TALISMAN
Moderátor: Moderators General
Re: TALISMAN
Prosím o info, zda už někomu na Talismanu, který měl z výroby adaptabil max do 140kmh, v servisu zvedli na 150, tak jak mají nové verze? Mě stále tvrdí, že to nejde, ikdyž slibovali, že to půjde.
Renault Talisman 1.6 Tce 200k, IP 4C hnědá vision
Re: TALISMAN
Jinak... pokračování z obecného fóra...:
...mám už najeto 25tis. Výměna oleje proběhla v 15tis
Nové závady-0
Opravené závady-0
Řešil jsem svépomocí:
Vrzání v interiéru : po naolejování kůže na sedačkách aspoň nevrže posuv sedačky při nastupování o loketku
a také jsem zjistil že vrzaly plastové lesklé venkovní kryty zadních sloupků na předních dveřích(obou) jsou na sloupkách nacvaknuty a podloženy nalepovacím molitanem, prostříkl jsem zvrchu molitan silikon WD, molitan se nacucal a vrzání vyřešeno. než to vyschne...
...mám už najeto 25tis. Výměna oleje proběhla v 15tis
Nové závady-0
Opravené závady-0
Řešil jsem svépomocí:
Vrzání v interiéru : po naolejování kůže na sedačkách aspoň nevrže posuv sedačky při nastupování o loketku
a také jsem zjistil že vrzaly plastové lesklé venkovní kryty zadních sloupků na předních dveřích(obou) jsou na sloupkách nacvaknuty a podloženy nalepovacím molitanem, prostříkl jsem zvrchu molitan silikon WD, molitan se nacucal a vrzání vyřešeno. než to vyschne...
Renault Talisman 1.6 Tce 200k, IP 4C hnědá vision
Re: TALISMAN
WDcko je fantasticke na spoustu veci, nezapomen na to, ze WDcko muze nektere plesty a lepidla narusovat. Pozor i na silikonove spreje.
Laguna III Coupe 2,0 dCi, 4control, 131kW/180k, tmavě červená metalíza
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá
Re: TALISMAN
Trochu jsem to spletl, není to silikon WD ale super teflon WD a mám ho odzkoušené na plastech i kůži.
Je to spíše mazaní odolné vodě a není agresivní jak klasické WD na rozpouštění rezi, atd.
Používám ho na mazání hřídelí rychlostních modelů lodí.
Než něco šplíchnu na něco co nevim co udělá, tak to zkusím na neviditelné části nebo vzorku látky.
Omlouvám se, nechtěl jsem tím někoho navést, aby si zničil interiér.
Ale ty kožené části interiéru v TALu vržou hodně lidem jak třou o sebe.
Neměl jsem po ruce mazadlo na kůži(med) tak jsem to namazal tím WD teflon.
Ta kůže ve vedrech vysychá a vrže. Nejlépe namazat přípravkem na kůži(medem) proti vysušení
Je to spíše mazaní odolné vodě a není agresivní jak klasické WD na rozpouštění rezi, atd.
Používám ho na mazání hřídelí rychlostních modelů lodí.
Než něco šplíchnu na něco co nevim co udělá, tak to zkusím na neviditelné části nebo vzorku látky.
Omlouvám se, nechtěl jsem tím někoho navést, aby si zničil interiér.
Ale ty kožené části interiéru v TALu vržou hodně lidem jak třou o sebe.
Neměl jsem po ruce mazadlo na kůži(med) tak jsem to namazal tím WD teflon.
Ta kůže ve vedrech vysychá a vrže. Nejlépe namazat přípravkem na kůži(medem) proti vysušení
Renault Talisman 1.6 Tce 200k, IP 4C hnědá vision
Re: TALISMAN
Tak dnes jsem se přátelé s Talismanem rozloučil. Min. týden do mne najel pán s dodávkou Iveco, který telefonoval a měl zcela evidentně problém s předností v jízdě. Dnes potvrdila pojišťovna totální škodu. V mezidobí jsem měl půjčeného nového Scenica, auto mne natolik okouzlilo, že jsem jej dnes objednal. Slícování všech dílů je perfektní, kvalita se mi jeví v interieru lepší. Talisman byl v servisu 5x , tedy rozhodl jsem se, ze jej znovu kupovat nebudu. Auto to bylo krasne, ale proste si mel Renault lepe ohlidat kvalitu a vystupni kontrolu.
