Start/Stop

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.
xxc
Advanced member
Příspěvky: 307
Registrován: pát srp 11, 2017 20:41

Re: Start/Stop

Příspěvek od xxc » pon lis 11, 2019 19:13

Aj ja mám vraj zlý akumulátor. Ale ešte štartuje, len sa s tým trosku bojím ísť lyžovať do Álp :-) Hlavne, že Renault používa gélové batérie. V Citroene obyčajná efb baterka funguje v pohode za podobnú dobu a podobný nájazd.
Nový Grand SCENIC Premiere Edition Energy dCi 110 EDC
Citroen C4 Picasso BlueHDI 120 EAT6
BMW X1 sDrive 18d
Škoda Citigoe iV

kadliiik
Experienced member
Příspěvky: 742
Registrován: úte črc 03, 2018 10:29

Re: Start/Stop

Příspěvek od kadliiik » úte lis 12, 2019 16:23

Jestli máte špatné akumulátory, což se může stát, stačí se stavit v Renaultu a reklamovat je. Na akumulátory dává Renault 3 letou záruku a běžně je kontrolují při každém pravidelném servisu, pokaždé by měli dodat report jak na tom akumulátor je.
Kadjar 1.2 TCe LIMITED, 6/2018, Modrá Cosmos

xxc
Advanced member
Příspěvky: 307
Registrován: pát srp 11, 2017 20:41

Re: Start/Stop

Příspěvek od xxc » úte lis 12, 2019 16:29

Kym to startuje, tak neviem velmi reklamovat :-) Ale pri servise kontrolovali a je vraj na vymenu.
Nový Grand SCENIC Premiere Edition Energy dCi 110 EDC
Citroen C4 Picasso BlueHDI 120 EAT6
BMW X1 sDrive 18d
Škoda Citigoe iV

anachron
Starting member
Příspěvky: 3
Registrován: úte lis 12, 2019 13:40

Re: Start/Stop

Příspěvek od anachron » úte lis 12, 2019 16:49

kadliiik píše:
úte lis 12, 2019 16:23
Jestli máte špatné akumulátory, což se může stát, stačí se stavit v Renaultu a reklamovat je. Na akumulátory dává Renault 3 letou záruku a běžně je kontrolují při každém pravidelném servisu, pokaždé by měli dodat report jak na tom akumulátor je.
Tedy nevím jak u vás, ale v mém případě se servis kroutil jak to šlo aby nemusel baterii měnit. Já jsem nic horšího nezažil. Starám se ve firmě právě o vozový park a mám tedy srovnání. Renault je naprostá hrůza, alespoň v Praze a Českých Budějovicích a v Klatovech. Nejsou schopni identifikovat závady, metody pokus omyl, vždy podělají něco jiného. Prostě děs. Dříve to tak hrozné nebylo, tak před cca 4 lety co celkem šlo, ted berou kde koho a je to znát. Ve finále jsem měl za první dva roky 2 baterie, ale to byla maličkost, problémů bylo tolik že by to dalo na román.

v.dubsky
Starting member
Příspěvky: 3
Registrován: pát čer 15, 2018 10:11

Re: Start/Stop

Příspěvek od v.dubsky » úte lis 12, 2019 18:33

Paní z Proseka mi tedy řekla, že na akumulátor je jen 2 roky záruka. A že se můžu stavit na výměnu 2.prosince, tzn. že mám 20 dní počkat. Škoda, že jsem se v tom překvapení nezeptal, kolik u nich taková skvělá služba stojí ;-)

kadliiik
Experienced member
Příspěvky: 742
Registrován: úte črc 03, 2018 10:29

Re: Start/Stop

Příspěvek od kadliiik » úte lis 12, 2019 18:55

Hmm, tak je možné, že v tichosti tu 3 letou záruku ukončili dacani. Pokud si člověk zadá na googlu "renault baterie zaruka", tak vyjede odkaz, který má v náhledu uvedeno "Navíc vám Renault, díky plnění přísných kvalitativních kritérií poskytuje 3 letou prodlouženou záruku na všechny originální autobaterie Renault Hi-Life. Přečtěte ...", ale když to člověk rozklikne, tak už tam o tom není ani ň. Já s reklamací akumulátoru zkušenost nemám, nikdy jsem to nepotřeboval. Ale tu na foru někdo psal, že mu to bez remců vyměnili, tak záleží na servisu nebo spíš na "dobrých vztazích".
Kadjar 1.2 TCe LIMITED, 6/2018, Modrá Cosmos

kadliiik
Experienced member
Příspěvky: 742
Registrován: úte črc 03, 2018 10:29

Re: Start/Stop

Příspěvek od kadliiik » úte lis 12, 2019 18:57

xxc píše:
úte lis 12, 2019 16:29
Kym to startuje, tak neviem velmi reklamovat :-) Ale pri servise kontrolovali a je vraj na vymenu.
Tak pokud z reportu vyjede, že je na výměnu a je v záruce, tak absolutně nechápu jak by se servis mohl vymluvit, to by mě teda zajímalo. Samozřejmě, že nenabídnou výměnu na záruku automaticky to chápu.
Kadjar 1.2 TCe LIMITED, 6/2018, Modrá Cosmos

anachron
Starting member
Příspěvky: 3
Registrován: úte lis 12, 2019 13:40

Re: Start/Stop

Příspěvek od anachron » úte lis 12, 2019 18:59

Také jsem měl v posledním reklamačním listě uvedeno, že na baterii je záruka 24 měs. Ona je řada věcí u Renaultu zvláštní:), ale po 16ti reklamacích už mne nic nepřekvapí:).

