Nový vůz, asistenti a neduhy

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

iceek
Starting member
Příspěvky: 75
Registrován: úte pro 12, 2017 12:43

Nový vůz, asistenti a neduhy

Příspěvek od iceek » stř pro 13, 2017 16:38

Mám zhruba měsíc nového Megana (kombi v GT) a z několika věcí jsem mírně zklamaný. Rád bych se postupně podělil o zkušenosti.

Adaptivní tempomat

Při nízké rychlosti cca 50km/h se vypíná
- zapomeňte proto na popojíždění v kolonách

Při vysoké rychlosti cca 140km/h se vypíná
- u GT s max. rychlosti 230km/h trochu škoda

Akcelerace, po vyvolání paměti nebo uvolnění cesty, probíhá nejvyšším možným výkonem
- podřazení o dva stupně, zaražení pasažérů do sedaček je běžné
- nastavenou rychlost ostrou akcelerací překročí, následně brzdí, aby opět prudce akceleroval
- tak na podruhé, až na potřetí, se mu podaří ustálit rychlost
- škoda, že není možné, aby se v režimu Comfort choval mírněji

Odpojení aktivního brzdění, rovná se deaktivace tempomatu
- při dešti nebo sněžení dojde rychle v důsledku zašpinění radaru k odpojení aktivního brzdění a tím i deaktivace tempomatu
- škoda, že nejde vynutit tempomat neadaptivní, který radar nepotřebuje
- dražší verze tempomatu (adaptivní) funguje za mokra jen výjimečně (nesmíte pochytat moc špíny od před vámi jedoucích aut)

softouch
Advanced member
Příspěvky: 426
Registrován: čtv črc 23, 2009 20:54

Re: Nový vůz, asistenti a neduhy

Příspěvek od softouch » stř pro 13, 2017 19:45

K 1 a 2: je to v navode, tempomat funguje od 50 do 150 kmh. Moje skúsenosti to potvrdzuju s tym, ze ak je aktivny, vypne sa az pri zabrzdeni na 40kmh a vie kopirovat jazdu auta predo mnou aj v rozsahu 40-50kmh. Aktivovat sa da tempomat az pri prekroceni 50kmh. Automaticka jazda v kolone je zatial vysadou aut vyssej triedy alebo novsich modelov, pokial viem.
Apropos, ist s tempomatom viac ako 150 je podla mna dost nebezpecne. Nie kvoli vodicovi toho auta, ale kvoli inym vodicom, ktori jazdia ako...
K 3: suhlasim len ciastocne. Akcelerácia je prudsia, ale nie neznesitelne a prudke zrychlenie s naslednym prudkym brzdenim som zaregistroval len v pripade, ze sa predomnou udialo to, ze isli dve auta a to predo mnou uhlo ale to viac vpredu zostalo predo mnou. Zaroven ak sa predo mnou uvolnila cesta a auto akcelerovalo alebo som vyvolal z pamate rychlost napriklad pri vyjazde z obce, nedoslo k prekroceniu alebo nie k vyraznemu prekroceniu nastavenej rychlosti podla okolností. Nemozno opisat vsetky situacie, ale podobne komenty ako pises som zachytil aj v diskusiach k inym znackam ;-)
K 4: mne sa zda, ze tempomat vie ist aj v neadaptivnom rezime, ale neskusal som. Aj ked uz mi ho snezenie vyplo a po chvili jazdy sa zase dal aktivovat (sneh sa zosunul). Je to v navode. Za dazda mi fungoval bezproblemov vzdy, voda mu nevadi.
Renault Megane IV GrandCoupe Intens 1.5dCi110 EDC r.v. 08/2017
ObrázekDetail spotreby tu.
Renault New Fluence Limited 1.5dCi95 r.v. 05/2015
Obrázek Detail spotreby tu.
ex: Renault New Thalia Privilége r.v. 07/2009 1,2 16V po 189.500km pri spotrebe 5,71l/100km Detail spotreby tu.

iceek
Starting member
Příspěvky: 75
Registrován: úte pro 12, 2017 12:43

Re: Nový vůz, asistenti a neduhy

Příspěvek od iceek » čtv pro 14, 2017 09:56

V navode (mam ho pred sebou) jsou zvlast informace pro ne-adaptivni tempomat "... plynule nastavitelná
od rychlosti 30 km/h ..." horni limit neudavan, proto si myslim, ze neni omezen. A zvlast jsou informace pro adaptivni tempomat " ... lze
nastavit mezi 50 km/h a 140 km/h ...".

Ve skutecnosti mohu potvrdit, ze adaptivni se nevypina hned u 50km/h, ale jak pises dovoluje jit jeste kousek nize.

