Nový vůz, asistenti a neduhy

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

iceek
Starting member
Příspěvky: 75
Registrován: úte pro 12, 2017 12:43

Re: Nový vůz, asistenti a neduhy

Příspěvek od iceek » ned pro 17, 2017 19:55

Parkovací asistent + parkovací kamera

Někdo tu psal o špatné citlivosti a nahrál hezká videa. Naštěstí u mě vše v pořádku. Obraz kamery obsahuje hezké natáčecí pomocné vodící linky (možno vypnout v R-LINKu). Za silnějšího sněžení, kdy sníh překryje senzory, dochází k odpojení asistenta (oznámení na palubním PC).

Banana
Experienced member
Příspěvky: 793
Registrován: stř úno 22, 2017 15:01

Re: Nový vůz, asistenti a neduhy

Příspěvek od Banana » pon pro 18, 2017 09:25

Tam bude nejaka chyba v tech senzorech, mely by fungovat svižněji, urcite reklamovat. Standartne funguji dobře.
Ty 360° parkovací senzory to je trosku podvod!, bocni detekce funguji tak, ze jenom dopocitavaji prekazku z tech prednich, takze kdyz se zmeni situace, tak to nepoznají. Dokonce to je tak debilni, ze to neumi poznat zpetne, tj, když treba stojite na parkovisti a auto vedle odjede, tak ty senzory rvou, protože si mysli, ze tam je prekazka, kdyz tam chcete zajet. Stejne tak, když někdo něco da k boku, takze pozor na to, vždy se spoléhat na svoje smysly. Ta parkovaci kamera je fakt dobra věc, ale taky ma svy mouchy, jak není zajizdeci, lehce ze uspini a dle zákona schvalnosti, vždycky, když ji potrebuje. Skoda, ze Renault nemá při vyjizdeni z parkovacího mista detekci provozu za vozidlem - Rear Traffic Alert , to je fakt dobry asistent u konkurenčních znacek.
Renault Grand Scenic IV 1.2 Energy TCe 130, Premium Edition.

softouch
Advanced member
Příspěvky: 426
Registrován: čtv črc 23, 2009 20:54

Re: Nový vůz, asistenti a neduhy

Příspěvek od softouch » pon pro 18, 2017 21:48

Banana píše:
pát pro 15, 2017 00:16
Mam poznatek k LED PURE VISION. Myslim, ze ten priplatek za ne je hodne na zvazeni, jednak je obava z nizke zivotnosti a pak drahe vymene po letech. Mam halogeny a vymenil jsem ty zarovky na OSRAM Laser +130 procent, a sviti bych rekl hodne dobre, urcite srovnatelne s LEDkama, ktere maji svetelny tok cca 1200lm na reflektor a ta OSRAMka zarovka ma dokonce 1500lm. Ty LEDky jsou vice smerove, takze vyzari srovnatelny svetelny tok. Prijde mi, ze ty LEDky jsou trosku krok stranou, proti xenonum, ktere sviti opravdu vice, jsou ty LEDky asi o 20 procent lepsi nez halogeny dle info z Renaultu, coz ale kdyz si koupite ty nejlepsi OSRAM Laser zarovky hrave eliminujete na stejny a mozna jeste lepsi vysledek.
Kazdy ma svoj nazor, preto napisem, preco som si ja zvolil LED PUREVISION:
1. Najnovsia technologia
2. Napriek 1 uz ma niekolko rokov testov za sebou v premiovych aj menej premiovych autach (pozor, berme predne, nie zadne, kde tie prve mali svoje muchy napriklad na Passatoch... Navyse predne musia byt lepsie testpvane pred nasadenim. )
3. Riziko zivotnosti riesit prvych 5 rokov/100t km zaruka. Podla mna aj predlzena zaruka by ich mala kryt (potrebne overit). Takze kto sa vmesti do limitov, nemusi riešiť a aj Renault minimalne planoval životnosť tak, aby vydrzali zaruku.
4.boli v techno baliku s dalsimi vecami, ktore som chcel.
5. Xenony neboli k dispozocii a navyse sa musia menit v servise, slepnu a musia mat ostrekovac.
6. Su uz zistenia z pouzivania: Svietia lepsie ako halogénové. Taka odbocka: ked som z Thalie presiel na Fluence s halogenkou za sosovkou, subjektivne som mal dojem, ze svieti Fluence horsie. Teraz pri stretavacich je to lepsie, pri dialkovych je to ina liga. Ked idem v noci na Saxe 2002,mam pocit, ze su vpredu sviecky. Ale spat. Siel som aj s halogenmi na megane iv. Svietia vcelku dobre, takze clovek neurobi velku chybu ani s nimi. Biele svetlo lediek ale dava (minimalne) pocit, ze mate lepsie osvetlenu cestu.
Renault Megane IV GrandCoupe Intens 1.5dCi110 EDC r.v. 08/2017
ObrázekDetail spotreby tu.
Renault New Fluence Limited 1.5dCi95 r.v. 05/2015
Obrázek Detail spotreby tu.
ex: Renault New Thalia Privilége r.v. 07/2009 1,2 16V po 189.500km pri spotrebe 5,71l/100km Detail spotreby tu.