Re: TALISMAN
Jaké závady se ti na autě během užívání objevily? 5X za půl roku v servise je dost.
Re: TALISMAN
Při přejezdu nerovností něco bouchalo na přední nápravě, vyřešeno při 2 reklamaci - vadný tlumič, závada byla na autě od začátku. R-Link se odpojoval od mobilního telefonu a začal se samovolně vypínat celý systém, upgrade FW od té doby klid. Špatné slícování dveří řidiče a spolujezdce, vyřešené částečně, po slícování předních dveří pro změnu neseděl přední blatník. Odpadl plast sklápění jednoho zadního sedadla, špatná konstrukce, vyměně. Po cca 5 tis začala hodně vrzat loketní opěrka, servis nevyřešil, vyřešil jsem promazáním sedadel krémem na kůži, výsledek byl o 90% lepší, začalo něco klepat v zadní části vozu, zjištěn uvolněný mechanizmus roletky zadního okna, vyřešeno. V podstatě nefunkční otevírání kufru pohybem nohy, cca 5/10 případů se povedlo, když měl člověk plné ruce, tak snad jenom jednou vše šlo, reklamováno, zatím nebylo v té době řešení. Nejvíce mne trápilo slícování karoserie, to bylo fakt špatné, zde si to mohl Renault fakt pohlídat.
Re: TALISMAN
Jo a málem bych zapomněl, při parkování lehce do kopce couváním auto často hlásilo chybu parkovacího asistenta a nebo provedte kontrolu senzoru mrtveho uhlu, servis resil, ale nevyresil. Pouze smazani zavad a kontrola, pry vse OK, delo se kazde druhe parkovani.
Re: TALISMAN
Menili jste nekdo zarovky mlhovek u talismana? nelibi se mi, ze vse sviti bile a to prisvecovani je zlute. V manualu se nedostanu ani k informaci co je tam za zarovku natoz jak ji vymenit. Mate nekdo zkusenost?
Re: TALISMAN
K tomu jsem se uz nedostal:), ale také mě to štvalo...
Re: TALISMAN
Já mlhy neměnil a ani nikdy nebudu. Bude tam klasické vlákno, takže vždy do tepla, pokud si to někdo sám něčím nenahradí. To by zase ale mohlo hlásit poruchu, pokud si to jednotka odporově hlídá.
Renault Talisman 1.6 Tce 200k, IP 4C hnědá vision
Re: TALISMAN
Nicméně prědpokládám, že výměna mlhy bude tak rozdělat půlku nárazníku a krytu spodku.
Renault Talisman 1.6 Tce 200k, IP 4C hnědá vision
Re: TALISMAN
Další postřehy:
Při točení volantem na místě a parkování, hlučnost a lupání v přední nápravě.
Výsledek: výměna uložení tlumičů po 27tis.
Při točení volantem na místě a parkování, hlučnost a lupání v přední nápravě.
Výsledek: výměna uložení tlumičů po 27tis.
Renault Talisman 1.6 Tce 200k, IP 4C hnědá vision
Re: TALISMAN
Jo a vrzání v kokpitu vyřešeno.
Opravdu vrzalo boční vedení předních sedaček o loketní opěrku a to ve vedrech dost.
Už ani mazání kůže nepomáhalo. Hlavně při pojezdu usnadnění nástupu, kdy se sedačka sama posouvá, se odírá a vysušuje o loketku a pak to vrže a vrže.
Renault nevěděl co s tím.
Vyřešil jsem sám.
Loketku jsem z obou stran v místě dotyku se sedačkama polepil proužkem černého filcu.
Skoro to není vidět a když, tak jako kdy by to tam bylo originál.
Vrzání je pryč, v autě od té doby fakt ticho
Opravdu vrzalo boční vedení předních sedaček o loketní opěrku a to ve vedrech dost.