Voda radaru (ktery pouziva adaptivni tempomat) skutecne nevadi. Vadi mu ale spina, kterou pri mokre vozovce mohou ve predu jedouci auta zvedat. Je to jak pises. Za chvili muze zase zacit fungovat, protoze spinu dest odmyje nebo spina opada.

K tomu popojizdeni v kolonach. Pri vybirani vozu jsem absolvoval zkusebni jizdu v Subaru Levorg, ktery je podle me podobna kategorie vozu (srovnavam s meganem combi GT). Ten zvladal zastaveni a rozjezd na adaptivni tempomat.

Byl bych moc rad, kdyby mi nekdo rekl, ze ten adaptivni tempomat funguje i jako neadaptivni, staci kdyz nastavis/zmacknes ... neco :). Ale bojim se, ze to neni mozne.

Uživatelský avatar
niky79
Senior member
Příspěvky: 1612
Registrován: ned lis 22, 2009 22:35

Re: Nový vůz, asistenti a neduhy

Příspěvek od niky79 » čtv pro 14, 2017 10:34

To já si připlatil za AEBS, nevím, zdali bych to udělal dnes. Myslel jsem si, že bude fungovat víc aktivněji – skutečně brzdí až na poslední chvíli. Dále ignoruje stojící vozy (i to je překážka, do které můžete narazit). S navíc funguje jen asi od 30 km/hod, ale spousta ťukanců se stává při menších rychlostech (typická situace, kdy se rozjíždíte na křižovatce, auto před vámi odbočuje vpravo, ale nečekaně brzdí, protože mu tam na přechodu skočil do vozovky chodec). Kdyby měl detekci chodců a fungovat cca od 6 km/hod, jako je to u jiným modelů Renaultu, neváhal bych. Takhle je to opravdu na zvážení.
Megane IV Grandcoupé, 1.6 / 84 kW, Intens (+ packy Navigace plus, Easy Plus, Safety, Winter)
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG

Banana
Experienced member
Příspěvky: 793
Registrován: stř úno 22, 2017 15:01

Re: Nový vůz, asistenti a neduhy

Příspěvek od Banana » čtv pro 14, 2017 11:59

To AEBS se musí brat jako další prvek aktivni bezpecnosti a i když nereaguje, tak to neznamena, ze nic nedela, ale pritahne a natlakuje brzy třeba... Když uz sam brzdi, to je fakt při krizove situaci poslední stadium a urcite je lepsi, ze nebrzdi zbytecne, to by pak bylo nebezpecne. A vždy je nutne aby byl ridic bdely.
Ale souhlas, ze to aktivni brzdeni ve meste je uzitecnejsi při mensich rychlostech, ale to vyžaduje novy hardware a to mají pouze nejnovejsi modely, myslim ze z Renaultu to ma pouze novy Scenic, ten je technologicka spicka. Ten ma napriklad radar za celnim sklem, takze nehrozi zadelani bahnem jako ty stare modely, co ho mají ve znaku.
Renault Grand Scenic IV 1.2 Energy TCe 130, Premium Edition.

softouch
Advanced member
Příspěvky: 426
Registrován: čtv črc 23, 2009 20:54

Re: Nový vůz, asistenti a neduhy

Příspěvek od softouch » čtv pro 14, 2017 19:46

Iceek: hm, ja som v tom, ze som si ho zapol aj pri 148kmh... Divne. Co sa tyka neadaptivneho tempomatu, vo Fluence urcite mal aj horny limit a podla mna ma aj tu. Chalani, co mate neadaptivny tempomat, da sa nastavit aj vyssia rychlost ako 150kmh?
Ta spina vadit môže, ale mne sa to zatial nestalo.
To Subaru Levorg nebolo novší modelovy rok? Megane IV je tusim 2015 a oni ho potom velmi nemenia az ked pride facelift. Pytam sa a zaroven, mne sa zda ze Levorg je skor konkurent Talismanu. Ale je to mozno len moj pocit.
Inak ja som to niekde na RN-News cital, ze megane iv ma adaptivny tempomat s moznostou vyuzivat ho ako neadaptivny. ALE! Skusal som vypnut aktivne brzdenie aj sledovanie vzdialenosti od predchadzajuceho vozidla a nic. Stale bol tempomat adaptivny a sam brzdil. Aj ked, az tak mi ta moznost mat neadaptiny tempomat nechyba. Mal som nahradne auto megane iv sedan s neadaptivnym tempomatom a chybal mi adaptivny ;-)
K AEBS: ono keby bol tento system moc aktivny a velmi by zasahoval do riadenia, tak by sa ludia stazovali, ze je otravny a sposobuje v niektorych pripadoch nebezpecne situacie. Predstav si, ze by si chcel predbiehat auto pred tebou, manever by si robil na tesno a v tom momente by ti AEBS prudko zabrzdil. To by si nechcel. Teda ja urcite nie. Ked som pred par dnami siel sviznejsie, tak mi pri jednej mysicke zacal pipat. Keby mi vtedy zacal brzdit, asi by ma 1. krat hlasili v dopravnom servise.
Renault Megane IV GrandCoupe Intens 1.5dCi110 EDC r.v. 08/2017
ObrázekDetail spotreby tu.
Renault New Fluence Limited 1.5dCi95 r.v. 05/2015
Obrázek Detail spotreby tu.
ex: Renault New Thalia Privilége r.v. 07/2009 1,2 16V po 189.500km pri spotrebe 5,71l/100km Detail spotreby tu.