softouch
Advanced member
Příspěvky: 426
Registrován: čtv črc 23, 2009 20:54

Re: Nový vůz, asistenti a neduhy

Příspěvek od softouch » pon pro 18, 2017 21:54

Sledovanie jazdnych pruhov mam zapnute stale. Asi som masochista :-D ale zase, motivuje ma to drzat sa v mojom jazdnom pruhu. Ono nechce sa mi si ho zapinat/vypinat podla potreby.
Ked ma minule na uzkej ceste skoro trafil typek iduci druhy-treti v rade oprotiiducich aut kolesami v mojom pruhu a neunuval sa uhnut, myslim si, ze by mal byt tento asistent povinny a nevypinatelny.
Renault Megane IV GrandCoupe Intens 1.5dCi110 EDC r.v. 08/2017
ObrázekDetail spotreby tu.
Renault New Fluence Limited 1.5dCi95 r.v. 05/2015
Obrázek Detail spotreby tu.
ex: Renault New Thalia Privilége r.v. 07/2009 1,2 16V po 189.500km pri spotrebe 5,71l/100km Detail spotreby tu.

softouch
Advanced member
Příspěvky: 426
Registrován: čtv črc 23, 2009 20:54

Re: Nový vůz, asistenti a neduhy

Příspěvek od softouch » pon pro 18, 2017 22:03

Banana píše:
pon pro 18, 2017 09:25
Ty 360° parkovací senzory to je trosku podvod!, bocni detekce funguji tak, ze jenom dopocitavaji prekazku z tech prednich, takze kdyz se zmeni situace, tak to nepoznají. Dokonce to je tak debilni, ze to neumi poznat zpetne, tj, když treba stojite na parkovisti a auto vedle odjede, tak ty senzory rvou, protože si mysli, ze tam je prekazka, kdyz tam chcete zajet. Stejne tak, když někdo něco da k boku, takze pozor na to, vždy se spoléhat na svoje smysly.
Kamera niekde v spataku alebo dverach by samozrejme bola lepsia. Mozno v megane V. Ono tieto limity asistentov treba poznať, takze dobre, ze si to sem napisal. Lebo ked ich poznas, tak vies, co ktory signal asistenta znamena.
Mne sa napriklad niekedy stane, ze na krizovatke sa natlacim na auto pred sebou a to potom asistent pri zelenej tiez zacne kricat ;-) Alebo niekedy zachyti vedla auta asi obrubnik a píska aj ked nemusi, ze na boku nieco je.
Tiez odporucam spoliehat sa v prvom rade na svoje zmysly. Asistent ma len pomoct.
Renault Megane IV GrandCoupe Intens 1.5dCi110 EDC r.v. 08/2017
ObrázekDetail spotreby tu.
Renault New Fluence Limited 1.5dCi95 r.v. 05/2015
Obrázek Detail spotreby tu.
ex: Renault New Thalia Privilége r.v. 07/2009 1,2 16V po 189.500km pri spotrebe 5,71l/100km Detail spotreby tu.