Už ani mazání kůže nepomáhalo. Hlavně při pojezdu usnadnění nástupu, kdy se sedačka sama posouvá, se odírá a vysušuje o loketku a pak to vrže a vrže.
Renault nevěděl co s tím.
Vyřešil jsem sám.
Loketku jsem z obou stran v místě dotyku se sedačkama polepil proužkem černého filcu.
Skoro to není vidět a když, tak jako kdy by to tam bylo originál.
Vrzání je pryč, v autě od té doby fakt ticho
Renault Talisman 1.6 Tce 200k, IP 4C hnědá vision
Re: TALISMAN
Resite nekdo uz zimaky? Pneu jsou jasne, tam je volba, ale spise kola...Chtel bych 18" ale v TP mam jen takove ET ktere splnuji asi dvoje kola na trhu (krom originalu samozrejme). Pry zapisovani jinych kol do TP pri koupi rozumnych kvalitnich kol dle typoveho listu uz nejde jak to byvalo, v servise mi rekli, ze se vyzaduje nejake schvaleni primo renaultu a to se pry nerado vydava a jeste to stoji dalsi penize...Vi o tom nekdo neco vic? Opravdu se mi nechce kupovat jediny mozny origo kola za 6200 jedno
Re: TALISMAN
Ja jsem mel zimaky 245 40 R19 stejne jako letni, aktualne je prodavam po totalni havarii Talismana, najeto cca 4500 tis, cena 6tis za komplet Nexeny
-
- Starting member
- Příspěvky: 64
- Registrován: pon úno 23, 2009 15:48
- Bydliště: Brno
Re: TALISMAN
Taky se s vámi krátce podělím o své zkušenosti s RT. Najeto 16 600 km po 1. roční prohlídce. Dosud závady obdobné jako již uváděné -
Vyřešeno:
1. praskání v přední nápravě při otáčení volantem - uložení tlumičů - odstraněno,
2. slícování zadních 5. dveří se zbytkem karoserie - odstraněno
3. nereagující otevírání 5. dveří HF "kopnutím" - pouze cvik a vědět kam "kopnout" - již funguje 100%, naučil jsem se
4. drnčení při studeném startu a běhu motoru z oblasti za palubní deskou - vypodložení krytů baterie a filtrů v motorovém prostoru, upevnění vnitřní naváděcí lišty ventilace za plastovou mřížkou pod čelním oknem - odstraněno
Řeším:
1. "odfukování" turba při již mírně svižnějším rozjezdu a přeřazováním cca mezi 2-4 rychlostním stupněm - nemá vliv na jízdní vlastnosti, pouze pro mě nepříjemný akustický vjem. Brácha má rovněž RT 150 TCe (2017) naj. 6000 km a podobný efekt neslyším.
2. špatná kvalita příjmu radiového signálu
3. načtení nových předplacených TT mapových podkladů - zakoupeno v R Link Store - načteno na Flash kartu, ale nemožnost instalovat do RL vozu.
Ostatní:
1. zimní kola řeším přezouváním pneu na původní 18 litá kola - důvod: pořizovací cena nových disků + tlak. čidel se mi nevyplatí vzhledem k době, po kterou si chci RT ponechat (cca 4 roky)
2. přihlášení se do R Link Store s velkými problémy, zprvu nezaslaná hesla pro primární přihlášení od provozovatele webu, poté zasláno několik hesel, která nebyla systémem akceptována. Nakonec se ale vše podařilo s pomocí aplikace My Renault - žádost o pomoc. Na dálku zprovozněno.
3. měl jsem zprvu obavu z nedostatku výkonu (150 PS) - již nemám, bohatě mi na můj styl ježdění vyhovuje a spotřeba rovněž. Projeli jsme o dovolené H, A, SLO, HR ve 4 dospělých a s plným kufrem a naprostá spokojenost. Celková spotřeba 6.9 l/100 km. Přepočítaná - palubní PC ukazuje v případě mého RT o 0.4-0.5 l méně, bráchovi o 0.3 l méně než je skutečnost. U předchozí Laguny III bylo palubního PC měření odpovídající skutečnosti.