softouch
Advanced member
Příspěvky: 426
Registrován: čtv črc 23, 2009 20:54

Re: Nový vůz, asistenti a neduhy

Příspěvek od softouch » čtv pro 14, 2017 20:05

Dam aj skusenosti s FULL LED SVETLAMI s automatickym prepinamim dialkovych svetiel:
LEDky svietia vyborne a teda bielym svetlom.
Hoci na volnej ceste pocitovo akoby stretavacie svietili moc na kratko (niektori chalani na fore si to dali nastavit), ked je na ceste nejaky objekt, tak ho osvetlia aj dalej, ako vyzera byt hranica na ceste. LEDky totiz pri svieteni vytvaraju ostrejsiu hranicu osvetlene/neosvetlene ako halogeny.
Dialkove svietia velmi dobre, lepsie ako dialkove na Fluence s halogenmi. Nemam im co vytknut.
Celkovo som s LED svietenim spokojny. Ci to stalo za priplatok, si musi kazdy zodpovedat sam, lebo aj halogeny na Megane IV som skusal a svietia dobre. V LED ale netreba menit žiarovky :-)
AUTOMATICKE dialkove svetla: funguju. Maju samozrejme svoje limity, kedze musia vidiet auto pred sebou alebo oproti. Dialkove teda zhasnu az ked vidia oproti iduce auto. Opatovne sa rozsvietia po par sekundach ked miniete oproti iduceho, tipujem, ze je tam akoby kontrola, ci tam nie je dalsie auto. Nie su to matrix LED, co je skoda.
Ked silnejsie prsalo, tak malo automaticke prepinanie trochu problemy. Napriklad na rovnej ceste nezaregistrovali auto oproti (bolo relativne daleko). Vodic mi blikol, vtedy zareagovali. Po asi 10 sekundach ale znovu prepli na dialkove, hoci to auto stale islo oproti a bolo uz v takej vzdialenosti, kedy by nemali zavahat... . Manualne som ich vypol a kedze blbli pocas dazda aj potom, vypol som automaticke prepinanie cez menu.
Cize za sucha uplna spokojnost a reaguju podla mna tak, ze neoslepuju oproti idúcich.
Za silnejsieho dazda funguju tak na 70% a teda moze byt lepsie si ich ovladat manualne.
Aj napriek vyssie napisanej kritike som rad, ze mam LEDky a ze mam automatické diaľkové.
Renault Megane IV GrandCoupe Intens 1.5dCi110 EDC r.v. 08/2017
ObrázekDetail spotreby tu.
Renault New Fluence Limited 1.5dCi95 r.v. 05/2015
Obrázek Detail spotreby tu.
ex: Renault New Thalia Privilége r.v. 07/2009 1,2 16V po 189.500km pri spotrebe 5,71l/100km Detail spotreby tu.