Vladik
Starting member
Příspěvky: 42
Registrován: úte led 01, 2019 20:34

Re: Start/Stop

Příspěvek od Vladik » stř lis 13, 2019 07:43

Mě bylo řečeno, že na první z výroby je dva roky(mimochodem klekla dva měsíce po záruce) a tu co jsem koupil další ted v servisu na tu mám záruku tři roky.
Renault Scenic II 1.5 dCi 74kW 2005
VW Golf V 1.4 16V 2008
Renault Grand Scenic IV 1.6 dCi 2017

picasso-12345
Advanced member
Příspěvky: 341
Registrován: čtv dub 25, 2013 15:50
Bydliště: Dřísy, okr. Praha východ

Re: Start/Stop

Příspěvek od picasso-12345 » čtv čer 03, 2021 23:29

Zdravím,
pořád je to jen teorie.
Stop Start jde vypnout přes DDT. Nabíjení mě ukazuje diagnostika mezi 14,88V až 14,6V na volnoběh, což je pro mě moc. Učil jsem se, že 14,4V je napětí, kdy začíná baterie plynovat (vařit).
V DDT je možnost nastavit regulátor alternátoru
http://renaultclubimage.wz.cz/img/2021-06-03-0.gif
Mrkněte na to a možná dobíjení vyřešíme pomocí DDT.
Naposledy upravil(a) picasso-12345 dne ned čer 06, 2021 10:03, celkem upraveno 1 x.
Zbyněk
Espace V, 1.6dci, 2018, plná výbava
Grand ESPACE IV, 3.0dci (P9X 701), 2004, plná výbava mimo kůže

Uživatelský avatar
Kissman
Experienced member
Příspěvky: 507
Registrován: stř led 24, 2018 01:22

Re: Start/Stop

Příspěvek od Kissman » pát čer 04, 2021 07:13

A co ze se ma vyresit? Moderni autobaterie PbCa potrebuji vyssi dobijeci napeti... nabijeci napeti okolo 14,7 je uplne normalni a spravne.
GS TCe 160 EDC | Chytrý napadne názor, hloupý jeho autora...

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Start/Stop

Příspěvek od Šamša » pát čer 04, 2021 22:48

IV. má inteligentní dobíjení, na volnoběh to práská do baterky a za provozu vypíná a zapíná se až když poklesne, nebo když brzdíš motorem. Pokud chceš vyřešit start/stop a dobíjení. Odpoj řídící kablík z baterky.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

picasso-12345
Advanced member
Příspěvky: 341
Registrován: čtv dub 25, 2013 15:50
Bydliště: Dřísy, okr. Praha východ

Re: Start/Stop

Příspěvek od picasso-12345 » sob čer 05, 2021 16:46

Zdravím,
Šamša píše:
ned kvě 05, 2019 12:03
Jak už jsem psal do vice topiců se start-stopem, zdali se najde nějaký nadšenec a udělá test inteligentního dobíjení, že si koupí voltmetr do zapalovače a vysleduje jim chování "inteligentního" dobíjení. U těhle Start-Stop systémů nedobíjí alternátor trvale, ale pouze v nějakých fázích provozu, nebo při poklesu napětí baterie pod nějaký limit. Psal jsem v sekci Kadjar, kde se zruší Start-Stop propojením konektoru kapoty, aby to uživatelé ověřili, zda to má vliv i na tohle řízené dobíjení, jestli se to nepřepne na klasiku. tj. trvale.
Mohlo by se tím předejít problémům se stárnoucí (opotřebenou) baterií a problémů okolo toho, např. aut. brzda a pod...
Měl jsem pocit, že řešíte mimo jiné, návrat k "normálnímu" dobíjení po trvalé deaktivaci S & S. Já jsem si S & S deaktivoval pomocí DDT. A pomocí diagnostiky, nikoliv pomocí voltmetru, jsem sledoval způsob dobíjení. V DDT je možnost softwarově upravit vlastnosti regulátoru, proto jsem udělal scen s možnostmi nastavení regulátoru (nikdo o tomto ještě nemluvil), protože nejsem zastánce cokoliv odpojovat a v neposlední řadě je pro mne jednodušší změnit něco pomocí DDT něž něco odmontovat pomocí klíče. No a samozřejmě jde zřejmě nastavit i něco více.

Takže pro toho, koho toto zajímá je můj předchozí příspěvek.