Hezký podzim všem příznivcům RT přeje Ruda
Vyřešeno:
1. praskání v přední nápravě při otáčení volantem - uložení tlumičů - odstraněno,
2. slícování zadních 5. dveří se zbytkem karoserie - odstraněno
3. nereagující otevírání 5. dveří HF "kopnutím" - pouze cvik a vědět kam "kopnout" - již funguje 100%, naučil jsem se
4. drnčení při studeném startu a běhu motoru z oblasti za palubní deskou - vypodložení krytů baterie a filtrů v motorovém prostoru, upevnění vnitřní naváděcí lišty ventilace za plastovou mřížkou pod čelním oknem - odstraněno
Řeším:
1. "odfukování" turba při již mírně svižnějším rozjezdu a přeřazováním cca mezi 2-4 rychlostním stupněm - nemá vliv na jízdní vlastnosti, pouze pro mě nepříjemný akustický vjem. Brácha má rovněž RT 150 TCe (2017) naj. 6000 km a podobný efekt neslyším.
2. špatná kvalita příjmu radiového signálu
3. načtení nových předplacených TT mapových podkladů - zakoupeno v R Link Store - načteno na Flash kartu, ale nemožnost instalovat do RL vozu.
Ostatní:
1. zimní kola řeším přezouváním pneu na původní 18 litá kola - důvod: pořizovací cena nových disků + tlak. čidel se mi nevyplatí vzhledem k době, po kterou si chci RT ponechat (cca 4 roky)
2. přihlášení se do R Link Store s velkými problémy, zprvu nezaslaná hesla pro primární přihlášení od provozovatele webu, poté zasláno několik hesel, která nebyla systémem akceptována. Nakonec se ale vše podařilo s pomocí aplikace My Renault - žádost o pomoc. Na dálku zprovozněno.
3. měl jsem zprvu obavu z nedostatku výkonu (150 PS) - již nemám, bohatě mi na můj styl ježdění vyhovuje a spotřeba rovněž. Projeli jsme o dovolené H, A, SLO, HR ve 4 dospělých a s plným kufrem a naprostá spokojenost. Celková spotřeba 6.9 l/100 km. Přepočítaná - palubní PC ukazuje v případě mého RT o 0.4-0.5 l méně, bráchovi o 0.3 l méně než je skutečnost. U předchozí Laguny III bylo palubního PC měření odpovídající skutečnosti.
Hezký podzim všem příznivcům RT přeje Ruda
Renault Talisman Grand tour TCe 150 Intens 10/2016, Renault Laguna Grand tour III 2.0 dci 150 k black edition 6/2012, Renault Megane III HB 1.6 110k Dynamique 4/2008
Re: TALISMAN
Jsem velmi rád, že jsem se auta zbavil. Scenic je sice levnější auto, ale vše je naprosto OK, uvidíme po roce užívání, zatím velká spokojenost. Neměl jsem čas ani náladu neustále jezdit s autem po servisech a to stál Talisman více jak 1M, zde by se mohl Renault zamyslet. Když umí kvalitu hlídat u Scenica, proč ne u Talismana, nechápu. Tedy kapitola trápení s tímto autem je za mnou a snad bude vše OK.
-
- Starting member
- Příspěvky: 64
- Registrován: pon úno 23, 2009 15:48
- Bydliště: Brno
Re: TALISMAN
Tak ať ti dobře slouží a jsi spokojený. R
Renault Talisman Grand tour TCe 150 Intens 10/2016, Renault Laguna Grand tour III 2.0 dci 150 k black edition 6/2012, Renault Megane III HB 1.6 110k Dynamique 4/2008
Re: TALISMAN
Zdarec.
Tak jsem pátral ohledně mlhovek(přísvitů do zatáček), hned jsem si to neuvědomil, ale nakonec to nějak asi tak je.
u mlhovek se většinou používá teplá barva kvůli podsvitu mlhy, studená bílá spíše pohled v mlze zhoršuje.(brýle na lyže do mlhy si taky pamatuju žluté/oranžové)
Takže pokud to chce někdo sladit s barvou hlavní LED(bílou) budou mlhovky v mlze k hownu.