Banana
Experienced member
Příspěvky: 793
Registrován: stř úno 22, 2017 15:01

Re: Nový vůz, asistenti a neduhy

Příspěvek od Banana » úte pro 19, 2017 10:18

On Renault ma bohužel hodne veci reseny low-costove, viz. ta kamera a dalsi. Nejhorsi tragedie je ale to, ze nemá vyhrivane celni sklo, to jde za priplatek pouze u Talismanu a Espace. To je celkem tragedie, to je jedna z mala věci, za kterou bych fakt priplatil a je to dneska uz bezne i u aut stredni tridy/nižší tridy za drobny priplatek!
Renault Grand Scenic IV 1.2 Energy TCe 130, Premium Edition.

pedroo
Experienced member
Příspěvky: 549
Registrován: ned dub 05, 2009 07:57
Bydliště: zlín

Re: Nový vůz, asistenti a neduhy

Příspěvek od pedroo » úte pro 19, 2017 17:36

tak to čelní sklo u Octávie chci vidět.. nebo alespoň v loni to možné nebylo ..! jo v nabídce to mají ale v prvních dvou stupních výbavy je možné pouze s dalším paketem a to je cca 25tis.navíc to je potom to auto s 1.4 tsi za cca 570 tis Kč co dodat...
8.2019- NOVÝ MEGANE GRANDTOUR IV, Modrá cosmos, 1.3 tce 103 kW

softouch
Advanced member
Příspěvky: 426
Registrován: čtv črc 23, 2009 20:54

Re: Nový vůz, asistenti a neduhy

Příspěvek od softouch » úte pro 19, 2017 21:22

Ano, vyhrievané čelné sklo by som si dal aj ja. Najma teraz v zime.
Renault Megane IV GrandCoupe Intens 1.5dCi110 EDC r.v. 08/2017
ObrázekDetail spotreby tu.
Renault New Fluence Limited 1.5dCi95 r.v. 05/2015
Obrázek Detail spotreby tu.
ex: Renault New Thalia Privilége r.v. 07/2009 1,2 16V po 189.500km pri spotrebe 5,71l/100km Detail spotreby tu.

filip888
Starting member
Příspěvky: 4
Registrován: ned dub 29, 2018 21:06

Re: Nový vůz, asistenti a neduhy

Příspěvek od filip888 » pon dub 30, 2018 13:15

Nemáte někdo zkušenost s adaptivním tempomatem, že při začátku brzdění je trochu slyšet ? Cca 5 vteřin a pak to přejde ? Něco jako kdyby soused vedle v domě vrtal do zdi příklepovou vrtačkou ? Samozřejmě je to hodně potichu. V servisu mě řekli, že je to v normě. Ne, že bych jim nevěřil (nevěřím jim ani nos mezi očima), ale když bylo auto nové, tak to nedělalo. Začalo to tak po 10 tis.
Díky.

Pava_1
Starting member
Příspěvky: 35
Registrován: pát dub 08, 2016 19:25

Re: Nový vůz, asistenti a neduhy

Příspěvek od Pava_1 » stř črc 15, 2020 16:09

Ahoj,
dotaz na Vás, kteří používáte asistované parkování v rámci paketu city u Megane Grandtour.
Nesetkal se prosím někdo s problémem při podélném parkování na levou stranu (levá kola k levému obrubníku - v jednosměrce)?
Zkoušel jsem to hned první den po převzetí nového vozu.
První krok (zacouvání k autu, před kterým jsem chtěl stát) byl snad ok. Ale potom (vyrovnávání auta při jízdě vpřed) mně to levou přední pneumatiku totálně narvalo, až přiskříplo, k obrubníku. Naštěstí jsem si to uvědomil včas, šel se podívat a manévr přerušil, jinak bych asi buď vyjel na chodník a/nebo sedřel disk.
Místa mezi auty bylo hodně, obrubník normálně vysoký, nijak nedeformovaný, kamery a senzory čisté.
Může to být vlastnost, že to třeba na tuto méně obvyklou stranu zaparkovat neumí? Nebo chyba na mém autě?
Od té doby jsem asistenta pořádně neotestoval, prostě se bojím...