softouch
Advanced member
Příspěvky: 426
Registrován: čtv črc 23, 2009 20:54

Re: Nový vůz, asistenti a neduhy

Příspěvek od softouch » čtv pro 14, 2017 20:15

SLEDOVANIE JAZDNÝCH PRUHOV
Funguje od rychlosti 70kmh,co je dobre, nakolko v meste by vam to vrcalo vkuse ;-) Ale skor to poviem tak, ze je to asistent pre jazdu mimo mesta.
Nastaveniu mam strednu citlivost a hlasitost vrcania 2. Na displeji vidite ciary bud sive (nizka rychlost alebo kamera nenasla ciaru) alebo zelene (vsetko aktivne a ok) alebo cervene ked ciaru prekracujete.
Pri priblizeni sa k ciare zacne vrcat na tej strane, ku ktorej ciare ste sa priblizili. Na displeji sa zafarbi na cerveno.
Niekedy, napríklad ked bola ciara za slnecneho dna v tieni, ju nezaregistruje. Niekedy, naopak, vie rozoznat ako krajnicu aj prechod medzi asfaltom a trávou.
Ked prekrocite stredovu ciaru a idete dlhsie v dvoch pruhoch, prestane vrcat. Pri predbiehani (teda das smerovku) nevrci, lebo vie, ze cielene prekracujes ciaru.
Upozornenie na prekročenie pruhu beriem ako bezpecnostny prvok. Ked mi vrci ked takpovediac netreba, tolerujem ho. Mam ho na to, aby mi zacal vrcat, ked si to nevsimnem.
Za mna fajn a som rad, ze nie je aktivny a netoci mi sam volantom.
Renault Megane IV GrandCoupe Intens 1.5dCi110 EDC r.v. 08/2017
ObrázekDetail spotreby tu.
Renault New Fluence Limited 1.5dCi95 r.v. 05/2015
Obrázek Detail spotreby tu.
ex: Renault New Thalia Privilége r.v. 07/2009 1,2 16V po 189.500km pri spotrebe 5,71l/100km Detail spotreby tu.

softouch
Advanced member
Příspěvky: 426
Registrován: čtv črc 23, 2009 20:54

Re: Nový vůz, asistenti a neduhy

Příspěvek od softouch » čtv pro 14, 2017 20:38

AUTOMATICKE PARKOVANIE A 360o PARKOVACIE SENZORY s kamerou
Idem od konca - ludia, parkovacia kamera stoji za kazde jedno euro. Je to silne navykove. Na druhej strane zvysuje to bezpecnost, nakolko nezrazite dieta (cudzie ale ani vlastne) za autom.
360 stupnove senzory funguju tak, ze mate fyzicke senzory vpredu a vzadu, nejake na bokoch naraznika navyse a miesta v priestore dveri system dopocitava. Je pravda, ze niekedy dopocita nieco, co tam nie je,ale radsej nech ma upozorni navyse, ako by ma nemal upozornit vobec. Pocitovo sa skoro dostavaju senzory do cerveneho, ale da sa s tym naucit fungovat a fungovat dobre.
No a asi najocakavanejsie nakoniec - automaticke parkovanie. Pouzivam ho kedy-tedy, nekupoval som si ten balík kvoli tomu, ale kvoli kamere a senzorom vpredu-vzadu. Zatial sa mi stalo len raz, ze zaparkoval pozdlzne nedobre = daleko od obrubnika. Inak ci kolmo ci pozdlzne, zaparkuje pekne do stredu parkovacieho miesta. Pri pozdlznom parkovani ja zaparkujem ja manualne zvacsa blizsie k obrubniku, ale to nie je kritika, len konstatovanie s tym, ze ked sa potrebujete dostat uplne k obrubniku na uzkej ceste, zaparkujte manualne. Pri kolmom parkovani nema problem zaparkovat aj na miesto vedla jedneho auta napriklad na konci radu a zaparkuje v rozumnej vzdialenosti od neho (nezaberie 2 miesta, ale pekne jedno). Pri pozdlznom parkovani akoby potreboval mat miesto medzi dvoma autami.
Slabou strankou automatickeho parkovacieho asistenta je vyber miesta, do ktoreho chcem zaparkovat. Podla mojich zisteni treba asistenta zapnut vtedy, ked uz ste aspon časťou auta vedla toho miesta alebo uplne vedla neho. Ked som presiel vedla volneho miesta a chcel som aby siel do toho dalsieho, stalo sa mi, ze on registroval to predchadzajuce a chcel ist tam. Je teda lepsie byt vedľa miesta, do ktoreho chcem ist a vtedy si ho system najde. Nie, neviete si prepinat medzi miestami v rade zaparkovanych aut a niekedy nepomoze vypnut a zapnut asistenta.
Odporucam si to vyskusat parkrat. Rovnake popisovane neduhy pri hladani miesta mal aj Ford Mondeo, ked som bol na skusobnej jazde.
Ak je za mnou auto vo faze hladania miesta, parkujem manualne, lebo je to sviznejsie a nemam pocit, ze zdrzujem toho za mnou.
Celkovo: cely balik sa oplati uz len kvoli parkovacej kamere a 360o senzorom. Automaticke parkovanie je pohodlna vychytavka a aj ked viem parkovat, obcas necham auto z pohodlnosti zaparkovať same.
Renault Megane IV GrandCoupe Intens 1.5dCi110 EDC r.v. 08/2017
ObrázekDetail spotreby tu.
Renault New Fluence Limited 1.5dCi95 r.v. 05/2015
Obrázek Detail spotreby tu.
ex: Renault New Thalia Privilége r.v. 07/2009 1,2 16V po 189.500km pri spotrebe 5,71l/100km Detail spotreby tu.