Nicméně jako přísvit do zatáčky v teplé žluté k bílým LED hlavním je to taky k ničemu.
Stejně jako přísvit to pro mě nemá žádný efekt(ztratí se v záři hlavních LED), narozdíl od natáčecích bixen v LAG III - to nasvětlovalo perfektně.
nejlepší by tedy asi bylo, kdyby je REN vůbec jako přísvit nepoužíval a byly by jen do mlhy.
nevypadalo by to tak blbě a ještě by to mělo účel aspoň.
Tak jsem pátral ohledně mlhovek(přísvitů do zatáček), hned jsem si to neuvědomil, ale nakonec to nějak asi tak je.
u mlhovek se většinou používá teplá barva kvůli podsvitu mlhy, studená bílá spíše pohled v mlze zhoršuje.(brýle na lyže do mlhy si taky pamatuju žluté/oranžové)
Takže pokud to chce někdo sladit s barvou hlavní LED(bílou) budou mlhovky v mlze k hownu.
Nicméně jako přísvit do zatáčky v teplé žluté k bílým LED hlavním je to taky k ničemu.
Stejně jako přísvit to pro mě nemá žádný efekt(ztratí se v záři hlavních LED), narozdíl od natáčecích bixen v LAG III - to nasvětlovalo perfektně.
nejlepší by tedy asi bylo, kdyby je REN vůbec jako přísvit nepoužíval a byly by jen do mlhy.
nevypadalo by to tak blbě a ještě by to mělo účel aspoň.
Renault Talisman 1.6 Tce 200k, IP 4C hnědá vision
Re: TALISMAN
...
jo a ohledně toho zmiňovaného ,,odfuku turba,, tady ve vlákně a jinde:
Dělá mi to taky, hlavně mezi kvalty 2-4 a to směrem nahoru, u podřazování níkdy.
Osobně si ale nemyslím, že ten zvuk je odfuk turba, spíše mě to připadá jak prokluz ve 2-spojce, nebo někde při přítlaku spojky.
každopádně se mě ten zvuk zdá být od ř.skříně/spojky než od turba motoru.
v REN servisu o tom ví, ale nějak se k tomu nechtějí vyjádřit, údajně je to normální vzhledem k použité technologii u všech TAL... - co to jako kua znamená?!?!?!
jo a ohledně toho zmiňovaného ,,odfuku turba,, tady ve vlákně a jinde:
Dělá mi to taky, hlavně mezi kvalty 2-4 a to směrem nahoru, u podřazování níkdy.
Osobně si ale nemyslím, že ten zvuk je odfuk turba, spíše mě to připadá jak prokluz ve 2-spojce, nebo někde při přítlaku spojky.
každopádně se mě ten zvuk zdá být od ř.skříně/spojky než od turba motoru.
v REN servisu o tom ví, ale nějak se k tomu nechtějí vyjádřit, údajně je to normální vzhledem k použité technologii u všech TAL... - co to jako kua znamená?!?!?!
Renault Talisman 1.6 Tce 200k, IP 4C hnědá vision
Re: TALISMAN
Mám 20 000 ujetých Km, rok ježdění a zatím vše OK, akorát nová verze R-Linku mi nepřipojuje telefon stará ano.
-
- Starting member
- Příspěvky: 2
- Registrován: čtv lis 30, 2017 12:30
Re: TALISMAN
Ahojte chalani, v pondelok si idem pre toho môjho talismana a chcel by som vyriešiť problém s vrzgajúcou kožou sedadiel o lakťovú opierku. Na fóre som už našiel, že to niekto poriešil akýmsi medom, ale mne to nič nehovorí. Neviete mi konkretizovať akým prípravkom ste tu kožu natierali? Velmi pekne ďakujem za pomoc
Re: TALISMAN
Ahoj, já jsem u Talismana používal tento krém na kůži https://www.yshop.cz/krem-na-kuzi-held-75ml
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host