Čekal bych, i jste tu potvrdili, že parkuje spíše dále od obrubníků a dle mě vůbec nemá důvod se pneumatikou opřít o obrubník, jak to mnozí z nás při parkování s citem dělají.

Díky za postřehy.

Uživatelský avatar
Sroty
Junior member
Příspěvky: 161
Registrován: ned říj 15, 2017 20:36
Bydliště: Praha

Re: Nový vůz, asistenti a neduhy

Příspěvek od Sroty » stř črc 15, 2020 21:15

Asistenta parkování v autě nemám, ale tak mě napadá - počítá ten systém s tím, že tam nějaký obrubník může být? Čistě technicky - jak ten systém usoudí, že auto nevyčnívá do silnice? Megane je dost široké auto, tak jestli není problém v tom. Když před tebou stojí užší auto (stačí pár cm) a systém se snaží zaparkovat zároveň s ním. Jinak podobné asistenty jsou zlo. Nechápu, jak za podobný bazmek může někdo ještě zaplatit (bez urážky autora, uvědomuji si, že má asistenta v rámci packetu).
Renault Megane IV GC 1.3 TCE 140 Intens EDC 2019 - větší a rychlejší auto do rodiny
Renault Megane IV HB 1.2 TCE 130 Intens 2018 - prodáno ve 42 000 km. Jezdilo dobře, bude chybět
Renault Megane II 1.9 DCI 88Kw - zabil ho mechanik
Peugeot 206 1.4 55 Kw - vozí pizzu v Modřanech
Škoda Fabia 1.2 HTP 47 Kw combi - nesmrtelné auto
Opel Corsa B 1.2i Swing 38Kw - první auto, prý ještě někde jezdí

Uživatelský avatar
Kissman
Experienced member
Příspěvky: 507
Registrován: stř led 24, 2018 01:22

Re: Nový vůz, asistenti a neduhy

Příspěvek od Kissman » stř črc 15, 2020 21:56

Napr. Scenic naprosto bezpecne obrubnik, do ktereho by se mohl naraznik oprit naprosto bezpecne rozpozna. Park Asist s tim komunikuje a ukaze stopku na zabrzdeni.
GS TCe 160 EDC | Chytrý napadne názor, hloupý jeho autora...

Banana
Experienced member
Příspěvky: 793
Registrován: stř úno 22, 2017 15:01

Re: Nový vůz, asistenti a neduhy

Příspěvek od Banana » stř črc 15, 2020 23:44

Ja ten Park Assist dost pouzivam u Scenica IV to vazne funguje dobre, jak pise Kissman.
Jednak ze Scenica je pomerne blbe videt dozadu a pak ma ty 20 kola, tak jsem nekolikrat drbnul rafky, kdyz parkuji automaticky, tak se to nestane. Ale chce si ten asistent trosku osahat, aby byl prinosem, ja ho pouzivam pouze na podelne zaparkovani do rady vozidel, to funguje skvele.
Renault Grand Scenic IV 1.2 Energy TCe 130, Premium Edition.

MV_cz
Starting member
Příspěvky: 43
Registrován: úte dub 30, 2019 07:29

Re: Nový vůz, asistenti a neduhy

Příspěvek od MV_cz » stř črc 22, 2020 17:06

Do výše nárazníku to asi rozpozná, ale obrubník do výše disků, to teda nevím. Já to moc nepoužívám a když u nás doma ano, tak tam obrubníky nejsou. Posledně mě ale překvapilo, že se auto trefí do celkem malé mezery, dosud jsem měl za to, že automatický podélný parking potřebuje "víc místa" než když si člověk zaparkuje sám
Megane R.S. 280EDC

Odpovědět

Zpět na „Renault Mégane IV“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 hostů