Kissman píše:
pát čer 04, 2021 07:13
A co ze se ma vyresit? Moderni autobaterie PbCa potrebuji vyssi dobijeci napeti... nabijeci napeti okolo 14,7 je uplne normalni a spravne.
Prosím, máš nějaký odkaz, nabíjecí charakteristiku a pod. , které toto potvrdí?
Zbyněk
Espace V, 1.6dci, 2018, plná výbava
Grand ESPACE IV, 3.0dci (P9X 701), 2004, plná výbava mimo kůže

Uživatelský avatar
Kissman
Experienced member
Příspěvky: 507
Registrován: stř led 24, 2018 01:22

Re: Start/Stop

Příspěvek od Kissman » sob čer 05, 2021 22:25

picasso-12345 píše:
sob čer 05, 2021 16:46
Prosím, máš nějaký odkaz, nabíjecí charakteristiku a pod. , které toto potvrdí?
Jakykoliv datasheet k PbCa baterii, ktera se prodava? I ta obycejna Varta to ma napsane v navodu k pouziti...
GS TCe 160 EDC | Chytrý napadne názor, hloupý jeho autora...

picasso-12345
Advanced member
Příspěvky: 341
Registrován: čtv dub 25, 2013 15:50
Bydliště: Dřísy, okr. Praha východ

Re: Start/Stop

Příspěvek od picasso-12345 » sob čer 05, 2021 22:33

Kissman píše:
sob čer 05, 2021 22:25
Jakykoliv datasheet k PbCa baterii, ktera se prodava? I ta obycejna Varta to ma napsane v navodu k pouziti...
Prosím o odkaz.
Zbyněk
Espace V, 1.6dci, 2018, plná výbava
Grand ESPACE IV, 3.0dci (P9X 701), 2004, plná výbava mimo kůže

Uživatelský avatar
Kissman
Experienced member
Příspěvky: 507
Registrován: stř led 24, 2018 01:22

Re: Start/Stop

Příspěvek od Kissman » sob čer 05, 2021 23:07

Jako kdyby to bylo neco specialniho, neobvykleho a nedohledatelneho, tak nereknu ani pip... ale vzhledem k tomu, ze se jedna o vseobecne znamy fakt, ktery zna kazdy automechanik a kdejaky auto nadsenec a lze tu informaci navic velice snadno najit prakticky kdekoliv na internetu (at uz nabijeci/vybijeci krivky, navody vyrobcu baterii atp...), tak ja prosim trochu vlastni snahy...
GS TCe 160 EDC | Chytrý napadne názor, hloupý jeho autora...

picasso-12345
Advanced member
Příspěvky: 341
Registrován: čtv dub 25, 2013 15:50
Bydliště: Dřísy, okr. Praha východ

Re: Start/Stop

Příspěvek od picasso-12345 » sob čer 05, 2021 23:47

Zdravím,
přesto prosím o odkaz.

To, že tyto AKB "snesou" vyšší nabíjecí napětí, neznamená, že je lze "beztrestně" takto nabíjet. Znovu prosím o odkaz, který toto tvé tvrzení potvrdí.

Docela pěkný článek, ke čtení, je https://www.auto.cz/nesmysl-jmenem-stop ... rie-113291
Tam je v závěru vysvětleno, proč mi napětí nepřelezlo 15V, ale takový článek lze napsat za dvě hodin (informace nemohu potvrdit ani vyvrátit).
Nicméně, vrátil bych se k původnímu tématu tj. vrátí se po vypnutí S&S zpět i normální nabíjení? Mimochodem, ptal jsi se na to i ty Kissmane.
Kissman píše:
sob črc 27, 2019 22:35
Ano, pres DDT neni problem SS vypnout... jestli to ale ovlivni inteligetni dobijeni, to netusim. Teoreticky by ale i na tohle mohlo neco v DDT byt. Podivam se...
Já už vím, že nevrátí. Ale co nevím, zda lze toho docílit pomocí možnosti nastavení regulátoru alternátoru, nebo pomocí možnosti nastavení na akumulátoru - to jsem ještě nezveřejnil a rovně tuto myšlenku zde zatím nikdo neuvedl.
Zbyněk
Espace V, 1.6dci, 2018, plná výbava
Grand ESPACE IV, 3.0dci (P9X 701), 2004, plná výbava mimo kůže

Uživatelský avatar
scenicjirka
Starting member
Příspěvky: 87
Registrován: stř kvě 22, 2019 16:47

Re: Start/Stop

Příspěvek od scenicjirka » pon pro 06, 2021 16:52

Zdravím , na Ali jsem viděl vypínač na start/stop . Po nastartování to vypne ten start/stop ale pro různe auta tam je toho hodně a pro Scenica jsem nenašel . Dává se to jako nějaká redukce mezi kablem a tlačítkem . Tak se ptám jestli to si někdo pořídil ?

odkaz ale je na jiné auto
https://pl.aliexpress.com/item/40010124 ... 7181%22%7D
Spotřeba Scenic IV
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Renault Scénic IV“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů