoru (nikdo o tomto ještě nemluvil), protože nejsem zastánce cokoliv odpojovat a v neposlední řadě je pro mne jednodušší změnit něco pomocí DDT něž něco odmontovat pomocí klíče. No a samozřejmě jde zřejmě nastavit i něco více.

Takže pro toho, koho toto zajímá je můj předchozí příspěvek.

Kissman píše:
pát čer 04, 2021 07:13
A co ze se ma vyresit? Moderni autobaterie PbCa potrebuji vyssi dobijeci napeti... nabijeci napeti okolo 14,7 je uplne normalni a spravne.
Prosím, máš nějaký odkaz, nabíjecí charakteristiku a pod. , které toto potvrdí?

Re: Start/Stop

Napsal: sob čer 05, 2021 22:25
od Kissman
picasso-12345 píše:
sob čer 05, 2021 16:46
Prosím, máš nějaký odkaz, nabíjecí charakteristiku a pod. , které toto potvrdí?
Jakykoliv datasheet k PbCa baterii, ktera se prodava? I ta obycejna Varta to ma napsane v navodu k pouziti...

Re: Start/Stop

Napsal: sob čer 05, 2021 22:33
od picasso-12345
Kissman píše:
sob čer 05, 2021 22:25
Jakykoliv datasheet k PbCa baterii, ktera se prodava? I ta obycejna Varta to ma napsane v navodu k pouziti...
Prosím o odkaz.

Re: Start/Stop

Napsal: sob čer 05, 2021 23:07
od Kissman
Jako kdyby to bylo neco specialniho, neobvykleho a nedohledatelneho, tak nereknu ani pip... ale vzhledem k tomu, ze se jedna o vseobecne znamy fakt, ktery zna kazdy automechanik a kdejaky auto nadsenec a lze tu informaci navic velice snadno najit prakticky kdekoliv na internetu (at uz nabijeci/vybijeci krivky, navody vyrobcu baterii atp...), tak ja prosim trochu vlastni snahy...

Re: Start/Stop

Napsal: sob čer 05, 2021 23:47
od picasso-12345
Zdravím,
přesto prosím o odkaz.

To, že tyto AKB "snesou" vyšší nabíjecí napětí, neznamená, že je lze "beztrestně" takto nabíjet. Znovu prosím o odkaz, který toto tvé tvrzení potvrdí.

Docela pěkný článek, ke čtení, je https://www.auto.cz/nesmysl-jmenem-stop ... rie-113291
Tam je v závěru vysvětleno, proč mi napětí nepřelezlo 15V, ale takový článek lze napsat za dvě hodin (informace nemohu potvrdit ani vyvrátit).
Nicméně, vrátil bych se k původnímu tématu tj. vrátí se po vypnutí S&S zpět i normální nabíjení? Mimochodem, ptal jsi se na to i ty Kissmane.
Kissman píše:
sob črc 27, 2019 22:35
Ano, pres DDT neni problem SS vypnout... jestli to ale ovlivni inteligetni dobijeni, to netusim. Teoreticky by ale i na tohle mohlo neco v DDT byt. Podivam se...
Já už vím, že nevrátí. Ale co nevím, zda lze toho docílit pomocí možnosti nastavení regulátoru alternátoru, nebo pomocí možnosti nastavení na akumulátoru - to jsem ještě nezveřejnil a rovně tuto myšlenku zde zatím nikdo neuvedl.

Re: Start/Stop

Napsal: pon pro 06, 2021 16:52
od scenicjirka
Zdravím , na Ali jsem viděl vypínač na start/stop . Po nastartování to vypne ten start/stop ale pro různe auta tam je toho hodně a pro Scenica jsem nenašel . Dává se to jako nějaká redukce mezi kablem a tlačítkem . Tak se ptám jestli to si někdo pořídil ?

odkaz ale je na jiné auto
https://pl.aliexpress.com/item/40010124 ... 7181%22%7D