softouch
Advanced member
Příspěvky: 426
Registrován: čtv črc 23, 2009 20:54

Re: Nový vůz, asistenti a neduhy

Příspěvek od softouch » čtv pro 14, 2017 20:40

Ak mate konkretne otazky k asistentom, pytajte sa. Snazil som sa ich popisat, ale urcite som nenapisal vsetko. Mam tusim vsetky asistenty :-D
V Bratislave a okoli kludne clenom fora predvediem ;-)
Renault Megane IV GrandCoupe Intens 1.5dCi110 EDC r.v. 08/2017
ObrázekDetail spotreby tu.
Renault New Fluence Limited 1.5dCi95 r.v. 05/2015
Obrázek Detail spotreby tu.
ex: Renault New Thalia Privilége r.v. 07/2009 1,2 16V po 189.500km pri spotrebe 5,71l/100km Detail spotreby tu.

Banana
Experienced member
Příspěvky: 793
Registrován: stř úno 22, 2017 15:01

Re: Nový vůz, asistenti a neduhy

Příspěvek od Banana » pát pro 15, 2017 00:16

Mam poznatek k LED PURE VISION. Myslim, ze ten priplatek za ne je hodne na zvazeni, jednak je obava z nizke zivotnosti a pak drahe vymene po letech. Mam halogeny a vymenil jsem ty zarovky na OSRAM Laser +130 procent, a sviti bych rekl hodne dobre, urcite srovnatelne s LEDkama, ktere maji svetelny tok cca 1200lm na reflektor a ta OSRAMka zarovka ma dokonce 1500lm. Ty LEDky jsou vice smerove, takze vyzari srovnatelny svetelny tok. Prijde mi, ze ty LEDky jsou trosku krok stranou, proti xenonum, ktere sviti opravdu vice, jsou ty LEDky asi o 20 procent lepsi nez halogeny dle info z Renaultu, coz ale kdyz si koupite ty nejlepsi OSRAM Laser zarovky hrave eliminujete na stejny a mozna jeste lepsi vysledek.
Renault Grand Scenic IV 1.2 Energy TCe 130, Premium Edition.

vencis
Starting member
Příspěvky: 30
Registrován: pon srp 07, 2017 13:50

Re: Nový vůz, asistenti a neduhy

Příspěvek od vencis » pát pro 15, 2017 07:40

To sledovani jizdnich pruhu fakt nekdo pouzivate? Ja to vypnul asi po tydnu, jelikoz me neskutecne stvalo, ze kazdou zatacku do ktery jsem si trochu najel hned vrcelo a stlumovalo radio.
Renault Megane GrandCoupe 1.2 TCe 130 EDC, Intense,Blue cosmos

Banana
Experienced member
Příspěvky: 793
Registrován: stř úno 22, 2017 15:01

Re: Nový vůz, asistenti a neduhy

Příspěvek od Banana » pát pro 15, 2017 09:20

Myslim taky, ze tohle je dost nestastne to vrceni a muze i otravovat citlivého ridice, novy Scenic ma vibrace do volantu, chova se to podobne jako když najedete na tu vystouplnou caru na dalnici, coz neotravuje a upozorni. Da se ocekavat, ze v dalších faceliftech se tyto technologie budou montovat i do dalších modelu, proto doporucuji vyčkávat. :-)
A to aktivniho udrzovani v pruhu, ten systém je dobry si ho zapnout na delší cestu v noci, kde je riziko mikrospanku vyssi a muze i zachranit život, na bezne jezdeni to není nutne i když ridic to lehce prepere :-)
Renault Grand Scenic IV 1.2 Energy TCe 130, Premium Edition.

Uživatelský avatar
niky79
Senior member
Příspěvky: 1612
Registrován: ned lis 22, 2009 22:35

Re: Nový vůz, asistenti a neduhy

Příspěvek od niky79 » pát pro 15, 2017 09:23

softouch píše:
čtv pro 14, 2017 19:46
Predstav si, ze by si chcel predbiehat auto pred tebou, manever by si robil na tesno a v tom momente by ti AEBS prudko zabrzdil. To by si nechcel. Teda ja urcite nie. Ked som pred par dnami siel sviznejsie, tak mi pri jednej mysicke zacal pipat. Keby mi vtedy zacal brzdit, asi by ma 1. krat hlasili v dopravnom servise.
No ale to je přesně to, co nemáš dělat. Zrychlovat a lepit se na auto před sebou s vědomím, že ten předemnou přece nepřibrzdí, je akorát recept na nehodu. Stačí, aby mu pod kola vběhla kočka... Přesně takovým situacím by měl tento asistent předcházet. Prvně výstražným signálem, a pokud je řidič ignorant, potom bržděním. Osobně si myslím, že bezpečný odstup – bez ohledu na situaci – je naprostý základ.

Když v Megane najedu na auto před sebou, v běžné provozu, nic se nestane. Konkurenční Astra rozsvítí v interiéru červená světla (i před řidičem, na skle). Tahle by to mělo fungovat :-) I když tohle nemusí dělat ten asistent, stačilo by výraznění upozornění od toho systému, co ukazuje vzdálenost vozu předemou.
Megane IV Grandcoupé, 1.6 / 84 kW, Intens (+ packy Navigace plus, Easy Plus, Safety, Winter)
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG

Banana
Experienced member
Příspěvky: 793
Registrován: stř úno 22, 2017 15:01

Re: Nový vůz, asistenti a neduhy

Příspěvek od Banana » pát pro 15, 2017 09:48

Bavite se o dvou vecech, jedna věc to AEBS (Active emergency braking system) , tam není opravdu zadouci, aby to zbytecne brzdilo a je to o tom v pripade srazky zajistit co nejmensi skody jednak jim, ze natlakuje a pritahne brzdny systém a když uz je to fakt na doraz, tak zacne sam brzdit.
Druha věc je Safe distance warning, ten ma za úkol upozornit na bezpečnou vzdalenost, zpusoby jsou ruzne....

Dle mého nazoru je Safe distance warning celkem k nicemu, protože jenom leka ridice, abych vedel, ze jsem na nekoho nalepeny, to mi hlasit nemusi, to vim i bez neho :-(
Renault Grand Scenic IV 1.2 Energy TCe 130, Premium Edition.

Uživatelský avatar
stepan_1981
Junior member
Příspěvky: 156
Registrován: pon kvě 16, 2011 15:46

Re: Nový vůz, asistenti a neduhy

Příspěvek od stepan_1981 » pát pro 15, 2017 10:56

Mé (zatím malé) zkušenosti s Easy Park Assist - zkoušel jsem to zatím cca 8x, podélně i kolmo. Asistent vždy zaparkoval v pořádku, je třeba si jen zvyknout, že do mezery stáčí předek dost brzy (logicky ale proto, aby se vešel do co nejmenšího místa), takže většinou je to na předních senzorech už na červené. Jen jednou se stalo, že to stočil tak brzy, že jsem si nebyl jistý, jestli tam opravdu ještě místo je, a tak jsem raději manévr přerušil (teď mě napadá, že je škoda, že jsem se nešel podívat, kolik místa tam opravdu bylo). Senzor byl na červené a dával trvalý tón, nicméně na kameře asistent nehlásil STOP a tvářil se, že manévr může dál pokračovat - jen jsem na to s novým autem prostě neměl nervy :) Vlastně by mě docela zajímalo, jestli v případě, že asistent manévr neodhadne, nakonec těsně před kolizí zahlásí STOP, nebo by nechal auto předkem narazit...

Co se týká vzdálenosti od obrubníku, zatím asistent zaparkoval většinou okolo 10 cm od obrubníku, nikdy do něho nenarazil a jen jednou zaparkoval opravdu velmi blízko, okolo 2-3 cm od obrubníku.

Pack City jsem bral hlavně kvůli té kameře, ta je opravdu výborná, z auta dozadu není moc vidět a vždy při kolmém vyjíždění např. u supermarketů jsem měl nervy, jestli tam náhodou není nějaké malé dítě, které v zrcátkách nemůže být vidět (teoreticky by na něj měly zapípat zadní senzory, ale kdo ví).

Ještě jedna věc mě napadá k té kameře - je trochu panoramatická, takže se s ní i líp vyjíždí z kolmého / šikmého stání, protože na obrazu vidíte docela dost stranou do silnice, odkud může někdo jet.
Megane Grandtour IV 1,2 TCe EDC Intens, červená Red Flamme, Pack City, 17'' kola, poloautomatická brzda, 7" displej, shark anténa

Uživatelský avatar
niky79
Senior member
Příspěvky: 1612
Registrován: ned lis 22, 2009 22:35

Re: Nový vůz, asistenti a neduhy

Příspěvek od niky79 » pát pro 15, 2017 11:00

Ja zadni kamerku nemam, ani park city, ale standardni parkovaci senzory vzadu sviti cervene, kdyz mezi auty je odhadem tak 25-30 cm.
Megane IV Grandcoupé, 1.6 / 84 kW, Intens (+ packy Navigace plus, Easy Plus, Safety, Winter)
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG

Uživatelský avatar
stepan_1981
Junior member
Příspěvky: 156
Registrován: pon kvě 16, 2011 15:46

Re: Nový vůz, asistenti a neduhy

Příspěvek od stepan_1981 » pát pro 15, 2017 11:12

niky79: jj, myslím, že stejná vzdálenost platí i pro přední senzory. Jenže červená a trvalý tón se od těch 30-25cm až do případné kolize už nijak nezmění, takže pokud asistent manévr nespočítá správně a pokud v takovém případě před kolizí nezahlásí STOP (předpokládám, že ŘJ ze senzorů pozná, jestli je vzdálenost 25cm nebo už jen 5cm), tak by to bylo určité riziko.

Jinak řečeno, zajímalo by mě, jestli jde asistentovi věřit vždy v tom směru, že dokud nedá STOP, jde v manévru pokračovat, anebo jestli je riziko, že škrtne auto vepředu, i když nehlásí nic a manévr probíhá. Doufám, že je to ten první případ :) Budu si na to dávat pozor, a až se mi bude zase zdát, že by manévr nemusel vyjít, tak zastavím a půjdu se podívat, kolik cm vepředu zbývá. Nicméně v tom případě co jsem psal mi přišlo, že tam mohlo být opravdu už jen cca 10 a míň cm místa na vytočení a zase se mi moc nezdá, že by byl asistent nastaven až tak "na krev", čekal bych od výrobce z preventivních důvodů větší toleranci...
Megane Grandtour IV 1,2 TCe EDC Intens, červená Red Flamme, Pack City, 17'' kola, poloautomatická brzda, 7" displej, shark anténa

Uživatelský avatar
Stowik
Junior member
Příspěvky: 141
Registrován: úte srp 26, 2008 17:32
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Nový vůz, asistenti a neduhy

Příspěvek od Stowik » pát pro 15, 2017 19:29

Moc těm asistentům nevěřte. Mám jen senzory vzadu a už mi několikrát vypekli. I když se zdá že reagujou dobře, najednou ticho a hlásí znovu po, sice krátké době, ale i při velmi pomalem couvání je to dost dlouho. Srovnám-li to s LII co sem měl před MIV, tak se vývoj vrátil z5 do pravěku!!! S LII jsem moh couvat cca 10x rychleji se 100% jistotou!
Už 4x se mi stalo že celou dobu couvání bylo ticho, z toho 2x sem zastavil včas to když sem parkoval v řadě aut. Ale už 2x sem narazil!!! Vždy do překážky co v zrcátkách vidět nebyla. Prvně žádná viditelná stopa. Dnes se vyloup černý plast na jedné straně, takže v pondělí jedu reklamovat. V obou těchto případech senzory celou dobu couvání mlčeli a až po nárazu se ozval souvislý tón a na displeji se objevila červená!!! Jen sem zařval - já to cejtil i slyšel ten náraz ty <>!!

Obrázek
Obrázek
Od 16.8.17' Megane IV GrandTour TCE130 Intens

Do 16.8.17' Laguna II GrandTour 1.9dci 88kW 2002 Privilege

Žádné práce se nebojím, klidně si vedle ní lehnu. :-D
Není umění přijít servanej z práce, to umí každej blb.
Umění je vracet se z práce odpočatej a přitom mít vyděláno.

simima2
Starting member
Příspěvky: 72
Registrován: stř črc 10, 2013 16:36

Re: Nový vůz, asistenti a neduhy

Příspěvek od simima2 » pát pro 15, 2017 23:39

S parkovacím asistentem mám úplně stejnou zkušenost. Oproti senzorům třeba na Kangu, které reagují naprosto dokonale, jsou na Meganu senzory úplně zmatené, reagují opožděně, zvuk si pípá jak se mu zachce, někdy třeba vůbec, někdy začne hučet až když je auto nadoraz na překážce. Zkoušel jsem to reklamovat, ale udělali test ,,přibližováním desky k jednotlivým senzorům" a výsledkem bylo, že systém reaguje sice pomaleji, ale je to prý dáno vysokou citlivostí jednotlivých senzorů, které při kooperaci spolu pak navozují dojem zpožděné reakce. Jsou zkrátka tak dokonalé, až je to občas nepoužitelné :D Pro ukázku jsem nahrál video, opakovaně se couváním pomalu přibližuji k zaparkovanému vozidlu, senzory reagují přitom pokaždé úplně jinak.

https://youtu.be/o8grmnSeiaY

A pro srovnání stejný pokus s Kangem, takhle by to podle mě mělo fungovat i u Megana:

https://youtu.be/HuS5mNv4nf4
Renault Megane Grandtour 1.2 TCe 130

tigi2508
Junior member
Příspěvky: 191
Registrován: stř dub 12, 2017 22:03

Re: Nový vůz, asistenti a neduhy

Příspěvek od tigi2508 » pát pro 15, 2017 23:52

Mne reaguju presne a plynule tak neviem cervená sa rozpípa cca 20 -30 cm od prekážky.
Renault megane grandtour 1,6 SCe Intense,Blue cosmos,Pack Navigacia Plus,poloautomaticka brzda

Uživatelský avatar
niky79
Senior member
Příspěvky: 1612
Registrován: ned lis 22, 2009 22:35

Re: Nový vůz, asistenti a neduhy

Příspěvek od niky79 » sob pro 16, 2017 10:51

Tak ty senzory mohout byt spatne, uz to tady nekdo nekde psal, ze mu to funguje podivne. V servisu mu je vymenili a od te doby cajk.
Megane IV Grandcoupé, 1.6 / 84 kW, Intens (+ packy Navigace plus, Easy Plus, Safety, Winter)
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG

iceek
Starting member
Příspěvky: 75
Registrován: úte pro 12, 2017 12:43

Re: Nový vůz, asistenti a neduhy

Příspěvek od iceek » ned pro 17, 2017 19:07

LED PURE VISION + automatické přepínání dálkových

Můj subjektivní pocit je, že jde o nejpovedenější asistent. Reaguje velmi rychle. Detekuje jak přední, tak zadní světlomety auta přede mnou, a také pouliční osvětlení. Rychlost zhasnutí pocitově velmi dobrá. Zaregistroval jsem zatím pouze 2 problémy s automatickým přepnutím. Jednou šlo o auto, kterému téměř nesvítila zadní světla. Podruhé silná vánice, tzv. bílá tma. Ani jeden případ nemám asistentu za zlé.

iceek
Starting member
Příspěvky: 75
Registrován: úte pro 12, 2017 12:43

Re: Nový vůz, asistenti a neduhy

Příspěvek od iceek » ned pro 17, 2017 19:13

Sledování jízdních pruhů

K funkcí nemám výhrad, ale standardně mám asistent vypnutý. Mám to podobně jak tu někdo psal. Pokud nic nejede proti, taky si do zatáčky rád najedu. Užitečnost vidím ve chvíli, kdy vím, že jsem víc unavený a pojedu třeba delší cestu po dálnici. Takže použitelnost ok, ale zapínám příležitostně.

iceek
Starting member
Příspěvky: 75
Registrován: úte pro 12, 2017 12:43

Re: Nový vůz, asistenti a neduhy

Příspěvek od iceek » ned pro 17, 2017 19:45

Funkce automatického stírání

Tato funkce mě osobně nevyhovuje. Problém vidím v tom, že do algoritmu, který vyhodnocuje četnost stírání vstupují dva údaje.
  • kapky, které jsou detekovány na předním skle snímačem za vnitřním zpětným zrcátkem (víc kapek, četnější stírání)
  • rychlost vozu (větší rychlost, četnější stírání)
Kapky na předním skle, ale už v sobě skrývají údaj o tom, jak rychle jedu. Jedu-li při stejném dešti rychle, mám přední sklo víc mokré, než když jedu pomalu (rychlejší jízda, posbírám více kapek).

Tzn. pokud si nastavím citlivost automatického stírání tak, aby mi vyhovovalo, a pak snížím rychlost, stěrače stírají málo. Stěrače sníží četnost stírání protože auto jede pomaleji. Bohužel ale sníží četnost ještě více, protože je na skle méně kapek (menší rychlost). Musím si občas okno tedy setřít vynuceně.

Naopak pokud si nastavím citlivost automatického stírání tak, aby mi vyhovovalo, a pak zvýším rychlost, stěrače stírají moc, a občas skáčou po suchém okně. Důvod je tentýž. Úprava četnosti stírání je přehnaná. Zvýší se díky vyšší rychlosti. A zvýší se díky víc mokrému sklu. Jako by se tedy zvýšila dvakrát.

Občas taky nastává, jakoby splašení stěračů. Asi když na snímač spadne velká kapka/vločka, začnou stírat maximální rychlostí na 5 - 10 sekund. Okno je už úplně suché a stěrače skáčou po suchém okně.

Pro mě trochu zklamání. Zlatý klasický časový cyklovač :-)

Odpovědět

Zpět na „Renault Mégane IV“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 hostů